Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 101 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Houd toch eens op, dadelijk ga ik hem ook bestellen in down under....
    Wat is nou de beste webshop daar
    Uit het verleden (maar het alweer even geleden...) had ik goede ervaringen met ezydvd, daar is hij (inclusief verzenden) omgerekend €32.

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Uit het verleden (maar het alweer even geleden...) had ik goede ervaringen met ezydvd, daar is hij (inclusief verzenden) omgerekend €32.
    Dat is ook waar ik hem gekocht heb, maar bij mij was ie nog 39.97 AUD en nu nog maar 29.97 AUD!
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    De Madman editie van Visconti's 'The Leopard', extreem veel beter dan de Criterion/BFI.
    Heb jij ze alle drie dan? Leg eens uit: wat is er dan zo "extreem veel beter" aan de uitgave die jij noemt (en die ik overigens niet ken). Ik heb de BFI-versie en vind die al subliem.

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Heb jij ze alle drie dan? Leg eens uit: wat is er dan zo "extreem veel beter" aan de uitgave die jij noemt (en die ik overigens niet ken). Ik heb de BFI-versie en vind die al subliem.
    Ik heb ze wel alle drie gehad ja en dit is wat er beter is:

    In tegenstelling tot zowel de BFI als Criterion blu-ray zijn de Franse en Australische release wel van de recente Scorsese restauratie genomen en het verschil is... ehm... zichtbaar. Het klinkt misschien vreemd om te zeggen over releases waar zoveel lof over afgestoken is, maar in vergelijking met de Australische Madman release zit de Criterion er uit als een DVD. De kleuren op de Madman zijn zo strak gesepareerd en alle buiten scenes kennen een prachtige gouden gloed die op de Criterion totaal niet tot zijn recht komt. Ik heb in de 3 uur dat de film duurt volgens mij letterlijk geen krasje gezien, dit is pure perfectie. Zonder twijfel een van de mooiste blu-rays in mijn collectie.

    Zie hier voor een vergelijking tussen de Franse en Criterion, blijkt ook dat de Criterion gigantisch ingezoomd is.
    Is een beetje vreemd overigens dat ze bij Caps-A-Holic vrijwel enkel foto's hebben genomen waar zeer weinig kleur in voor komt, maar zelfs in die paar shots zijn de verschillen gigantisch.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  5. #80
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Houd toch eens op, dadelijk ga ik hem ook bestellen in down under....
    Wacht 'k doe een poging je tegen te houden, te overtuigen van niet ...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Wat is nou de beste webshop daar
    ... duidelijk te laat en tevergeefs, je bent al te ver gevorderd
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Ik heb ze wel alle drie gehad ja en dit is wat er beter is:

    Is een beetje vreemd overigens dat ze bij Caps-A-Holic vrijwel enkel foto's hebben genomen waar zeer weinig kleur in voor komt, maar zelfs in die paar shots zijn de verschillen gigantisch.
    Apart verhaal. Ik vond de BFI er vrij goed uitzien, maar dit plaatst dat wel in perspectief. En het uitsnede-verhaal is wel heel vreemd.

    EDIT:
    Zie hier voor een vergelijking tussen de Franse en Criterion, blijkt ook dat de Criterion gigantisch ingezoomd is.
    Dit klopt niet! Na nadere bestudering van het artikel blijkt de ingezoomde uitsnede puur gemaakt te zijn om detail te kunnen vergelijken. Als je de doorklikt naar de HD formaat screenvergelijking dan zie je dat er geen sprake is van inzoomen en dat er relatief weinig verschil is qua ratio. Evengoed lijkt de Franse/Australische versie nog wel de betere versie.
    Laatst aangepast door Richard B. : 12-02-2012 om 11:10

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Apart verhaal. Ik vond de BFI er vrij goed uitzien, maar dit plaatst dat wel in perspectief. En het uitsnede-verhaal is wel heel vreemd.

    EDIT:


    Dit klopt niet! Na nadere bestudering van het artikel blijkt de ingezoomde uitsnede puur gemaakt te zijn om detail te kunnen vergelijken. Als je de doorklikt naar de HD formaat screenvergelijking dan zie je dat er geen sprake is van inzoomen en dat er relatief weinig verschil is qua ratio. Evengoed lijkt de Franse/Australische versie nog wel de betere versie.
    Ah, ik vond het ook al zo merkwaardig dat het AR zo anders zou zijn, want toen ik de Madman en Criterion na elkaar in mijn speler had gedaan zag ik al niet direct een verschil - enkel op die foto's was dat te zien. Hoe het ook zij, in beweging zijn de verschillen nog groter dan op screenshots en het zorgt letterlijk voor een compleet andere film. 'The Leopard' gaat natuurlijk over een weelderige manier van leven die op instorten staat en waarbij men in de film focust op de periode waarin de overgang staat te gebeuren en men op het einde bij de beroemde bal sequentie feitelijk doet alsof hun neus bloedt en min of meer hun eigen einde tegemoet danst. Welnu, het is cruciaal voor de film dat de luxe en weelde van deze manier van leven rechtstreeks voelbaar gemaakt wordt dankzij Visconti's briljante mise-en-scène, maar dit is enkel bij de restauratie echt het geval. Omdat de kleuren van de Criterion/BFI al zo sterk aan het vervagen zijn, geeft het de wereld van Lancaster en co al het gevoel dat het reeds afgebrokkeld en vervaagd is, terwijl dat nog niet het geval is. De restauratie herstelt dus een esthetische component aan de film die cruciaal is om de intentie van Visconti over te brengen.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    ... duidelijk te laat en tevergeefs, je bent al te ver gevorderd
    Dat was wel met een pintje op Stef

    Dit vind ik wel het leuke aan het forum, dat je samen achter een aantal dingen komt en visies deelt.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Ah, ik vond het ook al zo merkwaardig dat het AR zo anders zou zijn, want toen ik de Madman en Criterion na elkaar in mijn speler had gedaan zag ik al niet direct een verschil - enkel op die foto's was dat te zien. Hoe het ook zij, in beweging zijn de verschillen nog groter dan op screenshots en het zorgt letterlijk voor een compleet andere film. 'The Leopard' gaat natuurlijk over een weelderige manier van leven die op instorten staat en waarbij men in de film focust op de periode waarin de overgang staat te gebeuren en men op het einde bij de beroemde bal sequentie feitelijk doet alsof hun neus bloedt en min of meer hun eigen einde tegemoet danst. Welnu, het is cruciaal voor de film dat de luxe en weelde van deze manier van leven rechtstreeks voelbaar gemaakt wordt dankzij Visconti's briljante mise-en-scène, maar dit is enkel bij de restauratie echt het geval. Omdat de kleuren van de Criterion/BFI al zo sterk aan het vervagen zijn, geeft het de wereld van Lancaster en co al het gevoel dat het reeds afgebrokkeld en vervaagd is, terwijl dat nog niet het geval is. De restauratie herstelt dus een esthetische component aan de film die cruciaal is om de intentie van Visconti over te brengen.
    Dus als ik het goed begrijp moeten de kleuren zo "vol" zijn , want als ik de screenshot van de balkon scene bekijk ziet b.v. het groen van de bladeren rechtsonder er onnatuurlijk uit

    Heb de film nog niet gezien (heb de Criterion versie), deze week maar even avondje vrijmaken, ben nieuwsgierig
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    Dus als ik het goed begrijp moeten de kleuren zo "vol" zijn , want als ik de screenshot van de balkon scene bekijk ziet b.v. het groen van de bladeren rechtsonder er onnatuurlijk uit
    De kleuren moeten idd zo 'vol' zijn.

    Overigens blijkt ook uit deze shots dat het AR wel degelijk sterk afwijkt op deze nieuwe restauratie en er aanzienlijk meer informatie aan de zijkanten is bijgekomen.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    De kleuren moeten idd zo 'vol' zijn.

    Overigens blijkt ook uit deze shots dat het AR wel degelijk sterk afwijkt op deze nieuwe restauratie en er aanzienlijk meer informatie aan de zijkanten is bijgekomen.
    film gisteren gezien, en genoten: laatste scene is zeer sterk The Prince die helemaal alleen wegloopt door een donker smal steegje

    vind de Criterion transfer heel goed, 1 of 2x dat er teveel grain zichtbaar is in het zwart (b.v. begin van de film als The Prince en dominee in de koets zitten) maar verder prima beeld.

    Alleen dus het ontbreken van versterkte kleuren en gloed.... zijn inderdaad veel scenes waar veel primaire kleuren (rood groen, blauw) in zitten, bij de Criterion ziet dit er wel goed uit als het een "normale" film zou zijn maar bij de originele print is dit dus versterkt met een doel zoals Brakhage eerder vermelde

    heb alleen een vraag over de balkon screenshot: ik zie dat het meisje dat staat bij de vrouw met de paraplu enorm rode lippen (lippenstift) lijkt te hebben, klopt dit, ziet er vreemd uit ?

    wordt wel een dubbeldip, AUS versie dus of misschien ooit een nl versie
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    heb alleen een vraag over de balkon screenshot: ik zie dat het meisje dat staat bij de vrouw met de paraplu enorm rode lippen (lippenstift) lijkt te hebben, klopt dit, ziet er vreemd uit ?
    Dit ziet er op het screenshot inderdaad erg vreemd uit, maar in beweging is het mij totaal niet opgevallen, dus het lijkt me dat het iets is wat alleen in stilstand 'gecreëerd' wordt.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  13. #88

    Standaard

    gisteren The Tree of Life gezien en vooral wat beeld betreft mag deze er wezen; slechts een paar keer lichte vorm van banding gezien (b.v. als de kwallen in beeld komen) maar verder perfect. bitrate is enorm, regelmatig ver boven de 40 !!

    geluid is ook perfect, Creation scene is een mooie test voor "het laag"
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  14. #89

    Standaard

    Transformers: Dark of the Moon, dat 7.1 geluid is gewoon perfectie.
    Ook het beeld is trouwens prima, kortom mijn nieuwste demoschijf.
    Speakers: KEF HTS6001 + Paradigm CC-270 + KEF KHT2005.2 + Polk Audio RM3300 + KEF PSW 1000.2
    Versterker: Onkyo TX-NR656 / TV: LG OLED55C6V / Speler: LG UBK90 / Blu-ray's: 1010 / 4K UHD: 187

  15. #90

    Standaard

    Ik heb een nieuwe set gekocht (Yamaha rx-v673 / Klipsch Quintet III / Klipsch Sub 10) en vroeg me af of er inmiddels wat recentere titels zijn die jullie zouden gebruiken?

    Black Hawk Down, Master & Commander, LOTR, Jurassic Park, Dark Knight etc, doen het fantastisch, maar ben ff op zoek naar wat nieuws...suggesties?
    Laatst aangepast door Milan : 03-01-2013 om 22:17
    I am fire
    I am..........Death

  16. #91

    Standaard

    Ik heb sinds kort een nieuwe Sony STR-DH820 Reciever.

    Als demo gebruik ik TDKR,Transformers 3D,Led Zeppelin Celebration day[live Bluray]

  17. #92

    Standaard

    Als demo gebruik ik vrijwel altijd Tron Legacy, met name de arena-scene. De details bij de "de-resolution" (term uit de film) zijn echt prachtig en het geluid bij die scene is ook prachtig.

    Master & Commander, die je noemt, vind ik super qua geluid in het schip. Je hoort alles kraken (echt het gevoel dat je er midden in loop), maar dat geluid ook al goed op de DTS DVD.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  18. #93

    Standaard

    Klopt,audio/visueel is Tron legacy te gek.[scene is top ja]

    Ik zelf vind het demo materiaal,maar als familie op bezoek komt dan gebruik ik liever een iets wat minder freaky is.

  19. #94
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Simpel, kijk eens bij de buren op htforum.nl voor de HSDD, daar hebben ze een demo disc samengesteld voor beeld, surround en sub. Best contact opnemen met frankp
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  20. #95

    Standaard

    Om thuis een demonstratie te geven van de home cinema en blu-ray wordt altijd Transformers deel 1 gebruikt, met name het laatste gevecht.

    Oftewel Saving Private Ryan de 'beach' scène

  21. #96

    Standaard

    kijk, moet je zien hoe gedetailleerd die kerel zijn darmen eruitzien op bluray oma.

  22. #97

    Standaard

    Ik liet een van mijn vrienden 1 keer Lord of the Rings; Fellowship of the Ring zien(extended version) zien
    Hij vroeg ,wat is nu het verschil met blu ray, is dit zoveel beter??
    Ik liet eerst de dvd versie zien, ongeveer 2 of 3 minuten en daarna hetzelfde stukje maar dan de blu ray.
    Z'n mond viel open van verbazing

    Avatar 3D is ook heel mooi als demonstratie film
    verder vind ik Alien Anthology en Jaws ook uitstekende voorbeelden om te laten zien hoe goed blu ray is qua beeld en geluid

  23. #98

    Standaard

    Taxi Driver, Blade Runner en 2001: A Space Odyssey zijn het summum van oudere films / grandioze remasters die ik al ooit heb mogen ervaren, zowel qua beeld als geluid.

  24. #99

    Standaard

    Er is eigenlijk maar één Blu ray die ik constant gebruik om de apparatuur te testen/demonstreren als ik nieuwe apparatuur heb gekocht of de boel opnieuw heb ingedeeld en dat is Master and Commander: The Far End Of The World met Russel Crowe en Paul Bettany als hoofdrolspelers. Wat ik zo fantastisch vind aan deze Blu Ray zijn de actiescènes aan het begin en het eind van de film en dan vooral het geluid, het kanongebulder en het inslaan van de projectielen in het hout geeft mij elke keer opnieuw weer kippenvel van hier tot Tokio . Een andere Blu Ray die ik gebruik maar dan om vooral het beeld te testen is The Thin Red Line met James Caviezel, Sean Penn en Nick Nolte in de hoofdrollen.


  25. #100

    Standaard

    Je zou t misschien niet verwachten maar de Noorse "Trollhunter" heeft echt een geweldig, heel natuurlijk beeld en ditto geluid.

Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •