Pagina 155 van 176 EersteEerste ... 55105145151152153154155156157158159165 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.851 tot 3.875 van 4379 worden weergegeven.
  1. #3851

    Standaard

    Carriers.

    Alleraardigst filmpje over een dodelijk virus. Beetje discutabel hier een daar maar ondanks een beperkt budget onderhoudend genoeg. Ergens jammer dat men er niet een die hard zombie film van heeft gemaakt want de fundering was perfect hiervoor. Maar men heeft deze voor de hand liggende weg niet genomen en dit heeft ook wel weer zijn charme.

    7 / 10
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #3852

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    vind die vergelijking niet opgaan, denk toch dat degene die op de imdb site stemmen vnl liefhebbers zijn en dus heel goed de kwaliteit van een film kunnen waarderen; als ik de top 250 zo doorkijk kan ik ook niet zo snel een (kwalitatief) slechte film eruit halen

    cijfers uit imdb zijn zeker geen garantie dat het een goede film is maar is zeker wel een goede graadmeter (vooral als er veel gestemd is en de variatie klein is)
    De cijfer van imdb is een gemiddelde, de uitschieters worden netjes door een ingewikkelde formule eruit gefilterd. Het geeft een indicatie van wat een redelijke of goede film kan zijn.

    Een film vanaf een 6 of hoger is meestal toch wel een redelijke tot goede film alles hoger zijn beter. Ik heb veel films zelf gezien en als ik dan naar het cijfer kijk, klopt het wel aardig met hetgeen ik erzelf voor zou geven.

    Een cijfer kan je niet vertellen of de film je smaak is!

  3. #3853

    Standaard

    ET MOURIR DE PLAISIR

    BLOOD AND ROSES / TO DIE WITH PLEASURE

    Gotische 'horror' van Roger Vadim waar ik nooit zo weg van ben en ook deze is niet erg bijzonder. De panorama's zijn mooi en de compositie van de shots zijn ook dik in orde maar buiten dat is het een saai filmpje. Wat sfeervoller en griezeliger had de film zeker goed gedaan

    Edit: Ik heb net de trailer gezien en kwam dingen tegen die niet in deze Franstalige print zaten. Blijkt dat de Amerikaanse print vliegende vampierkoppen, ontploffingen en lesbische sex bevat... mjah zo kan ik het ook...

    5.5

    Trailer


  4. #3854

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Haha, je praat tegen me alsof ik een knulletje van 16 bent dat net voor het eerst aan film komt snuffelen.... Zoals Melzz ook al zei, ik vond hem jaren geleden toen hij net uit was ook een goed, maar juist nu er een jaar of wat over heen gegaan zijn en ik aanzienlijk wat meer levenservaring heb blijft er gewoon een stuk minder van over. En ik denk niet dat me eea ontgaan is, maar maak me gerust duidelijk wat me dan ontgaan zou zijn.

    Maar het feit dat je de IMDB top 100 als graadmeter neemt zegt alles over jouw kijk op film lijkt me.
    Zoals ik al zei: niks persoonlijks. Daarrbij kon ik uit jouw review niet opmaken dat je hem al eerder had gezien en hem toen wel goed vond.

    En ja, het zegt inderdaad iets over mij dat ik bij deze film IMDB als graadmeter gebruik.....maar wat dan volgens jou? Veel films uit die top 250 vind ik ruk en anderen weer prachtig. Geen probleem, toch?!
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  5. #3855

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Een hoge imdb notering zegt uiteindelijk geen ene ruk en helemaal niets over de kwaliteit van een film. Het zegt eerder iets over populariteit. Frans Bauer is ook heel populair, net als Jan Smit en ook de Toppers verkopen Arena's vol. Maar of dat nu een graatmeter is voor kwaliteit?? Ik zeg van niet. Toen Fight Club uitkwam, 11 jaar geleden, vond ik hem ook erg sterk. De keren dat ik hem terug zag, werd hij eigenlijk steeds minder sterk en vorig jaar toen ik hem voor het laatst zag vond ik er eigenlijk weinig meer aan. De vergelijking met een goocheltruc vind ik op zich wel leuk gevonden. Dat gevoel heb ik zelf ook. De eerste keer denk je....wow....maar na een aantal keer blijft voor mij slechts de truc over. Consumptie is slecht.....dat is wat de film zegt. Maar om dat nu als een diepe filosofische invalshoek te bestempelen....nou nee.
    Maar de film zegt in mijn ogen meer dan alleen "consumptie is slecht". Het zegt meer dat we steeds verder in een isolement terechtkomen waarin we ons vermaken. Consumptie is daar één belangrijk middel van. We leven in een bepaalde luxe die we hebben opgebouwd door hard te werken en zelfs werk te doen dat we niks aan vinden.

    Wij als filmliefhebber zijn, ironisch genoeg, daar misschien wel het levende voorbeeld van......en die ironie slaat ook helemaal op mezelf. Maar we gaan naar een kastje zitten kijken, waarbij onze hersenactiviteit op bijna nul staat oms onszelf te entertainen en hadden die tijd ook kunnen besteden aan het voorkomen van het geraken in een isolement. Nu kunnen er wellicht reacties komen dat dit niet zo is.......en dat we wel genoeg buiten komen.....en dat we films vaak met meerderen zien etc etc. Maar met weinig hersenactiviteit deel je tijdens het kijken van een film maar weinig. Sommigen kijken 1 film of merdere per dag.....dat is aardig wat uurtjes gevuld met weinig hersenactiviteit. We duwen onszelf dus in een isolement en zijn eigenlijk verslaafd geraakt aan onze hobby.......dus "The things you own, end up owning you".
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  6. #3856

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wolverine Bekijk bericht
    Zoals ik al zei: niks persoonlijks. Daarrbij kon ik uit jouw review niet opmaken dat je hem al eerder had gezien en hem toen wel goed vond.
    Tja goed, als je een beetje goed gekeken had, had je kunnen zien dat er achter de film een klein oogje staat en struinend door de tempelen der logica had je dan kunnen vast wel kunnen beredeneren wat zo'n oogje betekende.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wolverine Bekijk bericht
    Maar we gaan naar een kastje zitten kijken, waarbij onze hersenactiviteit op bijna nul staat oms onszelf te entertainen en hadden die tijd ook kunnen besteden aan het voorkomen van het geraken in een isolement.
    Ehm, sorry? Je claimt hier nu letterlijk dat de hersenactiviteit op nul staat als je een film kijkt? Misschien als je de gemiddelde blockbuster kijkt of een of andere echt debiele sexploitation of zo, maar bij de meeste gevallen heb ik juist extreem veel meer hersenactiviteit dan als ik geen film kijk. Het kijken van film stimuleert, net als iedere andere kunstvorm, juist de hersens.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  7. #3857

    Standaard

    Wow wel heftig die opmerking over hersenactiviteit..als ik Costa zie en dergelijke meuk gaan juist me hersenen werken van hoe is dit mogelijk en een zeer goede film bekijk ik als Ralph Fieness in Spider

  8. #3858

    Standaard

    VALKOINEN PEURA

    THE WHITE REINDEER

    Mooie en rustgevende 'griezelfilm' die zich afspeelt in Lapland waar een vrouw een liefdesdrankje krijgt van een medicijnman (weet niet of ze daar zo genoemd worden) wat als bijwerking heeft dat ze af en toe in een vampierachtig rendier verandert om mensen aan te vallen, iets wat overigens alleen geinsinueert word wat waarschijnlijk met censuur te maken heeft ten tijde van 1952

    Het plot is natuurlijk op de zijkant van een postit te pennen maar daarom is de speelduur van 65 minuten precies lang genoeg. De muziek is erg goed en loop compleet synchroon met wat zich op het scherm afspeelt. Niet iedereen heeft hier evenveel talent, maar er is heel veel enthousiasme te bespeuren

    Geef hem eens een kijkje als je hem kan vinden

    7.5


  9. #3859

    Standaard

    Harry Brown

    Redelijke film met Caine als 'wraaknemer'. De film ziet er verzorgd uit alleen het verhaal hebben we al zo vaak gezien/gehoord.
    Caine en Mortimer doen het wel uitstekend.

    6.5/10

  10. #3860

    Standaard

    In Dreams (Neil Jordan, 1999) ****
    Het bevreemdt mij dat deze film bijna overal slechte kritieken krijgt -op www.imdb.com is zelfs een discussie lopende of dit de slechtste film allertijden is- aangezien het een spannende thriller is die qua cameravoering ook nog eens indruk maakt. Het camerawerk is voor rekening van Darius Khondji die bijvoorbeeld ook Se7en op zijn naam heeft staan. Hij is verantwoordelijk voor de dromerige beelden waarbij de kleur rood de boventoon voert. Dit rood komt bijvoorbeeld veel terug in de vorm van 'appels' die een belangrijke rol spelen in de beelden/visoenen die de hoofdrolspeelster heeft. Deze angstaanjagende (dag)dromen gaan over verdwenen kinderen en als het kind van de protagonisten zelf ook verdwijnt, raken ze persoonlijk betrokken bij het mysterie. Hoewel ik verder weinig tot niets kan met de films van Neil Jordan is deze film wel degelijk zeer de moeite waard!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  11. #3861

    Standaard

    Ben het volledig met je eens Coen wat In Dreams betreft....

    FRINGE serie.



    Top serie. Top effecten. Top verhaal. Top beeld. Top geluid. Genieten met de hoofdletter G.

    9 / 10
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  12. #3862

    Standaard

    Albert, vond je Fringe niet wat vergezocht ?
    Apparaten waarmee je met doden kunt communiceren e.d.
    Vond het af en toe wat belachelijk worden.

  13. #3863

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Albert, vond je Fringe niet wat vergezocht ?
    Apparaten waarmee je met doden kunt communiceren e.d.
    Vond het af en toe wat belachelijk worden.
    Het is een sf fantasy horror thriller serie en dan ga jij lopen te zeuren dat het niet realistisch is. Ga dan naar As the world turns kijken.
    Ik vind het in dit geval juist prachtig dat alles kan...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  14. #3864

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Het is een sf fantasy horror thriller serie en dan ga jij lopen te zeuren dat het niet realistisch is. Ga dan naar As the world turns kijken.
    Ik vind het in dit geval juist prachtig dat alles kan...
    Zeuren ? Ik stel gewoon een vraag.
    Wat ben jij soms een rare piemel zeg...........

  15. #3865

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Zeuren ? Ik stel gewoon een vraag.
    Wat ben jij soms een rare piemel zeg...........
    Nee hoor, mijn penis is vrij recht.....

    Tjee, dan op zijn minst meneer piemel als je slecht gehumeurd bent....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  16. #3866

    Standaard

    Sinds Zaterdag deed m'n toetsenbord het niet echt meer, dus hier wat ik sindsdien gezien heb.

    32. The Big Sleep (1946)
    Sterke, sfeervolle film-noir met een goede rol voor Bogart als private detective. 8.1
    33. Fantastic Mr. Fox (2009)
    De nieuwste film van Wes Anderson, deze keer animatie. Leuke personages en een grappig verhaal. Animatie was tof, kijken of ik deze op het IFFR nog een keer kan zien. 7.1
    34. The Men Who Stare at Goats (2009)
    Na de fantastische trailer had ik hoge verwachtingen, maar deze werden op geen enkel front waargemaakt. De film kent een fantastische cast, maar is verder redelijk saai. 6.0
    35. Sherlock Holmes (2009)
    Leuk. Precies wat ik ervan verwachte, R. Downey jr en Jude Law hebben een goede chemie, verhaal is goed genoeg. 7.5
    36. Miller's Crossing (1990)
    Coole gangster/crime film van de Coens. Need I say more? 8.0
    37. The Seven Year Itch (1955)
    Grappige film van Wilder. Leuk plot, maar het feit dat de hoofdpersoon constant tegen zichzelf praatte begon na een tijdje vervelend te worden. 7.4
    38. Rope (1948.)
    De perfecte moord, of toch niet? 8.5
    39. Chi bi xia: Jue zhan tian xia (2009)
    Matig vervolg op het redelijke eerste deel. Vooral saai, met een matige climax. 6.8
    40. The Asphalt Jungle (1950)
    Toffe film-noir/heist film met interessante personages. 8.1
    41. Casablanca (1942)
    They had a date with fate in Casablanca. Blijft geweldig. 9.0
    42. Rear Window (1954)
    Ik heb ondertussen redelijk wat van Hitchcock zijn films mogen aanschouwen en ik kan nu de conclusie trekken dat dit mijn favoriete film van deze regisseur is, op de voet gevolgd door Vertigo en Psycho, welke beiden ook fantastisch zijn.

    De film gaat over L.B. Jefferies, een fotograaf die vanwege een gebroken been al 6 weken vastzit in zijn appartement. Hij kan weinig doen, behalve een beetje de overburen bekijken door hun ramen, welke constant open staan door een hittegolf. Als hij verdachte dingen begint te zien bij één van z'n overburen merkt hij op dat er iets flink mis is.

    LB Jefferies wordt gespeeld door James Stewart, wie wel vaker te zien is in Hitchcock films. Terecht natuurlijk, want ik vind het een fantastische acteur en ook in Rear Window speelt hij weer heel goed. De rest van de cast is ook prima, en voor mij is het de charmante Grace Kelly die de show steelt. Wat een prachtige vrouw zeg, echt een klassieke schoonheid. Ik ben verliefd.

    De film zelf is verder natuurlijk fantastisch, kent een goede opbouw en is op momenten spannend en grappig. Leuke dialogen, leuke personages en de manier waarop het geheel gefilmd is, is ook perfect. De kijker heeft het gevoel dat hij bij Jefferies in de kamer zit, en je weet hetzelfde wat hij weet. Verder veel shots uit perspectief van Jefferies, door z'n telelens of verrekijker.

    Fantastisch.

    10.0
    43. Stalker (1979)
    Alsof je in een trip zit. Prachtige film, maar ik snapte er niet veel van volgens mij.. binnenkort nog maar eens kijken. 8.2
    44. The Hudsucker Proxy (1994)
    You know, for kids! De minste film van de Coens die ik tot op heden gezien heb, maar ze kunnen in mijn ogen weinig fout doen en ik vond ook deze film erg leuk. 7.1
    Besloten om de hele filmografie van Paul Thomas Anderson te kijken. Gisteravond begonnen met Sydney, Boogie Nights en de eerste 2 uur van Magnolia.

    45. Sydney (1996) 7.6
    46. Boogie Nights (1997) 8.4

  17. #3867

    Standaard

    Land of the Lost Goed, wat een sof. *de nieuwe Will Ferrell*, normaal gesproken ga ik altijd met een boog om zijn films heen, maar deze trailer zag er zo veelbelovend uit. Het set-design vond ik erg cool en het leek op een leuk eerbetoon aan die kazige sci-fi films die we kennen van de jaren 50. Helaas was het niet echt leuk. Het was zelfs zo erg dat ik twee keer in slaap gevallen ben. De eerste keer werd ik nog wakker van de deurbel, twee meisjes die statiegeldflessen kwamen ophalen voor Haïti, de 2e keer werd ik gewekt door het DVD-menu. Zeldzaam niet grappig, en ontzettend saai. Volgende keer toch maar weer met een grote boog om meneer Ferrell heen.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  18. #3868

    Standaard

    Ik zou zeggen.......google eens op het net naar hersenactiviteit en het kijken van tv/film. Film kunst? Absoluut maar dat staat los van wat het met je hersenen doen.

    Ennuh, zit nog niet zo lang op het forum en weet dus inderdaad niet wat dat oogje betekent.
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  19. #3869

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Tja goed, als je een beetje goed gekeken had, had je kunnen zien dat er achter de film een klein oogje staat en struinend door de tempelen der logica had je dan kunnen vast wel kunnen beredeneren wat zo'n oogje betekende.


    Ehm, sorry? Je claimt hier nu letterlijk dat de hersenactiviteit op nul staat als je een film kijkt? Misschien als je de gemiddelde blockbuster kijkt of een of andere echt debiele sexploitation of zo, maar bij de meeste gevallen heb ik juist extreem veel meer hersenactiviteit dan als ik geen film kijk. Het kijken van film stimuleert, net als iedere andere kunstvorm, juist de hersens.
    .......vorige bericht hoorde dus bij de mail.....excuus.
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  20. #3870
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  21. #3871

    Standaard

    flash of genius: waarin een uitvinder een jarenlang juridisch gevecht aangaat met autoreus ford die zijn idee voor de ruitenwisser heeft gestolen .
    prima rechtbankdrama met greg kinnear alan alda en dermot mulroney

  22. #3872

    Standaard

    LAURIN

    LAURIN: A JOURNEY INTO DEATH

    Het is dat de laatste 20 minuten sterk zijn maar de eerste 60 zijn saai met een paar aardige momenten vooral het kleine meisje is goed in haar rol. Een Duitse giallo achtige gothische thriller

    Ach waarom niet

    6.0

    Trailer

  23. #3873

    Standaard

    Heb zonet de film 9th company gekeken.De film had ik al een hele tijd en lag eigenlijk tussen de budgetfilms ergens onderaan in een afgesloten kast (langs de double dvd boxen ) die ik vroeger kocht.

    Ik was wat moe van studeren en dacht dus zo een film die ik ooit gekocht maar nooit gekeken had op te zetten. Maar 9th company heeft me aardig verrast, deze lag zeer onterrecht bij de budgetfilms in mijn kast (als in de winkel) en verhuist nu naar de schappen in mijn rek
    DVD Profiler TV: Samsung PS60E6500 60inch Plasma Reciever: Onkyo HT-S990-THX Speakers: Onkyo 7.1 Mediacenter:

  24. #3874
    Senior Member
    Registratie datum
    Sep 2003
    Woonplaats
    Wetteren, België

    Standaard

    Madagascar: Escape 2 Africa

    Kwa niveau is deze wat gelijk aan de eerste film imo.
    Het zijn geen Pixars, maar ik vind ze wel entertainend. Die pinguins blijven fantastisch tho

    7/10

  25. #3875

    Standaard

    Lost In Translation

    Zelden, of misschien nog nooit, een film gezien waarin de chemie tussen de twee hoofdrolspelers zo zich en voelbaar was. De film had nog wel wat langer kunnen duren alleen zorgt dat misschien voor een lager tempo. De eerste kus duurde tenslotte nu ook al vrij lang .
    Wat ik me wel afvraag, wat heeft de korte scène met de golfer te maken met de rest van de film? Wie is de golfer uberhaupt?

    9.5
    Simpsons Quote.
    I'm sorry, that leg's going to have to come off. Did I say leg? I meant that wet bathing suit.

    Verkooptopic

Pagina 155 van 176 EersteEerste ... 55105145151152153154155156157158159165 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •