Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 168 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Men had wel op z'n minst toch ook een Dolby Digital Plus track kunnen plaatsen, dan hadden we toch al iets beter gehad. Wordt die track eigenlijk nog gebruikt, want ik kom hem bijna nergens tegen op Blu-ray (wel op HD-DVD).
    Laatst aangepast door nmbs : 22-05-2009 om 21:51
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  2. #102

    Standaard

    Waarschijnlijk werken er een paar Chistelijke personen bij sony en hebben ze bij deze Benelux versie een geheime boodschap gehoord in de engelse true HD dat niet mag gehoord worden door de buitenwereld anders zou dit schade aanrichten aan de kerk.

    Denk dat het beter is om geen mails meer te sturen naar Sony, maar gewoon een mailtje sturen naar Robert Langdon, die zal het wel oplossen.

    Los van m'n zever gedoe, dit is inderdaad een erg slechte zet van Sony, mensen die investeren in een nieuwe home cinema willen daar ook het volle genut van maken en willen dan ook het beste van het beste dat het blu-ray schijfje te bieden heeft dus een erg spijtige zaak en laten we hopen dat dit niet al te veel gebeurd in de toekomst.
    BD (1243) What i Watch

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nmbs Bekijk bericht
    Wordt die track eigenlijk nog gebruikt, want ik kom hem bijna nergens tegen op Blu-ray (wel op HD-DVD).
    De enige drager die dolby digital plus ondersteunde was HD-DVD. Blu-ray niet. PCM 5.1 gaat ook verdwijnen.

  4. #104

    Standaard

    Ook ik heb antwoord ontvangen. Bij mij stond wel volgende zin er bij:
    [FONT='Arial','sans-serif']Ik kan u verzekeren dat wij inderdaad in de toekomst dergelijk problemen zullen vermijden. Onze meeste Blu-ray discs bevatten inderdaad een TrueHD audiokanaal. Bij Da Vinci Code is dit jammergenoeg niet het geval. [/FONT]
    [FONT='Arial','sans-serif'][/FONT]
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    De enige drager die dolby digital plus ondersteunde was HD-DVD. Blu-ray niet. PCM 5.1 gaat ook verdwijnen.
    Bron?
    Ik nodig je van harte uit om zelf te komen controleren, want ik heb hier toch echt een BD liggen met Dolby Digital Plus, de nasynchronisaties op de USA BD van U-571.
    En staat bovendien op het frontje van mijn BD speler, de Pana BD55 het Dolby Digital Plus logo.

    En PCM 5.1 wordt nog steeds gebruikt hoor, alleen niet zoveel meer als in het begin.
    Bridge en VFE gebruiken het bv.

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Ook ik heb antwoord ontvangen. Bij mij stond wel volgende zin er bij:
    [FONT='Arial','sans-serif']Ik kan u verzekeren dat wij inderdaad in de toekomst dergelijk problemen zullen vermijden. Onze meeste Blu-ray discs bevatten inderdaad een TrueHD audiokanaal. Bij Da Vinci Code is dit jammergenoeg niet het geval. [/font]
    [FONT='Arial','sans-serif'][/font]
    Zelfde antwoord gehad, echter geen enkele vorm van compensatie. 't zal te duur geworden zijn

    Laat ons hopen dat ze zoiets niet meer lappen. Een 'sub' neemt toch maar enkele mb in beslag? Ik hoop dat we voortaan bij de UK releases komen en niet meer bij de Benelux release want in de Benelux spreekt met toch alleen maar Frans.
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  7. #107

    Standaard

    Dit is een gedeelte van het antwoord dat ik heb gekregen:

    Beste,

    Ik heb uw mail doorgestuurd gekregen en uw vraag nagegaan.
    Er stond inderdaad een fout achteraan op het product, aangezien er geen engels audio track TrueHD aanwezig is op de Nederlandse versie.
    Dit is te wijten aan de verschillende end credits van Frankrijk. Hierdoor was er nog te weinig plaats om een engels TrueHD track toe te voegen aan de discs.

    Jammer genoeg kan ik u dus geen disc bezorgen waarop de engelse audio in TrueHD is en Nederlandstalige ondertiteling aanwezig is, omdat deze disc niet bestaat.
    Ik kan u verzekeren dat wij inderdaad in de toekomst dergelijk problemen zullen vermijden. Onze meeste Blu-ray discs bevatten inderdaad een TrueHD audiokanaal. Bij Da Vinci Code is dit jammergenoeg niet het geval.

    De rest van het antwoord ging over een vorm van compensatie
    Sony KDL-40X3500 LCD, Sony BDP-S480 Blu-Ray speler, Popcorn C-200, Denon AVR-2809 Receiver, Kef IQ7SE Front Speakers, Kef IQ5SE Surround Speakers, Kef HTS2001.2 Center Speaker + Surround Back Speakers, Kef PSW2010 Subwoofer
    Blu-Rays: 397 Collectie

  8. #108

    Standaard

    @Rolo: heb jij ook antwoord gekregen van een mevr. E.W?
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  9. #109
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb gisteren eens een luistervergelijk gemaakt tussen de franse True Hd en Engelse DD track.
    Nou moet ik zeggen dat de DD track zeker niet slecht klinkt, maar de franse track is wel meer open en helderder qua geluidsbeeld.

    Alleen al in de openingsscene hoor je duidelijk verschil.
    Maar op zicht valt het dus wel mee. En als je een tijdje in de film zit merk je daar uiteraard niks meer van!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Ik heb gisteren eens een luistervergelijk gemaakt tussen de franse True Hd en Engelse DD track.
    Nou moet ik zeggen dat de DD track zeker niet slecht klinkt, maar de franse track is wel meer open en helderder qua geluidsbeeld.

    Alleen al in de openingsscene hoor je duidelijk verschil.
    Maar op zicht valt het dus wel mee. En als je een tijdje in de film zit merk je daar uiteraard niks meer van!
    Hoezo uiteraard? Ik denk persoonlijk dat je het verschil blijft horen, juist omdat later in de film er meer actie-scènes zitten en stukken waarin de score ook een boventoon voert.

  11. #111

    Standaard

    Misschien 'n rare vraag, maar wat is de geboden compensatie van Sony ?
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  12. #112

    Standaard

    In ieder geval geen titel met TrueHD en NL subs, want die bestaat niet, dankzij de mafkees die geen enkel oog op de markt heeft en Franse aftiteling belangrijker acht.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  13. #113
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Hoezo uiteraard? Ik denk persoonlijk dat je het verschil blijft horen, juist omdat later in de film er meer actie-scènes zitten en stukken waarin de score ook een boventoon voert.
    Hoe kan je een luistertest baseren op feiten???
    Terwijl je dan vervolgens zelf stelt, dat je denkt dat je het verschil blijft horen.
    Daarmee doe je dus min of meer hetzelfde, maar waarschijnlijk niet gebaseert op een luistertest, of net zo min op feiten.

    Uiteraard slaat op het menselijk brein dat het vermogen heeft 'onvolkomenheden' in beeld en geluid te compenseren, los van het feit dat het gehoor en hoe goed men kan horen geheel relatief is.

    Plus dat je film, als deze tenminste een beetje boeiend is, je aandacht dus van de audio weghaalt na enige tijd.

    De luistertest is dus voor mij een feit, zonder enige denial, en als aanvullende informatie bedoelt voor degene die daar wat mee wil.
    Ik snap wel wat je bedoelt, maar met alle respect, ervaar ik jouw reactie juist als voorbarig!
    In dit geval is dit mijn mening, waarin ik dus ook aangaf dat de DD True HD superieur is, echter relatief.

    EDIT: Ik zie dat je jouw bericht hebt aangepast, waardoor mijn motivatie over de feiten wat raar klinkt, zo achteraf
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 23-05-2009 om 11:49
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Misschien 'n rare vraag, maar wat is de geboden compensatie van Sony ?
    Ze slaan zichzelf beurs met een zweep en doen een boetegordel aan hun been...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #115

    Standaard

    Het lijkt me wel duidelijk dat Dolby TrueHD beter klinkt dan een normale 448 kb/s Dolby Digital track, dat verschil is behoorlijk groot.
    Dolby Digital klinkt doffer, ook in de dialogen.
    Lossless geluid klinkt veel helderder.

  16. #116

    Standaard

    Toch snap ik het relaas van Claudio wel. Het praat deze fout geenszins goed, maar wanneer de DD track ook gewoon goed is en je zit helemaal in de film, zal je er toch minder last van hebben.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  17. #117

    Standaard

    Jij hebt eigenlijk makkelijk praten, omdat jij geen HD audio hebt.
    Het verschil is zeer duidelijk, meer controle in het laag, de surroundbubble is intenser en het geluid klinkt veel sprakelender, wat duidelijk te merken is bij de dialogen.

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Hoe kan je een luistertest baseren op feiten???
    Terwijl je dan vervolgens zelf stelt, dat je denkt dat je het verschil blijft horen.
    Daarmee doe je dus min of meer hetzelfde, maar waarschijnlijk niet gebaseert op een luistertest, of net zo min op feiten.

    Uiteraard slaat op het menselijk brein dat het vermogen heeft 'onvolkomenheden' in beeld en geluid te compenseren, los van het feit dat het gehoor en hoe goed men kan horen geheel relatief is.

    Plus dat je film, als deze tenminste een beetje boeiend is, je aandacht dus van de audio weghaalt na enige tijd.

    De luistertest is dus voor mij een feit, zonder enige denial, en als aanvullende informatie bedoelt voor degene die daar wat mee wil.
    Ik snap wel wat je bedoelt, maar met alle respect, ervaar ik jouw reactie juist als voorbarig!
    In dit geval is dit mijn mening, waarin ik dus ook aangaf dat de DD True HD superieur is, echter relatief.

    EDIT: Ik zie dat je jouw bericht hebt aangepast, waardoor mijn motivatie over de feiten wat raar klinkt, zo achteraf
    Ik had m'n post idd aangepast, omdat je niet zeker had gesteld dat je gedurende de hele film de audiotracks had vergeleken plus het feit dat ik zelf de TrueHD track zelf niet heb gehoord, dus dat ik mijn mening ook niet kan baseren op feiten of mijn eigen perceptie bij het horen van de TrueHD track tov de DD track. Je relaas snijdt uiteraard wel hout. Perceptie van geluid is bij de 1 totaal anders dan bij de andere. Uiteraard hoor ik het verschil dus een slechte DD en een DTS-HD track maar zelfs binnen de verschillende formaten zit ook kwaliteitsverschil. Vroeger werd DTS ook al verafgood als het ideale geluidsformaat op dvd, maar ik heb verschrikkelijk slechte DTS tracks gehoord (DFW kan er nu wat van op hun dvd's) en kwalitatief zeer goede DD tracks (vooral Sony kan er aardig wat van, bijv Bad Boys 2 en Hellboy op dvd klinken geweldig). M'n mening is puur gebaseerd op de verwachting dat een lossless TrueHD track qua belevenis toch wel anders moet gaan zijn dan een crappy DD track met 384 Kb/s. Maar ik begrijp je punt zeker, vandaar dat ik in het topic van de X-Men trilogy (waarin het gaat over het feit dat Fox een DTS-HD HR track op de X-men box heeft gezet ipv een DTS-HD MA wat nogal wat consternatie opleverde) ook al heb gestelt dat het verschil tussen geluidsformaten puur wordt gemaakt om de naam en de verwachting die eromheen hangt (lossless dus goed) in plaats van de werkelijke kwaliteit. Zet bijvoorbeeld iemand voor de TV, geblindoekt, en toon de persoon verschillende stuken met geluid, en kijken welke hij het beste vind. 10 tegen 1 dat je best wat opmerkelijke uitslagen zult krijgen (net als in de beroemde cola tests).

  19. #119
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ik had m'n post idd aangepast, omdat je niet zeker had gesteld dat je gedurende de hele film de audiotracks had vergeleken plus het feit dat ik zelf de TrueHD track zelf niet heb gehoord, dus dat ik mijn mening ook niet kan baseren op feiten of mijn eigen perceptie bij het horen van de TrueHD track tov de DD track. Je relaas snijdt uiteraard wel hout. Perceptie van geluid is bij de 1 totaal anders dan bij de andere. Uiteraard hoor ik het verschil dus een slechte DD en een DTS-HD track maar zelfs binnen de verschillende formaten zit ook kwaliteitsverschil. Vroeger werd DTS ook al verafgood als het ideale geluidsformaat op dvd, maar ik heb verschrikkelijk slechte DTS tracks gehoord (DFW kan er nu wat van op hun dvd's) en kwalitatief zeer goede DD tracks (vooral Sony kan er aardig wat van, bijv Bad Boys 2 en Hellboy op dvd klinken geweldig). M'n mening is puur gebaseerd op de verwachting dat een lossless TrueHD track qua belevenis toch wel anders moet gaan zijn dan een crappy DD track met 384 Kb/s. Maar ik begrijp je punt zeker, vandaar dat ik in het topic van de X-Men trilogy (waarin het gaat over het feit dat Fox een DTS-HD HR track op de X-men box heeft gezet ipv een DTS-HD MA wat nogal wat consternatie opleverde) ook al heb gestelt dat het verschil tussen geluidsformaten puur wordt gemaakt om de naam en de verwachting die eromheen hangt (lossless dus goed) in plaats van de werkelijke kwaliteit. Zet bijvoorbeeld iemand voor de TV, geblindoekt, en toon de persoon verschillende stuken met geluid, en kijken welke hij het beste vind. 10 tegen 1 dat je best wat opmerkelijke uitslagen zult krijgen (net als in de beroemde cola tests).

    Mooie reactie van jouw kant, en ik kan me ook helemaal vinden in jouw verhaal.
    Het is niet de verpakking maar de inhoud die er toe doet.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 23-05-2009 om 22:41
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #120
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Het lijkt me wel duidelijk dat Dolby TrueHD beter klinkt dan een normale 448 kb/s Dolby Digital track, dat verschil is behoorlijk groot.
    Dolby Digital klinkt doffer, ook in de dialogen.
    Lossless geluid klinkt veel helderder.
    Uiteraard heb je theoretisch gelijk, maar dan wel erg zwart/wit gesteld.
    DD kan ook in DDTrue HD worden gecodeert, maar wordt daardoor niet beter.
    Alles valt en staat bij de bron!

    Maar zoals ik al aangaf was er wel degelijk verschil in de betreffende tracks!
    Ik relativeerde het echter een beetje!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Uiteraard heb je theoretisch gelijk, maar dan wel erg zwart/wit gesteld.
    DD kan ook in DDTrue HD worden gecodeert, maar wordt daardoor niet beter.
    Alles valt en staat bij de bron!

    Maar zoals ik al aangaf was er wel degelijk verschil in de betreffende tracks!
    Ik relativeerde het echter een beetje!
    De ''core'' is een normale Dolby Digital track bij Dolby TrueHD, dus als je geen HD audio kan afspelen, klinken de NL uitgave en UK uitgave exact hetzelfde, het is in beide gevallen een 448 kb/s Dolby Digital track/core (bij deze titel)
    Heb je echter HD audio decoders, gaat er echt een wereld voor je open, maar niet bij de NL uitgave dus!

    Dolby TrueHD/DTS-HD MA/PCM klinken echt helderder en gecontroleerder, dit is mijn eigen bevinding en niet zomaar theorie.

    EDIT: We praten nu vast langs elkaar heen, maar ach, dit is een forum over entertainment producten, dus borduren we er zelf maar op voort!
    Laatst aangepast door -Jaap- : 24-05-2009 om 00:41

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Jij hebt eigenlijk makkelijk praten, omdat jij geen HD audio hebt.
    Het verschil is zeer duidelijk, meer controle in het laag, de surroundbubble is intenser en het geluid klinkt veel sprakelender, wat duidelijk te merken is bij de dialogen.
    Dat heeft er niets mee te maken, bij mij klinkt HD-audio ook veel beter dan standaard audio. Mijn (en Claudio's) punt is dat je - als je eenmaal in de film zit - je gedachten misschien ergens anders bij zijn, zeker als de DD track ook gewoon goed is.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    De ''core'' is een normale Dolby Digital track bij Dolby TrueHD, dus als je geen HD audio kan afspelen, klinken de NL uitgave en UK uitgave exact hetzelfde, het is in beide gevallen een 448 kb/s Dolby Digital track/core (bij deze titel)
    Heb je echter HD audio decoders, gaat er echt een wereld voor je open, maar niet bij de NL uitgave dus!

    Dolby TrueHD/DTS-HD MA/PCM klinken echt helderder en gecontroleerder, dit is mijn eigen bevinding en niet zomaar theorie.

    EDIT: We praten nu vast langs elkaar heen, maar ach, dit is een forum over entertainment producten, dus borduren we er zelf maar op voort!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Dat heeft er niets mee te maken, bij mij klinkt HD-audio ook veel beter dan standaard audio. Mijn (en Claudio's) punt is dat je - als je eenmaal in de film zit - je gedachten misschien ergens anders bij zijn, zeker als de DD track ook gewoon goed is.
    In mijn optiek zijn dit 2 verschillende discussies die zeker wel een raakvlak hebben. De technische specificaties van een geluidstrack zoals gegeven door de fabrikant zijn ogenschijnlijk onbetwistbaar; wij nemen dit voor waarheid aan, mede door de berichtgevingen door derden op het web. Echter de invulling van een geluidstrack wordt gedaan door een ander bedrijf (niet door de fabrikant zelf) die de techniek gebruikt. Hierin zijn verschillende kwaliteiten wat verschillende kwaliteiten aan geluidstrack kan opleveren. De ene TrueHD track is de andere niet. Een hele slechte TrueHD track het nog wel eens kan afleggen tegen een verschrikkelijk goede DTS-ES track qua beleving. En dat is meteen de 2e discussie.
    Namelijk, ieder zijn eigen beleving is de waarheid. Voor jezelf, en voor een ander kan zijn beleving anders zijn. En dus ook de waarheid maar dit doet niks af aan de beleving van de eerste persoon. Je eigen beleving kan je dus ook niet zomaar als feit of waarheid voor de ander bestempelen, daarmee doe je de ander (of zijn beleving ergens van) IMO tekort.
    MAW: de 1 heeft de beleving dat een TrueHD track 1000X beter is dan een DD track, terwijl de volgende zoiets heeft: de DD track vind ik prima en terwijl de film vordert let ik toch niet meer op het geluid. Er zijn toch nog genoeg mensen die dvd afdoende vinden?
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 24-05-2009 om 11:38

  24. #124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    MAW: de 1 heeft de beleving dat een TrueHD track 1000X beter is dan een DD track, terwijl de volgende zoiets heeft: de DD track vind ik prima en terwijl de film vordert let ik toch niet meer op het geluid. Er zijn toch nog genoeg mensen die dvd afdoende vinden?
    Ongeacht formaat disc verwacht ik de best mogelijke geluidstrack. Als een film vordert maakt het toch wel uit wat de kwaliteit is van het geluid, ook voor de beleving van de film. Met HD geluid ga je meer in de film op, want een film is niet alleen maar beeld, maar de ook wat je om je heen hoort. Ik wil niet niet in de flm opgaan, ik wil van de film deel uitmaken.
    Ik heb nu CSI op blu-ray en hoor op audio gebied duidelijke verschillen met de dd soundtrack van de dvds. Daardoor krijgt de serie een nog 'realistischer' karakter.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  25. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Ongeacht formaat disc verwacht ik de best mogelijke geluidstrack. Als een film vordert maakt het toch wel uit wat de kwaliteit is van het geluid, ook voor de beleving van de film. Met HD geluid ga je meer in de film op, want een film is niet alleen maar beeld, maar de ook wat je om je heen hoort. Ik wil niet niet in de flm opgaan, ik wil van de film deel uitmaken.
    Ik heb nu CSI op blu-ray en hoor op audio gebied duidelijke verschillen met de dd soundtrack van de dvds. Daardoor krijgt de serie een nog 'realistischer' karakter.
    Precies, dat is idd jouw wens en beleving. Wat ik probeer te zeggen is dat dit voor éénieder persoonlijk is. Wat jij zegt is uiteraard helemaal niks mis mee, maar anderen gaan al helemaal in de film op met een goede DD track. En daar dat is ook helemaal prima. Dit staat uiteraard wel los van het gehele DaVinci Code debacle (en gaat dus al redelijk off-topic, mijn excuses) want voor een HD uitgave mag je wel verwachten dat hier HD audio op zit, al helemaal als het vermeld staat op de cover. Maar sommigen vinden dit weer geen probleem, zo heb ik uiteindelijk mijn NL uitgave kunnen ruilen voor iemand die persé NL subs op de uitgave wil hebben en genoegen neemt met de DD track. Helemaal prima toch, weer 2 mensen blij!

Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •