De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Onkyo TX-SR607, of toch iets anders???

    Beste mensen,

    waarschijnlijk komt er over een maandje of 2 een nieuwe receiver. Nu heb ik hier uiteraard de ontwikkelingen in de gaten gehouden en mijn oog is gevallen op deze 2:

    Onkyo TX-SR607 (verkrijgbaar op dit moment voor €480,00)

    Yamaha RX-V663 (op dit moment moet deze zo'n €430,00 opbrengen)


    Volgens de diverse vergelijkingssites komt de Yamaha er net wat goedkoper uit en zit wat dichter bij mijn oorspronkelijke budget van €400, alhoewel er over het budget valt te twisten.

    Wie kan me helpen in het maken van de keus?

    Ik hoor ontzettend veel goeds over de Onkyo en volgens mij heeft het halve forum er 1, maar de Yamaha komt kwa specs bijna overeen.
    Waarom zou ik nu juist voor een Onkyo gaan? Of juist een Yamaha? Wat zijn de klankkarakteristieken van beide merken? Hoe is de gebruiksvriendelijkheid?

    sidenote: Mijn speakers zullen volgend jaar aan de beurt zijn dus dat is nu even geen issue. De basis, dus de receiver moet nu maar eens aangepakt worden.
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 09-08-2009 om 11:56
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  2. #2

    Standaard

    Als je echt het verschil wilt weten. Moet je gaan luisteren. Elk merk heeft een eigen sound en het is maar net welke jij mooier vind klinken. Onkyo heeft een iets natuurlijker en zuiverder geluid en volgens mij de Yamaha iets minder.

    Daarnaast denk ik dat de bouwkwaliteit van de Yamaha iets minder is.Verder zijn ze wel ongeveer even zwaar dus zullen de componenten wel van goede kwaliteit zijn.

    Een probleem bij de Onkyo 6-serie was dat ze nog wel eens warm konden worden en dat je dus genoeg ruimte in je kast nodig hebt. Of dit met de 7-serie nog steeds zo is weet ik niet maar de yamaha heeft daar iig geen last van.

    Verder zou ik gewoon gaan luisteren en diegene kopen die het mooiste geluid met jouw speakermerk geeft.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  3. #3

    Standaard

    Denk dat je je hebt vergist in het modelnummer, moet waarschijnlijk RX-V663 zijn ipv RX-V633, maar dat terzijde.

    Je wilt het tijdperk binnentreden van de HD audioformaten, en je wilt dat doen met een goede en toch betaalbare receiver.

    Je had slechtere en goedkopere merken kunnen kiezen, maar je hebt toch de wat betere gevonden

    Als je niet voor een 7.1 opstelling wilt gaan, dan kun je ook de Onkyo 507 overwegen, het is Onkyo's antwoord op de vraag naar goedkopere goede receivers die de HD audioformaten via HDMI kunnen weergeven. Was eerst de 600 serie het instapmodel van Onkyo, het is nu de 500 serie, je zou kunnen zeggen dat hiermee de 600 een stapje is opgewaardeerd.

    Buiten kijf, Yamaha maakt zeer goede receivers, daar staan ze om bekend, en deze naam zullen ze echt niet verpesten, je bent een goede naam sneller kwijt dan dat je er 1 hebt opgebouwd. Stel dat de klank gelijk is, dan zal je naar andere zaken moeten kijken. Zelf vind ik momenteel 4 HDMI ingangen wel minimaal, heb er zelf helaas ook maar 4 en deze zijn reeds alle 4 bezet. De Yamaha heeft er maar 2, het zegt wat over de leeftijd van het model, de Onkyo 607 heeft er 6, dat is in mijn ogen een mooi aantal, zeker als je het HD met HDMI tijdperk goed wilt betreden, scart is out, HDMI is in.

    Een ander punt ter overweging is het bedieningsgemak. In het tijdperk dat ik nog de Denon gebruikte, was ik zeer tevreden over het bedieningsgemak, een kennis beschikte over een Yamaha, beste bak, maar de bediening kon mij niet bekoren, zeer onhandig. De huidige Yamaha's ken ik niet, kan alleen maar hopen dat ze de bediening wat logischer en vriendelijker hebben gemaakt, dus daar zou ik ook naar kijken, de receiver is het middelpunt, hij moet dus makkelijk te bedienen zijn.

    Ook een puntje om op te letten is de afleesbaarheid van je instellingen, is dit goed op de receiver, en heeft hij de beschiking over een OSD. Hoe is de interface.....

    Al met al zijn er best wel een aantal puntjes waar je op kunt letten bij de aanschaf en die je naderhand het leven toch een stuk aangenamer maken.

    Je kijkt tenminste ruim van te voren, dus je hebt de tijd om al die punten bij je aanschaf in overweging te nemen.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Kijk daar heb ik zeker wat aan. Ik heb idd ook naar de 507 zitten kijken. Is op zich ook wel een mooie optie!

    De reactie dat ik moet luisteren wat deze receivers doen icm mijn huidige speakers is idd logisch, maar deze speakers zijn toch geen blijvertjes, dus daar wil ik me niet op blind staren.

    Het gaat mij gewoon puur om andermans ervaringen.

    Ook ben ik een Pioneer receiver tegengekomen met ondersteuning voor de nieuwe HD formaten. Leek me ook wel mooi, maar hoor over Onkyo en Yamaha meer positiefs...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H Bekijk bericht
    sidenote: Mijn speakers zullen volgend jaar aan de beurt zijn dus dat is nu even geen issue. De basis, dus de receiver moet nu maar eens aangepakt worden.
    Hoi Michael, niet om eigenwijs te zijn , maar de keuze voor je speakers zou al wel een issue moeten zijn! De combi receiver-speaker moet sexy zijn, dus ook al koop je de speakers een tijdje later, ga wel naar voor jou lekkere combi's luisteren...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago Bekijk bericht
    Hoi Michael, niet om eigenwijs te zijn , maar de keuze voor je speakers zou al wel een issue moeten zijn! De combi receiver-speaker moet sexy zijn, dus ook al koop je de speakers een tijdje later, ga wel naar voor jou lekkere combi's luisteren...
    Ja op die manier. Dus je bedoelt alvast oriënteren op eventuele speakermerken die ik later wil aanschaffen? Is idd wel logisch aangezien ik met deze receiver toch wel een tijdje wil doen. Mijn Sony is wel aardig, maar heeft een erg vermoeiend geluid. Begint te vervelen zeg maar. Maar toch, hij heeft 1,5 jr trouw geluiden voortgebracht

    Ik heb in ieder geval veel interesse in Kef en Wharfedale...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #7

    Standaard

    de yamaha rxv 663 od de onkio 606 maakt geen droll uit lol
    Onkio heeft wellicht iets meer de naam en bekendheid in nederland
    de 607 ken ik niet
    Er is een test te vinden op de duitse audio.de als je goed kunt zoeken,beiden komen gelijk uit te test kwa punten.Opbouw inhoudelijk is ook bij beiden goed.Het is dus een kwestie van smaak kwa geluid de ene is ietsiepietsie beter in... en de andere in .....
    Maat totaal zijn beiden aan elkaar gewend dus als het een budjetkwestie is de keus niet moeilijk.

    MOMPEL zit ik net een heeel verhaal te typen blijkt de 607 6 hdmi inputs te hebben(yamaha maar 2)lol
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H Bekijk bericht
    Ja op die manier. Dus je bedoelt alvast oriënteren op eventuele speakermerken die ik later wil aanschaffen? Is idd wel logisch aangezien ik met deze receiver toch wel een tijdje wil doen. Mijn Sony is wel aardig, maar heeft een erg vermoeiend geluid. Begint te vervelen zeg maar. Maar toch, hij heeft 1,5 jr trouw geluiden voortgebracht

    Ik heb in ieder geval veel interesse in Kef en Wharfedale...
    Wanneer je een heel ander soort klank wilt, kun je beter kiezen voor Yamaha en wanneer je dezelfde soort klankleur wilt en wat voller voor Onkyo. Ga je voor luidsprekers van Kef of Wharfedale ,dan kun je beter kiezen voor de Onkyo.

    Maar dit kun je natuurlijk ook zelf ontdekken wanneer je gaat luisteren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Mensen bedankt. Ik ga voor de Onkyo 607. Echter zal het ietsje langer gaan duren, maar dan kunnen de prijzen alleen maar zakken. Ik heb namelijk besloten eerst een nieuwe fiets te kopen. Ik moet er tenslotte elke dag mee naar kantoor. Wellicht dat ik de nieuwe receiver in het najaar ga aanschaffen. Uiteraard hou ik jullie daarvan op de hoogte
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H Bekijk bericht
    Mensen bedankt. Ik ga voor de Onkyo 607. Echter zal het ietsje langer gaan duren, maar dan kunnen de prijzen alleen maar zakken. Ik heb namelijk besloten eerst een nieuwe fiets te kopen. Ik moet er tenslotte elke dag mee naar kantoor. Wellicht dat ik de nieuwe receiver in het najaar ga aanschaffen. Uiteraard hou ik jullie daarvan op de hoogte
    Ga eens lang bij het station en koop hem nu

    Nee een verstandige keus en des te leuker is het in het najaar!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wazige Bekijk bericht
    Ga eens lang bij het station en koop hem nu

  12. #12

    Standaard

    Er staan er wel genoeg op het station ja
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #13

    Standaard

    Ik stond zelf ook even voor deze keuze, maar ik zou dan wel wachten op de Yamaha RX-V665, maar als je dan bekijkt hoe Yamaha bezuinigd heeft, vind ik het toch wel jammer. Ik ben altijd een groot Yamaha fan geweest, maar ben toch wel gelukkig met mijn Onkyo 607! Ik had achteraf gezien waarschijnlijk dan ook wel voor de RX-V765 gegaan,die dacht ik in juli uit zou komen, maar die prijs zal waarschijnlijk ook wel een stuk hoger liggen dan de 665 van Yamaha en de 607 van Onkyo.
    Yamaha RX-V671 Receiver, KEF 2005.3 Speakers, Panasonic DMP-BD110 Blu-ray speler, XBOX 360s spelconsole, Nintendo Wii, Yamaha CD-S300 CD speler, Panasonic TX-P42G30E Plasma TV en Belgacom Digitale TV.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door STaf Bekijk bericht
    Ik stond zelf ook even voor deze keuze, maar ik zou dan wel wachten op de Yamaha RX-V665, maar als je dan bekijkt hoe Yamaha bezuinigd heeft, vind ik het toch wel jammer. Ik ben altijd een groot Yamaha fan geweest, maar ben toch wel gelukkig met mijn Onkyo 607! Ik had achteraf gezien waarschijnlijk dan ook wel voor de RX-V765 gegaan,die dacht ik in juli uit zou komen, maar die prijs zal waarschijnlijk ook wel een stuk hoger liggen dan de 665 van Yamaha en de 607 van Onkyo.
    Zelf ben ik (ook) een tevreden Yamaha gebruiker en ik ben het met je eens dat ze wel slordiger zijn geworden. Een geintje wat Yamaha nu heeft is het weglaten van de meer-kanaals analoge ingang op de 565 en 465. Op de 365 is deze echter wel aanwezig. Ik ben daarom blij dat ik voor een 663 heb.

    Zal vast wel door die gecomprimeerde muziek komen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  15. #15

    Standaard

    Om uiteindelijk een keuze te kunnen maken ben ik weer verder gaan kijken. Kom ik de Marantz SR5003 tegen. Vind ik qua design nog mooier dan de Onkyo en heeft ook wel erg goede eigenschappen en komt beter uit de tests. Iemand ervaring met Marantz? Ik heb begrepen dat Marantz een wat warmere sound heeft en daar ben ik op zich wel naar op zoek. Ik ben namelijk het wat blikkerige schelle geluid van de Sony die ik heb zat.

    Ik zal eind 2009 zowiezo een aantal receivers gaan beluisteren, maar ik wil het aantal receivers dat ik wil luisteren beperken tot een stuk of 5...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •