Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 268 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Serie FRIENDS op Blu-ray?

    Zal de topserie Friends ooit op Blu-ray komen?
    En zal het beeld dan nog beter worden?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van 't Wout Bekijk bericht
    Zal de topserie Friends ooit op Blu-ray komen?
    En zal het beeld dan nog beter worden?
    Friends zal op blu ray verschijnen, maar wanneer is nog een vraagteken en lijkt me logisch dat het beeld wel zal beteren, zou beetje dom zijn van niet hé
    BD (1243) What i Watch

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky Bekijk bericht
    Friends zal op blu ray verschijnen, maar wanneer is nog een vraagteken en lijkt me logisch dat het beeld wel zal beteren, zou beetje dom zijn van niet hé

    Vroeg me dat af omdat op dvd, de beginseizoenen vrij matig beeld hebben.........
    Oh ja,zou ook mooi zijn als ze dan de volledige afleveringen op blu-ray zetten,dus niet de geknipte................
    Maar dat zal wel ijdele hoop zijn,denk ik.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van 't Wout Bekijk bericht
    Vroeg me dat af omdat op dvd, de beginseizoenen vrij matig beeld hebben.........
    Oh ja,zou ook mooi zijn als ze dan de volledige afleveringen op blu-ray zetten,dus niet de geknipte................
    Maar dat zal wel ijdele hoop zijn,denk ik.
    Wie weet, ik denk persoonlijk als ze verschijnen dat het de ongesneden afleveringen zal zijn, ik hoop met je mee
    BD (1243) What i Watch

  5. #5

    Standaard

    Ik denk niet dat Friends er veel beter uit zal zien. Het is namelijk opgenomen op video, en dat heeft dezelfde resolutie als een dvd.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Ik denk niet dat Friends er veel beter uit zal zien. Het is namelijk opgenomen op video, en dat heeft dezelfde resolutie als een dvd.
    Inderdaad, ik denk dat heel wat series van voor 2000 weinig meerwaarde gaan hebben op blu-ray doordat er geen beter bronmateriaal beschikbaar is.

  7. #7

    Standaard

    Nou ja, er zijn ook genoeg series (Twin Peaks en Star Trek bijvoorbeeld) op film opgenomen, dus daar zal het wel het geval zijn. Ik denk dan ook dat bijvoorbeeld Friends niet op Blu-Ray uitgebracht zal worden.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van 't Wout Bekijk bericht
    Vroeg me dat af omdat op dvd, de beginseizoenen vrij matig beeld hebben.........
    Oh ja,zou ook mooi zijn als ze dan de volledige afleveringen op blu-ray zetten,dus niet de geknipte................
    Maar dat zal wel ijdele hoop zijn,denk ik.

    Waarom niet? De complete afleveringen zijn ook op dvd verschenen.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martijn0432 Bekijk bericht
    Waarom niet? De complete afleveringen zijn ook op dvd verschenen.
    Alleen in Amerika, voor zover ik weet. In Nederland zij ze in elk geval nog niet uitgekomen.


  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Ik denk dan ook dat bijvoorbeeld Friends niet op Blu-Ray uitgebracht zal worden.
    Natuurlijk wel (zo'n serie blijft geld opbrengen), maar als je de DVD's al hebt is het hoogstwaarschijnlijk weggegooid geld om die blu-rays aan te schaffen.

  11. #11

    Standaard

    Zal niet gebeuren, want Friends is volgens mij gewoon in NTSC geschoten.

  12. #12

    Standaard

    ik heb ze op dvd ze zijn met nl ondertitel in pal
    Blu-ray = Future

  13. #13

    Standaard

    Ik ben echt een groot FRIENDS fan maar heb nooit geweten dat r op de DVD's is geknipt! Wat is er weggelaten dan op de ongeknipte versies wel zichtbaar is?

    Ik ben echt heel benieuwd!
    The future is Blu

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Ik ben echt een groot FRIENDS fan maar heb nooit geweten dat r op de DVD's is geknipt! Wat is er weggelaten dan op de ongeknipte versies wel zichtbaar is?

    Ik ben echt heel benieuwd!
    Bij tv uitzendingen zijn wel dingen eruit geknipt, dat merkte ik namelijk om dat ik friends series heel vaak heb gekeken.

    Op dvd zijn ze orgineel
    Blu-ray = Future

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Egon Bekijk bericht
    Bij tv uitzendingen zijn wel dingen eruit geknipt, dat merkte ik namelijk om dat ik friends series heel vaak heb gekeken.

    Op dvd zijn ze orgineel
    Op de DVD's die in Nederland uit zijn gekomen zijn de afleveringen ook niet helemala compleet. Ik heb toevallig laatst bij een vriendin naar Friends gekeken vanaf een regio 1 DVD, en daar zaten meerdere scenes in die langer waren dan op de NL DVD's. Ik heb de serie nu 8 keer compleet op DVD gezien, dus het viel me wel heel erg op dat er ineens stukken waren die ik nog nooit had gezien. En dit was niet bij 1 aflevering, maar bij meerdere. Ik had 4 afleveringen gezien en bij alle 4 viel me nieuwe dingen op. Had thuis voor de zekerheid nog gecontroleerd, maar ze stonden echt niet op de NL DVD's.

    Bijvoorbeeld. In de eerste aflevering van seizoen 9 proberen Chandler en Monica zwanger te worden ... in een kast. Als Monica's pa hen dan betrapt, zegt Monica "The truth is, Dad, we’re-we’re trying.". Op de NL DVD's gaat Jack Geller als eerste verder. Op de regio 1 DVD zegt Chandler er heel snel achteraan "To kill you!" (op een heel ongemakkelijke manier zoals Chandler dat zo geweldig kan), waarom Monica dan weer reageerd met "Why? Why-why-would you—Wh-why…" (op de manier dat Chandler dat moments befor tegen haar zei).

    Ik hoop dus ook dat ze de seizoenen nog een keer compleet uitbrengen met NL ondertiteling. Regio 1 is voor mij geen probleem, maar ik kijk het altijd met m'n ouders en broer en zus, en vooral mijn ouders en zus willen NL ondertiteling Plus dat we beneden geen regio vrije speler hebben


  16. #16

    Standaard

    Idd, ik hoop ook op de extended versies.
    Ik dacht dat Warner gehint had dat Friends eind 2009 op Blu-ray het daglicht zou moeten zien. Geen idee of de plannen ondertussen gewijzigd zijn, maar hier zit er een fan die hoop dat ze gewoon uitkomen en dat ze de langere versies bevatten.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  17. #17

    Standaard

    Volgens mij zijn alleen de eerste paar series van friends geschoten op video, daarna gebruiken ze panavision.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  18. #18

    Standaard

    Wanneer Friends op Blu-ray uitkomt, en ik heb nog geen Blu-ray speler, dan is dat de dag dat ik officieel overga op Blu-ray


  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Volgens mij zijn alleen de eerste paar series van friends geschoten op video, daarna gebruiken ze panavision.
    Panavision? Dat is een bedrijf dat camera's, studiolampen en natuurlijk ook lenzen levert. Waaronder de befaamde breedbeeldlenzen, waarvan je dus kunt zeggen dat een bioscoopfilm in "Panavision" is geschoten, een variant op het vroegere CinemaScope. Je komt ze vaak tegen op aftitelingen van tv-series omdat ze in dat geval de technische apparatuur hebben geleverd. Je kunt dus niet zomaar zeggen "dat het eerst is geschoten op video en dat ze daarna Panavision gebruiken", het omvat veel meer dan dat.

    Want Friends is toch echt nooit op film in het extra brede bioscoopformaal opgenomen. Het is een serie die net zoals heel veel comedy's gewoon in een studio is getaped.

    Ik heb de serie compleet op DVD, en zie bepaald niet de meerwaarde om dezelfde afleveringen nog eens allemaal op Blu-ray aan te schaffen. Qua geluid hoef je het al helemaal niet te doen, en het beeld zal, zeker wat betreft de oudere seizoenen, vast niet schokkend veel toevoegen, aangezien die destijds ook echt niet op HD is getaped.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  20. #20

    Standaard

    Friends

    Camera

    Panaflex Camera and Lenses by Panavision

    Laboratory

    FotoKem Laboratory, Burbank (CA), USA

    Film negative format (mm/video inches)

    35 mm

    Cinematographic process

    Spherical

    Aspect ratio

    1.33 : 1
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  21. #21

    Standaard

    Tja, ik weet het niet, IMDb staat niet echt bekend om zijn betrouwbaarheid. Het is net Wikipedia, iedereen kan het aanpassen als hij wil.
    Bovendien lijkt het me erg stug dat ze filmcamera's gebruiken. Er worden per opname meerdere camera's gebruikt, en als ze 35mm zouden gebruiken gaan de kosten nogal oplopen. Zeker met 24 afleveringen in een seizoen.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  22. #22

    Standaard

    kosten liepen sowieso al hoog op, daar de acteurs alleen al 'n miljoen per aflevering kregen... maar zal het dan wel fout hebben.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  23. #23

    Standaard

    Volgens mj klopt het wel, het staat volgens mij zelfs in de aftiteling, zoiets als ''Camera's and lenses provided bij Panavision'' en je ziet dan ook nog het Kodak logo staan, dus de ''stock'', zoals dat in vaktermen heet.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Volgens mj klopt het wel, het staat volgens mij zelfs in de aftiteling, zoiets als ''Camera's and lenses provided bij Panavision'' en je ziet dan ook nog het Kodak logo staan, dus de ''stock'', zoals dat in vaktermen heet.
    Maar toch worden sitcoms van het kaliber Friends echt niet op 35 mm film opgenomen hoor. Dat zou veel te duur worden. Zoals ik al zei, Panavision staat niet alleen voor een filmformaat, het is een bedrijf dat ook gewoon camera's en zo levert.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Maar toch worden sitcoms van het kaliber Friends echt niet op 35 mm film opgenomen hoor. Dat zou veel te duur worden. Zoals ik al zei, Panavision staat niet alleen voor een filmformaat, het is een bedrijf dat ook gewoon camera's en zo levert.
    Aan de andere kant, één miljoen per 'Friend' per aflevering salaris lijkt erop te duiden dat geld op het laatst niet echt meer een issue was
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •