Pagina 94 van 216 EersteEerste ... 4484909192939495969798104144194 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.326 tot 2.350 van 5380 worden weergegeven.
  1. #2326

    Standaard

    Eigenlijk jammer dat het geplande derde deel nooit van de grond gekomen is, mede door het overlijden van actrice Eva Gabor (Bianca). Ironisch ook dat de tegenvallende cijfers van het tweede deel (de allereerste Classic-sequel) ervoor gezorgd hebben dat alle andere vervolgdelen plots straight-to-video releases werden (en maar best ook, imo), dat terwijl 'Down Under' (terecht) nu net de meest gewaardeerde sequel is die als enige met trots naast het origineel mag staan. En ook de enige die wereldwijd in de Classics-lijst opgenomen werd.

  2. #2327

    Standaard

    Niet alles sequels waren straight to video. Sommige zijn in de bioscoop geweest.

    De reden dat The Rescuers Down Under een classic is, is omdat het door dezelfde studio is gemaakt als alle andere classics. Bij de overige vervolgdelen is dat niet het geval. Het is dus niet zo dat het als classic wordt gezien omdat het een erg goede film is.

  3. #2328

    Standaard

    De reden dat The Rescuers Down Under een classic is, is omdat het door dezelfde studio is gemaakt als alle andere classics. Bij de overige vervolgdelen is dat niet het geval. Het is dus niet zo dat het als classic wordt gezien omdat het een erg goede film is.
    Dat is ook helemaal niet wat ik zei.

    Je laatste stukje klopt namelijk helemaal, Martijn. Het is echter na de tegenvallende opbrengst van 'Down Under' dat besloten werd sequels voortaan op die manier te produceren en dus ook niet meer in de bioscoop uit te brengen. Waar ze -nadien, vele jaren later, inderdaad- toch nog enkele malen vanaf gestapt zijn, het zou Disney niet zijn mochten ze daarin consequent blijven, dat terzijde. Op het moment dat 'Down Under' moest verschijnen, lagen er namelijk nog andere mogelijke vervolgdelen op de stapel die zich aan de Classic-lijst zouden voegen. Dat ging niet langer door, althans niet op de oorspronkelijk voorziene manier.

    Ik vond het dus best ironisch dat de enige volwaardige vervolgfilm ook een rechtstreekse aanleiding was voor de zogenaamde vervolg-fabriek.
    Laatst aangepast door Esteban : 15-04-2012 om 23:59

  4. #2329

    Standaard

    Dan heb ik het verkeerd gelezen.

    Er zijn trouwens nog drie uitzonderingen bedenk ik me nu: Saludos Amigos en The Three Caballeros zijn ook vervolgen op elkaar en er zijn twee Winnie the Pooh-classics en natuurlijk de beide Fantasia's

    Gelukkig zijn ze inmiddels gestopt met het maken van al die vervolgdelen. Tinker Bell is natuurlijk wel een spin-off van Peter Pan en ik denk dat er altijd wel nieuwe Winnie the Pooh-films bij zullen komen, maar dat lijkt het wel te zijn. Toch zitten er tussen de vervolgfilms ook echt wel goede uitzonderingen. Return to Neverland bijvoorbeeld is erg mooi en Cinderella 3 vind ik hilarisch.
    Laatst aangepast door martijn0432 : 16-04-2012 om 09:29

  5. #2330

    Standaard

    Persoonlijk vond ik 'Bambi 2' een leuke aanvulling en 'Aladdin en De Dievenkoning' een bijzonder fijn exemplaar waar op alle vlakken duidelijk aan gewerkt werd. Ik denk ook dat Winnie the Pooh om de zoveel tijd eens zal terugkomen, als de interesse (te vertalen in dollars) blijft bestaan natuurlijk.

  6. #2331

    Standaard

    Wedlock heeft zijn 'Nederlandse uitgaven' lijst uitgebreid met maar liefst 4 disney classic en 1 vervolg welke aangekondigd zijn voor September 2012

    00-09-2012 De Reddertjes (WDS Blu-Ray)
    00-09-2012 De Reddertjes In Kangeroeland (WDS Blu-Ray)
    00-09-2012 101 Dalmatiers (WDS Blu-Ray)
    00-09-2012 101 Dalmatiers 2 (WDS Blu-Ray)
    00-09-2012 De Aristokatten (WDS Blu-Ray)

    Zo heeft Disney alleen dit jaar al meer classics op Blu-ray gezet dan de afgelopen paar jaar bij elkaar

    Met Assepoester, lady en de tramp en de onderstaande classics meegerekend kom ik uit op maar liefst 9 titels!!!
    30-05-2012 The Fox And The Hound (WDS Blu-Ray)
    30-05-2012 Pocahontas (WDS Blu-Ray)
    30-05-2012 Tarzan (WDS Blu-Ray)

    en dan ook nog Brave en, zoals het nu lijkt, Finding Nemo dit jaar.... het is zeker een goed jaar voor de Disney/Pixar animatie bluray's

  7. #2332

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Drikus Bekijk bericht
    Wedlock heeft zijn 'Nederlandse uitgaven' lijst

    en dan ook nog Brave en, zoals het nu lijkt, Finding Nemo dit jaar.... het is zeker een goed jaar voor de Disney/Pixar animatie bluray's
    Hopelijk krijgt Finding Nemo een waardige BD release met slipcover en dezelfde extra's als de 2-disc dvd. The Incredibles viel wat tegen op een incredible way.

  8. #2333

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Drikus Bekijk bericht
    Wedlock heeft zijn 'Nederlandse uitgaven' lijst uitgebreid met maar liefst 4 disney classic en 1 vervolg welke aangekondigd zijn voor September 2012

    00-09-2012 De Reddertjes (WDS Blu-Ray)
    00-09-2012 De Reddertjes In Kangeroeland (WDS Blu-Ray)
    00-09-2012 101 Dalmatiers (WDS Blu-Ray)
    00-09-2012 101 Dalmatiers 2 (WDS Blu-Ray)
    00-09-2012 De Aristokatten (WDS Blu-Ray)

    Zo heeft Disney alleen dit jaar al meer classics op Blu-ray gezet dan de afgelopen paar jaar bij elkaar

    Met Assepoester, lady en de tramp en de onderstaande classics meegerekend kom ik uit op maar liefst 9 titels!!!
    30-05-2012 The Fox And The Hound (WDS Blu-Ray)
    30-05-2012 Pocahontas (WDS Blu-Ray)
    30-05-2012 Tarzan (WDS Blu-Ray)

    en dan ook nog Brave en, zoals het nu lijkt, Finding Nemo dit jaar.... het is zeker een goed jaar voor de Disney/Pixar animatie bluray's
    Voor Disney wel, voor mijn portemonnee wat minder.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  9. #2334

    Standaard

    Ik heb besloten dat de sequels (muv. Aladdin) er vanaf nu niet meer in komen. Ik kocht deze vooral omwille van de extra verzamelwaarde, niet om de film zelf. Nu volgend enkel de Classics nog. Naar 'De Reddertjes I & II' kijk ik énorm uit, maar ik val in herhaling.

  10. #2335

    Standaard

    Hallo,

    Ik las dat Altantis eind dit jaar in de VS op Blu-ray uitkomt; is er iets bekend over een Nederlandse release?
    En waar blijkt de langverwachte blu-ray van Hercules? (nu alleen op non-anamorphic dvd!) Any rumors?

    Alvast bedankt voor de info.

    Groet,
    Bob

  11. #2336

    Standaard

    Over een landelijke release is omtrent 'Atlantis' nog niets bekend, over 'Hercules' helemaal nog niet. Helaas, want die laatste is er ééntje die ik maar al te graag in bezit wil hebben. Met de nieuwe snelheid waarbij releases elkaar opvolgen, veronderstel ik echter dat we niet al te lang moeten wachten op meer nieuws.

  12. #2337

    Standaard

    Zijn er al ergens recensies te lezen van Tarzan en Pocahontas?

  13. #2338

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeanke Bekijk bericht
    Zijn er al ergens recensies te lezen van Tarzan en Pocahontas?
    Wat ik ervan begrijp is dat ze pas eind mei uitkomen, dus lijkt het me nu nog wat vroeg voor recensies.

  14. #2339

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Wat ik ervan begrijp is dat ze pas eind mei uitkomen, dus lijkt het me nu nog wat vroeg voor recensies.
    Zijn beide al wel in wat andere (exotische) landen beschikbaar.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #2340

    Standaard

    Besprekingen van gerenommeerde sites zijn er volgens mij nog niet. Maar wie zoekt kan wat user-"reviews" op fora en dergelijke vinden. Alles in acht genomen blijkt het steeds (althans vaak) op hetzelfde neer te komen.

    - Pocahontas : Puike beeldweergave, 'slechts' 5.1 Master DTHS geluidstrack - maar als 5.1 wél goed, magere extra's.
    - Tarzan : Beeldweergave goed - maar zichtbaar niet van hetzelfde niveau als bv. 'The lion King', waarop toch wat commentaar verkregen. 'Slechts' 5.1 Dolby Digital geluidstrack, maar als 5.1 wel goed, magere extra's.

    Beste optie blijft natuurlijk : Afwachten zelf ondervinden.
    Laatst aangepast door Esteban : 18-04-2012 om 08:35

  16. #2341

    Standaard

    heb nu alvast 2disc doosjes besteld voor de slimcases, zodat ik als straks de releases er zijn de DVD's erbij kan plaatsen, zo maak ik maar zelf de combo packs ... voor Papa&kids de blu-rays voor thuis en voor de kids de DVD's die dan mee kunnen op vakantie nog. het slipcover gedeelte hebben wij dan geen last van aangezien wij deze er altijd af doen, omdat het met de kids niet werkt.

  17. #2342

    Standaard

    Ik kwam dit tegen. Wordt denk ik de cover van The Aristocats.


  18. #2343

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martijn0432 Bekijk bericht
    Ik kwam dit tegen. Wordt denk ik de cover van The Aristocats.
    De verhouding hoogte-breedte lijkt me eerder te suggereren dat het om een dvd gaat.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #2344

    Standaard

    Bedankt voor je reactie Esteban.

    Ps. Ik heb de afgelopen periode alle classics (op dvd, inclusief Make Mine Music via import) verzameld en sinds een paar weken is het nu iedere vrijdag 'Disney Classic' avond met vriendin & kids, echt super leuk! (afgelopen vrijdag Lady & the Tramp gekeken en overmorgen dus Sleeping Beauty, wat een mijlpalen zijn dit zeg!). Na het kijken geven we een score aan de film; vanaf woensdag verheugen we ons al op de volgende parel

    Groet,
    Bob

  20. #2345

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    De verhouding hoogte-breedte lijkt me eerder te suggereren dat het om een dvd gaat.
    Volgens mij komt er geen nieuwe dvd.

  21. #2346

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martijn0432 Bekijk bericht
    Volgens mij komt er geen nieuwe dvd.
    Volgens mij ook niet, maar aan de verhoudingen van het plaatje te zien dat je hebt gepost kan dat onmogelijk een cover van een Blu-ray zijn.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #2347

    Standaard

    Aangezien ik het nieuwe staart-logo onlangs al eerder heb gespot, denk ik dat dit inderdaad de cover van de blu-ray zou kunnen worden. Het gaat hem niet om de grootte, uiteraard is dat slechts een kwestie van bijknippen. Dit is mogelijk een standaard-sjabloon (elke distributeur krijgt zulke zaken toegezonden van het hoofdkantoor uit) waaruit ook posters etc. ontstaan, daar dient dus alle landelijke informatie en dergelijke op gezet / aangepast te worden. Zo'n exemplaren van voorbije releases zijn wel meer op 't internet te vinden. Ook zonder titel/logo. Wel een mooi concept trouwens.

    Deze eerdere versies (met hetzelfde logo) doen me vermoeden dat ook Martijn er niet ver naast zat :

    - http://imageshack.us/photo/my-images...020900002.jpg/
    - http://www.highdefdiscnews.com/?p=72739

    @Bobfett, leuk, dat zijn wij ook van plan. Eens er wat meer titels zijn bijgekomen een wekelijkse Disney Classics avond houden. Liefst redelijk op volgorde.
    Laatst aangepast door Esteban : 18-04-2012 om 23:23

  23. #2348

    Standaard

    Fox and the Hound heeft volgens de info op de cover DD 5.1, maar volgens het menu DTS 5.1 op de versie voor het Midden Oosten met NL subs en NL DD 5.1:

    http://forum.blu-ray.com/showpost.ph...7&postcount=25
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  24. #2349

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Fox and the Hound heeft volgens de info op de cover DD 5.1, maar volgens het menu DTS 5.1 op de versie voor het Midden Oosten met NL subs en NL DD 5.1:

    http://forum.blu-ray.com/showpost.ph...7&postcount=25
    Het is dat de shipping costs uit het Midden-Oosten zo fucking duur zijn, ik zal anders maar een maandje wachten op de UK-release
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  25. #2350

    Standaard

    Dus ook geen DTS-HD op Fox and the hound? Dan haal ik de USA edities wel in huis.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

Pagina 94 van 216 EersteEerste ... 4484909192939495969798104144194 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •