Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 77 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Dat blijkt. Was 6MB trouwens niet voldoende om van de Dolby Digital 5.1-track een Dolby TrueHD 5.1-track te maken?

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Dat blijkt. Was 6MB trouwens niet voldoende om van de Dolby Digital 5.1-track een Dolby TrueHD 5.1-track te maken?
    6 MB niet, maar 6/7 GB zeker wel. Echt belachelijk, maar ja...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Dat blijkt. Was 6MB trouwens niet voldoende om van de Dolby Digital 5.1-track een Dolby TrueHD 5.1-track te maken?
    Maximaal 2,25 MB (MegaByte) of 18Mb (MegaBit) per SECONDE !
    kom neer op zo'n 15-16GB als je uitgaat van 120 minuten (7200 seconden X 2,25)

    Echter gezien het feit dat een Dolby TrueHD spoor 14 discrete kanalen kan herbergen zal de helft wel wat realistischer zijn.

    Dus 7-8 GB voor een 5.1 of 7.1 Dolby True HD track.

    Bron : Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Dolby_TrueHD

    Grt Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 21-05-2009 om 09:24
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Maximaal 2,25 MB (MegaByte) of 18Mb (MegaBit) per SECONDE !
    kom neer op zo'n 15-16GB als je uitgaat van 120 minuten (7200 seconden X 2,25)
    Klopt maar ga bij deze film maar eerder uit van 180 minuten.

    De Franse TrueHD had eraf geflikkerd moeten zijn, dat is het probleem en niks anders.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #30

    Standaard

    dvd9 staat voor 8.5 GB (Bron: wiki) dan zou je toch zeggen dat als het 1ste en 2de deel van LOTR 2 tracks in 448 kan leveren op 1 dvd9, bluray met 50 GB (Meer dan 5x zoveel meer ruimte als een dvd9) wel 2 tracks in 640 kan leveren. (Ik had zelfs voor een groot deel van korte films dan deze wel verwacht dat een 2de disc voor de extra's niet nodig zou zijn.)

    Meer het beeld formatteren had ook gekund misschien,er van uitgaande dat de kwaliteit van het beeld misschien al een goede update had tegen over de dvd en ze daar misschien iets te ver in zijn gegaan dan nodig. Het verplaatsen van Select Scenes Commentary with Director Ron Howard na disc 2 had ook ruimte gescheelt of gewoon commentaar. Samen met de film maakt dat nu een tijd van 213 minuten.
    Laatst aangepast door pietdvd : 21-05-2009 om 16:32

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Goh...
    En wat staat er in onze recensie?

    Tja ... niet iedereen leest de recensie .....
    6GB + de ruimte voor de DD track kun je een aardige HD geluidstrack van fabriceren hoor!

    Met andere woorden, dat er geen ruimte is is weer complete onzin.
    Kan iemand met een blu-ray rom op de pc eens kijken hoe groot die Franse Hd track is?

    Oh enne, een iets naar beneden gehaalde HD track is altijd beter dan DD! Ze hadden best een Hd track in kunnen passen.
    Gewoon policy geweest om die er NIET bij op te zetten!

    Zoals zo vaak op NL uitgaves!
    Laatst aangepast door hstadman : 22-05-2009 om 08:39

  7. #32

    Standaard

    Denken jullie echt dat er 50 GB op een BD past?
    Het is eerder 45 GB.

  8. #33

    Standaard

    Ik dacht van wel, maar dat is blijkbaar niet zo. Een BD-50 kan maximaal 46,97 GB bevatten las ik op www.hd-reporter.de.
    Laatst aangepast door Frank : 22-05-2009 om 12:15 Reden: MB gewijzigd in GB

  9. #34

    Standaard

    Sowieso moet er een standaard Dolby Digital track op zitten, dus die kun je er ook niet zomaar afhalen.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  10. #35

    Standaard

    Jongens, het is natuurlijk verschrikkelijk dat Sony deze fout heeft gemaakt, maar nu zie ik aardig wat technische onzinverhalen voorbij komen.
    Researsch doen???????????

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Sowieso moet er een standaard Dolby Digital track op zitten, dus die kun je er ook niet zomaar afhalen.
    Wat moeten wij met een franse DD of HD track?

  12. #37

    Standaard

    Geen enkel geluidsformaat is ''verplicht'' op Blu-ray, als er maar geluid is.
    Er zijn ook BD's met enkel PCM of enkel DTS-HD.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Geen enkel geluidsformaat is ''verplicht'' op Blu-ray, als er maar geluid is.
    Er zijn ook BD's met enkel PCM of enkel DTS-HD.
    Indaad Jaap, even research doen:

    For audio, BD-ROM players are required to support Dolby Digital, DTS, and linear PCM. Players may optionally support Dolby Digital Plus and DTS-HD High Resolution Audio, as well as lossless formats Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio.[56] BD-ROM titles must use one of the mandatory schemes for the primary soundtrack. A secondary audiotrack, if present, may use any of the mandatory or optional codecs

    Met andere woorden:
    er is weldegelijk een van de primaire geluidstracks verplicht. keuze tussen DD, DTS of PCM. Deze standaarden zijn vastgelegd en moeten in acht genomen worden anders MAG het niet de naam Blu-ray dragen! Ze werken onder licentie van het BLu-ray Consortium, dus weldegelijk verplicht.

    In dit geval had waarschijnlijk een DTS geluidspoor ook kunnen volstaan op een verhoogde bitrate...daar op dvd DTS vaak maar half bitrate is...en dat zit vaak maar op een paar honderd megabyte. Dus, die 1-2 GB had zeker WEL benut kunnen worden!
    Laatst aangepast door hstadman : 22-05-2009 om 14:30

  14. #39

    Standaard

    Yepz, zo bedoel ik het ook.
    Als het maar tenminste 1 van de 3 ''varianten'' is, dus Dolby Digital is zeker niet verplicht, het mag net zo goed DTS zijn.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Yepz, zo bedoel ik het ook.
    Als het maar tenminste 1 van de 3 ''varianten'' is, dus Dolby Digital is zeker niet verplicht, het mag net zo goed DTS zijn.

  16. #41

    Standaard

    Je bent weer aardig op dreef zie ik Stadman...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Je bent weer aardig op dreef zie ik Stadman...
    Altijd!

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Indaad Jaap, even research doen:

    For audio, BD-ROM players are required to support Dolby Digital, DTS, and linear PCM. Players may optionally support Dolby Digital Plus and DTS-HD High Resolution Audio, as well as lossless formats Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio.[56] BD-ROM titles must use one of the mandatory schemes for the primary soundtrack. A secondary audiotrack, if present, may use any of the mandatory or optional codecs

    Met andere woorden:
    er is weldegelijk een van de primaire geluidstracks verplicht. keuze tussen DD, DTS of PCM. Deze standaarden zijn vastgelegd en moeten in acht genomen worden anders MAG het niet de naam Blu-ray dragen! Ze werken onder licentie van het BLu-ray Consortium, dus weldegelijk verplicht.

    In dit geval had waarschijnlijk een DTS geluidspoor ook kunnen volstaan op een verhoogde bitrate...daar op dvd DTS vaak maar half bitrate is...en dat zit vaak maar op een paar honderd megabyte. Dus, die 1-2 GB had zeker WEL benut kunnen worden!
    Dus een standaard Dolby Digital track in plaats van Dolby TrueHD kan niet, maar een DTS track ervoor in de plaats mag weer wel? Ik snap het niet helemaal meer, geloof ik.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Dus een standaard Dolby Digital track in plaats van Dolby TrueHD kan niet, maar een DTS track ervoor in de plaats mag weer wel? Ik snap het niet helemaal meer, geloof ik.
    Inderdaad! een DTS track met verhoogde bitrate klinkt beter dan DD en is stukken kleiner dan een HD track, beter dan de DD track die er nu opstaat! HD is the groot, naast de franse HD track, een DD track is slechts iets van 800MB groot, ze hebben nog een paar GB over dus 3-4GB + die 800MB voor de DD, kun je zeker een leuke DTS track van maken!

    DTS kan ook hogere bitrate aan dan DD. Zoals het er nu uitziet had dat nog wel op de blu-ray gepast.

  20. #45

    Standaard

    Ehhh, welke Dolby of DTS variant het is maakt qua ''regels'' niks uit, ik heb ook BD's op de plank staan die enkel en alleen Dolby Digital hebben, maar ook BD's met enkel DTS-HD MA, zoals Zwartboek.
    Enkel normaal DTS mag bijvoorbeeld ook.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Inderdaad! een DTS track met verhoogde bitrate klinkt beter dan DD en is stukken kleiner dan een HD track, beter dan de DD track die er nu opstaat! HD is the groot, naast de franse HD track, een DD track is slechts iets van 800MB groot, ze hebben nog een paar GB over dus 3-4GB + die 800MB voor de DD, kun je zeker een leuke DTS track van maken!

    DTS kan ook hogere bitrate aan dan DD. Zoals het er nu uitziet had dat nog wel op de blu-ray gepast.
    Maar het ging over het feit dat een lossless track vervangen werd door een lossy track. Dat werd overal afgekeurd, maar een standaard DTS track zou wel weer gewoon mogen? Lijkt mij dat ze gewoon dezelfde features als elke andere versie moeten aanhouden. Zo niet, dan wordt het importeren.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Maar het ging over het feit dat een lossless track vervangen werd door een lossy track. Dat werd overal afgekeurd, maar een standaard DTS track zou wel weer gewoon mogen? Lijkt mij dat ze gewoon dezelfde features als elke andere versie moeten aanhouden. Zo niet, dan wordt het importeren.
    Mogen, kan zelfs verplicht zijn! Zie mijn uitleg over de drie formaten, waarvan 1 verplicht is op blu-ray. ALLEEN HD geluid is een vrije keuze...Dus i.p.v. de DD track, hadden ze ook kunnen kiezen voor een DTS track, die er eventueel ook op had gepast, i.p.v. de DD track die er nu op staat! DTS kan een hogere bitrate aan! En er was nog ruimte over...

    Het lijkt erop dat ze dat juist niet hebben gedaan en ja zal inderdaad wel weer importeren worden.

    Gewoon een misser van sony, die blu-ray hoog in het vaandel heeft staan maar zelf niet de hoogste kwaliteit biedt...

    Tja, als je als "formatenoorlog winnaar" zo je eigen HD producten gaat promoten...met inferieur materiaal...Geen wonder dat velen nog niet echt warm lopen voor blu-ray.

    Als "uitvinder" van blu-ray zul je zelf toch het goede voorbeeld moeten geven, vind ik.
    Laatst aangepast door hstadman : 23-05-2009 om 10:54

  23. #48

    Standaard

    Zijn er eigenlijk Sony BD's met een DTS track? Kan er niet direct één bedenken eigenlijk.
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  24. #49

    Standaard

    Close Encounters of the Third Kind is wss de enigste
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Close Encounters of the Third Kind is wss de enigste
    En die klinkt goed...

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •