Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DVD Terminator 1: dit is vreemd.....

    Deze week las ik op de teletekst van BBC een vreemd verhaal. Zo zou een groot aantal DVD's van Terminator 1 slechts éénmaal afgespeeld kunnen worden en dan is de disc naar de haaien. Zo zou op de schijfjes precies een laagje condensatie verschijnen en daardoor kan de disc niet meer afgespeeld worden. Mensen die dit probleem hebben zouden wel een nieuwe disc kunnen aanvragen.
    Heeft iemand hier al last van? Met mijn schijfje is alles nog in orde.

  2. #2

    Standaard Re: DVD Terminator 1: dit is vreemd.....

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe
    Deze week las ik op de teletekst van BBC een vreemd verhaal. Zo zou een groot aantal DVD's van Terminator 1 slechts éénmaal afgespeeld kunnen worden en dan is de disc naar de haaien. Zo zou op de schijfjes precies een laagje condensatie verschijnen en daardoor kan de disc niet meer afgespeeld worden. Mensen die dit probleem hebben zouden wel een nieuwe disc kunnen aanvragen.
    Heeft iemand hier al last van? Met mijn schijfje is alles nog in orde.
    Ik heb hem denk ik 3x gedraaid. Geen problemen
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  3. #3

    Standaard

    Ik spreek dus over de R2 versie.

  4. #4

    Standaard

    Cool, maar niet bij mij. Ook ik heb hem al meer dan 1 keer gekeken c.q. vertoond.

  5. #5

    Standaard Re: Re: DVD Terminator 1: dit is vreemd.....

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Ik heb hem denk ik 3x gedraaid. Geen problemen
    Misschien is het probleem beperkt tot Groot-Brittannië. Let's hope so.

  6. #6

    Standaard Re: Re: Re: DVD Terminator 1: dit is vreemd.....

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe


    Misschien is het probleem beperkt tot Groot-Brittannië. Let's hope so.
    En zo niet ruilen we hem gewoon weer in toch ?

  7. #7

    Standaard

    Dit gerucht is spijtig genoeg waar. Meer informatie staat er in een artikel op The Region 2 Project
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #8

    Standaard Re: DVD Terminator 1: dit is vreemd.....

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe
    Deze week las ik op de teletekst van BBC een vreemd verhaal. Zo zou een groot aantal DVD's van Terminator 1 slechts éénmaal afgespeeld kunnen worden en dan is de disc naar de haaien. Zo zou op de schijfjes precies een laagje condensatie verschijnen en daardoor kan de disc niet meer afgespeeld worden. Mensen die dit probleem hebben zouden wel een nieuwe disc kunnen aanvragen.
    Heeft iemand hier al last van? Met mijn schijfje is alles nog in orde.
    Ik heb dit bericht ook gelezen. Ik begreep dat het de combinatie van de gebruikte inkt en de bewaaromstandighden is geweest, waardoor een partij T1-dvd's dit euvel vertoonde.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  9. #9

    Standaard

    zal toch deze avond mijn exemplaren eens testen, moest er iemand telefoon nummer ergens tegenkomen gelieve hier dan te posten, hopelijk zal het niemand nodig hebben

  10. #10
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Typisch geval weer, maar hier is er niks aan het handje gelukkig.
    Probeer nu al een week een gaatje te vinden om T1 weer eens
    te gaan kijken

  11. #11
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Een Nederlands telefoonnummer ben ik nog niet tegengekomen, maar ik zag wel dat er inmiddels in Engeland een nummer is opengesteld. Dat kan je vinden op deze website . Het zou bovendien niet alleen gaan om de dvd van Terminator, maar ook om Silence Of The Lambs. Misschien is het alleen maar een probleem met de Engelse uitgave.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  12. #12
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy
    Een Nederlands telefoonnummer ben ik nog niet tegengekomen, maar ik zag wel dat er inmiddels in Engeland een nummer is opengesteld. Dat kan je vinden op deze website . Het zou bovendien niet alleen gaan om de dvd van Terminator, maar ook om Silence Of The Lambs. Misschien is het alleen maar een probleem met de Engelse uitgave.
    Toevallig dat dat wel allebei MGM DVD's zijn

  13. #13

    Standaard

    De vraag is natuurlijk of het hier ook gaat om DVD rot, zoals bij laserdiscs laserrot bestond. De uitleg toen was dat het aan de lijm lag waarmee de twee helften aan elkaar geplakt waren. Na verloop van tijd kwam er dan lucht tussen en rotte de boel weg. Het begon met een paar kleine gekleurde dots in het beeld, deze werden groter en uiteindelijk kon je de film niet meer afspelen.

  14. #14

    Standaard

    k ben gisteren vergeten om mijn exemplaar te checken. Ik hoop maar dat men in België / Nederland nt moeilijk begint te doen als het erop aankomt om de film te vervangen. Is de UK versie trouwens identiek aan de Benelux versie? zijn die in dezelfde fabriek gemaakt? Tot nu toe zijn het allemaal mensen uit de UK die er problemen mee hebben lijkt het wel. Met een beetje geluk kunnen we er aan ontsnappen in de Benelux

  15. #15

    Standaard

    Toevallig heb ik ook het artikel gelezen op de BBC teletekst en heb meteen mijn DVD getest. Geen problemen gelukkig.

  16. #16

    Standaard

    Er is dus wel degelijk sprake van "DVD rot" en er bestaan al uitgebreide lijsten met zowel R4 als R1 zone films. Ik kreeg zo pas een lijstje toegestuurd van een Amerikaanse vriend.

    Al deze films speelden perfect toen ze nieuw waren, maar een aantal maanden later, kregen ze dezelfde verschijnselen als bij laserdiscs, gekleurde dots of pixels, die verergeren en de film die uiteindelijk op een bepaald moment niet meer verder kan of wil afspelen.
    Het heeft ook weinig met de studio's te maken, maar alles met de plaats waar de DVD's gemaakt worden.
    Volgens bepaalde bronnen zou het niets te maken hebben met de problemen zoals die bij laserdics, maar met een chemische reactie, het gebruik van een bepaald soort inkt, of verf waarmee het alliminium gekleurd wordt.
    Maar het kan best zo zijn dat het wel degelijk om hetzelfde gaat. Namelijk de lijm tussen de twee helften.

    Hier is alvast een lijstje films die meermaals gerapporteerd zijn en er dus ook "van zouden hebben":

    R1:

    Antz
    Boogie Nights - first release
    Bone Collector
    Chicken Run
    Contact
    Dances With Wolves
    Galaxy Quest
    Devil's Advocate
    L.A Confidential
    The Negotiator
    Stuart Little
    T2:UE (Dual Sided Disc)
    War Games

    R4

    10 Things I Hate About You
    101 Dalmations
    Abyss SE
    Alien Boxset
    Bad Boys - repressed
    Contact - repressed
    Notorious
    Independence Day SE
    Hercules
    L.A Confidential - repressed
    Little Mermaid
    Pinnochio
    Stuart Little
    Tarzan

    Mensen die deze DVD's hebben doen er misschien goed aan om ze even uit te proberen.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin
    Er is dus wel degelijk sprake van "DVD rot"
    Bestaat dit probleem dan ook bij CD's of duikt het alleen op bij DVD en laserdisc?

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe


    Bestaat dit probleem dan ook bij CD's of duikt het alleen op bij DVD en laserdisc?
    Bij CD's heb ik er nog nooit van gehoord en ook mijn eigen eerste CD's uit 1983 spelen nog altijd goed. Maar bij laserdiscs is het een heel bekend en pijnlijk fenomeen. Hoewel ik er bij mijn hele collectie van zo'n 450 films maar 2 had. Welliswaar 2 te veel maar op een gegeven moment waren er echt alarmerende berichten. Heel je collectie zou binnen afzienbare tijd uit elkaar vallen.
    Dus dat valt nog mee.
    De eerste was P.U.L.S.E. van Pink Floyd en de tweede heb ik pas heel onlangs ondekt. Fargo van de Coens.
    Maar nu zie je ook bij DVD dezelfde problemen de kop opsteken en je hoort weer precies dezelfde verhalen. Het laatste is nu dat er steeds meer bedrijven die CD's maken met DVD's aan de slag gaan en er dezelfde procedures voor gebruiken, maar omdat de informatie op DVD's veel dichter bij elkaar staat, zouden er heel andere en "striktere" voorschriften voor gelden.
    Verder ligt het aan de inkt, het alliminium, de verf, de lijm... maar als er reeds problemen zijn in Amerika, Australie en Engeland dan zie ik niet in waarom ze hier niet zouden kunnen opduiken?
    Probleem is natuurlijk niks als je er een hebt die je bij wijze van spreken om de hoek hebt gekocht, maar als je regelmatig van over de grenzen importeert...

  19. #19

    Standaard

    Bedankt voor de uitleg Louis. Dit moet toch wel de nachtmerrie van elke DVD-liefhebber zijn. Heb je net zoveel geld in een mooie collectie gestoken en dan moet je voor zulke dingen gaan vrezen.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe
    Dit moet toch wel de nachtmerrie van elke DVD-liefhebber zijn. Heb je net zoveel geld in een mooie collectie gestoken en dan moet je voor zulke dingen gaan vrezen.
    Absoluut. Ik hoop dan ook dat het niet al te erg wordt. Ik vraag me verder af of ze ook al goede raad hebben.
    Laserdiscs moest je mooie rechtop stockeren, nooit plat op elkaar leggen, regelmatig afkuisen om vingerafdrukken en dergelijke te verweideren en zorgzaam mee omspringen.
    Voor het moment neem ik toch maar even deze maatregel: ik bestel er effe geen in het buitenland en van de DVD's die ik koop spaar ik de kasticketten.

  21. #21

    Standaard

    hmm is dat nt wat drastisch om nt meer in het buitenland te bestellen? ik vind het ook wel een naar vooruitzicht maar ik ga toch even kijken hoe het evolueert voor ik mijn aankooppatroon aanpas.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door evilgoblin66
    hmm is dat nt wat drastisch om nt meer in het buitenland te bestellen? ik vind het ook wel een naar vooruitzicht maar ik ga toch even kijken hoe het evolueert voor ik mijn aankooppatroon aanpas.
    Ja, wellicht is het ietwat voorbarig en laten we hopen dat dit ook zal blijken. Zoals ik al in een vorige post heb gemeld had ik bij al mijn laserdiscs er maar 2 tussen die er last van hadden. Toch gaf dit een ongelooflijk rot gevoel. Nog niet zo zeer vanwege het geld, maar het feit dat je een bepaalde film dan eindelijk in je collectie hebt en dan onbruikbaar is. Zoals het nu evolueert heb ik liever een paar duidelijke antwoorden dan weer zoals vroeger films om de zoveel tijd opzetten, alleen om te zien of er niks verkeerd mee aan de hand is.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin
    Er is dus wel degelijk sprake van "DVD rot"
    Volgens het statement van MGM dus niet...
    We do not believe this is a case of "DVD Rot" as this is associated with discs where the reflective layer has deteriorated rendering the disc unplayable. No products returned to MGM show any deterioration of the reflective layer.
    Volledige statement

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Volgens het statement van MGM dus niet...
    Volledige statement
    Laten we dan maar hopen van niet. Maar wat ik vreemd vind is dat het "slechts" om deze 2 titels gaat, terwijl er in Amerika en Australie toch lijsten zijn van om en bij de 15 films, die niet bij zo maar bij enkele mensen problemen opleveren, maar bij meerdere mensen.
    Trouwens, de meeste maatschappijen zijn ook altijd Laserrot blijven ontkennen... tot laserdiscs niet meer bestonden.

  25. #25

    Standaard

    Ik heb dus de DVD van Terminator die na één keer spelen condens veroorzaakt op de schijf . Alleen zit dit op disc 2 (extra's), maar het afspelen is geen enkel probleem voor mij. Ik heb de disc er al meer dan 4 keer in gehad!


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •