De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard zoektocht naar nieuwe speakers

    Omdat 1 van mijn fronts na 20 jaar trouwe dienst gedaan te hebben het heeft begeven moet ik nu op zoek naar nieuwe. Altijd leuk maar welk budget ga ik aanhouden?
    Het zullen in ieder geval zuilen worden omdat ik dat persoonlijk gewoon erg mooi vind.
    Hier heb ik een shortlist van zuilen die ik qua uiterlijk mooi vind en die ik dus ga beluisteren:
    Q-Acoustic 1050i
    Wharfedale Opus 2-1
    Wharfedale Evo 2-50
    Rogers 612B
    KEF Q11 Topline
    waarom deze modellen?
    Hun uiterlijk spreekt mij aan en gezien de huidige opstelling vind ik dat toch ook belangrijk.
    Sommige modellen zijn al wat langer op de markt of inmiddels vervangen maar juist daarom zijn de prijzen nu aantrekkelijk en komen ze dus toch in aanmerking.

    Daarnaast heb ik besloten dat ik de HT hobby wat ga minderen.

    Ik hou jullie op de hoogte.

  2. #2

    Standaard

    Een aantal van jullie zijn al op de hoogte van mijn enthousiasme voor Q-Acoustics wat gewoon voor dat geld een superspeaker is. Waarom koop ik die dan niet gewoon?
    Omdat ik, zoals ik zelf anderen altijd aanraad, eerst ga luisteren om een gefundeerde aankoop te doen.

    Dit weekeinde weer de Q-Acoustics 1050i beluisterd en hij blijft enorm goed klinken maar met een wat kritisch oor blijkt toch dat hij met name in het hoog voor mij persoonlijk iets mist, dat ligt uiteraard wel aan de muziek want bij vele soorten is het niet merkbaar, maar bij Semplecimente van Andrea Boccelli hoorde ik of beter gezegd hoorde ik het net niet. Hij blijft voorlopig wel in de race voor mij.

  3. #3

    Standaard

    Gisteren eens lekker geluisterd naar e.e.a.

    de KEF Q11 klinkt mij iets te wollig in het laag, de Q7 is daar wat beter in maar kan mij net niet bekoren, last van luistermoeheid.
    Wharfedale EVO 2-40 en die beviel erg goed.
    Wharfedale Diamond 10.7 vond ik minder, wat blikachtige sound.
    Rogers kon mij toch niet zo bekoren als ik had verwacht, de sound sprak mij niet aan.
    Dali Ikon serie sprak mij qua sound wel aan maar het design vind ik echt niets.

    Nu wordt het waarschijnlijk kiezen tussen de Q_Acoustics 1050i en Wharfedale 2-40 waarvan de laatste voor mij toch beter was in vooral het hoog. Toch twijfel ik nog want de spreiding van de 1050i is wel weer beter dan de EVO 2-40......
    Man who has choice has troubles .

  4. #4

    Standaard Succ6!

    Succ6 met het kiezen. Maar zo te lezen pak je het goed aan: je gaat zelf uitvoerig luisteren - vertrouw op je eigen oren .

    Sander.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xander32 Bekijk bericht
    Succ6 met het kiezen. Maar zo te lezen pak je het goed aan: je gaat zelf uitvoerig luisteren - vertrouw op je eigen oren .

    Sander.
    Dank je, adviseer al vrij lang hier dus weet hoe het moet.

  6. #6

    Standaard

    Hoi Edgar,

    2 vragen:

    1) Op welke receiver/versterker komen de nieuwe speakers te hangen?
    2) Wat sprak je precies aan in de Warfdale EVO 2-40 en de Q-Acoustics 1050i?

    Groet,

    Peter
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    de KEF Q11 klinkt mij iets te wollig in het laag, de Q7 is daar wat beter in maar kan mij net niet bekoren, last van luistermoeheid.
    De Q11 zou wolliger kunnen klinken omdat de versterker/receiver waarop deze luidspreker aangesloten is, geen voldoende controle over deze luidspreker kan hebben.

    Luistermoeheid is vaak een goed teken wanneer je er last van krijgt als je thuis luistert. Dit betekent vaak dat het stereobeeld en de klankeigenschappen van de set uitstekend zijn.

    Zou je er last van krijgen in de winkels betekent dit vaak dat het moeilijk is om te kiezen. Enkele tips om dit in de winkel te voorkomen zijn:
    1. Neem bvb ook een CD met muziek die je niet zo mooi vindt om te luisteren hoe deze klinkt.
    2. Zet de geluidssterkte niet te hoog. Bij een te hoge geluidssterkte klinkt het altijd beter omdat je het dynamiek dan meer een rol gaat spelen.
    3. Wissel niet te snel tussen de luidssprekers en laat dit zeker niet door een verkoper doen. Dit werkt vaak verwarrend en zorgt voor een verkeerde indruk.
    4. Zorg ervoor dat er geen subwoofer gebruikt wordt. Je kunt dan beter horen of de luidspreker voor voldoende impact zorgt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Hoi Edgar,

    2 vragen:

    1) Op welke receiver/versterker komen de nieuwe speakers te hangen?
    2) Wat sprak je precies aan in de Warfdale EVO 2-40 en de Q-Acoustics 1050i?

    Groet,

    Peter
    Peter,
    de bedoeling is om ze ooit weer aan mijn Jungson AV1000C te hangen (2x80watt klasse A) maar die is momenteel een beetje kaduuk (lang verhaal, moet eigenlijk doorgemeten worden maar geen tijd, geen zin en vooral geen geld voor). Ze komen dus in ieder geval aan de eenvoudige yammie rxv350 te hangen die voorlopig de plaats van het beest heeft ingenomen.
    wat mij aanprak in:
    Q-accoustics 1050i ten eerste vind ik het design erg mooi en ten tweede de zeer goede spreiding en de openheid van het geluid. Het zijn makkelijk plaatsbare luidsprekers met een zeer goed geluid, helemaal voor de prijs.
    Wharfedale EVO 2-40 was voor mij een blinde verrassing omdat ik die wel mooi vond qua design maar nog nooit gehoord had. Deze verrasten mij zeer posiftief en ondanks dat ze qua spreiding het niet haalden bij de 1050i vond ik ze net dat beetje sprankelender wat de 1050i eigenlijk een beetje mist. Uiteraard is dat mijn persoonlijke smaak.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De Q11 zou wolliger kunnen klinken omdat de versterker/receiver waarop deze luidspreker aangesloten is, geen voldoende controle over deze luidspreker kan hebben.

    Luistermoeheid is vaak een goed teken wanneer je er last van krijgt als je thuis luistert. Dit betekent vaak dat het stereobeeld en de klankeigenschappen van de set uitstekend zijn.

    Zou je er last van krijgen in de winkels betekent dit vaak dat het moeilijk is om te kiezen. Enkele tips om dit in de winkel te voorkomen zijn:
    1. Neem bvb ook een CD met muziek die je niet zo mooi vindt om te luisteren hoe deze klinkt.
    2. Zet de geluidssterkte niet te hoog. Bij een te hoge geluidssterkte klinkt het altijd beter omdat je het dynamiek dan meer een rol gaat spelen.
    3. Wissel niet te snel tussen de luidssprekers en laat dit zeker niet door een verkoper doen. Dit werkt vaak verwarrend en zorgt voor een verkeerde indruk.
    4. Zorg ervoor dat er geen subwoofer gebruikt wordt. Je kunt dan beter horen of de luidspreker voor voldoende impact zorgt.
    Gerco, het luisteren is op een relaxte manier gegaan zonder tussenkomst van een verkoper zodat ik inderdaad zelf kon luisteren op mijn manier (dus zoals jij hierboven beschrijft eigenlijk ). Ik heb geluisterd naar Andrea Boccelli zoals ik al eerder schreef maar ook naar Andre Rieu, Marooon 5, Fatboy Slim en Queen (ik heb een brede muzieksmaak).

  9. #9

    Standaard

    Inmiddels is de kogel door de kerk.

    Voor de duidelijkheid, ik had graag nog veel meer geluisterd want er is zoveel meer te krijgen. Echter ik weet ook dat je dan steeds meer gaat twijfelen want uiteraard heb ik ook nog andere speakers beluisterd maar het budget is door omstandigheden nogal krap.

    Na stevig overleg met de boekhoudkundige afdeling van het huishouden is besloten om voorlopig geen nieuwe versterker/receiver aan te schaffen, niet HD te gaan en ook niet plat te gaan (qua TV dan, anders gelukkig wel !). De hobby is gewoon duur en momenteel zijn nieuwe speakers weliswaar noodzakelijk omdat er nu een kaduuk is, maar dat hoeft geen hoofdprijs te kosten, helemaal gezien de onzekere toekomst van het beest.

    Op basis daarvan was de shortlist al enigzins gebaseerd. Morgen ga ik (als ze er nog zijn) de Wharfedale EVO 2-40 halen, omdat ik de uiteindelijke klank voor mij persoonlijk net wat beter vond dan de 1050i.

  10. #10

    Standaard

    Kwam aan maar er stond alleen nog een beschadigd paar zwarte en kersen past echt niet bij ons. Verkoper ging maar even verder kijken want er moest toch echt nog een paar zijn maar vooralsnog onvindbaar. Mijn zenuwen begonnen langzaam wat op te spelen want het zou niet de eerste keer zijn dat er een fout in een voorraad staat bij een toko.

    Plotseling kwam de verkoper terug met een flinke grijns, er staat nog 1 paar zwart nieuw in doos die voor dezelfde prijs meemochten. Nu zit ik dus heerlijk te genieten en absoluut geen spijt. even wat spelen met het richten maar nu speel ik stereo en twijfel echt of de centre stiekem niet meedoet .

    Ik ga dus even verder genieten!!!!!!!

  11. #11

    Standaard Eind goed - al goed.

    Eind goed - al goed . Enjoy it!

    En wat betreft al die zaken die nu geen doorgang vinden: dan heb je ook in de toekomst nog wat te wensen over.


    Sander.

    p.s. wij verwachten voor onze inzet wel een paar foto`s van de speakers

  12. #12

    Standaard


    Specification
    Bass Driver1x 170mm
    Mid Driver1x 170mm
    Soft Dome Tweeter1x 25mm
    Nominal Impedance6 Ohms
    Frequency Response30Hz - 28kHz
    SPL 1W @ 1m89dB
    Max peak SPL112dB
    System Fb35Hz
    Crossover Frequencies150Hz-2.2kHz
    Dimensions H x W x D (mm)1110 x 229 x 400

  13. #13

    Standaard

    Mooie speakers! Veel plezier ervan! En die nieuwe receiver komt wel weer een keer....
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H Bekijk bericht
    Mooie speakers! Veel plezier ervan! En die nieuwe receiver komt wel weer een keer....
    in principe hoeft er eigenlijk geen nieuwe te komen als het beest gefixt wordt.
    aan de andere kant hebben we afgesproken dat als de TV (net 4 jaar oud CRT bak) het begeeft we dan volledig HD gaan, inclusief BR, nieuwe receiver en mooie flatscreen.

  15. #15

    Standaard

    Gefeliciteerd met de aankoop!

  16. #16

    Standaard

    Van harte Edgar! En het beest komt wel weer klaar.

  17. #17

    Standaard

    Ziet er goed uit Edgar! Veel plezier ermee!
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  18. #18

    Standaard

    Bedankt mannen .
    zal eens kijken of ik wat eigen foto's kan maken hier, zoals bekend zijn mijn fotografische kwaliteiten niet zo best maar ik ga het proberen.

  19. #19

    Standaard

    Foto's :

    Het vooraanzicht, het lijkt stoffig maar dat is de kleur van de kast. Onder de kast kun je goed de extra versteviging zien omdat de TV 40kg weegt en waar nu de yammie staat, staat normaal het beest van 45kg. Op de yammie de nu ongebruikte tuner, recht onder de DVD speler de ziggobox, boven de DVD speler de PS2. Helemaal links de Moon Harbor HDCD speler en daarboven een oude VCR. Helemaal rechts een onaangesloten Sansui Platenspeler en daaronder telefoonboeken . Je ziet goed hoe groot de speakers eigenlijk zijn, daar schrok ik zelf ook nog van.


    De wharfedale zonder frontje:



    De wharfedale in volle glorie:



    Een closeup van de voet met spikes:


  20. #20

    Standaard

    Ziet er patent uit, wel erg druk en vol!

    Je kan me niet vertellen dat je VCR stofvrij is, moet je dat display zien ervan

    Ik weet het stof is een vervelend iets, ik moet mijn Pio piano lak ook vrij vaak afstoffen.

    psst Swiffer plumeaux heeel zachtjes, werkt perfect.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  21. #21

    Standaard

    ben zelf ook op zoek naar nieuwe speakers voor mijn pioneer sclx81 en had m'n oog laten vallen op de Kef Q11;

    ben alleen bang dat ie voor mijn kamer (5x8) iets te "groot" is; zijn er inderdaad regels hiervoor (soort speaker vs grote van kamer) of kun je alleen maar beslissen door thuis te luisteren ?

    wat zijn de afmetingen van jouw kamer, die Wharfedale ziet er mooi uit en is de helft goedkoper !
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    ben zelf ook op zoek naar nieuwe speakers voor mijn pioneer sclx81 en had m'n oog laten vallen op de Kef Q11;

    ben alleen bang dat ie voor mijn kamer (5x8m iets te "groot" is; zijn er inderdaad regels hiervoor (soort speaker vs grote van kamer) of kun je alleen maar beslissen door thuis te luisteren ?
    Dat is ook afhankelijk van het budget en de mogelijkheden en specs van de andere luidsprekers en van de receiver.

    Ik denk dat je daarom beter zelf een topic aan kunt maken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •