Pagina 92 van 216 EersteEerste ... 4282888990919293949596102142192 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.276 tot 2.300 van 5380 worden weergegeven.
  1. #2276

    Standaard

    Ik heb wel interesse in de slipcovers, maar dan moet het niet alleen bij Pocahontas blijven Anders is het uitstel van executie gewoon.

  2. #2277

    Standaard

    Volgens DVD-Home.nl de specificaties voor:

    Pocahontas:
    Speelduur: 81 Min.
    Taal / Geluid: Dolby Digital 5.1 Engels, Dolby Digital 5.1 Frans, Dolby Digital 5.1 Nederlands
    Beeldformaat: 16:9 (Panoramic)
    Ondertitels: Engels, Frans, Nederlands
    Bonusmateriaal:
    • Tekeninspiratie: het verhaal van Hiawatha
    • Niet-gebruikt lied: “Nu ik jou heb ontmoet”
    • Pocahontas: de making-of
    • De muziek van Pocahontas
    • niet-gebruikte scenes
    • singalong songs

    Tarzan:
    Speelduur: 88 Min.
    Taal / Geluid: Dolby Digital 5.1 Engels, Dolby Digital 5.1 Frans, Dolby Digital 5.1 Nederlands
    Beeldformaat: 16:9 (Panoramic)
    Ondertitels: Engels, Frans, Nederlands
    Bonusmateriaal:
    Deleted scene: alternatieve opening
    • ”You’ll Be In My Heart” – muziekvideo uitgevoerd door Phill Collins
    • DisneyPedia: Living in the jungle

  3. #2278

    Standaard

    Al meer duidelijkheid of Pocahontas eindelijk de Nederlandse versie van If I Never Knew You zal bevatten?

  4. #2279

    Standaard

    In landen waar de Blu-ray van Pocahontas al verkrijgbaar is bevat deze alleen de bioscoopversie, dus niet de langere versie met "If I Never Knew You". We zullen daardoor in Nederland helaas verstoken blijven van deze naar mijn mening betere versie van de film, want ik verwacht niet dat voor andere landen een andere master gemaakt wordt.

  5. #2280

    Standaard

    Maar het lied staat er wel als deleted scene op. Vandaar mijn vraag.

  6. #2281

    Standaard

    En ook op de Nederlandse release zal deze er als extra op staan.
    **** me gently with a chainsaw.

  7. #2282

    Standaard

    Dus dit gaat de eerste keer worden dat we If I Never You in het Nederlands gaan horen? Dat is goed nieuws. Dan wordt het een zekere aanschaf voor mij.

  8. #2283

    Standaard

    Is dat DD5.1 echt serieus?

  9. #2284

    Standaard

    Disney is nooit heel erg accuraat als het gaat om technische specificaties op persberichten.....verwacht dat Pocahontas zeker DTS-HD MA zal hebben maar Tarzan
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  10. #2285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Is dat DD5.1 echt serieus?
    Bij Pocahontas hoogstwaarschijnlijk niet (in het buitenland verschenen uitgaves hebben DTS-HD Master Audio), maar bij Tarzan helaas wel (in het buitenland verschenen uitgaves hebben ook alleen een Dolby Digital-track).

  11. #2286

    Standaard

    Over Pocahontas... Disney gaat ons blijkbaar weer teleurstellen:

    Bedankt voor uw e-mail.

    Alle releases vanaf 30 mei bevatten slechts 1 Disc en geen combo-packs.
    Daarnaast zal de Engelse versie met Nederlandse ondertiteling te vinden zijn van ‘If I Never Knew You’ op de Blu-ray van Pocahontas.

    Met vriendelijke groet,
    The Walt Disney Company

  12. #2287

    Standaard

    Dus toch? Ik snap het echt niet. Waarom mensen betalen om dat lied te vertalen en in te zingen en er dan niks mee doen?

  13. #2288

    Standaard

    Nogmaals, zoals verwacht : besparingen op alle mogelijke vlakken. Het worden standaard-uitgaves voor een heel groot gebied waar zo weinig mogelijk landelijke kosten mogen komen bij kijken. Mensen blijven hopen -begrijpelijk, ook ikzelf-, maar de lijn is duidelijk getrokken. Het is de ene bevestiging na de andere die volgt.

  14. #2289

    Standaard

    Maar hoeveel extra moeite kost het nou om ook onder dat liedje de Nederlandse versie te zetten? Ik neem aan dat Nederland niet het enige land is waar dit nummer ongebruikt ergens ligt.

    Vind het echt heel jammer. Zeker ook omdat hierboven werd gezegd dat de NL-versie er wel op zou staan.

  15. #2290

    Standaard

    Ik vrees dat zelfs die investering / moeite te kostelijk is voor het te spenderen budget dat ze nu voor ogen hebben.

    Het is ondertussen ook bekend dat deze mei-releases 'dunne' blu-ray cases zullen worden. Niet even 'dik' als de laatste Classic releases dus, maar dezelfde dikte als oa. Dumbo. Straks gaan ze ook nog stoppen met de nummering.

  16. #2291

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Ik vrees dat zelfs die investering / moeite te kostelijk is voor het te spenderen budget dat ze nu voor ogen hebben.

    Het is ondertussen ook bekend dat deze mei-releases 'dunne' blu-ray cases zullen worden. Niet even 'dik' als de laatste Classic releases dus, maar dezelfde dikte als oa. Dumbo. Straks gaan ze ook nog stoppen met de nummering.
    zo erg vind ik dat niet hoor, de dvd's heb ik toch al en de meerwaarde van extra scenes is meestal beperkt (tenzij bij een DC of zo)

  17. #2292

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Ik vrees dat zelfs die investering / moeite te kostelijk is voor het te spenderen budget dat ze nu voor ogen hebben.

    Het is ondertussen ook bekend dat deze mei-releases 'dunne' blu-ray cases zullen worden. Niet even 'dik' als de laatste Classic releases dus, maar dezelfde dikte als oa. Dumbo. Straks gaan ze ook nog stoppen met de nummering.
    Dat zou eig nog iets positiefs zijn. De nummering is ongelofelijk groot en lelijk. Ik zou er geen probleem mee hebben, moest hij juist zijn. Maar ze hebben 4 titels te veel in de lijst. Het staat werkelijk belachelijk. Dus afschaffen die handel!

    Ben ook blij dat ze terug voor de dunne releases gaan. Staat veel leuker dan die dikke cases.

    Het enige spijtige is dat de releases niet meer zo mooi zullen zijn. En dan refereer ik naar de special features en hergebruikte coverart. Maar dat laatste is ook te nuanceren. Beter mooie coverart hergebruiken, dan nieuwe, maar lelijke coverart.

    Zoals ik al zei blijf ik van die slipcover allesbehalve wakker liggen. Gelukkig denken de meeste daar uiteindelijk hetzelfde over.

    Wat nog wel moet bewezen worden is de kwaliteit van de transfer van Tarzan. Sommige zeggen dat hij goed is, maar er zijn ook een heel deel die zeggen dat hij slecht is. Echter, er zijn héél veel drama queens bij. Dus eerst maar eens zelf oordelen, vooraleer te panikeren.
    Blijven de transfers nog steeds mooi, dan blijf ik Disney ook nog steeds een pluim geven. Zoals ik al eerder zei: uiteindelijk gaat het om de film zelf. Mensen die daar anders over denken, hebben de verkeerde hobby gekozen, vrees ik.

  18. #2293

    Standaard

    Alle uitgaves hoe goedkoper hoe beter!!! Geen extra dvd's digitale copies, sleeves, mooi artwork en extra's! Het draait tenslotte om de film als die maar goed geluid en beeld hebben.

    Ik zie die doosjes toch niet iedere dag, ik ga er niet mee naar bed en of er nu japans, duits of belgisch op de hoes staat boeit me al helemaal niks Betaal liver 15 euro voor een kale disney blu-ray dan 25euro voor een overvolle waar je 2/3 niet van gebruikt!

  19. #2294

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door coveragentcov Bekijk bericht
    Dat zou eig nog iets positiefs zijn. De nummering is ongelofelijk groot en lelijk. Ik zou er geen probleem mee hebben, moest hij juist zijn. Maar ze hebben 4 titels te veel in de lijst. Het staat werkelijk belachelijk. Dus afschaffen die handel!
    Disney had ons in eerste instantie nooit mogen verplichten om die nummering aan te houden als fans. Nu staan we een paar jaar verder en staan die nummers zo lelijk als wat - de een al wat groter dan de andere en ga zo maar door. Als ze die nummers nu weer gaan verwijderen dan zit je met een paar lelijke spines in je collectie. Ook geen oplossing dus.

    Als er anders WEL uniformiteit in de collectie zou zitten kon die nummering en die sleeves kunnen mij ook gestolen worden maar het mag geen excuus zijn voor Disney om er zo laks mee om te gaan. De meerderheid mag dan misschien niks geven om al die dingen, maar er zijn mensen die dat namelijk wél doen.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  20. #2295

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door coveragentcov Bekijk bericht
    Mensen die daar anders over denken, hebben de verkeerde hobby gekozen, vrees ik.
    Dat laatste is een ietwat kortzichtige redenering waar ik het helemaal niet eens mee ben. bv. Een collectie opbouwen van alle Disney Classics met slipcover is op zich ook een hobby, meer nog, het is een stimulans die bijdraagt aan de verzamelwaarde. En in dat opzicht gaat het over veel meer dan een transfer. Wanneer een distributeur beslist uitgaves op die manier uit te brengen, is dat hoogstwaarschijnlijk ook met die bedoeling, om het in de hand te werken. Vandaar ongetwijfeld ook de nummering, in dat opzicht werd daar ongetwijfeld zeer bewust voor gekozen.

    Neem nu bv. strips. Stel dat je een hele verzameling van een bepaalde reeks met hardcovers en luxe-uitgaves hebt, doe je dat dan énkel en alleen om de inhoud? Dan is het ongetwijfeld interessanter om de softcovers aan de helft van de prijs in huis te halen. Deze mensen zouden eveneens teleurgesteld zijn en uiteraard eens klagen als hardcovers plots verdwijnen. Stellen dat ze in dat geval een verkeerde hobby gekozen hebben is wel heel kort door de bocht.

    Die mensen hebben absoluut geen verkeerde hobby gekozen, ze vullen die gewoon anders in. Dat anderen tevreden zijn met standaard-uitgaves, niets mis mee. Maar het mag geen standaard/maatstaf zijn voor andermans verzameling.

    Bezoek een willekeurig groot en wereldwijd blu-ray-forum (bv. bluray.com) en je zal merken dat er werkelijk een gi-gan-tisch circuit is en zelfs volledige fora rond slipcovers. In de US verschijnt dan ook meer dan 50% van de blu-ray films met slipcover, zelfs met drie verschillende of exclusieve gelimiteerde slipcovers die enkel bij één bepaalde keten te verkrijgen zijn. Alsof het een feit is : "Gelukkig denken de meeste mensen daar hetzelfde over." ... lijkt me dus eerder voortgekomen uit onwetendheid. Terzijde, bij mij beperkt die verzameling zich voornamelijk tot Pixar en Disney Classics. Het feit dat ik via een zéér beperkte en kleine groep van kanalen om minder dan één week tijd bijna 50 kandidaat-kopers heb voor de Pocahontas-slipcover uit Thailand, zegt ook veel. De massa weet namelijk nog niet eens in welke vorm de releases bij ons zullen verschijnen.

    Over de nummering kan ik ook kort zijn, op de laatste uitgaves waren de nummers reeds kleiner. Groot en lelijk zijn niet echt woorden die bij mij opkomen, laat ik op mijn beurt dan ook voorzichtig stellen dat ik de vaak tegengekomen dramatisering daarvan ook niet altijd even terecht vond. Neemt niet weg dat ik me best kan inbeelden dat sommige personen er zich daadwerkelijk aan storen. Ik hou me ook aan de landelijke nummering, ik heb enkele exemplaren altijd al gekend als Classics en zou het net vreemd vinden mochten ze alsnog uit de lijst verdwijnen. Opnieuw, toch heb ik begrip voor mensen die daar minder tevreden mee zijn.

    Verder ben ik het wel eens wat betreft de cover-art. Oude covers (oa. The Rescuers I & II) ogen soms mooier dan enkele vernieuwde probeersels.

    Betr. Tarzan, Het geluid werd reeds bevestigd, DD 5.1, als het enkel om beeld en geluid gaat is dit voor puristen toch ook wel een kleine domper, toch? Ik neem daar dan weer genoegen mee, omdat mijn geluidsinstallatie toevallig toch niet tot veel meer in staat is. Betr. Beeld : Zowel vanuit de positieve als negatieve groepen lees je extremen. Als ik beide samen bekijk, meen ik vooral de kleine nuance op te merken dat de transfer lang niet slecht is, maar er toch duidelijk niet zoveel aandacht werd aan besteed als bij 'Beauty and the Beast' en bovenal 'The Lion King' het geval is. Ik wacht af en zal het zelf mettertijd wel ontdekken. Bij de september-BOGOF.
    Laatst aangepast door Esteban : 07-04-2012 om 11:28

  21. #2296

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Benjamin Hendriks Bekijk bericht
    Het is de ene mening tegenover de andere, dus het heeft weinig zin om elkaar te proberen overtuigen. Ieder zijn hobby toch?
    Inderdaad. zoals eerder gesteld : Ieder vult zijn of haar hobby anders in. Alleen sta ik steeds versteld van het onbegrip dat daar komt bij kijken. Het is enkel mijn bedoeling een duidelijk beeld te scheppen waarom het voor die éne verzamelaar wel van belang is. Meer niet. Ik heb dan ook alle begrip voor (film)verzamelaars die totaal andere punten bovenaan het lijstje zetten.

  22. #2297

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Dat laatste is een ietwat kortzichtige redenering waar ik het helemaal niet eens mee ben. ...

    Betr. Tarzan, Het geluid werd reeds bevestigd, DD 5.1, als het enkel om beeld en geluid gaat is dit voor puristen toch ook wel een kleine domper, toch? Ik neem daar dan weer genoegen mee, omdat mijn geluidsinstallatie toevallig toch niet tot veel meer in staat is. Betr. Beeld : Zowel vanuit de positieve als negatieve groepen lees je extremen. Als ik beide samen bekijk, meen ik vooral de kleine nuance op te merken dat de transfer lang niet slecht is, maar er toch duidelijk niet zoveel aandacht werd aan besteed als bij 'Beauty and the Beast' en bovenal 'The Lion King' het geval is. Ik wacht af en zal het zelf mettertijd wel ontdekken. Bij de september-BOGOF.
    Om even terug te komen op de verzamelwoede van sommige slipcover-verzamelaars. Natuurlijk ben ik me daar zeer van bewust, dat er een gigantische groep van mensen bestaat die de slipcover echt belangrijker vinden. Vergeet echter niet dat deze mensen soms 50 euro aan een slipcover willen geven. (Niet allemaal natuurlijk) Ik vraag me af hoeveel van jouw 50 geïnteresseerden ooit zoveel voor een slipcover zouden willen betalen?

    Uiteraard hoop ik van ganser harte dat je de powerbuy rond krijgt! Bovendien hoop ik dat dat ook mogelijk is tegen een goede prijs.

    Om even kort terug te komen op wat ik zei in verband met 'dan heb je de verkeerde hobby gekozen'. Tuurlijk begrijp ik dat sommige mensen wél veel belang hechten aan een mooie uitvoering. Maar naar mijn mening is dat nog steeds bijkomstig. Hopelijk ben je Disney/Pixar films gaan verzamelen voor de waarde van de film. Persoonlijk vind ik, dat daar echt pareltjes bijzitten. Om dan naar je bericht terug te verwijzen:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Laat ik voor mij persoonlijk dan het volgende besluiten; Wanneer het enkel en alleen nog om een kaal schijfje gaat met daarop niets meer dan de film, is bij mij de essentie van het verzamelen en de verzamelwaarde op zich zoek geraakt. De film is bij wijze van spreken met een toetsdruk beschikbaar in deze tijden. Ik heb er nog nooit iets voor gevoeld om een titel te dowloaden, -werkelijk, het is tegen m'n principe-, maar op deze manier begin ik begrip te tonen voor mensen met een legaal verkregen digitale catalogus.
    Dát vind ik wat kort door de bocht. Daar zie ik helemaal geen appreciatie voor de film op zich. Maar gaat het echt enkel nog maar op een stukje karton. Op dat stukje tekst was mijn berichtje dan ook gebaseerd. Als mensen echt zo denken over de films, dan is het misschien beter om je geld te investeren in dingen die je wel naar waarde schat. Uiteraard moet je dit nuanceren en zeker niet opvatten alsof ik je de les wil spellen en wil zeggen wat je moet doen met je geld. Maar het is spijtig dat de releases worden afgebroken op basis van het uitzicht, terwijl de inhoud blijkbaar niet van groot belang is. Maar opnieuw, dat is mijn mening.

    Om te verwachten dat Tarzan eenzelfde kwalitatieve release krijgt als giganten zoals Beauty & The Beast en The Lion King, zou naïef van me zijn. Deze films hebben gewoon niet dezelfde mogelijke omzet. Om daarover te discussiëren, valt onder dezelfde categorie als zeuren over de politiek. Tuurlijk zou ik het liever anders hebben gehad. Maar het is niet zo. Het heeft geen zin om te blijven klagen over dingen die toch niet gaan veranderen.

  23. #2298

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door coveragentcov Bekijk bericht
    Ik vraag me af hoeveel van jouw 50 geïnteresseerden ooit zoveel voor een slipcover zouden willen betalen?
    50 €? Hoogstwaarschijnlijk niemand. Ook ik voel er weinig voor. Ondanks het feit dat ik bijzonder vaak een slipcover-forum bezoek en goed contact heb met enkele zogenaamde gerenomeerde leden die er dagelijks mee bezig zijn, heb ik nog nooit zo'n bod of vraagprijs gezien. Zelfs niet voor zeldzame exemplaren. Het gaat vooral om mensen die een slipcover óók belangrijk vinden. Dat terzijde.

    Tuurlijk begrijp ik dat sommige mensen wél veel belang hechten aan een mooie uitvoering. Maar naar mijn mening is dat nog steeds bijkomstig. Hopelijk ben je Disney/Pixar films gaan verzamelen voor de waarde van de film. Persoonlijk vind ik, dat daar echt pareltjes bijzitten.
    Ik heb alle begrip voor je redenering / visie en begrijp die keuze volledig. Uiteraard heb ik vele titels om de film zélf, zo is het ooit begonnen ten tijde van de VHS. Maar het werkt ook in de omgekeerde richting. De verzamelwaarde (meerbepaald de slipcovers en in mindere mate misschien zelfs de nummering) heeft er wel voor gezorgd dat ik ook titels in huis haal die ik mogelijk nooit een 2de keer zal bekijken of anders misschien zelfs helemaal niet in de kast zou staan hebben.

    Dát vind ik wat kort door de bocht. Daar zie ik helemaal geen appreciatie voor de film op zich. Maar gaat het echt enkel nog maar op een stukje karton. Op dat stukje tekst was mijn berichtje dan ook gebaseerd. Als mensen echt zo denken over de films, dan is het misschien beter om je geld te investeren in dingen die je wel naar waarde schat. Uiteraard moet je dit nuanceren en zeker niet opvatten alsof ik je de les wil spellen en wil zeggen wat je moet doen met je geld. Maar het is spijtig dat de releases worden afgebroken op basis van het uitzicht, terwijl de inhoud blijkbaar niet van groot belang is. Maar opnieuw, dat is mijn mening.
    Het één staat los van het ander. Mijn waardering voor de film heeft weinig te maken met de extra verzamelwaarde waar ik het in dat specifieke stukje over had. En opnieuw : alle begrip voor je persoonlijke standpunt, laat daar geen twijfel over bestaan. Zelf zie ik me overigens nog steeds niet downloaden, maar bij het verdwijnen van die extra verzamelwaarde kwam ik plots op het punt dat ik begrip kreeg voor mensen die een (legale) digitale collectie hebben. De reden? Ook bij velen onder hen gaat het namelijk om de film in kwestie en hun waardering daarvoor, niet om de blu-ray die fysiek in de kast staat. Het maakt hun liefde voor een bepaalde film in kwestie niet minder sterk.

    Het heeft geen zin om te blijven klagen over dingen die toch niet gaan veranderen.
    Akkoord. Ik zie nu eerlijk gezegd ook weinig mensen die blijven klagen eens ze zich neergelegd hebben bij de verandering van landelijke releases. Het uiten van de teleurstelling is nu eenmaal vanzelfsprekend, een menselijke reactie. Zeker wanneer 'gelijkgestemde zielen' er op inpikken. Valt me wel op dat vooral mensen die er anders over dachten op de kwestie bleven ingaan dmv tegenreacties die weinig begrip toonden, waardoor het onderwerp nog actiever bleef. Vandaar dat ik het belang dat specifieke verzamelaars er aan hechten toch even wenste te verduidelijken. Ik kan natuurlijk enkel voor mezelf spreken, maar ik begrijp mensen die andere prioriteiten bovenaan zetten 100%. Enkel de inhoud is belangrijk? Perfect mogelijk. Alleen verwacht ik wat begrip voor mensen die andere verwachtingen hebben. zoals Pieter D mooi aangaf.

    En uiteraard is het één onvermijdelijk met het ander verbonden, automatisch zullen bepaalde uitvoeringen en dergelijke steeds vernoemd worden bij nieuwe blu-ray releases. Vandaar dat ik bv. een slipcover uit Thailand voor deze uitgave ook even in dit topic plaats, voor leden die wel interesse hebben in die zaken. Alleen hoop ik dat het in de toekomst kan zonder dat daar op negatieve wijze op ingehaakt word. (voor de duidelijkheid : algemeen, ik doel niet noch op jezelf, noch op andere specifieke leden) Mij kunnen bepaalde extra's niet boeien, ook daarover lees je hier vaak frustraties die al wat zwaarder klinken. Begrijpelijk, er zijn mensen die daar wel veel waarde aan hechten. Maar het lijkt me dan ook niet nodig om op mijn beurt de desbetreffende personen en hun herhaaldelijke meldingen aan te kaarten en te stellen dat het helemaal niet belangrijk is. (nogmaals, ik zeg bij deze niet dat jij dat wel doet) Ook al boeit het me niet. Het is niet meer dan normaal dat ze ook op dat vlak hun ongenoegen uiten en andere mede-geïnteresseerden informeren.

    Zo zie ik het. En ja, ik begrijp ook jouw kijk op deze kwestie.
    Laatst aangepast door Esteban : 07-04-2012 om 16:25

  24. #2299

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martijn0432 Bekijk bericht
    Dus toch? Ik snap het echt niet. Waarom mensen betalen om dat lied te vertalen en in te zingen en er dan niks mee doen?
    Inderdaad. Al in juni 2004 heb ik het liedje vertaald voor een re-release op DVD, en heeft het heel lang geduurd voordat het daadwerkelijk uitgekomen is.

    Ik dacht dat If I never knew you weer terug in de film gemonteerd zou worden. Maar erg jammer dat dat dus niet gaat gebeuren, als ik het zo lees hier... Maar ik lees dus wel bij de bonusmaterialen "Niet gebruikt liedje 'Nu ik jou heb ontmoet'..."
    Dus misschien dat de Nederlands ingezongen versie er dan toch bij staat...?
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  25. #2300

    Standaard

    Ik heb Disney net nog gemaild om bevestiging en if so: waarom de sleeves verwijderd zijn maar het antwoord is ondertussen wel duidelijk. Ik wilde gewoon m'n mening laten horen. Ik weet wel dat nu de slipcovers er niet meer bij zullen zitten, ik ook niet perse meer op dag 1 de nieuwe titels hoef te hebben. Ik wachten wel op de BOGOF acties die ongeveer elk half jaar wel een keer voorbij komen.

Pagina 92 van 216 EersteEerste ... 4282888990919293949596102142192 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •