Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 56 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Sander, gefeliciteerd met je aankoop!

    Tja, mijn eerste luisterervaringen... ik was in de winkel al behoorlijk onder de indruk en nadat ik het thuis allemaal had aangesloten, gewoon even zonder fatsoenlijk inregelen klonk het in stereo al zeer indrukwekkend.

    Nadat ik m.b.v. de microfoon die bij de 905 zat de boel had afgesteld merk je pas echt wat deze speakers kunnen wat betreft film en muziek. En hoe meer de speakers ingespeeld raken, hoe beter ze gaan klinken!
    Wat me ook opvalt is hoe goed het verschil hoorbaar is tussen Dolby TrueHD en DTS HD Master Audio, en al helemaal het verschil tussen de oude en nieuwe geluidsformaten.

    Ik ben nog wel op zoek naar een subwoofer, er komt een behoorlijk laag uit de Focals maar een sub maakt het natuurlijk pas echt af.

    Met welke versterker ga je de set aansturen? Enne... als je alles hebt aangesloten...foto's! :wink:

  2. #27

    Standaard Reply

    Goed om te lezen dat jij zo positief bent over de sound!

    Zelf dien ik nog mijn geduld te bewaren tot a.s. woensdag(3e). - dan worden de speakers geleverd. Momenteel ben ik in het bezit van een Marantz SR6001. Deze zal zeker nog tot het einde van dit jaar dienst doen; tegen die tijd komen de vervangers van de SR7002 en de SR8002. Dat is voor mij het moment om voor een goede prijs een SR8002 te scoren(ik ben nou eenmaal een Marantz-fan).

    Daarnaast ga ik ook zeker, op korte termijn, een subwoofer aan de keten toevoegen(alleen voor films en/of concert registraties). Het zal een BK XLS 300 of een BK Monolith gaan worden. Maar ik dien eerst weer een maand te sparen en/of mijn `oude` speakerset te verkopen voordat ik een subwoofer kan aanschaffen. En indien deze subs tijdens de luistersessie tegen vallen hebben ook de subwoofers van XTZ mijn interesse.

    Groet,

    Sander.

  3. #28
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Dit topic verdient een update. Erg mooi, maar ik begrijp dat het nodige is veranderd

    En natuurlijk nieuwe foto's...
    Laatst aangepast door HTip : 20-03-2011 om 11:55
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  4. #29
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Ook wel benieuwd hoe het er nu uitziet, en met welke sub je speelt.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Ook wel benieuwd hoe het er nu uitziet, en met welke sub je speelt.
    Een Sony. Een B&W zit in de planning maar daar moet nog even voor gespaard worden.
    Ik zal kijken of ik morgen tijd heb voor foto's.

  6. #31

    Standaard

    Update:


    Front: Focal Chorus 816 W
    Surround: Focal Chorus 806 V
    Center: Focal Chorus CC800V
    Versterker: Denon A10SE
    BD speler: Onkyo BD-SP807 THX
    Subwoofer: Sony SA-W301
    Kabels: MIT AVt2, MIT AVt3, Oehlbach 5.1
    TV: Panasonic plasma TX-P46GA11


    Versterker en BD speler.

    Toelichting:

    De vorige TV is vervangen doordat een defect niet meer te repareren was.

    De Denon is een tijdelijke oplossing, ik hoop dit jaar een Arcam aan te schaffen. Ik heb de Denon analoog aangesloten op de Onkyo met een Oehlbach Blue Magic 5.1 kabel.

    De Sony sub word binnenkort vervangen door een B&W.

    Het oude UPC kastje is vervangen door een nieuwe met HDMI dus nu ook HD zenders.

    Voorlopg geen 3D, ik heb besloten te wachten totdat kijken zonder bril mogelijk word.
    Zou verder graag uitbreiden tot 7.1 maar ik weet niet of dat mogelijk is i.v.m. de beperkte ruimte.



    Film1HD en de Sony subwoofer.

  7. #32

    Standaard



    Nu ook voetbal in HD!

  8. #33
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Ziet er allemaal erg strak uit. Mooi!
    Heb je nog geëxperimenteerd met de plaats van de centerspeaker?

    Overigens ben je klaar voor een universele AB
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  9. #34
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Knap, ah vooral die vloer ook, of het nu echte parket is of laminaat vind het
    altijd beter dan een stenen vloer zoals ik die heb

    Vermoed dat er met de centerspeaker niet veel te experimenteren valt qua
    plaatsing. Uit één van de foto's is het me duidelijk dat de legplank waar hij nu
    onder zit niet verstelbaar is, helaas.
    Zou waarschijnlijk iets beter tot zijn recht komen op de bovenste plank maar
    daar kan die speaker nooit tussen natuurlijk
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  10. #35

    Standaard

    Ik heb nog niks gedaan met de centerspeaker maar als ik het maximale er uit wil halen dan zal ik hem toch wat dichter bij de TV moeten plaatsen.
    Het heeft geen prioriteit maar ik denk dat het toch een keer zal gaan gebeuren.

    Met universele AB's heb ik me nog nooit bezig gehouden. Ik zou niet weten wat er nu op de markt is. Bestaan die Pronto's nog of ben ik nu teveel terug in de tijd?
    Voor tips over een gebruikersvriendelijke afstandsbediening houd ik me aanbevolen!


  11. #36
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Er zijn verschillende populaire universele AB's. De Pronto is er 1 van, maar ook Logitech is een fijne AB. Het voordeel van de Logitech is de database van apparaten die je kunt downloaden en direct gebruiken. Een voordeel van de Pronto's, e.d. is de mogelijkheid custom-made configuraties te maken, met zowel actiteiten als apparaten. Ik heb bijv. beide gecombineerd in één config. Kost wel wat meer tijd, maar uiteindelijk het meest flexibel.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  12. #37
    Senior Member
    Registratie datum
    Sep 2003
    Woonplaats
    Wetteren, België

    Standaard

    Mooie set-up! Ben alvast helemaal weg van je Focal's en je tv-meubel. Iets in die zin zou ik ook willen voor in mijn eigen living, als ik binnenkort ga verhuizen
    Mooie TV ook. Mijn ouders hebben ook een Panasonic (42" versie) en het beeld is echt top!

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Er zijn verschillende populaire universele AB's. De Pronto is er 1 van, maar ook Logitech is een fijne AB. Het voordeel van de Logitech is de database van apparaten die je kunt downloaden en direct gebruiken. Een voordeel van de Pronto's, e.d. is de mogelijkheid custom-made configuraties te maken, met zowel actiteiten als apparaten. Ik heb bijv. beide gecombineerd in één config. Kost wel wat meer tijd, maar uiteindelijk het meest flexibel.
    Oke, dat is dan weer iets om eens over te gaan lezen. De versterker en subwoofer update hebben nu voorang maar daarna... wie weet.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sir. K Bekijk bericht
    Mooie set-up! Ben alvast helemaal weg van je Focal's en je tv-meubel. Iets in die zin zou ik ook willen voor in mijn eigen living, als ik binnenkort ga verhuizen
    Mooie TV ook. Mijn ouders hebben ook een Panasonic (42" versie) en het beeld is echt top!
    Bedankt, ze bevallen me dan ook prima. Bekijk ook eens de set van DVDProfilersFilmgek, die is ook overgestapt naar Focal:
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=70460

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Onkyo Bekijk bericht
    Oke, dat is dan weer iets om eens over te gaan lezen. De versterker en subwoofer update hebben nu voorang maar daarna... wie weet.
    Ja.... zo blijven we de economie draaiende houden

    Denon is ook een fijn merk voor een nieuwe receiver, of ben je net als ik niet erg merkgebonden? Had voor mijn huidige Onkyo ook een Denon, die Denon was mij ook goed bevallen.

    Je sub.... ja die lijkt mij wel een opvolger te kunnen gebruiken, al is hij wel compact en niet in de breedte niet teveel ruimte in. Een collega van mij heeft een compacte B&W sub, niet echt goedkoop zijn die B&W's. Heb je soms nog die BK's in gedachten gehad?, die lijken mij ook behoorlijk waar voor hun geld te leveren, al ken ik ze niet persoonlijk, je hoort er op het forum toch positieve geluiden over.
    Have fun and enjoy your collection

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ja.... zo blijven we de economie draaiende houden

    Denon is ook een fijn merk voor een nieuwe receiver, of ben je net als ik niet erg merkgebonden? Had voor mijn huidige Onkyo ook een Denon, die Denon was mij ook goed bevallen.

    Je sub.... ja die lijkt mij wel een opvolger te kunnen gebruiken, al is hij wel compact en niet in de breedte niet teveel ruimte in. Een collega van mij heeft een compacte B&W sub, niet echt goedkoop zijn die B&W's. Heb je soms nog die BK's in gedachten gehad?, die lijken mij ook behoorlijk waar voor hun geld te leveren, al ken ik ze niet persoonlijk, je hoort er op het forum toch positieve geluiden over.
    Tja...het kan altijd beter he
    Deze Denon zat eigenlijk helemaal niet in de planning. Ik had de Onkyo 905 al verkocht om te upgraden toen ik stukken kreeg aan mijn auto.
    Die had dus voorrang dus heb ik de Denon gekocht van iemand van HT forum.
    Deze Denon kwam een jaar of 10 geleden op de markt en was een topversterker voor die tijd, maar toen onbereikbaar voor mij. Ik heb het altijd een van Denon's mooiste gevonden en vind het wel leuk dat ik hem nu toch onder de TV heb staan. Toch zal hij eerdaags plaats gaan maken voor een Arcam. Meer subtiliteit, meer finesse, muziekaler en standaard geschikt voor ES/EX surround.

    Wat merkgebonden betreft dit is mijn vierde Denon versterker (1315R, AVR2802, AVR3802) en ik heb er nog nooit een defect mee gehad. Ik heb het altijd wel een stoer merk gevonden met hun zware kwaliteitsmachines maar het is nu toch tijd voor iets anders. Een stapje hoger zou je kunnen zeggen.

    Wat de subwoofer betreft heb ik min of meer al voor B&W gekozen. Hoewel zeker niks mis met BK ga ik voor B&W voor dezelfde reden als ik van versterker ga wisselen: de muziekaliteit. Ik ben een liefhebber van concert blu-rays en dvd's en vind het ook belangrijk dat muziek in film lekker klinkt. (Ik heb de rare gewoonte dat ik wel eens een dvd opzet alleen om naar de aftiteling te luisteren).
    Maar goed, iedere gek zijn gebrek zullen we maar zeggen!

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Onkyo Bekijk bericht
    Tja...het kan altijd beter he
    Deze Denon zat eigenlijk helemaal niet in de planning. Ik had de Onkyo 905 al verkocht om te upgraden toen ik stukken kreeg aan mijn auto.
    Die had dus voorrang dus heb ik de Denon gekocht van iemand van HT forum.
    Deze Denon kwam een jaar of 10 geleden op de markt en was een topversterker voor die tijd, maar toen onbereikbaar voor mij. Ik heb het altijd een van Denon's mooiste gevonden en vind het wel leuk dat ik hem nu toch onder de TV heb staan. Toch zal hij eerdaags plaats gaan maken voor een Arcam. Meer subtiliteit, meer finesse, muziekaler en standaard geschikt voor ES/EX surround.

    Wat merkgebonden betreft dit is mijn vierde Denon versterker (1315R, AVR2802, AVR3802) en ik heb er nog nooit een defect mee gehad. Ik heb het altijd wel een stoer merk gevonden met hun zware kwaliteitsmachines maar het is nu toch tijd voor iets anders. Een stapje hoger zou je kunnen zeggen.

    Wat de subwoofer betreft heb ik min of meer al voor B&W gekozen. Hoewel zeker niks mis met BK ga ik voor B&W voor dezelfde reden als ik van versterker ga wisselen: de muziekaliteit. Ik ben een liefhebber van concert blu-rays en dvd's en vind het ook belangrijk dat muziek in film lekker klinkt. (Ik heb de rare gewoonte dat ik wel eens een dvd opzet alleen om naar de aftiteling te luisteren).
    Maar goed, iedere gek zijn gebrek zullen we maar zeggen!
    Heb momenteel zelf de Onkyo 875, het iets lichtere broertje/zusje van de 905. De 875 bevalt mij uitstekent, hij/zij speelt met de speakers en ik ben er zeer over te spreken. Hij zit dan voorlopig ook niet in de planning om vervangen te worden. De Onkyo heeft ook geen problemen met ES/EX surround, al zijn daar niet veel schijfjes mee uitgebracht.

    Ben zelf (nog) niet toe aan een stapje hoger, maar dat mag wel blijken uit mijn eerdere woorden Ben momenteel even klaar met upgraden en zonder HDMI 1.4 kom ik er ook wel. Dat virus, je weet wel, dat heeft me nu even niet in zijn greep, toen het heel erg woedde heb ik de Focals gekocht, ben helemaal content

    BTW, welke sub van B&W had je in gedachte? moet welhaast een grote zijn, je wilt hem ook voor muziekondersteuning, een grote doet dat even soepeler dan een kleine
    Have fun and enjoy your collection

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb momenteel zelf de Onkyo 875, het iets lichtere broertje/zusje van de 905. De 875 bevalt mij uitstekent, hij/zij speelt met de speakers en ik ben er zeer over te spreken. Hij zit dan voorlopig ook niet in de planning om vervangen te worden. De Onkyo heeft ook geen problemen met ES/EX surround, al zijn daar niet veel schijfjes mee uitgebracht.

    Ben zelf (nog) niet toe aan een stapje hoger, maar dat mag wel blijken uit mijn eerdere woorden Ben momenteel even klaar met upgraden en zonder HDMI 1.4 kom ik er ook wel. Dat virus, je weet wel, dat heeft me nu even niet in zijn greep, toen het heel erg woedde heb ik de Focals gekocht, ben helemaal content

    BTW, welke sub van B&W had je in gedachte? moet welhaast een grote zijn, je wilt hem ook voor muziekondersteuning, een grote doet dat even soepeler dan een kleine
    HDMI 1.4 kan ik ook wel zonder. Ik ga voorlopig toch niks met 3D doen. Ik denk wel dat het meer is als een gadget en verwacht dat het over een tijdje de nieuwe standaard word. Maar dan wel zonder die bril!

    De subwoofer word zoals het er nu naar uit ziet de ASW610XP. Ik moet nog wel even bekijken oftie niet te groot is voor mijn doorzon huiskamertje want ik wil hem niet in een hoek plaatsen.
    Ik denk er overigens wel aan om t.z.t. een tripje te maken naar Duitsland want daar is audio apparatuur over het algemeen iets vriendelijker geprijst dan hier
    Hoe bevalt jouw Mirage? Is ook geen kleine jongen. Geen overkill met een boemerige bas ofzo? Persoonlijk vind ik de subwoofer de moeilijkste speaker en wil dan ook zeker zijn dat deze aanschaf precies doet wat ik er van verwacht.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Onkyo Bekijk bericht
    HDMI 1.4 kan ik ook wel zonder. Ik ga voorlopig toch niks met 3D doen. Ik denk wel dat het meer is als een gadget en verwacht dat het over een tijdje de nieuwe standaard word. Maar dan wel zonder die bril!

    De subwoofer word zoals het er nu naar uit ziet de ASW610XP. Ik moet nog wel even bekijken oftie niet te groot is voor mijn doorzon huiskamertje want ik wil hem niet in een hoek plaatsen.
    Ik denk er overigens wel aan om t.z.t. een tripje te maken naar Duitsland want daar is audio apparatuur over het algemeen iets vriendelijker geprijst dan hier
    Hoe bevalt jouw Mirage? Is ook geen kleine jongen. Geen overkill met een boemerige bas ofzo? Persoonlijk vind ik de subwoofer de moeilijkste speaker en wil dan ook zeker zijn dat deze aanschaf precies doet wat ik er van verwacht.
    Mmm... 3D, heb het en kijk heel af en toe in 3D en vind het dan ook werkelijk prachtig. Meestal dus in gewoon 2D en dat gaat ook goed, voor die enkele keer dat er in 3D gekeken wordt zit ik niet te wachten op een 1.4 HDMI receiver, die enkele films die er zijn en die ik zelf in origineel 3D heb, zijn nog net te tellen op de vingers van 2 handen. ( heb er nu 10 ) De meeste 3D films die ik heb zijn downloads, kan daar ook niets aan doen, veel is er nog niet te koop en ik ga geen 150 euro betalen voor een originele Avatar, de start was op dat gebied voor 3D toch wel een beetje kinderachtig met alle merken zo hun "eigen" exclusieve 3D films Ook ben ik niet bereid zo'n 30 euro voor een 3D film te betalen, vind dat echt iets teveel van het goede. Maar goed, desondanks kan ik er zo af en toe best van genieten, ook al is dat dan met een brilletje.

    De sub vind ik inderdaad ook de meest lastige speaker om in het geheel in te passen, in mijn oude setup had ik hem na 3 maanden pas goed staan. De Focals hebben hebben een iets minder strakke bas dan mijn vorige speakers, maar wel wat meer bij een lager volume. In het begin, toen de Focals nog niet ingespeeld waren, moest de sub wat meer assisteren, nu weer minder, momenteel staat alles nog steeds niet helemaal naar het zin, ben er nog steeds mee bezig, maar wel heel geduldig, ik weet dat alles nog op elkaar moet inspelen en mijn onderbuur heeft al 1x laten weten dat ik niet helemaal op de goede weg zat. (de sub stond iets teveel de Focals te steunen)

    Mijn sub heb ik alweer een jaartje of 11 a 12 denk ik zo, het was liefde op het eerste gehoor, een mooi diep strak laag dat ook met muziek geweldig mooi meespeelt, hij is niet boemerig en brommerig, maar mooi strak met een heel diep krachtig laag, moet hem eerder temmen dan dat ik hem de vrije hand kan geven....... de buren kunnen hem niet waarderen als ik te uitbundig van een film zit te genieten( wat ik soms zelf niet eens leuk vind, heb je het volume wat hoger gezet omdat de sprak en alles niet erg luis is, komt er die actie...... dan knallen zowat de ramen uit de sponningen, vind het verschil wel eens veel te groot/overdreven ), moet dat wel in de gaten houden. Gelukkig vult de sub ook bij lage volumes heel ongemerkt het laag lekker aan(met muziek spelen, dat ik de laatste tijd weer wat vaker doe), je mist hem pas als je hem uitzet. Stel ik hem zodanig in dat je kan merken dat hij meespeelt, dan krijg ik last met de omgeving, het instellen is dus een kwestie van de gulden middenweg, en als ik die zometeen weer gevonden heb, dan hoef ik enkel het volume van het geheel te regelen met later op den avond de sub een paar Db's meer in de min.

    Denk persoonlijk dat een sub niet groot genoeg kan zijn, zo'n kleine sub lijkt mij eerder boemerig worden dan een grote. HTip heeft helemaal een muiter, daar is die van mij maar een klein ukkie bij

    Denk dat je voor de aankoop nog wel wat zult gaan luisteren hier en daar, het kan zijn dat je dan eventueel toch bij een andere uitkomt, in die prijsklasse van de ASW610XP heb je behoorlijk wat keus
    Have fun and enjoy your collection

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Gelukkig vult de sub ook bij lage volumes heel ongemerkt het laag lekker aan(met muziek spelen, dat ik de laatste tijd weer wat vaker doe), je mist hem pas als je hem uitzet.
    Ik denk dat dat de enige goede omschrijving is van een subwoofer bij het luisteren van muziek.
    Te overheersend klinkt voor geen meter. De Jamo THX subwoofer die ik jaren geleden heb gehad liet het dressoir dansen en dat is dus helemaal niet de bedoeling. Bij films is een flinke punch wel lekker maar bij muziek zit je daar dus helemaal niet op te wachten.
    Subtiel is waar het hier over gaat. Ik heb er vertrouwen in dat de B&W het op film en muziek gebied goed gaat doen maar je hebt gelijk als je zegt dat er in die prijsklasse nog meer keuze is. Misschien een goed idee om mijn horizon eens te verbreden

  21. #46

    Standaard

    Net binnen: Denon AVR-X5200 versterker en DBT-3313 UD blu-ray speler.



    Zo, en nu heb ik de hele zaterdag om hem in te stellen en er mee te spelen
    Heel mooi Onkyo, zag dat je dit geplaatst had in een stukje meer algemeen, maar kon mij ook dit plekje van jou nog herinneren, heb het dan ook maar even hier gezet om te antwoorden.

    Ten eerste proficiat, dat ziet er weer lekker uit

    Heb niet ergens gelezen dat je andere speakers hebt, neem dan ook maar even voor het gemak aan dat je de Denon met je Focals gaat verbinden, ben benieuwd wat deze Denon
    uit je Focals weet te halen en of ze lekker bij elkaar passen, al is de Focal gelukkig geen lastige speaker.

    Ben ook benieuwd naar je speler, had ergens gelezen dat hij ook 2 HDMI uitgangen heeft, ben benieuwd hoe je ze in kan stellen..... zolang mijn toch wel op leeftijd komen tante Onkyo
    het niet laat afweten, mag ze blijven om haar kunsten te vertonen, al is ze helaas niet meer helemaal van deze tijd, maar met deze speler kan ze toch ook met 3D en het geluid daarvan
    overweg als het goed is.

    Heb zelf ook wel warm plekje voor Denon, mijn eerste surround receiver was een Denon en die heeft het altijd perfect gedaan, zelf kijk ik momenteel dan ook even de kat uit de boom,
    vind het heel gewaagd van je dat je nu een mooie nieuwe receiver neemt, terwijl ik dat niet zou durven omdat ik de fabrikanten niet vertrouw omdat ze met 4K spelers op de markt gaan
    komen..... en heb geruchten gelezen dat ze dan weer fratsen willen gaan uithalen met de HDMI..... kan daar niet vrolijk van worden, die &%@$ fabrikanten doen dan ook hun uiterste best
    om je maar zogenaamd achterhaald te maken, zodat je weer wat nieuws moet kopen, heb je wat knaps en dan is het binnen 2 jaar weer achterhaald

    Oke, jij durft, ben dan ook erg benieuwd naar je ervaringen, waarvoor heb je eigenlijk deze nieuwe Denon gekocht? Voor Dolby Atmos? en welke speakers wil je dan als plafond speakers
    gaan inzetten als je dat eventueel van plan bent?

    Was ie gemakkelijk in te regelen?
    Have fun and enjoy your collection

  22. #47

    Standaard

    Bedankt voor je reactie DVDPFG !!
    De reden dat ik voor deze set heb gekozen is om verschillende redenen: ten eerste was het financieel haalbaar, en ten tweede ben ik de laatste tijd wat teleurgesteld in mijn 2e hands aankopen. Na de Denon a10SE (geen HDMI) heb ik nog een 4306 gehad (wel HDMI,geen HD geluid) waarbij de vorige eigenaar zo in het menu had zitten graven dat ik die zelfs na een fabrieks reset niet meer normaal kon laten functioneren.
    Dus heb ik het idee van 2e hands maar opzij gezet en gekozen voor een gloednieuwe set en de zaak waar ik deze set heb gekocht (H&C HiFi in Oostrum) kon me nog een mooie aanbieding maken dus ik ben op dat gebied erg tevreden.

    Ik ben bijna 2 dagen bezig geweest om de instellingen te perfectioneren en geloof dat ik nu een set-up heb waar ik nog jaren mee vooruit kan. Iedereen die wel eens een Denon heeft gehad weet dat de mogelijkheden bijna eindeloos zijn en je moet er eens goed voor gaan zitten en niet denken dat je dit wel even tussendoor doet. (Bij de versterker zit zelfs een waarschuwing van Denon dat je bij tegenslag niet meteen naar de winkel moet rennen maar nog eens rustig van voor af aan moet beginnen!!).
    De versterker is ook veel meer dan een oud model versterker: met internet, streaming & blu-tooth heb je in feite met een halve computer te maken.

    Om je vraag m.b.t. 4K te beantwoorden: voorlopig niet. Ik heb het uitgebreid bekeken in verschillende winkels, ook in het buitenland waar ze vaak een veel groter assortiment hebben dan hier, en hoewel het erg mooi is pieker ik er niet over om mijn 1 jaar oude plasma nu alweer de deur uit te doen. Ook vraag ik me af of we 4k wel nodig hebben (ja, ik weet het, nodig is een relatief begrip in de HT wereld) in Nederland waar de gemiddelde huiskamer 3,5 meter breed is en veel mensen geen ruimte hebben voor een 65 inch UHD TV.
    Ik heb in ieder geval besloten dat blu-ray voorlopig voldoet en mocht 4K over een tijdje ingeburgerd raken dan verwacht ik in elk geval dat 2K blu-rays een stukje goedkoper worden, net zoals nu de prijsverhouding DVD/Blu-ray.

    Ik heb net een paar schijfjes gedraaid en de 3313 geeft met blu-ray een prachtig plaatje. Ook geluid zit wel snor , ik heb de bijgeleverde DenonLink HD kabel aangesloten en hoewel ik in eerste instantie geen verschil hoorde met HDMI heb ik nu zoveel korte stukjes van films gehoord tijdens het instellen dat ik hier geen goed oordeel over kan geven en ik hier eens een keer goed voor moet gaan zitten met een film die ik al vaker heb gezien zodat ik verschillen misschien waar kan nemen.

    Al met al denk ik dat ik een goede koop heb gedaan. Geen 4K (wel upscalings mogelijkheden) maar wel Dolby Atmos en als ik daar ooit eens aan wil beginnen ben ik in ieder geval met deze versterker voorbereid.Ik ben nu op het punt dat ik meer kijk naar waar ben ik nu eigenlijk tevreden mee dan dat ik meteen het nieuwste van het nieuwste moet hebben zonder dat daar eigenlijk een goede reden voor is. Van VHS naar DVD was een logische stap, eindelijk digitaal beeld en 5.1 geluid en films in de OAR. Van DVD naar blu-ray was ook leuk, had je lossless geluid (ik laat laserdisc even buiten beschouwing) maar wat is nu de toegevoegde waarde van 4K? Dolby atmos? Daar kun je ook op 2K blu-ray mee vooruit. 4K is volgens mij pas een echte toevoeging bij liefhebbers die een 60+ inch scherm hebben of voor degene die projecteren.

    De toekomst zal het leren. Ik houd het voorlopig nog even bij blu-ray. En dat bevalt me goed!
    Laatst aangepast door Onkyo : 25-01-2015 om 16:59

  23. #48

    Standaard

    Het belangrijkste mis ik.... hoe vind je de samenwerking van de Denon met je Focals?

    Ja steeds meer fratsen op receivers, leuk en aardig, maar ze zijn er in het algemeen niet degelijker op geworden, de meesten zijn
    in gewicht behoorlijk afgevallen, wat meestal inhoud dat er bespaard is op de voeding. Al de extra's..... ja de TV kan het, de speler
    kan het en nu ook de receiver, als je een USB opslagschijfje of stick in 1 van de 3 steekt dan dienen ze in meer of mindere mate
    toch wel als een simpele multimediaspeler. Voor degenen die er te lui voor zijn om er naar toe te lopen kan het dan ook nog eens
    draadloos via Wifi en als je je telefoon als AB gebruiken wil dan is het leuk als er blu-tooth opzit, aan mij zijn die fratsen niet echt
    besteed, vind het veel belangrijker dat ik goed beeld en geluid krijg, maar goed.... er zijn genoeg mensen die dat wel leuk vinden
    en daar zullen ze het dan ook wel voor doen, ik moet er alleen maar voor betalen terwijl ik die ongein niet gebruik.

    Instellingen...... ja, daar ontbreekt het tegenwoordig bij de meeste apparaten niet aan, zelfs de meest goedkope alles in 1x weggooizooi
    zit daar vaak heel ruim in, tewijl het op het gebied van aansluitingen karig is en je het ook niet hoeft te nemen voor de geluidskwaliteit.

    Ben wel met je eens dat de wat betere en meestal duurdere modellen over wat meer verfijndere instellingen beschikken dan de
    goedkopere modellen en kun je per speaker/speakerpaar instellen hoe je het wilt hebben.

    Zelf kijk ik momenteel heel veel series, veel daar van staat enkel op DVD en geloof me of niet, ik stoor me niet aan de minder dan
    blu ray kwaliteit van DVD, het geluid van DVD kan best heel goed zijn, maar bij veel series is het toch een stiefkindje. tuurlijk is
    Blu ray mooier dan DVD, maar als ik niet eerst naar Blu ray gekeken heb maar gelijk begin met DVD, dan valt het best wel mee.

    4K, van wat ik er van in de winkel gezien heb met demomateriaal, dan komt het heel erg gemaakt en kunstmatig over en op
    een LCD-Led ziet het er toch al een beetje kunstmatig uit, je moet er ook niet al te dicht op gaan staan voor het mooie. Ben met
    ook met je eens dat 4K, net als Full HD een aantal jaren geleden, voor de grotere schermen is, zo had je weinig aan een Full HD
    TV van het toen veel gebruikte schijthuisformaat 32inch, in de loop der tijd besefte men dat bij full HD best een TV van 42-50 inch
    past en dat zijn tegenwoordig vrij gangbare maten. Full HD doet het prima tot zo'n 60/65inch, maar net als toen bij de aanvang van
    het Full HD tijdperk zullen de fabrikanten de mensen wel gek maken met steeds kleinere 4K schermen, de schoorstenen moeten
    immers roken. Zo heb je bij smartphones ook al 2K schermpjes..... nut heeft het in het geheel niet, met het blote oog is er geen
    verschil te zien met de Full HD tegenhanger. Veel mensen snappen nog steeds niet dat resolutie, schermgrootte en kijkafstand
    heel erg nauw met elkaar verbonden zijn, laat ik het daar maar bij laten

    Waarom ik zelf toch wel het 4K gebeuren een beetje in het oog houd..... niet voor een nieuwe TV.... of ze moeten een groter dan
    85inch scherm voor een prijs van zo rond de 4500euro aan kunnen bieden .... maar wel voor een 4K beamer, ik hoop namelijk
    dat die net als bij de Full HD beamers nu, ook heel betaalbaar op de markt gaan komen, dat zal best nog wel even duren, maar
    ik heb geen haast, zoals gezegd red ik mij zelfs nog wel met DVD, maar ik wil wel dat een eventuele nieuw aankoop 4K dan ook
    volledig kan verwerken, zonder weer geouwehoer te krijgen met één of andere HDMI versie die dan weer niet up to date zou zijn,
    want op dat gebied zou ik de fabrikanten wel eens een zogenaamde schop onder hun hol willen geven..... blijkt toch wel een
    melkkoe eerste klas te zijn

    Zelf denk/hoop ik niet als 1 van de eersten de stap naar 4K te maken, wil het ook allemaal een beetje afwachten, zeker op het
    gebied van de aanschafprijzen en het is natuurlijk ook fijn als de kinderziekten er een beetje uit zijn Hoop natuurlijk ook
    dat de schijfjes betaalbaar zullen zijn en niet zoals bij 3D dat de heren fabrikanten zichzelf uit de markt gaan prijzen.

    Schijnt er binnenkort al weer een nieuw audioformaat gelanceerd te gaan worden..... DTS X...... wie kan dat nog allemaal
    bijhouden, denk soms wel eens, laat ze toch eerst eens de volle potentie gaan benutten van de huidige systemen en filmgeluid
    eens allemaal net zo goed als bij de Transformer films op de schijfjes gaan zetten ipv al die nieuwerwetse fratsen.

    Oke, je was nog aan het fine-tunen..... klinken je Focals nu ook echt stukken beter met deze receiver? Hoor je meer Details?
    Is het laag krachtiger van deze receiver? Hoe vind je het bedieningsgemak? Hoe ligt de AB in de hand, hoe reageert hij erop
    en is de AB een beetje logisch ingedeeld?

    Dat moet je na 2 dagen stoeien met de instellingen toch wel een klein beetje over kunnen vertellen hoop ik, BTW heeft
    de 5200 ook de DTS Auro 3D decoder aan boord?
    Have fun and enjoy your collection

  24. #49

    Standaard

    Antwoord op je vragen:

    - De Focal/Denon combi klinkt erg goed. Denon klinkt al lang niet meer zo dof als 10 jaar geleden en al is dit natuurlijk een surround versterker, ook met muziek klinkt hij goed (blu-ray Iron Maiden - En Vivo! klinkt zoals een Iron Maiden concert in het echt ook klinkt - ben al mijn hele leven lang Maiden fan en kan het weten) Stereo ben ik nog niet zo mee bezig geweest.Vermogen is natuurlijk niet allesbepalend maar met 140 W per kanaal is er een prima controle en hij klinkt erg stabiel,ook met hogere volumes. The Pacific bijvoorbeeld klinkt alsof je in de oorlog zelf zit en dat is toch de bedoeling van een surround set. Kogels die om je heen vliegen en een donderend laag en dan heb ik nog niet eens een referentie REL ofzo.Detail en LFE ben ik dus positief over.

    - Bedieningsgemak valt mee. Het menu is allang geen Commodore 64 menu meer maar een gebruiksvriendelijk menu met afbeeldingen wat je doorloopt en waar je bijvoorbeeld bij het opstarten de keuze krijgt tussen handmatig instellen of gebruik maken van de Audessey. Ben je Denon gewend dan is het appeltje /eitje.

    - Afstandsbediening is eenvoudig. Geen LED of touchscreen maar "gewoon" knopjes die doen wat ze moeten doen en goed reageren. Geld ook voor de 3313.Geen problemen hier.

    - Auro 3D komt eraan en zoals ik het heb gehoord is die via een gratis update te downloaden maar wanneer weet ik niet.

    - Je opmerking m.b.t. de lichtere voeding: dat heb ik voorgelegd aan de verkoper. Ook ik had gelezen dat Denon geen versterkers van 25 kilo meer op de markt zet en vroeg me af of er op de kwaliteit was bezuinigd. Volgens hem zijn voedingen weliswaar kleiner en lichter maar was dat het resultaat van ontwikkeling en had dat niks met mindere kwaliteit te maken.
    Ik weet het niet. Aan de ene kant heb ik daar zo mijn twijfels over en aan de andere kant is deze versterker nog bijna 17 kilo dus zwaar zat.

    Als je interesse hebt en je wil weten wat ik er voor heb betaald stuur me even een PM.

  25. #50

    Standaard

    Dank voor je antwoorden

    Mocht onverhoopt mijn oude tante plots de geest geven, dan doe ik je een PM, maar nu is dat nog niet direct aan de orde.

    Hoop binnenkort een bezoek te kunnen brengen aan John Tak en dan te mogen ervaren wat Dolby Atmos kan doen, ook
    mede daarvan komt er wel of niet minder snel een opvolger voor tante, ben nog steeds heel tevreden, dus het moet
    echt wel een beetje indrukwekkend zijn wil ik al snel overstag gaan.

    Voorlopig ben ik mij wel aan het voorbereiden om, als de tijd rijp is, een weloverwogen stap te kunnen nemen,
    het bezoek aan John is ook zo'n ervaring.

    Wens je heel plezier met je nieuwe apparatuur en dat het je maar heel lang storingsvrij mag dienen
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •