De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard HELP mijn dvdspeler slaat over

    Mijn dvdspeler slaat sinds een paar dagen regelmatig over! heel veel bij gewone cd's en af en toe bij een dvd.
    waar zou dit aan kunnen liggen???
    vuile lens??
    loop werk???
    iets ander technisch???

    in ieder geval bedankt! het betreft een dvd701 van philips

    grtjs Michiel
    Heroes are just ordinary men, who do extraordinary things in extraordinary times..... (U-571)

  2. #2

    Standaard

    Voordat we meteen allerlei techinische oorzaken gaan aanwijzen wil ik toch eerst vragen of de dvd's en ook de cd's vetvrij zijn. Maw zitten er geen vingervlekken ed op aangezien dit ook vaak de oorzaak is?

    Mvrgr

    Patrick

  3. #3

    Standaard

    Indien dit probleem in de loop van de tijd steeds vaker gaat optreden, dan kun je ervan uit gaan dat er een probleem met de aftasting is.
    Meestal is de oorzaak stof/vuil/vet op de lens... Denk hierbij bijv. ook aanslag van tabaksrook...!! Schoonmaken dus...

    Daarnaast kan het ook slijtage of ontregeling van de laser zijn.
    De laser wordt tijdens zijn levensduur langzaam zwakker. Soms is het probleem op te lossen door het opnieuw (laten) afregelen van de aanstuur-electronica van de laser, maar in een erger geval moet de laser vervangen worden.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg

    Meestal is de oorzaak stof/vuil/vet op de lens... Denk hierbij bijv. ook aanslag van tabaksrook...!! Schoonmaken dus...

    Daarnaast kan het ook slijtage of ontregeling van de laser zijn.
    De laser wordt tijdens zijn levensduur langzaam zwakker. Soms is het probleem op te lossen door het opnieuw (laten) afregelen van de aanstuur-electronica van de laser, maar in een erger geval moet de laser vervangen worden.
    Als je dit zo schrijft vat ik er twee dingen uit op:
    ten eerste: roken op je kamer met gesloten deuren (en vaak ramen voor het geluid) is dus NIET bevoordelijk voor je apparatuur? Als die er nou net zo blij van werd als ik was de wereld perfect, maar ja, it's a hard world.
    en ten tweede: ik begrijp dat het dus niet echt slim is om mijn dvd speler ook snachts een cd te laten spelen als ik ga slapen?
    Das mooi klote. (ik heb nu de radio aan, ook goed)
    Ooja: ook wel lullig: als ik film kijk steek ik nogal eens een peukje op zeg maar elke 30 minuten, geeft lekker veel rook

  5. #5

    Standaard

    nou patrick, mijn dvd's en cd's zijn een grote investering dus die zijn brandschoon!!

    nou zat ik dus ook te denken, het is gelijdelijk aan gekomen!! eerst 1 keer bij Am. Pie 2 niet bij stil gestaan maar de laatste tijd steeds meer voornamlijk bij cd's....
    maar ook HEEL onregelmatig!! ik heb gisteren AM PIE 2 zitten kijken en geen een keer!! :S maar stop ik er vandaag nadat ik de speler gereset heb een cdtje in doet hij eerst 6 nummer goed en ja hoor!! een hapering!

    hij staat op me slaapkamer!! dus ja stof is in veelvoud aanwezig!!
    hoe kan ik hem dan het beste schoon maken????

    grtjs Michiel
    Heroes are just ordinary men, who do extraordinary things in extraordinary times..... (U-571)

  6. #6

    Standaard philips 701

    hallo
    Precies het zelfde probleem
    Wat heb je er aan laten doen.
    is hij in reparatie geweest en zo ja wat hebben ze vervangen.
    groetjes Bert

  7. #7

    Standaard

    ja das nou eigenlijk het stomme, heb er nog nix aan laten doen... want tja het is vakantie en laat ik met dit weer dat ding eigenlijk niet gebruiken

    ik ga het eerst proberen met een schoonmaak disc en anders reparatie denk ik....

    grtjs michiel
    Heroes are just ordinary men, who do extraordinary things in extraordinary times..... (U-571)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •