Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 39 worden weergegeven.

Discussie: Treme (HBO)

  1. #1

    Standaard Treme (HBO)

    David Simon van The Wire en Generation Kill heeft weer een nieuwe serie gemaakt voor HBO genaamd "Treme".
    Het zal zich afspelen in het post-Katrina New Orleans en zal de heropbouw van New Orleans volgen door de ogen van lokale musici.

    HBO picks up 'Treme'

    Eyes a fall debut for the David Simon drama

    By Nellie Andreeva
    May 5, 2009, 10:33 PM ET
    Updated: May 5, 2009, 11:24 PM ET


    "The Wire" creator David Simon has a new series on HBO, the New Orleans-set "Treme."

    The size of the series order is still being determined, with the network eyeing a fall debut.

    "Treme" is a post-Katrina-themed drama that chronicles the rebuilding of New Orleans through the eyes of local musicians.

    Simon co-created the project with longtime New Orleans resident Eric Overmyer, after the two former "Homicide" writers had discussed doing a show set in the Big Easy for years.

    "New Orleans is one of the most unique and essential American places, which is also very vulnerable," Simon said.

    The "Treme" cast is led by another New Orleans native, Wendell Pierce, and includes Steve Zahn, Clarke Peters, Khandi Alexander, Melissa Leo, Kim Dickens and Rob Brown.

    Despite featuring "Wire" alums Pierce and Peters, people expecting the same show will be disappointed, Simon said.

    "This is not a 'Wire' redo with a New Orleans soundtrack," he said. "It's more of a character study looking at people trying to reconstruct their lives after their city has been destroyed and at a city that a living, breathing organism."

    The series will continue to be filmed in the Crescent City, where the pilot was shot.

    Simon and Overmyer are exec producing with Nina K. Noble and Carolyn Strauss. David Mills is co-exec producing.

    The order for "Treme" follows HBO's series pickups of three new comedies: "Hung," "Bored to Death" and "How to Make It in America."

    The network has one more strong possible contender on the drama side in the Martin Scorsese-directed pilot "Boardwalk Empire," which has not been completed.
    http://www.hollywoodreporter.com/hr/...ce953e1eeb5c7e

    Waarschijnlijk dus in de herfst op de Amerikaanse televisie, ben benieuwd.
    Laatst aangepast door mac : 16-05-2009 om 13:41

  2. #2

    Standaard

    Niet direct een onderwerp waarbij ik aan David Simon denk. Maar ik ben zeker benieuwd.
    Sometimes nothin' can be a real cool hand.

  3. #3

    Standaard

    The Wire was briljant en eigenlijk alles van HBO is goed, dus laat maar komen! (al spreekt het onderwerp me niet direct aan)

  4. #4

    Standaard

    Onze eigen Michiel Huisman heeft ook een rol in deze serie las ik vandaag.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mattia dH Bekijk bericht
    Onze eigen Michiel Huisman heeft ook een rol in deze serie las ik vandaag.
    Ja zag het zaterdag ook opeens overal op internet en teletekst staan. Echter stond dit al weken op IMDB.

    Ben overigens wel zeer benieuwd naar deze serie. Laar maar komen...
    My heart was not ripped out, but she did steal my cuckoo clock.
    The Swede in Hell On Wheels

  6. #6

    Standaard

    Nog een korte teaser. Zegt verder nog niks, maar we kunnen al wel goede muziek verwachten.
    http://www.youtube.com/watch?v=gVfIYXaeolU

    En de homepage:
    http://www.hbo.com/treme/

    Ook Bunk en Lester van The Wire zullen terugkeren in deze serie.

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    Zijn al meer mensen hier aan begonnen? Vond de pilot erg sterk, zat er direct lekker in! Enkele bekende gezichten uit The Wire (Bunk & Lester) en een leuke rol van John Goodman. Deel twee en drie stromen inmiddels ook binnen.

    HBO heeft inmiddels al laten weten dat er tevens een tweede seizoen komt.
    Laatst aangepast door Marcel v/d H. : 28-04-2010 om 16:42

  9. #9

    Standaard

    Ik kijk het nog even aan, tenminste totdat ik het hele eerste seizoen achter elkaar kan zien.
    Hoelang duren de afleveringen en hoeveel komen er?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Zijn al meer mensen hier aan begonnen? Vond de pilot erg sterk, zat er direct lekker in! Enkele bekende gezichten uit The Wire (Bunk & Lester) en een leuke rol van John Goodman. Deel twee en drie stromen inmiddels ook binnen.

    HBO heeft inmiddels al laten weten dat er tevens een tweede seizoen komt.
    Ja, ik volg het ook, erg goede serie! Inderdaad aardig wat acteurs uit The Wire, maar het heeft verder weinig weg daarvan vind ik.

    @Patrick van den Hul: Afleveringen duren een uurtje per stuk, maar de pilot was wel extra lang. Seizoen 1 zou geloof uit vrij weinig afleveringen bestaan, maar weet niet meer hoeveel.

  11. #11

    Standaard

    De pilot duurde inderdaad langer, 80 minuten. Er komen in elk geval twee seizoenen van elk 10 afleveringen.

  12. #12

    Standaard

    Zijn er inmiddels al wat meer mensen bekend met deze serie? Ik ben er zeer benieuwd naar en hoor graag wat reacties
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  13. #13

    Standaard

    Ik heb het eerste seizoen helemaal gezien en kan niet anders zeggen dat David Simon wederom met een briljante serie komt. Misschien wat lastig vergelijken, maar Treme doet niet onder voor The Wire in mijn ogen. Alleen de theme song al! Verder ook de nodige muzikanten in bijrollen, o.a. Elvis Costello. Gehele cast is trouwens erg sterk en Michiel Huisman doet het ook leuk trouwens. Zeker een aanrader, komt hier ook zeker nog in de collectie als de serie straks voor een leuk prijsje verkrijgbaar is.

  14. #14

  15. #15

    Standaard

    De blu-ray valt in ieder geval niet tegen....

  16. #16

    Standaard

    De prijs helaas wel
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  17. #17

    Standaard

    Idd steengoede serie, maar wat is dat toch met HBO om die blu-rays/dvd's altijd twee keer zo duur te maken als de concurrentie. 10 afleveringen en dan 56 dollar, vergelijk dat eens met de Justified blu-ray. Zo jammer, want in Nederland gaat deze serie nooit uitgezonden worden, toen ik vorig jaar hier de VPRO over mailde omdat ze in eerste instantie de serie wel zouden uitzenden was hun reactie: de serie valt kwalitatief tegen. Dat is ook de laatste keer dat ik mijn hoop bij de VPRO heb gelegd...
    De toekomst is zijn schaduw ver vooruit...

  18. #18

    Question

    ik zie dat de BR Nederlandse ondertitels heeft, zou hij ook regiovrij zijn?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door usualsuspect Bekijk bericht
    ik zie dat de BR Nederlandse ondertitels heeft, zou hij ook regiovrij zijn?
    Iets met NL subs is normaal gesproken (ook) geschikt voor regio B.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #20

    Standaard

    Alle HBO BD's in Amerika waar Warner/HBO de distrubitie rechten van heeft in Europa zijn regiovrij (behalve dus, helaas, Deadwood). De release in Amerika van Treme heeft NL subs, maar in mei komt de serie uit in de UK en die is zeker regio B. En qua prijs maakt dat niet veel uit.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  21. #21

    Question

    Bedankt, maar als ik het goed begrijp is het dus niet zeker dat de BR van Treme regiovrij is...en ook niet dat de UK versie NL subs zal hebben?

  22. #22

    Standaard

    Ben ook benieuwd of de Engelse uitgave Nederlandse subs zal hebben, heb namelijk geen zin om importkosten te gaan betalen en dit is wel een must-have op blu-ray. Amazon geeft namelijk aan dat er alleen Engelse en Duitse subs op zitten.
    De toekomst is zijn schaduw ver vooruit...

  23. #23

    Question

    Weet er iemand of de blu-ray nu effectief regiovrij is en NL subs heeft? Iemand die hem in huis heeft? Ik zou deze serie erg graag aanschaffen maar wil wel NL subs...
    Dank

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door usualsuspect Bekijk bericht
    Weet er iemand of de blu-ray nu effectief regiovrij is en NL subs heeft? Iemand die hem in huis heeft? Ik zou deze serie erg graag aanschaffen maar wil wel NL subs...
    Dank
    Ja en ja.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan_tran Bekijk bericht
    Ja en ja.
    En nog importkosten moeten betalen?
    De toekomst is zijn schaduw ver vooruit...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •