Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 85 worden weergegeven.

Discussie: District 9

  1. #26

    Standaard

    Vraag me af of deze in Nederland wel een bioscooprelease krijgt, heb er op mijn werk nog helemaal niets van binnen gekregen maar wat nog niet is kan nog komen natuurlijk.
    Hoor wel heel veel goede verhalen erover dus ik ben heel erg benieuwd er naar.
    Ikran is not horse!

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris Springer Bekijk bericht
    Vraag me af of deze in Nederland wel een bioscooprelease krijgt, heb er op mijn werk nog helemaal niets van binnen gekregen maar wat nog niet is kan nog komen natuurlijk.
    Hoor wel heel veel goede verhalen erover dus ik ben heel erg benieuwd er naar.
    Pathe.nl geeft aan 7-10-2009... komt wel ... alleen nog ff wachten

  3. #28

    Standaard

    België 30-9 dus een weekje vroeger.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr. Blonde Bekijk bericht
    Goede film hoor, die het vooral van de hoogstaande effecten moet hebben, het verhaaltje zelf is dun
    Dus je hebt hem al gezien?

  5. #30

    Standaard

    De dag na de release in New York gezien (kun je nagaan, we liepen met 35 graden door de stad, snakkend naar verkoeling en toen kwamen we een bioscoop tegen; meteen naar binnen gerend en deze film uitgekozen zonder er ook maar iets vanaf te weten :razz

    Maar goed, ik was zeeer aangenaam verrast. Misschien kwam het omdat ik er nog niets vanaf wist maar hij keek zooo lekker weg. Alleen meer 'popcorn' dan 'diepgaande' film maar daar was ik op dat moment aan toe. Met een laag budget toch vette special effects, goed verhaal en ja, ik vond de hoofdolspeler echt geniaal Een echte anti-held. Echt zo'n film waar ik goed aan deed zo min mogelijk voorkennis te hebben. Ik zou zeggen kijk de trailer niet!

    8.4
    Laatst aangepast door Martin Z. : 26-08-2009 om 15:10
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  6. #31

    Standaard

    Poeh poeh nou nou, op plaats 37 en een 8.7 in de Imdb top 250 met ruim 37000 votes
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  7. #32

    Standaard

    Heb deze film vorige week in Brisbane gezien.

    Ik vond de film wel intrigerend; op het eerste gezicht lijkt het een no-brainer, maar er zit toch wel serieuze ondertoon in met een soort van anti-racistische boodschap. Het deed me ook een beetje denken aan Peter Jackson's oudere splatterfilms. Het is een beetje een mix van Independence Day, Alien vs. Predator, Brain Dead en Night of the Living Dead (althans daar deed het mij aan denken).
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  8. #33

    Standaard

    Voor SF fans absoluut een must-see. Verhaal is simpel maar goed uitgewerkt. Waardoor het nergens irritatie opwekt. Vond de hoofdrolspeler wel een aparte rol spelen, je krijgt nergens het gevoel dat het een acteur is, misschien door de docustijl die gebruikt wordt in het begin van de film? Je wordt in ieder geval niet afgeleid door een hollywood ster en dat vond ik bij deze film een pluspunt.

    Blijkt dat je met een beperkt budget(en toch goede special effects) een betere film kunt neerzetten dan vele andere hollywood blockbusters. Top!

  9. #34

    Standaard

    Heb hem ookal gezien en als SF liefhebber mag je hem zeker niet missen! Special effects zijn uitstekend. Het verhaal niet te uitgebreid, maar wel heel goed uitgewerkt. De documentaire manier van vertellen werkt goed op het begin. Ook komt heel sterk de angst en discriminatie thematiek naar voren, waardoor het zeker boven de meeste SF films uitstijgt.
    De film is trouwens ook behoorlijk gewelddadig.

  10. #35

    Standaard

    In District 9 wordt geduld beloond. Na een soms wat bizarre intro en opbouwend middenstuk zijn de laatste 40 minuten puur genieten. Zeer hoge mate aan geloofwaardigheid, gecombineerd met drama en spectaculaire CGI.
    Nu alleen nog afwachten tot ik hem op groot scherm in ciné kan zien.

  11. #36

    Standaard

    Ik werd het eerste uur HE-LE-MAAL gek van al die snelle cuts en flitsende beelden!!! Werkelijk geen scene langer dan 4 seconden en dan ook nog eens met een handheld camera... sjesus... Gelukkig is het laatste half uur wel leuk, of ik begon aan de stijl te wennen

    Wat wel heel erg sterk is zijn de cgi effecten, dikke plus daar!

    Eerste uur krijgt een 3 van mij, laatste half uur een 8, dus mijn cijfer is iets van een 6.5 of zo

  12. #37

    Standaard

    Oh...is de gehele film met handheld camera? Ala Blair Witch en Cloverfield?
    **** me gently with a chainsaw.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor Bekijk bericht
    Oh...is de gehele film met handheld camera? Ala Blair Witch en Cloverfield?
    Nee. Niet zover ik me kan herinneren.

  14. #39

    Standaard

    In het eerste uur wordt de film in een soort van 'documentaire' achtige stijl gefilmd en vertelt. Vandaar ook handheld camera.
    In het laatste deel waar de actie aan bod komt is dit niet het geval.
    The horror...the horror...

  15. #40

    Standaard

    Op het grote digitale scherm van Chinese Theater gezien! Erg goede film... absolute must voor fans van science fiction en films als Cloverfield

  16. #41

    Standaard

    vandaag gezien, een van de betere films dit jaar.
    thema zet tot nadenken in een breder context.
    actie tegen het einde was cool!

    aanrader
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  17. #42

    Standaard

    Ik heb hem gisteren ook gezien. Ongelooflijk dat dit met zo'n bescheiden budget gemaakt is. Ik ben benieuwd wat Blomkamp met een stevig budget voor elkaar krijgt. Misschien moet hij toch nog maar eens een kans krijgen een Halo-verfilming te maken.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  18. #43

    Standaard

    De beste sf-film van 't jaar! Een mix van Cloverfield en Independence Day. De documentaire-stijl wordt afgewisseld met "normale" filmbeelden en tegen het einde komt er meer actie, die logisch volgt op 't verhaal maar vervolgens ook weer niet echt heel veel toevoegt. Prima film, die ondanks het onderwerp erg realistisch overkomt!

  19. #44

    Standaard

    Wat mij betreft is dit een school voorbeeld hoe slecht het gesteld is met de film industrie anno 2009. 0/10.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Wat mij betreft is dit een school voorbeeld hoe slecht het gesteld is met de film industrie anno 2009. 0/10.

    Daar waar reviews over de hele wereld en mensen hier op het forum overwegend positief zijn, ben ik dan wel heel erg benieuw naar je onderbouwing. Zeker als je 0/10 geeft. Er zijn slechtere films.
    Of roep je nu zomaar wat.

  21. #46

    Standaard

    Ik vond met name het begin erg moeilijk door te komen, maar het verhaal krijgt inderdaad vrij snel vaart en dan wordt je ook echt weggeblazen door de adembenemende CGI. Het verhaal vond ik eerlijk gezegd enigszins tegenvallen, al kan ik niet zo goed uitleggen waar dat nou aan lag. Al met al een zeer vermakelijke film die inderdaad ook ingaat op wat diepere, ethische kwesties.

  22. #47

    Standaard

    Smaken verschillen natuurlijk, maar persoonlijk vond ik dit tot op heden de beste film van het jaar! Nu ben ik ook wel een SF-liefhebber, maar het gebeurt me niet vaak dat ik zo positief verrast word door een film. Wikus van de Merwe is een held!

  23. #48

    Standaard

    Vrijdagavond in Pathe ArenA mogen aanschouwen en deze film kreeg zowaar het publiek behoorlijk op het puntje van de stoel. Men was er stil van toen de aftiteling begon een enkeling begon zowaar bijna te klappen, iets dat voor mij toch altijd nog een behoorlijk Transavia/EasyJet gehalte heeft maar dat op dit moment nog niet eens misplaatst leek.

    In mijn ogen een briljante film met goede opbouw. De documentaire stijl gaat naadloos over in een actiefilm en er wordt zeer goed naar een (open, yay we willen meer!) einde toe gewerkt.

    De film bewijst voor mij het volgende:
    - Microsoft heeft een kapitale fout gemaakt door met de HALO film te stoppen (maar... anders hadden we D-9 niet gehad natuurlijk .. elk nadeel heb z'n voordeel )
    - een gevecht met 1 robotachtige (mecha) kan boeiender zijn dan een gevecht met 5 robots

    Minpuntje was de enorme opstopping bij het uitrijden van de garage onder de bios... wat een CHAOS was dat... maar dat zal ik mr. Blomkamp niet aanrekenen hoor .

  24. #49

    Standaard

    Een tijd geleden al op whatiwatch geplaatst.

    Aliens die ons ontdekt hebben worden door de mensheid ondergebracht in getto’s in de stad Johannesburg, Zuid-Afrika. Degene die hier verantwoordelijk voor is, de organisatie MNU, wil maar een ding weten van de aliens. Hoe krijgen ze hun ‘super’ wapens aan de praat. Wanneer Wikus van de Merwe een MNU project leidt om de aliens naar kleinere onderkomens te verplaatsen wordt hij vergiftigd en zal een manier moeten vinden dit weer terug te draaien.

    Het uitgangspunt van deze film is interessant, wordt mooi in beeld gebracht en wordt op een slimme ‘documentaire’ wijze verteld. Zeker gezien het budget (30 miljoen) ziet alles er fantastisch en geloofwaardig uit. Maar plottechnisch is hij minder goed uitgewerkt. Vanaf het moment dat de hoofdpersoon wordt vergiftigd veranderd de film in een simpele actie/achtervolgingsprent die erg veel weg heeft van een Michael Bay. Zeker wel vermakelijk, maar echt ten goede van het plot komt het niet.

    Tevens kwamen de sociale kwesties die hier verder nog zijdelings worden aangekaart totaal niet op mij over. Te kort gaan ze hierop in en het zal allemaal wel. Verder zijn de aliens te menselijk en is de hoofdpersonage niet echt iemand waar je iets voor gaat voelen. De relatie tussen de twee kwam ook totaal niet over en ik voelde me er niet emotioneel bij betrokken. Het boeide me niet echt wat er met ze ging gebeuren. Uiteindelijk blijf je op het einde met heel veel vragen zitten die bijna schreeuwen naar een vervolg, die er dan ook hoogstwaarschijnlijk zal komen.


    6,8
    The horror...the horror...

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Smooth-J Bekijk bericht
    Daar waar reviews over de hele wereld en mensen hier op het forum overwegend positief zijn, ben ik dan wel heel erg benieuw naar je onderbouwing. Zeker als je 0/10 geeft. Er zijn slechtere films.
    Of roep je nu zomaar wat.
    Het zit hem voornamelijk in de manier waarop het gefilmd is. De constant in bewegende zijnde kamara en snelle cuts, ik hou daar helemaal niet van. Ik krijg er gewoon hoofdpijn van en dat kan toch bij de filmmaker nooit de bedoeling zijn. Dus een slechte regie, dito kamara werk, het slecht verstaanbaar zijn van de hoofdrol speler plus een matig verhaal die te laat op gang komt en daarnaast het feit dat eerder dit jaar Star Trek een 1 heb gegeven kan hier er niks meer van maken dan een 0. Jammer maar helaas want ik ben echte Sci-fi liefhebber.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •