De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Dillema! Hele nieuwe surround set of alleen achterspeakers?

    Hoi,

    Ik heb een standaard Yamaha setje Surround speakers en ben eigenlijk wel toe aan iets beters. Voor mijn muziek schakel ik over naar mijn Onix Rocket RS450 speakers.

    Mijn dillema: Moet ik nu een nieuwe surround set kopen of voortborduren op mijn Onix Set en die tot standaard maken? Die Rockets zijn prima, maar ik wil eigenlijk niet van die hele grote speakers achter hebben. Dus is het dan wel handig om die met een ander setje te combineren?

    Mijn opties:
    1. Nieuwe surround set kopen (exclusief woofer, want die is prima)
    2. Center vervangen en achter surround vervangen en dan de Rockets als front speakers gebruiken


    Budget is ongeveer 300 euro en het is ook goed om te weten dat de Rockets niet optimaal zijn opgesteld voor home theater. Dat komt omdat muziek luisteren en film kijken op een andere plek in de huiskamer gebeurt. Anders komt de ene Rocket in een hoek en half achter een kast te staan en dat is niet zo goed voor de accoestiek.

    Advies is meer dan welkom!

  2. #2

    Standaard

    Wanneer je de Onix luidsprekers uit wilt breiden naar 5.1 heb je meer dan 300 euro nodig. Vervangen lijkt mij daarom een betere optie. Of dit ook voor de subwoofer geldt, is afhankelijk van de front luidsprekers. Het continu uitgangsvermogen van de subwoofer moet in principe hoger zijn dan de continu uitgangsvermogen van de receiver en de belastbaarheid van de front luidsprekers.

    Het lijkt er ook dat je in deze topic:http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=57198&page=1 verkeerd geadviseerd bent. Je hebt bij het aanmaken nl. geschreven dat je een versterker hebt van Yamaha en niet een receiver. Of is de versterker inmiddels vervangen door een receiver? In het laatste geval lijkt het mij verstandig om ook het type van de receiver en de surround luidsprekerset op te geven.

    Tip:
    Maak een topic aan in de rubriek "Mijn Thuisbioscoop" met daarin de huidige samenstelling van jouw set. Deze info kunnen wij dan gebruiken om jouw nog beter te kunnen adviseren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •