De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Goede speakersset bij receiver + bd player

    Hallo Allemaal,

    Ik ben van plan om een nieuwe HT set aan te schaffen mijn oog is gevallen op het volgende:

    Onkyo 607

    Voor de BLuray ben ik er nog niet uit:
    Panasonic DMP-BD35
    Panasonic DMP-BD50
    Panasonic DMP-BD80

    Qua speakerset (5.1 of 7.1) zou ik ook graag jullie visie willen hebben,
    Ik wil zo'n 500 - 900 euro uitgeven voor een setje!

    Wie heeft er leuke oplossingen, Ik ga er vooral films op afspelen, muziek is niet het hoofddoel.

    Gr en alvast bedankt,

    Berry

  2. #2

    Standaard

    Ik heb gisteren zelf ervaren dat luisteren in de winkel met je eigen cd'tje (br's desnoods) je ogen echt opent. Dus even naast wat je zou moeten kopen zou ik je aanraden zowieso eens een grote winkel in de duiken die deze mogelijkheid biedt en gewoon eens rond te kijken.

    (mag iemand anders je de echte adviezen nu geven )
    | Blu-Ray: +/- 70 | DVD: +/-800 | Music: +70.000 songs |
    | JVC LT-32A90 | Onkyo TX-SR606 | Panasonic DMP-BD35 | XBOX360 |
    | KEF Q7 | KEF CRESTA 20C | KEF Q3 |

  3. #3

    Standaard

    Je moet gewoon even gaan luisteren. Dat raad iedereen je hier aan

    Ik heb toevallig net een Onkyo 607 gekocht en er een 5.1 speaker set bij gekocht. Ik gebruik het ook voor voornamelijk films, muziek is inderdaad niet het hoofddoel.

    Als speakers heb ik het volgende besteld:
    Front: Q-acoustic 1050i (Graphite Black) (Dit zijn zuilen)
    Center: Q-acoustic 1000Ci (Graphite Black) (boekenplankspeakers)
    Rear: Q-acoustic 1020i (Graphite Black)
    Sub: BK XLS/300pr (mat zwart)

    De subwoofer is 500 euro, de rest van de speakers is via Engeland voor 700 pond te bestellen, hier in Nederland kom je al gauw op 1000-1200 euro uit.

    Ik zie dat er ook een standaard 5.1 home cinema set van dit merk is: 500 pond! Met alles erop en eraan. Heb je nog +- 500 euro voor een receiver en bd speler!
    De website: http://www.concept-av.co.uk (Met dank aan Daan G.!)

    Succes!
    Laatst aangepast door Wazige : 26-04-2009 om 13:43

  4. #4

    Standaard ...

    Ik ben bij best home cinema geweest en volgens hun kunnen de volgende sets het beste bij de 607 versterker:

    JBL Northridge Cinepack zwart
    Klipsch F1-surroundset
    Mordaunt Short Alumni zwart
    JBL CS 1500

    Ik heb e.e.a. nog niet gehoord omdat de receiver er nog niet was,
    Maar welke klinkt/past volgens jullie het best?

    Gr.

    Berry

  5. #5

    Standaard

    Hoi Berry!

    Ik heb onlangs ook een gedeelte van een nieuwe surroundset aangeschaft en was ook in eerste instantie benieuwd naar de mening van forumleden hier. Ik heb echter gaande de weg wel gemerkt en geleerd dat het het beste is om zelf te gaan luisteren omdat iedereen een ander idee heeft over hetgeen hij of zij hoort

    Ik heb in ieder geval zelf op dit moment de JBL Northridge E80 en JBL Northridge EC25 (deze zitten voor zover ik weet in dat Northridge Cinepack) en ik ben er uitermate tevreden over. Bij films is het geluid heel vet! Muziek is ook een verademing.

    Ben er wel van overtuigd dat het altijd beter kan, en dat je naarmate je budget hoger is ook meer kwaliteit zal binnen halen. Het is overigens een kwestie van goed luisteren en dan komt het helemaal goed Voor wat ik nu heb ben ik zeer tevreden! Kan ik in ieder geval een aantal jaartjes mee vooruit!

    Succes met je zoektocht!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Berster Bekijk bericht
    Ik ben bij best home cinema geweest en volgens hun kunnen de volgende sets het beste bij de 607 versterker:
    Ik heb e.e.a. nog niet gehoord omdat de receiver er nog niet was,
    Maar welke klinkt/past volgens jullie het best?

    Gr.

    Berry
    Het hangt hier nogal af van je wensen. Het overzicht dat je geeft is namelijk erg leuk en d'r zit vast iets tussen wat aansluit bij je wensen, maar het scheelt nogal per setup. Als ik het zo zie, even wat kort door de bocht (heb de specs niet bekeken):
    - Kleine boxen (voor/achter). Geluid wat minder vol, maakt de sub weer goed.
    - Grotere boxen, vooral bij muziek een stuk mooier, minder afhankelijk van de sub, wel meer ruimte nodig

    Hmm, dit is misschien wel heel kort door de bocht, maar heb je toevallig de sets ook zelf zien staan? Dan zou ik zeker vragen of je ze kan luisteren? Of zoek anders naar een winkel die deze mogelijkheid biedt. Zodra je ze hoort kun je waarschijnlijk intuitief al zelf aangeven welke je voorkeur heeft. Smaak is zo verschillend per persoon.
    | Blu-Ray: +/- 70 | DVD: +/-800 | Music: +70.000 songs |
    | JVC LT-32A90 | Onkyo TX-SR606 | Panasonic DMP-BD35 | XBOX360 |
    | KEF Q7 | KEF CRESTA 20C | KEF Q3 |

  7. #7

    Standaard ..

    @rugnummer 10 en timmio:
    Bedankt voor jullie reacties, ik ben zeker van plan om eerst te gaan luisteren voordat ik wat aanschaf.
    Alleen weet ik niet of het mogelijk is om al deze sets te beluisteren en daarom dacht ik ik vraag eerst de mening van de andere forummers, dan kan ik er miss. al een aantal wegschrappen.
    Want de types en merken zeggen mij verder niet zoveel,

    Grtz

  8. #8

    Standaard

    Wat betreft de Blu Ray speler zou ik voor de Panasonic DMP-BD80 gaan. De 80 krijgt veel lovende kritieken. De 35 3n 50 zijn alweer `oudjes`.


    Sander.

  9. #9

    Standaard ...

    Na een aantal weken zoeken en luisteren heb ik gisteren de volgende set aangeschaft:

    Onkyo 607 receiver
    LG Bd 370 BluRay
    Mordaunt Short Alumni speakers (5.1)

    Hoop dat ik hier een poosje mee vooruit kan,

    Wanneer e.e.a. binnen is zal ik wel wat meer plaatsen,

    Gr

    Berry

  10. #10

    Standaard

    Gefeliciteerd met je aankoop!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •