De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hoe sluit ik de volgende apparaten aan?

    Hallo allemaal,

    Ben zojuist door een collega doorverwezen naar dit forum na het vertellen van mijn probleem.

    Het volgende!

    Ik heb dit jaar een nieuwe TV en een Home Cinema Systeem gekocht, en nu ben ik ook opzoek naar een Blue-Ray speler..

    Nu ben ik opzoek naar een Blue-Ray speler tot de €200 euro die ik hierop kan aansluiten op de 5.1 boxen.. iemand suggesties?

    TV - Samsung LE37A656

    http://www.kieskeurig.nl/lcd_televis...37a656/277984/

    Home Cinema Systeem - Sony DAV-DZ660

    http://www.kieskeurig.nl/home_cinema...-dz660/216223/

    Gaat deze combinatie een probleem worden?

    Ik hoor het graag,

    Alvast bedankt!

    Groetjes Richard.

  2. #2

    Standaard

    Richard,
    welkom op het forum, jij hebt een slimme collega !
    je hebt neem ik aan nu de TV aangesloten op de HDMI aansluiting van de Sony set.
    Dit houdt in dat je sony set dus geen HDMI ingang meer heeft.
    Gelukkig heeft je TV wel 4 HDMI ingangen dus je kunt een eventuele BR speler rechtstreeks op je TV aansluiten om van HD beeld te genietn.
    Qua geluid zul je je BR speler optisch of coaxiaal digitaalop je set moeten aanlsuiten om van 5.1 geluid te genieten. Helaas is je set niet geschikt om HD geluid weer te geven maar DTS of Dolby is voor jouw set al goed genoeg denk ik.

    Dus, je kunt een BR speler kopen, koop er dan wel een HDMI kabel bij om hem rechtstreeks op je TV aan te kunnen sluiten voor het beeld en een digitale coax of optische kabel om hem aan je HTSET aan te sluiten. Je BR speler moet die mogelijkheden dus wel hebben, iets om in de gaten te houden.

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie!

    Heb jij toevallig nog suggesties voor een goede blue-ray speler, maximale prijs van €200?

    nog een vraagje, zit er nog verschil in coaxiaal en digitaal, kwalitatief gesproken dan..


    Alvast bedankt!
    Laatst aangepast door Richard88 : 27-05-2009 om 08:19

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard88 Bekijk bericht
    Bedankt voor je reactie!

    Heb jij toevallig nog suggesties voor een goede blue-ray speler, maximale prijs van €200?

    nog een vraagje, zit er nog verschil in coaxiaal en digitaal, kwalitatief gesproken dan..


    Alvast bedankt!
    PANAsonic is men geloof ik wel tevreden over en ook LG (lees hier maar) alleen qua kosten weet ik het even niet.

    Een digitaal signaal betsaat 0 en 1-tjes. Bij een digitale coax wordt dat klakkeloos doorgestuurd, bij een optische aansluiting worden de 00 en 1 eerst omgezet naar een lichtpulsje en aan de andere kant weer teruggezet naar een 0 en 1. Theoretisch een extra omzetting dus.
    In de praktijk blijkt echter dat dat geen effect heeft op de kwaliteit tenzij je apparatuur hebt van duizenden euro's in een optimale luisterruimte en dan nog hoort niet iedereen het verschil. Praktisch gezien kunnen we dus gerust stellen dat er geen kwaliteitsverschil is. Lees anders dit artikel eens.

  5. #5

    Standaard

    Nogmaals bedankt voor je reactie!

    Ik ben even opzoek gegaan en heb het volgende gevonden!

    Samsung BD-P1500


    http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_spe...caties/278005/

    Is dit iets?

    Welke kabels moet ik hier nu bij kopen? een HDMI 1.3 kabel en een digitale coaxx?

    Alvast bedankt!

  6. #6

    Standaard

    Op zich wel, alle aansluitingen die je nodig hebt zitten er op.
    Maar aangezien je toch zo handig bent met zoeken op het WWW, zoek eens op B-P1500 ervaringen. Geld overigens voor alle apparatuur, dan vind je wat reviews en/of gebruikerservaringen en weet je wat beter of het wat is, ik heb zelf geen Blu-Ray dus kan je daar niet mee helpen.

    En inderdaad een HDMI kabel en een digitale coaxiale kabel, hier kun je ook goed terecht voor acceptabele prijzen : http://www.allekabeltjes.nl/

  7. #7

    Standaard

    De S350 van Sony zag ik ook voor € 200,-- Zou ik boven de Samsung kiezen.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •