De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard kabels analoog aansluiten blu-ray op receiver

    hoi

    ik krijg mijn panasonic BD-80 [blu-ray]morgen binnen,en die wil ik analoog aansluiten op mijn receiver.

    maar aangezien die geen hdmi optie heeft moet ik hem middels andere kabels[rca?]aansluiten.

    ik heb een 5.1 opstelling.

    wie heeft een tip over goede afgeschermde kabels,niet al te duur.

    2 dubbele sets en 3 enkele,of 3 dubbel en 1 enkele.

    ik heb een pioneer vsx 814

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remco1 Bekijk bericht
    hoi

    ik krijg mijn panasonic BD-80 [blu-ray]morgen binnen,en die wil ik analoog aansluiten op mijn receiver.

    maar aangezien die geen hdmi optie heeft moet ik hem middels andere kabels[rca?]aansluiten.

    ik heb een 5.1 opstelling.

    wie heeft een tip over goede afgeschermde kabels,niet al te duur.

    2 dubbele sets en 3 enkele,of 3 dubbel en 1 enkele.

    ik heb een pioneer vsx 814
    Als je een 5.1 set hoef je maar 6 kanalen door te lussen. Ik heb zelf gewoon goede analoge stereo cinch-kabels en geen kapitalen kostende tussen mijn BR en receiver gehangen. Er zijn ook speciale 5.1 analoge kabels, maar gezien mijn receiver en speakers hoor ik dat verschil toch niet...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Ga op zoek naar een gebruikte) Oehlbach Blue Magic 5.1 kabel (op dit forum, of ergens anders)

    Voldoet aan al je wensen...
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Als je een 5.1 set hoef je maar 6 kanalen door te lussen. Ik heb zelf gewoon goede analoge stereo cinch-kabels en geen kapitalen kostende tussen mijn BR en receiver gehangen. Er zijn ook speciale 5.1 analoge kabels, maar gezien mijn receiver en speakers hoor ik dat verschil toch niet...
    Ik haal dit topic even terug naar boven, omdat ik een gelijkaardige vraag heb...
    Wat is precies het verschil tussen 6 afzonderlijke cinch-kabels en zo'n 5.1-kabel?

    Uiteindelijk zijn het toch gewone RCA-aansluitingen?

    Ik zat te denken om gewoon 6 Profigold kabels te kopen:


  5. #5

    Standaard

    Er is geen verschil behalve dat de 5.1 kabel speciaal voor het analoge deel op de markt is gezet omdat interlinks (zo heten zulke kabel ook wel) eigenlijk altijd per paar verkocht worden. Een speciale 5.1 set is dus puur een marketing iets want met 3 paar normale interlinks heb je exact hetzelfde.

  6. #6

    Standaard

    Ik gebruikte ongeveer een jaar lang 3 setjes van Oehlbach van 30 euro per paar.
    Recentelijk heb ik deze vervangen voor 3 setjes van Van den Hul 102mk III.
    En ik moet zeggen dat ik echt een wereld van verschil merk.
    Alsof ik een totaal nieuwe instalatie heb .

    Nou moet ik zeggen dat ik Oehlbach altijd al erg tegen vond vallen op audiogebied. Het kan natuurlijk aan de match met mijn apparatuur liggen, maar wat dit betreft heeft deze situatie mijn mening maar weer eens bevestigd....
    2 x B&W 803, 2 x B&W 804, 1 x B&W HTM, Rel Storm, Denon A1SR, Panasonic BD80, Sony 555es, Panasonic 42PY, Ps3.

  7. #7

    Standaard

    Even een vraagje tussendoor.(kan volgens mij prima in dit topic, vandaar dat ik geen nieuwe aanmaak).

    Ik heb de blu ray speler nu via de standaard kabel op de reciever aangesloten. ( om cd's te kunnen beluisteren met behulp van de Dac's in de blu-ray speler ).

    Zit er veel verschil kwa geluid als ik er een Oehlbach aan zou hangen ?! Of is dat te verwaarlozen ?!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Radiant Bekijk bericht
    Even een vraagje tussendoor.(kan volgens mij prima in dit topic, vandaar dat ik geen nieuwe aanmaak).

    Ik heb de blu ray speler nu via de standaard kabel op de reciever aangesloten. ( om cd's te kunnen beluisteren met behulp van de Dac's in de blu-ray speler ).

    Zit er veel verschil kwa geluid als ik er een Oehlbach aan zou hangen ?! Of is dat te verwaarlozen ?!
    Dt is van een aantal factoren afhankelij:
    A) de BR speer, hoe goed zijn de DAC's hiervan?
    B) wat voor standaardkabel hebben we het over, een superdun dropvetertje of een enigzins degelijk noname kabel?
    C) wat is de rest van je apparatuur?

    Een BR speler met goede DAC's aan boord kan baat hebben bij een goede kabel, vooral als het om analoog signaal transport gaat.
    Als je daar echter een wat mindere receiver bij hebt zullen die kabels weer niets uitmaken, vandaar punt C.
    Ook de speakers zijn hierbij van groot belang, bij een goede BR speler en receiver waar je bijv kruidvat speakers aan hebt hangen zul je vermoedelijk het verschil in de kabels niet horen.

    Feitelijk is het gewoon een kwestie van zelf proberen of je een verschil hoort of niet.
    Lang niet iedereen hoort verschillen of wil ze horen. Kijk anders of je ergens eerst wat andere kabels kunt lenen voordat je tot koop overgaat.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb de Philips BDP 9500 blu ray speler, en de Denon AVR 1909 reciever.
    Volgens mij is de Burr-Brown beter dan de DAC's die in de Denon zit. Ik heb het hier over de standaard kabel die bij de Philips word geleverd.

  10. #10

    Standaard

    Die Buur brown is idd beter dus dan zou een setje Oehlbachs verschil kunnen maken.

  11. #11

    Standaard

    Ok.En dan kun je gewoon een setje pakken van 25 euro ?! Thanks voor de reply trouwens.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •