De resultaten 1 tot 25 van 25 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hoe sluit ik dat nu allemaal aan en met welke kabel

    Wie kan mij helpen. Ik zit al weken te preutsen met mijn aansluitingen. Ik probeer al mijn audio en TV apparatuur aan elkaar te verbinden en het beste eruit te halen. Heb al veel verschillende aansluiting geprobeerd of iets deed het niet (bijv. geen geluid, of dat het geluid niet sychroom loopt met het beeld, of dat ik het naar mijn idee veel dubbel had aansloten. Heb inmiddels alle soorten kabels wel in huis, maar zie door het bomen het bos niet meer. Wie kan mij helpen/adviseren hoe ik beste alle apparaten kan aansluiting Het is zeker geen gemak zucht, heb inmiddels eelt op mijn knieën.

    Dit heb ik en wil deze apparaten met elkaar verbinden:
    - Bose 3.2.1 Home Entertainment System
    (Geen scart aansliuiting, 1 optical, 1 S-video en diverse gewone audio aansl)
    - Philips flatscreen TV (42PF9966/10)
    (3 scart, 1 DVi, diverse gewone audio, geen optical)
    - Samsung digitale HD-kabelontvanger (DCB-H360R)
    (2 scart, 1 HDMI, S-video, 1 optical, diverse gewone audio)
    - Philips DVD recorder / Hard disk (DVDR7300H)
    (2 scart, HDMI, optical, S-video, diverse gewone audio)
    - Wii
    - i-pod nano

    Kabels:
    · 4 scart kabels (waarvan 2 met hoge kwaliteits)
    · 2 optical kabels
    · 1 coaxkabel (coaxiaal aansluiting)
    · 2 HDMI kabels (en 1 connector (verbindingsstukje) HDMI-DVI (aansluiting TV)
    · 2 S-video kabels
    · Meerder audiokabel (rood-wit)
    · Meerder gele videokabels
    (nog geen kabels of accessoires voor i pod aan te sluiten op Bose 123)

    Als het advies is om nog een kabgel te kopen, geen enkel probleem.

    Nogmaals wie kan mijn adviseren/ helpen.
    Alvast bedankt.

    Emil

  2. #2

    Standaard

    Welkom op het forum en ook welkom in de wereld die Bose 3.2.1 heet. Op die apparaten valt echt gewoon niets fatsoenlijk aan te sluiten. Je zult merken dat er hier zeer weinig fans zijn van dit apparaat, maar goed ik probeer het maar even.

    Heeft je tv helemaal geen HDMI aansluitingen? Alleen DVI? Dan zou ik als eerste een HDMI switch aanschaffen zodat je al je HDMI apparaten mbt het beeld op je tv aan kunt sluiten via de DVI poort.

    Je Wii via scart, want component zal er dan ook niet op de tv zitten, want je geeft dat niet aan. Het geluid van je Wii analoog naar de Bose.

    Alle andere apparaten via een optische switch aan de Bose. Op die manier kun je meerdere apparaten op 1 poort aansluiten.

    Dit is even een groffe opzet omdat ik niet bekend ben met al je apparatuur...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    ik zie dat je wel component hebt op je tv.

    dan zou je ervoor kunnen kiezen om de wII via component 480p naar de tv te sturen

    de samsung decoder via hdmi naar dvi convertor.

    En alles optical naar de bose set..waarom bose.

    Of gewoon die bose set eruit, en daar iets anders voor in de plaats.

    Mvrg,
    Raymen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  4. #4

    Standaard Ook ik snap het niet

    Ik heb net een Wii gekocht en probeer deze op via de Bose op de TV aan te sluiten.

    De drie pluggen van de WII kan ik in de Aux-in kwijt.

    De DVD heb ik via compenent kabel aan de TV aangesloen, het beeld en geluid van de TV loopt via HDMI van de digitale receiver.

    Moet ik nog een extra kabel tussen de TV en de Bose aansluiten of lukt het ook via de component kabel?

    Wie kan mij helpen?

    Olaf

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door olafpenne Bekijk bericht
    Ik heb net een Wii gekocht en probeer deze op via de Bose op de TV aan te sluiten.

    De drie pluggen van de WII kan ik in de Aux-in kwijt.

    De DVD heb ik via compenent kabel aan de TV aangesloen, het beeld en geluid van de TV loopt via HDMI van de digitale receiver.

    Moet ik nog een extra kabel tussen de TV en de Bose aansluiten of lukt het ook via de component kabel?

    Wie kan mij helpen?

    Olaf
    De drie pluggen die aan de wii zitten, is een standaard composiet-video aansluiting (gele tulp) met stereo geluid (rode en witte tulp). Raymen bedoelt dat je beter de component-video kabel (5x tulp) er bij kunt kopen omdat dat een mooier beeld geeft. De Bose 3-2-1 heeft alleen een component-video uit en kan dus niet gebruikt worden om component-video te "switchen". Dit is dus een beperking van een alles-in-één systeem als het Bose 3-2-1.

    Het beeld van de wii dus rechtstreeks op de TV aansluiten en het geluid op de Bose 3-2-1.

    Tussen de Bose 3-2-1 en de TV maak je een verbinding die verloopt van HDMI naar DVI omdat jouw TV geen 2 HDMI ingangen zou hebben, maar nog wel een DVI. Geluid hoeft niet van de Bose 3-2-1 hoeft niet naar de TV.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard Zweet staat op mijn voorhoofd

    Bedankt voor alle adviezen en tips. Heb gekozen voor Bose omdat ik naar mijn idee een goed merk is en goed geluid. Wist niet dat er belemmeringen waren met aansluiten van diverse apparaten.
    Ben druk bezig alles aan te sluiten en heb het volgende gedaan:

    1). Cai kabel eerst naar de DVD/Harddisk recorder, daarna naar de Decoder en via de decoder naar de TV.
    2). Decoder met TV aangesloten via HDMI kabel middels conector naar de DVI aansluiting TV.
    3). DVD/harddisk aangesloten met de TV via scartkabel;
    4). Decoder aangesloten op DVD/hardisk via een scartkabel;
    5). Bose aangesloten op TV met een 5 tulp composiet-video kabel (standaard bose kabel) en conecor voor Scart aan de TV.
    6). Decoder en Bose 123 via een optical kabel (audio)
    7). Decoder en Bose 123 met 2 tulp audio kabel;
    8). DVD en TV via 2 tulp audiokabel.
    9). DVD/Harddisk aangesloten op Bose via 2 tulp audio kabel.
    10). i pod nano en BOSE via een 2 tulp aansluiting.
    11). Wii naar TV met de standaard kabel en scart conector.

    Het doet het, maar heb het gevoel dat ik sommige apparaten dubbel heb verbonden waardoor de kwaliteit niet goed is. En ik heb nog zat kabels over o.a. S-video, 1 optical, 1 HDMI kabel en audiokabels.

    Kan het beter en of eenvoudiger.

    Mvg.
    Laatst aangepast door Emil : 27-02-2009 om 08:49

  7. #7

    Standaard

    Het werkt in ieder geval wel.
    De TV heeft dus geen component-video en HDMI ingangen?
    In dat geval maak je gebruik van de best mogelijke verbindingen. Je zou misschien nog kunnen kijken naar de de mogelijkheden van de scart-aansluitingen van alle toestellen.
    Dit is omdat niet iedere scart-aansluiting kan overweg met RGB, Component(480i of 576i) of Super-video.

    1). Cai kabel kun je beter eerst naar de decoder, dan via de recorder met de TV verbinden. De decoder moet in 2 richtingen kunnen communiceren met het netwerk. Dit is niet mogelijk omdat de recorder de signalen maar in 1 richting door kan geven.
    7). Deze kun je laten vervallen of met de TV verbinden. Al het geluid kan via de optische kabel en je kunt dan ook het geluid van TV horen zonder de Bose 3-2-1 te gebruiken. De TV heeft hier, als het goed is, een ingang voor.

    Het kan eenvoudiger en beter. TV vervangen door een model dat wel HDMI- en een component-video ingangen heeft.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Ik heb de cai aansluiting veranderd, dus eerst naar de decoder en dan naar de recorder. De TV heeft geen HDMI wel een DVI, 3 scart en audio aansluitingen. Waar ik nu tegen aanloopt is dat het geluid niet sychroom loopt met het beeld. Kan soms best vervelend zijn. Hoe kan ik dat oplossen, ik heb al gekeken maar in beide apparaten kan ik het niet bijstellen.

    Was best enthousiast over mijn bose 123 systeem maar kom er steeds meer achter dat dit apparaat niet veel opties heeft, dit geldt eigenlijk ook voor mijn Philips flat-screen TV met ambilight van 3 jaar oud. Jammer.

  9. #9

    Standaard

    Vertraging in het geluid wordt meestal veroorzaakt door de TV. Om deze te beperken, kun je het beste de kunstmatige beeldverbeteraars (zoals PixelPlus e.d.) uitschakelen.

    Zijn deze al uitgeschakeld, dan zou je kunnen kijken of het Bose-systeem een mogelijkheid heeft om het geluid van alle luidsprekers te vertragen. Het systeem wat jij hebt, zal dit waarschijnlijk niet hebben omdat deze alleen analoge beeld-uitvoer heeft.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

    Standaard Dolby 5.1 via???

    Mensen die er verstand van hebben, fijn!

    Ik heb een advies nodig want ik mis zelf de kennis.

    Wil via mijn Dell studio (zonder s/pdif) een blu-ray film afspelen op mijn Samsung Le40a656, maar dan wel met dolby 5.1 geluid via mijn Philips 3367 versterker (met maar 1 HDMI en 1 digitale coax aansluiting). Nou heb ik zelf 2 opties verzonnen, namelijk:

    1. Laptop --> TV via HDMI; en dan TV --> versterker via digitale verbinding (geeft de tv dan het 5.1 signaal door?).

    2. Laptop --> HDMI splitter; 1 IN, 2 OUT, dus laptop IN, en versterker en tv OUT.

    Mijn vraag is of een van deze opties het voor elkaar krijgt 5.1 te produceren, en welke aan te raden is.

    Alvast bedankt!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas85 Bekijk bericht
    Mensen die er verstand van hebben, fijn!

    Ik heb een advies nodig want ik mis zelf de kennis.

    Wil via mijn Dell studio (zonder s/pdif) een blu-ray film afspelen op mijn Samsung Le40a656, maar dan wel met dolby 5.1 geluid via mijn Philips 3367 versterker (met maar 1 HDMI en 1 digitale coax aansluiting). Nou heb ik zelf 2 opties verzonnen, namelijk:

    1. Laptop --> TV via HDMI; en dan TV --> versterker via digitale verbinding (geeft de tv dan het 5.1 signaal door?).

    2. Laptop --> HDMI splitter; 1 IN, 2 OUT, dus laptop IN, en versterker en tv OUT.

    Mijn vraag is of een van deze opties het voor elkaar krijgt 5.1 te produceren, en welke aan te raden is.

    Alvast bedankt!
    De eerste optie zou het mooiste zijn, maar dan moet je Dell wel audio out over HDMI ondersteunen. En dat doen niet veel apparaten...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  12. #12

    Standaard

    Bedankt voor de snelle reactie!

    HDMI kabels zijn toch juist zo handig omdat ze naast full hd beelden ook tegelijk audio doorgeven? Ik kan tenminste als ik mijn laptop rechtstreeks aansluit op mijn tv het geluid via de boxen van de tv krijgen (niet dat het heel mooi geluid is maar dat terzijde).

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas85 Bekijk bericht
    Bedankt voor de snelle reactie!

    HDMI kabels zijn toch juist zo handig omdat ze naast full hd beelden ook tegelijk audio doorgeven? Ik kan tenminste als ik mijn laptop rechtstreeks aansluit op mijn tv het geluid via de boxen van de tv krijgen (niet dat het heel mooi geluid is maar dat terzijde).
    Nou als je iig al geluid krijgt op je tv stuurt je Dell idd geluid uit over HDMI. De vraag is alleen nog of ie ook 5.1 geluid doorstuurt. Daar kun je maar op 1 manier antwoord op krijgen en dat is gewoon aansluiten.

    Je lust het geluid vanaf je tv dan met een coax digitale aansluiting door naar je HT set en check dan het display om te zien of je HT set ook echt 5.1 geluid ontvangt...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  14. #14

    Standaard

    Goed bezig man! Een keer iemand die daadwerkelijk een antwoord op de vraag geeft!

    Maar heeft de 2de optie geen kans?

    Ik bedoel de splitter op www.electronica-online.nl en dan bij zoeken 'HDMI splitter' intypen. Het is die van 12 euro.

    Weer vast bedankt!

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas85 Bekijk bericht
    Mensen die er verstand van hebben, fijn!

    Ik heb een advies nodig want ik mis zelf de kennis.

    Wil via mijn Dell studio (zonder s/pdif) een blu-ray film afspelen op mijn Samsung Le40a656, maar dan wel met dolby 5.1 geluid via mijn Philips 3367 versterker (met maar 1 HDMI en 1 digitale coax aansluiting). Nou heb ik zelf 2 opties verzonnen, namelijk:

    1. Laptop --> TV via HDMI; en dan TV --> versterker via digitale verbinding (geeft de tv dan het 5.1 signaal door?).

    2. Laptop --> HDMI splitter; 1 IN, 2 OUT, dus laptop IN, en versterker en tv OUT.

    Mijn vraag is of een van deze opties het voor elkaar krijgt 5.1 te produceren, en welke aan te raden is.

    Alvast bedankt!
    Heb even de gebruiksaanwijzing van je "versterker" doorgenomen:

    http://www.p4c.philips.com/files/h/h...12_dfu_nld.pdf



    Als je dat ook had gedaan dan had je gevonden dat de HDMI aansluiting van je versterker een UITGANG is. Die uitgang is bedoeld om beeld en geluid naar een TV te sturen, of naar een echte versterker die wel wat kan met HDMI. Over dat soort uitgangen met zulke apparaten gaat meestal een 2 kanaals PCM signaal, daar kan een TV wel wat mee, en met een beetje pech zet de TV het zelfs niet eens op zijn analoge uitgang.

    Ik denk dat je nog het meeste kans hebt door de analoge uitgang van je Dell aan te sluiten op de Philips, je krijgt weliswaar geen 5.1 maar toch nog iets van surround.

    Gaan rotzooien met splitters en ze gebruiken op manieren waarvoor ze niet bedoeld zijn is ook vragen om problemen, en in dit geval was het weggegooid geld geweest.:sad:

    Nog een vraagje..... als je met je Dell een Blue Ray afspeelt, kun je dan ook de HD audio kanalen selecteren en weet je dan ook zeker dat zij wel over de HDMI kabel worden uitgestuurd? Het zou jammer zijn als je een hoop moeite doet en er blijkt achteraf enkel 2 kanaals PCM uit te komen.
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb even de gebruiksaanwijzing van je "versterker" doorgenomen:

    http://www.p4c.philips.com/files/h/h...12_dfu_nld.pdf



    Als je dat ook had gedaan dan had je gevonden dat de HDMI aansluiting van je versterker een UITGANG is. Die uitgang is bedoeld om beeld en geluid naar een TV te sturen, of naar een echte versterker die wel wat kan met HDMI. Over dat soort uitgangen met zulke apparaten gaat meestal een 2 kanaals PCM signaal, daar kan een TV wel wat mee, en met een beetje pech zet de TV het zelfs niet eens op zijn analoge uitgang.

    Ik denk dat je nog het meeste kans hebt door de analoge uitgang van je Dell aan te sluiten op de Philips, je krijgt weliswaar geen 5.1 maar toch nog iets van surround.

    Gaan rotzooien met splitters en ze gebruiken op manieren waarvoor ze niet bedoeld zijn is ook vragen om problemen, en in dit geval was het weggegooid geld geweest.:sad:

    Nog een vraagje..... als je met je Dell een Blue Ray afspeelt, kun je dan ook de HD audio kanalen selecteren en weet je dan ook zeker dat zij wel over de HDMI kabel worden uitgestuurd? Het zou jammer zijn als je een hoop moeite doet en er blijkt achteraf enkel 2 kanaals PCM uit te komen.
    Bedankt voor de reactie! De splitter is dus van de baan. Ik ben (zoals je al gemerkt hebt waarschijnlijk) geen expert maar ik snap in grote lijnen wel wat je bedoelt.

    En om te reageren op je vraag of ik HD audio kanalen kan selecteren: ik weet niet precies wat je daarmee bedoelt maar ik kan bij de geluidsopties van HDMI op mijn laptop aanvinken wat het ontvangende apparaat (in dit geval de tv) ondersteunt. Dit kan je ook testen. Als ik ze aanvink zegt mijn laptop dat het apparaat 5.1 en DTS niet ondersteunt. Dat klinkt ook logisch omdat een TV stereo boxen heeft. Maar als ik de TV nou digitaal aansluit op de coax IN van mijn philips, hoe groot is dan de kans dat de TV het signaal doorstuurt?

    Bedankt voor het geduld!

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas85 Bekijk bericht
    Bedankt voor de reactie! De splitter is dus van de baan. Ik ben (zoals je al gemerkt hebt waarschijnlijk) geen expert maar ik snap in grote lijnen wel wat je bedoelt.

    En om te reageren op je vraag of ik HD audio kanalen kan selecteren: ik weet niet precies wat je daarmee bedoelt maar ik kan bij de geluidsopties van HDMI op mijn laptop aanvinken wat het ontvangende apparaat (in dit geval de tv) ondersteunt. Dit kan je ook testen. Als ik ze aanvink zegt mijn laptop dat het apparaat 5.1 en DTS niet ondersteunt. Dat klinkt ook logisch omdat een TV stereo boxen heeft. Maar als ik de TV nou digitaal aansluit op de coax IN van mijn philips, hoe groot is dan de kans dat de TV het signaal doorstuurt?

    Bedankt voor het geduld!
    Weinig kans..... als je nu blz 7 van je gebruiksaanwijzing van de TV had gelezen, dan had je gevonden dat de optische uitgang slechts 2 kanaals signalen doorgeeft. Nu is er wel een convertor die optisch om kan zetten naar coax maar dat is ook zonde van je geld, het blijft immers 2 kanaals en dat kun je ook rechtstreeks uit je Dell of je TV halen.

    Je TV ondersteund geen DD5.1 en DTS om dat daar de decoders voor ontbreken, normaal gesproken sluit je een speler aan via een receiver. Je TV krijgt van je Dell een 2 kanaals PCM signaal, dat kan je TV wel verwerken.

    Als je echt 5.1 of 7.1 or whatever wilt hebben, dan wordt het tijd voor een daarvoor geschikte receiver en speakers.....
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Al met al slecht nieuws dus! Dan ga ik is informeren hoe die grafmongooltjes bij dell verwachten dat ik dolby surround voor elkaar krijg zonder s/pdif want daar adverteren ze wel mee!

    Bedankt voor alle hulp!

  19. #19

    Standaard

    niet om dat 2 kanaals te promoten, maar 2 kanaals kan wel een surround resultaat opleveren als dit voor prologic gemixt is
    en dit op een versterker met prologic wordt gedecodeerd en weergegeven.
    Dit kan best mooi surround opleveren, maar is zeker niet het zelfde als de volle kwaliteit per signaal van een echt meerkanaals signaal.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas85 Bekijk bericht
    Al met al slecht nieuws dus! Dan ga ik is informeren hoe die grafmongooltjes bij dell verwachten dat ik dolby surround voor elkaar krijg zonder s/pdif want daar adverteren ze wel mee!

    Bedankt voor alle hulp!
    Graag gedaan!

    Ik heb even de studio notebooks van Dell doorgenomen, idd spreken ze van surround geluid zoals het "in de bioscoop genoten kan worden" ..... maar of je dat zelf zo ervaart als het uit de speakertjes van de Laptop moet komen is weer een ander verhaal.

    Hier een beschouwing van de Studio:

    http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1299997

    Ook daar hebben ze het over de HDMI uitgang om het echte surround audio te krijgen.... dat lukt dus alleen met een daarvoor geschikte receiver/versterker. Wat ik je al aanraadde is dat het in jouw geval het meest voordelig zal zijn als je de luidspreker uitgang van de Dell gebruikt en deze koppelt aan je Philips. Het .1 kun je vergeten, maar al sinds de 70e jaren zit er in elk stereo signaal wel een prologic code die je een idee van surround kan geven, al is Dolby Prologic Surround niet in alle gevallen zo mooi, je krijgt wel geluid over alle speakers van je Philips.

    Het spijt me dat ik geen betere berichten voor je heb, ben wel blij dat ik je voor enige miskopen(HDMI splitter) heb kunnen behoeden.
    Have fun and enjoy your collection

  21. #21

    Standaard

    Voor deze vraag heb je zelf een topic gestart.

    Waarom staat deze dan ook hier?
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 09-02-2011 om 22:03
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #22

    Standaard

    Foutje van mij Gerco, gisteren geprobeerd te verwijderen maar lukte niet. nu dus wel.
    Grtz.

  23. #23

    Question Home cinema aansluiten.

    Wij zijn in het bezit van een Pioneer XV-DV77 Home cinema set.
    Een Philips 42PFL8654 TV
    En van UPC de mediabox DVR
    Nu willen we het geluid van de TV over de boxen laten klinken maar hoe moeten we dit aansluiten en eventueel instellen??

  24. #24

    Standaard

    Welkom op dit forum inecor.

    Geluid van TV kan op verschillende manieren naar een HomeCinemaset als de XV-DV77 van Pioneer gestuurd worden. Welke manier het beste is, kun je zelf beoordelen door niet alleen te kijken naar de aansluit-mogelijkheden van de toestellen, maar ook in de gebruksaanwijzingen van de betreffende toestellen.

    Heeft een set te weinig ingangen om alle externe bronnen rechtstreeks aan te sluiten of is het geluid dan niet synchroon te krijgen, dan kun je het beste een uitgang van de TV gebruiken.

    De soorten verbindingen die je zou kunnen gebruiken in de volgorde van hoogste kwaliteit naar laagste kwaliteit zijn:
    -Digitaal via HDMI(Werkt vaak niet vanwege beperkte mogelijkheden van een externe DVB ontvanger)
    -Digitaal via optisch(toslink)
    -Digitaal via coaxiaal(1x tulp)
    -Analoog via stereo audiokabel (2x tulp) evt. i.c.m. met een 'Scart break-out box'.
    -Analoog via Scart (en deze te laten verlopen naar 2x tulp)
    -Analoog via een uitgang voor een hoofdtelefoon-aansluiting.

    Om geluid als meer-kanaals (Dolby Digital of DTS) te kunnen versturen, heb je een digitale (optische, coaxiale of HDMI-)verbinding nodig. De analoge verbindigen vallen dan dus af. Ook werkt een HDMI-verbinding vaak maar in één richting, tenzij zowel de verzender (bvb. een TV) en de ontvanger (HomeCinema set of AV receiver) gebruik kunnen maken van een A(udio)R(eturn)C(hannel). Wil je vanaf een TV streamen, dan heb je dus ook ARC nodig.

    De optische en de coaxiale hebben dezelfde mogelijkheden en zijn technisch dus gelijk. Je zou dus ook een verbinding kunnen maken de uitgang van het ene type en de ingang van het andere type. Het is dan wel zo dat je daarvoor een externe 'convertor' nodig hebt die het optische signaal om kan zetten naar een coaxiaal signaal of andersom. In sommige gevallen is de gebruikte soort aansluiting S/PDIF genoemd, maar blijven de mogelijkheden hetzelfde.

    Voor het gebruik van de hoofdtelfoon-aansluiting geldt dat je deze moet gebruiken als alle andere soorten verbindingen niet mogelijk zijn en dat je dan voorzichtig moet zijn met het gebruik van de volumeregeling van de TV.

    Het makkelijkste en beste is nog steeds om goed te kijken, te lezen en zelf te proberen, omdat iedere situatie anders is.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 18-02-2011 om 16:12
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  25. #25

    Standaard

    Die Pioneer set is er 1 van de allerergste soort, 1 die Pioneer bijna zijn naam kostte, zo'n set met alleen maar eigen stekkers en allerlei vreemde verbindingen

    Toch heeft de set een analoge tulp ingang en een digitale optische ingang.

    Had alleen nog geen zin gehad om de TV op te vragen..... was er vanmorgen al weer heel vroeg uit.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •