De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.

Discussie: aanschaf nieuwe set

  1. #1

    Unhappy aanschaf nieuwe set

    Hallo,

    HELP! Ik ben na een paar jaar aanklooien met mijn huidige setje het helemaal zat.
    Ik ben nu in het bezit van een bij elkaar geraapt zooitje zoals; tatung lcd tv,sony stereo set(uit de middeleeuwen) , huppie puppy dvd recorder,digitene kpn en een bose acoustimas 5.2(geloof ik).
    Zoals je begrijpt werkt dit gewoon net niet.
    Ik heb dan ook beloten om de hele bende ik de container te donderen en iets nieuws te kopen.
    Dusss.....
    Ik vol goede zin naar de welbekende mediagiganten en daar werd ik nog minder vrolijk van dan mijn huidige apparatuur.

    Als je daar je daar vraagt: Ik wil graag een tv 40 inch full hd,dvd speler, hard disc recorder,radio,behoorlijke surround set (geen tupperware geluid) en het moet wbt styling
    er een beetje uitzien (half open kastje). En ik heb tussen de 3 en 4k te besteden!
    Dan staan ze je aan te kijken en komen ze met verhalen als; ja maar dit kan niet met dit, dit lult niet met dat bla bla enz.

    Ik wil geen lulverhaal maar iets kopen! Dit moet toch lukken met dit buget of heb ik het fout?

    Wie o wie kan mij helpen met het samenstellen van een leuke set,met goed beeld en leuk geluid in de eerder genoemde prijsklasse??
    Laatst aangepast door sander.chatrer : 17-05-2009 om 20:50

  2. #2

    Standaard

    Welkom sander.

    Goed beeld en goed geluid is heel persoonlijk want beeld en geluid zijn nl. persoonlijk. Het is dus belangrijk dat je voor jezelf een aantal dingen op een rijtje zet zodat wij jou goed kunnen helpen. Dit kunnen wij alleen doen als je ons duidelijk probeert te vertellen hoe en waarvoor je de set wilt gaan gebruiken en wat jouw wensen zijn.

    Voor tussen de 3000 en 4000 Euro kan een hoop, maar ook weer niet. Dit heeft te maken met de wensen die jij hebt voor het beeld, het geluid en wat er later mogelijk moet zijn.

    Je kunt dus beter eerst zelf gaan kijken en luisteren om er achter te komen wat er in jouw geval allemaal mogelijk is en wat jij en/of jouw partner mooi vindt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Wil je weer een lcd? Hoe groot? Wat voor speakers wil je? Zuilen of melkpakjes?

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Recht door zee.

    Plasma, LCD dat is een vraag op zicht.
    Voor Plasma is Panasonic na de veel duurdere pioneer modellen een goede niet al te dure optie.
    Bij LCD ook, maar daar zijn meerdere goede merken, ik vind de Samsung modellen met SmartLED backlighting altijd indrukwekkend.

    Ik zou kijken naar een Onkyo Receiver ( Versterker / Radio) met alle HD Audio surround formaten, zoals Dolby True HD en DTS HD-MA aanboord.
    Dat zijn zeer degelijk, complete machines die staan voor kwaliteit in Audio en video, en niet eens zo duur!!

    Vervolgens een Bluray speler die geen audio decoders aanboord heeft, want die heeft de receiver niet meer nodig. daar kan je tevens je dvd's en CD's op afspelen.
    Deze zijn inmiddels al relatief goedkoop.
    Goede opties zijn de Panasonic DMP BD 35 of 60, maar er zijn er meerdere, Sony, LG.etc.

    Als alternatief voor een DVD-recorder zou ik je willen wijzen op de HD DVR box van UPC of anders iets van Ziggo. (weet niet welke regio je zit)
    Deze bieden veel meer gebruiksgemak dan een DVD Recorder.

    Je kunt bij UPC bijv. 3 dingen tegelijk opnemen, of 2 dingen opnemen en een andere kijken, pauzeren, terugspoelen, on demand etc.etc.
    Ik noem specifiek een HDTV DVR omdat dit de enigste zijn met een HDMI aansluiting en ook de mogelijk bieden voor HDTV kanalen.
    Verder is dit naar mijn mening de beste beeldkwaliteit, dan satteliet, dan analoog, dan Digitenne.
    (Bedenk dat een nieuwe tv echt alles onthult, dus vooral bij digitenne ga je het merken, en schrikken)

    Niks zo persoonlijk als speakers, dat wordt luisteren.
    Maar het is zeker niet iets om op te beparen.

    Dan komen nog de benodigde kabels, niet onderschatten.
    Zeker de speaker kabels zijn essentieel, digitale kabels zoals hdmi ook wel, maar in mindere maten. Het is immers digitaal, maar dat is een discussie opzich.


    De grootste tip die ik je kan geven is dit.
    Als je werkelijk alles tegelijk gaat halen is onderhandelen essentieel.
    Je zal verbaasd staan wat je allemaal aan korting kan krijgen.
    En dat was al zo voor de crisis.
    Laat je niet afschepen, als hun jouw een stapel apparatuur verkopen moet je echt een flinke korting kunnen krijgen.
    Dat kan al als je één aparaat koopt, laat staan meerdere.
    Ze lopen daar uiteraard niet te koop mee, maar de aanhouder wint.
    Gewoon schermen dat je ook al ergens anders bent geweest.
    De bijdehand heeft de halve wereld, dus als het de eerste keer niet lukt, probeer het gewoon opnieuw.

    Maak een lijstje van wat je nodig hebt inclusief hdmi en speaker kabels etc.
    En maak de deal met alles inclusief.
    Ik geef dat advies vaak, en elke keer gaan er honderden euro's vanaf...., echt.

    Voor jouw budget moet je redelijk kunnen slagen, maar het is uiteraard een beetje geven en nemen!

    Laatste tip maak idd zelf eerst een lijstje plaats die hier, en win advies in.
    Daar heb je meer aan dan het verkoperspraatje die weet dat hij nog 100 LG of wat dan ook, achter heeft staan.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 19-05-2009 om 12:30
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Wellicht dat het ook helpt om per groep een budget samen te stellen.

    Zeg maar, tot max 1000 voor het beeld
    Ca 500 voor een dvd/blu ray speler, harddisk recorder
    Ca 2500 voor het geluid.

    Zo heb je een beetje houvast en voorkom je dat je straks met een 60inch tv zit zonder degelijk geluid zoals Claudio....(grapje!! haha)
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •