De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard tv geluid over homecinema

    hallo allemaal ik ben helemaal nieuw hier en nu heb ik een vraagje,,, ik moest een andere tv kopen omdat mijn oude de geest heeft gegeven, dat was een (voor mij) perfect ding beeldbuis tv.. nu heb ik een philips lcd led tv 40pfl5605 gekocht.. mooie tv eerlijk waar maar eigelijk niks voor mij want ik ben zie zo best met computers en dit ding is net een computer...Nu mijn eigelijke vraag: hoe krijg ik mijn tv geluid over de speakers van mijn wat oudere pioneer dvd homecinema systeem, deze staat aan gesloten met een scartkabel op de tv en de dvd kan je gewoon afspelen met geluid maar als er een goede film op tv is wil ik die ook daar over het geluid laten afspelen,,, ( dat ging wel op die oude bak van mij )

    ik hoop dat er mensen zijn met z'n zelfde tv en het wel gelukt zijn,, alvast bedankt voor het lezen en evt reactie mvg dave

  2. #2

    Standaard

    Een modelnummer van je oudere Pioneer set zou wel eens de doorslag kunnen geven om hulp te krijgen.....
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard reactie / gegevens

    hierbij nog wat gegevens de tv is een philips 40plf5605 en de dvd homecinema is een pioneer dvd/cd reveiver model xv-dv 313 serie no citm068466yy september 2003,,,

    ik hoop als nog geholpen teworden.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door haagseooievaar-dave Bekijk bericht
    hierbij nog wat gegevens de tv is een philips 40plf5605 en de dvd homecinema is een pioneer dvd/cd reveiver model xv-dv 313 serie no citm068466yy september 2003,,,

    ik hoop als nog geholpen teworden.
    Je probleem is al meerdere keren behandeld, voor jou is het ongeveer hetzelfde, zie ook hier:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=79712

    Heb daar een scartbreakout en hoofdtelefoon mini jack aansluiting uitgelegd. Je kan ook nog gebruik maken van de digitale uitgang van je TV, maar dat kost waarschijnlijk meer dan het opleverd want je moet dan gebruik maken van een:

    http://kabeltje.com/converter-coaxia...sch-p-840.html



    1 Van je TV kun je gebruik maken van de koptelefoon uitgang, met de minijack kabel zoals omschreven in het ander topic, is wel het meest storingsgevoelig en kan brom en ruis veroorzaken, is ook de goedkoopste oplossing.

    of

    2 Van je TV kun je gebruikmaken van de scartaansluiting en dmv een scartbreakout de boel aansluiten, als het werkt, de beste oplossing.

    of

    3 Die achtelijke Philips heeft als 1 van de weinige gekozen voor een digitale cax uit waar de meesten weer gebruik maken van optisch, dus heb je die convertor nodig als je digitaal wil aansluiten, tulpje in je TV, aansluiten op de convertor, en van de convertor optisch naar de Pio.

    Sterkte, we horen wel of het gelukt is??

    BTW, als je type nummers opgeeft, controleer dan wel even of je ze correct opgeeft, bespaart me tijd of in het ergste geval kan ik niet helpen
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    de koptelefoon uitgaan heb ik al geprobeert aansluiten op mijn dvd spelen van koptelefoon stekker naar 3 tulp stekkers werkt niet scart box werkt niet alleen rood en wit van tulp van tv naar dvd werkt niet..

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door haagseooievaar-dave Bekijk bericht
    de koptelefoon uitgaan heb ik al geprobeert aansluiten op mijn dvd spelen van koptelefoon stekker naar 3 tulp stekkers werkt niet scart box werkt niet alleen rood en wit van tulp van tv naar dvd werkt niet..
    3 tulp stekkers , als je de juiste minijack naar 2 tulpen snoertje neemt zou dat moeten werken, je dient dat natuurlijk wel op de juiste plek op je Pio aan te sluiten, bij de aux ingang van de set en die ingang dien je dan ook te kiezen als de Pio aanstaat, dat zou 100% moeten werken. Je kan voor de zekerheid nog even proberen met een koptelefoon of er wel signaal staat op de koptelefoon uitgang van de Philips TV, soms moet dat apart worden geregeld, zie daarvoor je gebruiksaanwijzing van de Philips TV als er geen signaal op zou staan.

    Scartbox????? ik heb het niet over een scartbox maar over een scartbreakout wel even bij de les blijven SVP Ook bij gebruik van een scartbreakout moet je wel even je kop erbij houden, schakelaartje moet op out en kabeltjes correct aansluiten en de juiste ingang van je Pio setje gebruiken. Dit zou overigens niet kunnen werken als de scartaansluiting van de TV niet volledig bekabeld is, maar voor die 2 a 3 euro voor een scartbreakout is het altijd even de moeite waard om te testen.

    Soms kun je beter een koe leren schaatsen
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    3 tulp stekkers , als je de juiste minijack naar 2 tulpen snoertje neemt zou dat moeten werken, je dient dat natuurlijk wel op de juiste plek op je Pio aan te sluiten, bij de aux ingang van de set en die ingang dien je dan ook te kiezen als de Pio aanstaat, dat zou 100% moeten werken. Je kan voor de zekerheid nog even proberen met een koptelefoon of er wel signaal staat op de koptelefoon uitgang van de Philips TV, soms moet dat apart worden geregeld, zie daarvoor je gebruiksaanwijzing van de Philips TV als er geen signaal op zou staan.

    Scartbox????? ik heb het niet over een scartbox maar over een scartbreakout wel even bij de les blijven SVP Ook bij gebruik van een scartbreakout moet je wel even je kop erbij houden, schakelaartje moet op out en kabeltjes correct aansluiten en de juiste ingang van je Pio setje gebruiken. Dit zou overigens niet kunnen werken als de scartaansluiting van de TV niet volledig bekabeld is, maar voor die 2 a 3 euro voor een scartbreakout is het altijd even de moeite waard om te testen.

    Soms kun je beter een koe leren schaatsen

    scartbreakout en scartbox zijn voor mij het zelfde alleen heeft de scartbox er nog eens extra scart aansluitingen bij dus ook tulp en svideo en oud en in,, en de koptelefoon stekker heeft bij mij 2 tulp stekkers en zoals je weet is 1 voor beeld 2 voor geluid l + R dus als ik er1 links laat liggen zou deze ook moeten werken... maar omdat er om gegevens gevraagt werd had ik wel verwacht op een wat specifieker antwoord,, meer gericht op de gegevens,,, maar zoals blijkt ben ik dus niet de enige die er niet uit kom.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door haagseooievaar-dave Bekijk bericht
    scartbreakout en scartbox zijn voor mij het zelfde alleen heeft de scartbox er nog eens extra scart aansluitingen bij dus ook tulp en svideo en oud en in,, en de koptelefoon stekker heeft bij mij 2 tulp stekkers en zoals je weet is 1 voor beeld 2 voor geluid l + R dus als ik er1 links laat liggen zou deze ook moeten werken... maar omdat er om gegevens gevraagt werd had ik wel verwacht op een wat specifieker antwoord,, meer gericht op de gegevens,,, maar zoals blijkt ben ik dus niet de enige die er niet uit kom.
    Je hebt ook precies gedaan zoals omschreven...... wat voor jou hetzelfde is, kan in de praktijk toch wel eens anders uitpakken zeker als er verkeerde kabels gebruikt worden.

    Je hebt je koptelefoonuitgang van de TV gecontroleerd? je hebt het goede kabeltje gebruikt?

    Welnee, je bent zelfs nog te beroerd om fatsoenlijk gebruik te maken van hoofdletters en leestekens.

    Ik kom er wel uit, maar niet met een eigenwijze drol die nog te lui is om te doen wat er staat en daar een verslag van te geven wat er dan wel en niet precies werkt.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    [QUOTE=DVDProfilersFilmgek;1776716]Je hebt ook precies gedaan zoals omschreven...... wat voor jou hetzelfde is, kan in de praktijk toch wel eens anders uitpakken zeker als er verkeerde kabels gebruikt worden.

    Je hebt je koptelefoonuitgang van de TV gecontroleerd? je hebt het goede kabeltje gebruikt?

    Welnee, je bent zelfs nog te beroerd om fatsoenlijk gebruik te maken van hoofdletters en leestekens.

    Ik kom er wel uit, maar niet met een eigenwijze drol die nog te lui is om te doen wat er staat en daar een verslag van te geven wat er dan wel en niet precies werkt.[/QUOTE

    vuille vieze stinkende kanker gek dat je bent als je niet op een normale manier antwoord kan geven doe het dan niet en lees het dan ook vooral niet ,, zoals je wel door zal hebben ben ik jou knap zat en weet je houd lekker op met antwoorden ,, en of anders kom je ff lang om het voor mij aan tesluiten dan kan je het heel presies uitkomen leggen,,,,,, hoe je leestekens moet gebruiken hoe ik niet lui overmoet komen en ik weet niet hoe het met jou stont is maar de mijne zijn niet eigenwijs en is eerder poepen zonder drukken... lees dit vooral niet en geef al helemaal geen antwoord want daar kan ik of de rest toch niks mee.latersss

  10. #10

    Standaard

    [QUOTE=haagseooievaar-dave;1776722]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je hebt ook precies gedaan zoals omschreven...... wat voor jou hetzelfde is, kan in de praktijk toch wel eens anders uitpakken zeker als er verkeerde kabels gebruikt worden.

    Je hebt je koptelefoonuitgang van de TV gecontroleerd? je hebt het goede kabeltje gebruikt?

    Welnee, je bent zelfs nog te beroerd om fatsoenlijk gebruik te maken van hoofdletters en leestekens.

    Ik kom er wel uit, maar niet met een eigenwijze drol die nog te lui is om te doen wat er staat en daar een verslag van te geven wat er dan wel en niet precies werkt.[/QUOTE

    vuille vieze stinkende kanker gek dat je bent als je niet op een normale manier antwoord kan geven doe het dan niet en lees het dan ook vooral niet ,, zoals je wel door zal hebben ben ik jou knap zat en weet je houd lekker op met antwoorden ,, en of anders kom je ff lang om het voor mij aan tesluiten dan kan je het heel presies uitkomen leggen,,,,,, hoe je leestekens moet gebruiken hoe ik niet lui overmoet komen en ik weet niet hoe het met jou stont is maar de mijne zijn niet eigenwijs en is eerder poepen zonder drukken... lees dit vooral niet en geef al helemaal geen antwoord want daar kan ik of de rest toch niks mee.latersss
    Je mag gerust bijdehandje spelen, maar als je gewoon gedaan had wat er stond:
    1 controleer of je wel geluid hebt met je koptelefoonuitgang van je TV, geluid, dan is ie goed, geen geluid, controleer de settings van je TV, net zolang totdat je dan wel geluid hebt. Neem het juiste kabeltje, sluit het aan op de ingang van je pio setje, kies de ingangsbron..... moet werken.

    of

    2 Neem een scartbreakout, ik heb nergens genoemd een scartswitchbox, volg de instructies zoals eerder gegeven....

    of

    3 En dat heb je als eigenwijze drol nog helemaal niet geprobeerd, neem een optisch kabeltje, een convertor zoals omschreven, sluit de kabeltjes aan op de juiste ingangen..... en dan zou het ook moeten werken


    Drie opties en je krijgt er niet 1 aan de praat, wil best bij je de boel aan komen sluiten, maar dan zul je eerst even de voorrijkosten moeten overmaken (benzine, tijd, doe maar 100 euro)

    Je kan er natuurlijk nog zelf even een serieuze poging aan wagen en eens gewoon doen wat er wordt gezegd

    Schelden...... ach, als het je heeft opgelucht nu dan aan het werk, hup
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •