Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 38 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Panasonic: DMP-BD60 en de DMP-BD80

    Na het succes van de BD-35 en de BD-55 komt Panasonic met 2 nieuwe modellen:
    De DMP-BD60 en de DMP-BD80.


    Ik heb veel plezier gehad aan mijn PS3.
    Maar met het update van mijn HT komt natuurlijk ook een stand-alone speler.
    Mijn oog is daarom ook gevallen op de BD-60 en de BD-80.

    Ik heb ook al gezien dat er meerdere (online)winkels zijn die ze verkopen.
    Daarom ook mijn vraag: Iemand hier al ervaring mee?
    Nog suggesties om voor de een of de ander te gaan?

    Ik maak gebruik van een Onkyo TX-SR806 als reciever, een analoge uitgang is dus geen noodzaak.

  2. #2

    Standaard

    Heb gisteren m'n BD-80 ontvangen van komplett.nl en vandaag geinstalleerd.
    Meteen na de standaardinstellingen even de nieuwste firmware gedownload en geinstalleerd, ging prima.

    Tot dusver heb ik er nog geen BRs op afgespeeld maar heb wel al wat lopen spelen met Youtube en dat zag er erg leuk uit en werkte prima.

    Heb ook een +RW-tje geprobeerd met o.a. divx bestanden maar toen verscheen er op t display "Please Wait" en even later "Bye" en schakelde de speler uit. Nu wist ik al uit de Amerikaanse handleiding dat divx alleen werd ondersteund vanaf -R/-R-DL (geeneens -RW!) en USB maar kon t eigenlijk niet geloven. Baal er ook enorm van omdat ik eigenlijk alleen maar plus media gebruik.

    Een ander groot gemis vind ik de afwezigheid van een subtitle toets op de a.b.

    Helaas heb ik slechts een HD Ready 82cm Sony dus echt optimaal maak ik geen gebruik van z'n capaciteiten. En die schijnen er niet om te liegen als je deze reviews mag geloven:

    Trustedreviews
    BigPictureBigSound.com

    Op AVSForum is trouwens al een tijdje een thread gaande met Amerikaanse bezitters en geinteresseerden.

    Er werd trouwens ook nog netjes een SD kaartje van 1 gig meegeleverd (zodat je ook van profile 2.0 gebruik kunt maken). T zijn de kosten tegenwoordig natuurlijk niet meer maar t scheelt weer een nieuwe bestelling of trip naar de winkel.

    Aardig vreemd is wel de meegeleverde composiet/audio dropveter. Dat had toch best een HDMI kabel mogen zijn van een meter of zo.....
    Laatst aangepast door rvvnr1 : 08-04-2009 om 19:00

  3. #3

    Standaard

    ik heb hem ook besteld.

    maar je kan toch ook een memory stick gebruiken [usb].

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remco1 Bekijk bericht
    maar je kan toch ook een memory stick gebruiken [usb].
    Zou moeten kunnen ja, maar ik archiveer ze op schijf dus die had ik graag kunnen afspelen. Dit werkt allemaal zo omslachtig en is volstrek onnodig. Maar ja Panasonic is nu eenmaal altijd een voorstander van RAM en -R geweest en op deze nogal kinderachtige manier laten ze blijken dat ze t niet kunnen verkroppen dat de + variant t heeft overleefd (en RAM nooit groot geworden is).

    Maar goed vanavond m'n eerste BR ervaring gehad in de vorm van de pilot aflevering van Firefly en ik was diep onder de indruk van zowel beeld als geluid (DTS-MA gedecodeerd door speler en uitgestuurd via 5.1 uitgang).

    Had al een Onkyo DV-HD805 (= Toshiba XE-1) HD DVD speler staan en die geeft al een waanzinnig mooi beeld. Zou eigenlijk eens dezelfde film op beide formaten naast elkaar moeten laten draaien om te beoordelen welke de beste is. Ik heb tot dusver 1 dvd-tje erin gehad en daar gaat t voordeel wel uit naar de Onkyo (ik laat ze beide upscalen naar 720p). Maar ook dat moet ik nog wat uitgebreider gaan testen.

    In de UK hebben ze trouwens een actie voor deze modellen, daar kan je Australia en The Day The Earth Stood Still claimen.

  5. #5

    Standaard

    Is de BD-80 ook ergens regiovrij te krijgen, of gemakkelijk zelf regiovrij te maken? Bij Stegen.com is 'ie nogal prijzig (579 euro). Ik wil graag mijn regio 1 DVD's kunnen blijven afspelen, in ieder geval.
    Laatst aangepast door Headhunter : 17-04-2009 om 10:58
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  6. #6

    Standaard

    als je goed kan solderen dan kan je hier vandaan de modchip + toebehoren halen om hem regiovrij temaken.

    http://www.bluraymods.com/ourproducts.asp

    69 euro + 20 euro verzendkosten ongeacht hoeveel je besteld. dus als er meer gegadigden zijn kan je de kosten delen.

    je meot volgens de site minder dan 10 draden solderen. soldeerkunst is dus wel een vereiste.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    als je goed kan solderen dan kan je hier vandaan de modchip + toebehoren halen om hem regiovrij temaken.

    http://www.bluraymods.com/ourproducts.asp

    69 euro + 20 euro verzendkosten ongeacht hoeveel je besteld. dus als er meer gegadigden zijn kan je de kosten delen.

    je meot volgens de site minder dan 10 draden solderen. soldeerkunst is dus wel een vereiste.
    Thanks voor de tip, maar heb helaas geen soldeer ervaring...
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  8. #8

    Standaard

    AVCHD's werken (op dit moment) voor geen meter op de 80 met de nieuwste firmware.
    Had er een aantal gedownload en tot dusver speelde er maar 1 af, en die liep vast toen ik m een stukje terug wilde spoelen. Na opnieuw opstarten van de disc werkte ook t vooruitspoelen niet dus als ik m per se had willen afkijken dan had ik m eerst een minuut of 20 moeten laten lopen.....

    Zelf omgezette mkv's naar BR of AVCHD formaat mbv de nieuwste TsMuxer werken ook niet, krijg dan diverse foutmeldingen.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb mijn BD80 sinds gisteren in huis!! Mijn eerste BR-speler en ik ben zeer enthousiast tot nu toe, ookal ben ik nog aan het worstelen met alle instellingen. De laadtijden vallen mij zeer mee in ieder geval en de firmware updaten ging makkelijk. Ik heb een philips 37PF9830/10 dus kan max. tot 1080i gaan (ookal beweerde de verkoper destijds tot 1080p grommm), wat raden jullie mij aan? 720p, 1080i of de speler en tv het in automatische modus zelf laten uitmaken?

    Verder stuur ik het beeld dus met HDMI naar mijn tv, en het geluid via 6 tulpkabels (5.1 uit) naar mijn versterker (5.1 in). Dit omdat mijn versterker geen HDMI ingang heeft. Heb meteen maar dure tulpkabels gekocht om het signaal een beetje af te schermen. Als het goed is decodeert mijn BD-80 nu zelf het audio signaal toch? Enige probleem: de handleiding is hier nogal vaag over, men heeft het vooral over hoe je de boel moet instellen als je je geluidssignaal digitaal verzend en je versterker alles laat regelen. Hoe weet ik nu welk signaal de speler decodeert en dan zend via de tulp kabels? (DTS, True HD etc.) Als ik bijvoorbeeld The Dark Knight erin doe begint hij vanzelf met spelen, maar welk audio-signaal wordt er nu gebruikt?? True HD of Dolby digital? Ben iig nog niet helemaal enthousiast over het geluid, wel erg mooi 'scherp', maar de SW doet bijvoorbeeld niet echt mee lijkt het. Ook zouden de stemmen wat harder kunnen, nu is het verschil tussen actiegeluid en conversaties soms wat groot. (leuk voor de buren...)

    Ik ga uiteraard verder experimenteren, maar jullie input is zeer welkom. Mocht iemand vragen hebben over de BD-80-ervaringen die ik kan wellicht beantwoorden: feel free. Ben echter geen expert!

  10. #10

    Standaard

    Je moet maar even kijken hoe t precies heet, t is iets met "secondairy audio", die moet je uitzetten anders wordt er geen HD geluid weergegeven. Voor zover ik weet geven de meeste BRs standaard de mindere track weer, je moet dus zelf even via het (popup)menu de HD track selecteren.

  11. #11

    Standaard

    Heeft er iemand ervaring met de gemodificeerde spelers van Stegen? Ik ben geinteresseerd in de panasonic bd60 (de analoge audio optie van de 80 lijkt me niet het extra geld waard) en vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze of soortgelijke gemodificeerde bluray spelers.

  12. #12

    Standaard

    Ik heb uitstekende ervaringen bij Stegen. Alleen heb ik tot nu toe alleen DVD-spelers laten modificeren. Blu Ray is blijkbaar een stuk lastiger, want de gemiddelde modificatie kost € 150,00.

    Nu heb ik ook nog een vraag: weet iemand andere adressen dan Stegen?

    (Zelf klooien in een speler doe ik overigens niet.)
    Laatst aangepast door Elvenraad : 20-05-2009 om 21:56

  13. #13

    Standaard

    Is het de moeite waard om de Panasonic BDMP80 aan te schaffen als ik een PS3 heb? Ik heb een goede receiver en boxen thuis staan, dus ik vraag me af of we verschil gaan zien/horen....

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elvenraad Bekijk bericht
    Ik heb uitstekende ervaringen bij Stegen. Alleen heb ik tot nu toe alleen DVD-spelers laten modificeren. Blu Ray is blijkbaar een stuk lastiger, want de gemiddelde modificatie kost € 150,00.

    Nu heb ik ook nog een vraag: weet iemand andere adressen dan Stegen?

    (Zelf klooien in een speler doe ik overigens niet.)
    http://www.jvb.nl
    zo'n beetje vergelijkbare prijzen voor het chippen van een BR speler. ik heb daar mijn panasonic speler vandaan. Wel even goed vergelijken prijzen daar zijn Ex. BTW. Staat er tegenwoordig wat duidelijker bij.

  15. #15

    Standaard panasonic bd80 firmware update

    vandaag de bd80 gekocht, aangesloten, bd live uitgeprobeert, dat gaat prima. vervolgens een poging om via viera te starten, krijg ik melding dat laatste firmware vereist is. hoe kom ik aan die laatste firmware. volgens handleiding zou bd 80 bij het inschakelen zelf zoeken naar eventuele updates. dit gebeurt volgens mij niet. wie heeft hier een antwoord/oplossing voor?

  16. #16

    Standaard

    1.9 is de laatste versie voor de BD80, hieronder te download.


    http://panasonic.jp/support/global/c...bd80_euro.html
    What ?

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PlatVoet Bekijk bericht
    vandaag de bd80 gekocht, aangesloten, bd live uitgeprobeert, dat gaat prima. vervolgens een poging om via viera te starten, krijg ik melding dat laatste firmware vereist is. hoe kom ik aan die laatste firmware. volgens handleiding zou bd 80 bij het inschakelen zelf zoeken naar eventuele updates. dit gebeurt volgens mij niet. wie heeft hier een antwoord/oplossing voor?
    De firmware d/l ( http://www.panasonic.nl/html/nl_NL/S...tml#anker_3323 ), op een cd/r branden en deze in de speler - de exacte uitleg v.d. procedure zal in de handleiding te vinden zijn.

    Sander.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PlatVoet Bekijk bericht
    vandaag de bd80 gekocht, aangesloten, bd live uitgeprobeert, dat gaat prima. vervolgens een poging om via viera te starten, krijg ik melding dat laatste firmware vereist is. hoe kom ik aan die laatste firmware. volgens handleiding zou bd 80 bij het inschakelen zelf zoeken naar eventuele updates. dit gebeurt volgens mij niet. wie heeft hier een antwoord/oplossing voor?
    Test je internetvebinding in het menu, werkt die dan(zie tevens boekje)
    daar kun je ook controleren op update,s
    is erg simpel
    Niks CD branden of van japanse site afhalen:razz:
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  19. #19

    Standaard

    Heeft iemand hier al geprobeerd om deze speler via alle 7.1 analoge uitgangen aan te sluiten? Ik heb er gisteren 2 speakers bij gekocht en dit geprobeerd te doen. Gisteren deden de twee achterste speakers het alleen bij 7.1 tracks zoals die van `Chronicles of Narnia` en bij andere BD`s met een 5.1 track bleven de achterste speakers dan gewoon stil.

    En nu vannochtend kwam er opeens wel geluid uit de achterste speakers bij 5.1 tracks, maar dan hetzelfde geluid als dat door de centerspeaker komt, wat erg onnatuurlijk klinkt.

    Ik zal later nog eens wat verder gaan zoeken in de instellingen, maar ik dacht dat alles toch redelijk goed was aangesloten. De achterste surrounds heb ik op effect aangesloten, niet op speakers B. En in het menu van de receiver staan ook alle 7 speakers gewoon ingesteld. Op de panasonic heb ik 7ch ingesteld staan. Als ik de testone doe dan krijg ik gewoon geluid uit alle 7 boxen, zowel bij de testone van de panasonic als die van mijn receiver. Het gekke is dat als ik een blu-ray via mijn ps3 in 5.1 afspeel over de optische kabel, het geluid wel `netjes` van 5.1 naar 7.1 wordt `omgerekend` door mijn receiver.
    Laatst aangepast door windoweyez : 05-09-2009 om 14:10
    Panasonic TH-42PY FullHD - Denon A1SR - 1 x B&W HTM - 2 x B&W 804 - 2 x B&W 805 - Rel Storm subw. - ps3 - HK HD760


  20. #20

    Standaard

    Ik heb nog even wat beter gekeken, maar het lijkt er op dat de achterste effect kanalen gewoon het geluid van de fronts weergeven. Dat zou toch niet moeten? Ik neem aan dat ze gewoon het geluid van de surrounds zouden moeten weergeven. Opzich snap ik wel wat er fout gaat. De laatste 2 kanalen worden aangesloten op de uitgangen 2ch / surround. De Panasonic geeft dus de 2 chanel / fronts door ipv het surround geluid.
    Hoort dit zo, of moet ik wat veranderen in het menu? Ik heb namelijk de 7.1 ch al ingeschakeld staan. Of is mijn Blu-ray spelers soms defect? Als ik de testtone doe dan geeft de subwoofer namelijk ook al geen geluid. Bij films lijkt hij het wel gewoon naar behoren te doen, vandaar dat ik me er nooit zo druk over heb gemaakt. Bij de testtone van mijn receiver geeft de sub trouwens wel gewoon geluid.

    Bij de testtone van de BD80 geven de achterste kanalen trouwens tegelijkertijd met de fronts geluid. Ik zou natuurlijk de effecten en de surrounds om kunnen draaien kwa uitgangen op de BD80, zodat de fronts en de surrounds het zelfde geluid geven en de effecten dan alleen de achterkanalen. Op zich heb ik dan meer ballans in het geluid, maar volgens mij is het op deze manier niet de bedoeling. Of wel? Ik zal het in ieder geval eens proberen straks....
    Laatst aangepast door windoweyez : 05-09-2009 om 17:17
    Panasonic TH-42PY FullHD - Denon A1SR - 1 x B&W HTM - 2 x B&W 804 - 2 x B&W 805 - Rel Storm subw. - ps3 - HK HD760


  21. #21

    Standaard

    Lekenvraag.
    Heb Sony versterker geschikt voor 5.1. Er zijn drie aansluitmogelijkheden voor audio (mijn tv heeft hdmi).
    Tulp, en digitaal: optical en coaxial.
    Kan ik de BD 80 (7.1) gewoon op deze versterker (coaxial) aansluiten?
    Minder belangrijk, gebrande audio-cd mp3, speelt hij dat af?
    Jan

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door blujan Bekijk bericht
    Lekenvraag.
    Heb Sony versterker geschikt voor 5.1. Er zijn drie aansluitmogelijkheden voor audio (mijn tv heeft hdmi).
    Tulp, en digitaal: optical en coaxial.
    Kan ik de BD 80 (7.1) gewoon op deze versterker (coaxial) aansluiten?
    Ja , je hebt dan de gewone 5.1 /DTS geluids weergave op je receiver.
    groet Sjoerd

    Onkyo595 - PioneerDV444-panasonicDVD-S295 - Canton109/105/103/AS40 - panasonic TH-42PS10

  23. #23

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjoerd V Bekijk bericht
    Ja , je hebt dan de gewone 5.1 /DTS geluids weergave op je receiver.
    Okee, dank je, goed nieuws ga hem bestellen bij Pixmania, 299 inkl hdmi kabel.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door blujan Bekijk bericht
    Okee, dank je, goed nieuws ga hem bestellen bij Pixmania, 299 inkl hdmi kabel.
    Ik heb deze speler een tijdje terug gekocht bij FOKA voor € 270,- (uit mijn hoofd). Zonder kabeltje weliswaar, maar die kun je weer voor héééél weinig centen op het net vinden.

    TOP-speler trouwens!

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjiefaa Bekijk bericht
    Ik heb deze speler een tijdje terug gekocht bij FOKA voor € 270,- (uit mijn hoofd). Zonder kabeltje weliswaar, maar die kun je weer voor héééél weinig centen op het net vinden.

    TOP-speler trouwens!
    Ga daar eens kijken, bedankt.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •