Pagina 152 van 216 EersteEerste ... 52102142148149150151152153154155156162202 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.776 tot 3.800 van 5380 worden weergegeven.
  1. #3776

    Standaard

    Kent iemand een goede Deense webshop?

    Regio A staat gewoon op productpagina op Amazon.com. Dus ik weet niet wat te doen... Winnie komt hier denk ik nooit uit. Maar als hij het niet doet is het waste of mone
    PS Het staat bij product details.
    Laatst aangepast door Themeparkfan1987 : 23-03-2013 om 23:15

  2. #3777

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Themeparkfan1987 Bekijk bericht
    Regio A staat gewoon op productpagina op Amazon.com. Dus ik weet niet wat te doen... Winnie komt hier denk ik nooit uit. Maar als hij het niet doet is het waste of mone
    PS Het staat bij product details.
    Amazon.com is geen betrouwbare bron voor informatie over een regiocode van een bepaalde titel. Er staat regio A, omdat Amazon.com een Amerikaans bedrijf is. En Amerika is regio A. Dat wil echter niet zeggen dat de disc niet op een speler uit een andere regio af te spelen is.

  3. #3778

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Themeparkfan1987 Bekijk bericht
    Kent iemand een goede Deense webshop?
    Ik heb het nog even voor je nagekeken, maar de site waar ik hem ooit gekocht heb lijkt niet meer te bestaan. Er staat momenteel wel een exemplaar op ebay.

    http://www.ebay.co.uk/itm/MAKE-MINE-...item3f22d0dea9

  4. #3779

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Themeparkfan1987 Bekijk bericht
    Kent iemand een goede Deense webshop?

    Regio A staat gewoon op productpagina op Amazon.com. Dus ik weet niet wat te doen... Winnie komt hier denk ik nooit uit. Maar als hij het niet doet is het waste of mone
    PS Het staat bij product details.
    Ik heb Winnie The Pooh US versie en die speelt perfect af op mijn Europese speler. Geen zorgen dus.

    Zelfde geldt voor The Great Mouse Detective (Speurneuzen) en Treasure Planet (Piratenplaneet) die bij ons niet uitgebracht zijn.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  5. #3780

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Amazon.com is geen betrouwbare bron voor informatie over een regiocode van een bepaalde titel. Er staat regio A, omdat Amazon.com een Amerikaans bedrijf is. En Amerika is regio A. Dat wil echter niet zeggen dat de disc niet op een speler uit een andere regio af te spelen is.
    Als je naar de detailafbeelding kijkt (Amazon.com pagina links boven) van de binnenkant kun je zien dat het 'regiovrije' ABC BluRay logo op de disk is gedrukt. Zowel de Winnie the Pooh als de Wreck-it Ralph release. De eerdere post in dit thread is voor mij de bevestiging dat beiden inderdaad regiovrij zijn. FWIW.

    Vermelding van 'The Wild' in pagina 150 van dit thread aangepast nadat bleek dat 'ie in NL uit moet zijn. Was onder mijn radar doorgevlogen...
    Laatst aangepast door EricO : 24-03-2013 om 00:12
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  6. #3781

    Standaard

    Ik ga er proberen vandaag werk van te maken. Ik studeer film en zit momenteel in wat producties waardoor ik niet altijd wat forumtijd kan opbrengen Ik heb van in het begin mijn lijst gebaseerd op deze lijst.

    edit: is het eigenlijk mogelijk de beginpost over te dragen aan iemand anders?


  7. #3782

    Standaard

    De kortere lijst is natuurlijk de enige echte met Tangled als nummer 50. Maar bij ons thuis hanteren we de langere lijst... Omdat Disney NL de nummers op de hoesjes zo heeft gedrukt. Hoe doen jullie dat?

    Ik zie net dat de Classice na Frozen Marvel is met titel Big Hero 6.... Gebaseerd op een andere film. Als dat het niveau is van komende classics is stop ik met verzamelen. Sowieso is Marvel niet echt Disney.

  8. #3783

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Themeparkfan1987 Bekijk bericht
    Sowieso is Marvel niet echt Disney.
    Pixar wel echt Disney?

  9. #3784

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hennie Bekijk bericht
    Pixar wel echt Disney?
    Zijn dan ook geen Classics.

  10. #3785

  11. #3786

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Themeparkfan1987 Bekijk bericht
    Hoe doen jullie dat?
    Ikzelf negeer de nummers zoveel mogelijk. Disney NL heeft er qua nummering vanaf het begin al een potje van gemaakt. En zeker toen ze eenmaal wanproducten/flops als Chicken Little en The Wild erbij gingen betrekken, werd het pijnlijk duidelijk dat het hier enkel om verkoop gaat, niet meer het handhaven van de lijst. Ook als je ziet dat andere landen ook andere lijsten hanteren vind ik niet meer geloofwaardig.

    Ik zet de nummers zoveel mogelijk bij elkaar waar het kan, maar zet de collectie vooral zo neer wat voor het oog het mooist is. Schuifhoezen bij de schuifhoezen en dunne doosjes bij elkaar.

  12. #3787

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fonzie Bekijk bericht
    Disney NL heeft er qua nummering vanaf het begin al een potje van gemaakt. En zeker toen ze eenmaal wanproducten/flops als Chicken Little en The Wild erbij gingen betrekken, werd het pijnlijk duidelijk dat het hier enkel om verkoop gaat, niet meer het handhaven van de lijst.
    Chicken Little is een officiële Classic, dus niet alleen in Nederland. De film is door dezelfde studio gemaakt als bijvoorbeeld Snow White en The Lion King. Dat een film flopt betekent dus niet dat het geen Classic kan zijn, want de film is op voorhand al een Classic, puur omdat de film door die studio wordt gemaakt.

    The Wild is inderdaad in de USA geen Classic, Disney heeft die film ook niet gemaakt. Alleen de distributie verzorgd.

  13. #3788

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hennie Bekijk bericht
    Pixar wel echt Disney?
    Yep, Pixar is voor 100% door Disney overgenomen een paar jaar terug.

    Een andere discussie is 'classics'. Zo heet het thread nu eenmaal, maar tegelijkertijd wordt er vaak genoeg afgedwaald naar de andere animatiefilms die door Disney (Pixar) in de loop der jaren zijn gemaakt.

    Hanteer je de lijst van 'classics' die Disney USA ooit opstelde, dan blijf je bij de lijst die in de OP staat. Maar het gevolg zou wel zijn dat de helft van de mailtjes hier gaan 'trollen' omdat een bepaalde Disney (Pixar) animatiefilm niet op die klassiekerlijst staat. n.m.m. Verspilde energie, je zou het (moeten) willen hebben over de films, de verkrijgbaarheid en dergelijke.

    Dat is nog los van de discussie dat Disney UK en Disney NL net iets verschillende lijsten hebben samengesteld (zie mijn lange post op pag 150). 'Mary Poppins' is ontegenzeggenlijk n.m.m. een kinderfilmklassieker, maar daarmee is het volgens Disney USA nog geen animatie 'classic' en volgens Disney NL wel. Je kunt lang filisoferen over het animatiegehalte, ook al omdat de animatie van die tijd zo goed herkenbaar is, maar vandaag de dag zijn tientallen procenten van alle 'grote' films animatie. Denk aan 'Enchanted', waar de chipmunk en de draak in het live-action-gedeelte ook volledig geanimeerd zijn, tot Transformers 1/2/3, Avatar, LotR/Hobbit, Avengers, Hulk en ga zo maar door.

    Zoals we al ruim 150 pagina's doen, mag dit thread van mij rustig gaan over alles aan 'Disney' animatie 'feature films', classics en vervolgen, óók als er een flinke portie live-action in zit. Alleen de shorts dan in een ander thread . 'Animatie' wat mij betreft gedefinieerd door het 'tekenfilm' uiterlijk van de filmpersonages, gecombineerd met het Disney / Pixar stijlkenmerk dat het beoogde publiek kind of 'jong van hart' is .

    Een aanvulling tot slot: Marvel is niet al te lang geleden óók geheel door Disney overgenomen. Maar Marvels films gaan uit van live-action, naar echte mensen/beesten/watdanook gemodelleerde CGI-modellen, dit ter onderscheid van de versimpelde tekenfilm-uiterlijken in wat iedereen animatiefilms noemt. Marvel hoort n.m.m. met zijn films dus ook in een ander thread thuis.
    Laatst aangepast door EricO : 24-03-2013 om 12:45
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  14. #3789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Themeparkfan1987 Bekijk bericht
    De kortere lijst is natuurlijk de enige echte met Tangled als nummer 50. Maar bij ons thuis hanteren we de langere lijst... Omdat Disney NL de nummers op de hoesjes zo heeft gedrukt. Hoe doen jullie dat?
    ...
    De 'classic' lijst is in essentie gesorteerd op productie-/verschijningsjaar in de USA. Ik hanteer die volgorde. Ik heb wel veel USA- en UK-titels, maar het merendeel zijn toch de NL-uitgaven.

    De USA-publicaties hebben geen nummer op de rug, dus dat maakt niet zoveel uit. De UK-releases wel sinds Disney er mee begon. Omdat de UK-schijfjes vaak (*) gelijk zijn aan de NL-releases en in een aantal gevallen máánden eerder verschenen, heb ik er de nodige van. Maar het jaartal is voor mij doorslaggevend; als een bezoeker bij mij thuis naar die 'wanorde' vraagt heb ik gelijk een gespreksonderwerpje .

    (*) Lees: met NL-nasynchronisatie en ondertitles. Alleen, dit is niet gegarandeerd bij alle titels (nu of toekomstig) zo, dus altijd controleren als je wilt kopen als dit voor jou belangrijk is.
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  15. #3790

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Digi-gek Bekijk bericht
    Blijkbaar is er een landelijke Disney actie. Zag vandaag veel titels liggen bij de MM voor 11,99. Heb meteen Aladdin, Mulan en Brave maar meegenomen.
    Heb je Brave ook kunnen oppikken voor €11.99?

  16. #3791

    Standaard Brother Bear beeldproblemen

    In het eerste gedeelte van Brother Bear is het beeld zowel boven als onder, links en rechts voorzien van zwarte balken. Later in de film zijn deze zwarte balken links en rechts verdwenen, en zijn ze alleen nog boven en onder. Dit heb ik nooit eerder met een blu-ray ervaren; tv en blu-ray zijn dusdanig ingesteld dat ze het laten zien zoals op de bron staat. Ik heb 2 setups, het probleem manifesteert zich op beide.

    Ik heb nog niet gekeken wanneer de overgang plaatsvindt. Het doet zich in elk geval voor bij de keuze voor Nederlands in het top menu.

    Bij bijv. The Dark Knight weet ik dat het scherm wisselend beeldvullend is, maar dat is ook zo bedoeld.
    Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
    Receiver | NAD T757(v1)
    Output (video) | Panasonic 50PZ800
    Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)

    Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.

  17. #3792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrjobse Bekijk bericht
    In het eerste gedeelte van Brother Bear is het beeld zowel boven als onder, links en rechts voorzien van zwarte balken. Later in de film zijn deze zwarte balken links en rechts verdwenen, en zijn ze alleen nog boven en onder. Dit heb ik nooit eerder met een blu-ray ervaren; tv en blu-ray zijn dusdanig ingesteld dat ze het laten zien zoals op de bron staat. Ik heb 2 setups, het probleem manifesteert zich op beide.

    Ik heb nog niet gekeken wanneer de overgang plaatsvindt. Het doet zich in elk geval voor bij de keuze voor Nederlands in het top menu.

    Bij bijv. The Dark Knight weet ik dat het scherm wisselend beeldvullend is, maar dat is ook zo bedoeld.
    Wees niet bang; dit hoort bij Brother Bear ook te gebeuren.

    Tijdens het eerste gedeelte van de film zie je de wereld van Kenai door de ogen van een mens, nogal een smalle/kleine kijk op de wereld. Dit wordt extra ondersteund door de smalle beeldverhouding; op de Blu-ray zul je daarom zowel boven/onder EN links/rechts zwarte balken zien.

    Zodra Kenai in een beer verandert, verandert ook zijn kijk op de wereld. Het beeld wordt dan extra breed en de kleuren worden een stuk feller; de zwarte balken links/rechts verdwijnen. Doordat deze verhouding nog steeds niet mooi op je 16x9 breedbeeld televisie past, zul je alsnog zwarte balken boven/onder zien. Dit is volkomen normaal!

    Bij de oorspronkelijke DVD-uitgave in Nederland had men de fout gemaakt deze wisseling in beeldverhouding niet mee te nemen; de gehele film was 16x9 waardoor je in feite tweederde van de film een gedeelte van links/rechts miste. Deze Blu-ray-uitgave maakt die fout weer goed!

  18. #3793

    Standaard

    Bij Brother Bear is de wisseling van het beeldformaat ook zo bedoeld. De eerste 24 minuten hebben een formaat van 1.85:1 en de rest van de film 2.35:1. Dit om te benadrukken dat Kenai nadat hij in een beer is verandert een bredere kijk heeft op de wereld .

  19. #3794

    Standaard

    Voor verdere uitleg over Brother Bear klik
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #3795

    Standaard

    Ik heb een tijd geleden Dumbo gekeken en vandaag Snow White en kon alleen de optie 4:3 beeldformaat kiezen of 4:3 met de zijkanten gevuld met 'vaste plaatjes' die per bepaalde beelden veranderen ( bijv.: zodra Sneeuwwitje in de bossen rent komen er bomen aan de zijkant, als de Queen in beeld is bij de spiegel komen soort gordijnen aan de zijkant ).

    Is dit zo bij alle Disney classics qua beeldformaat ? Ik hoopte op een vullend beeldformaat.
    Als dat geen optie is, wat is daar de reden van ? Ik dacht meteen dat het had te maken dat het vroeger gewoon zo is gemaakt voor de 'dikke' tv schermen, klinkt nogal raar maar wie weet !?

  21. #3796

    Standaard

    Sneeuwwitje en Dumbo, maar ook bijvoorbeeld Pinokkio, Alice in Wonderland en Bambi zijn gemaakt met een beeldformaat van 1.33:1 (1.37:1 om precies te zijn). Toen deze films werden gemaakt bestond er nog geen breedbeeld. Een breedbeeldtelevisie heeft een beeldformaat van 1.78:1. Beeldformaten die smaller zijn (1.33:1, 1.66:1) geven links en rechts zwarte balken. Beeldformaten die breder zijn (1.85:1, 2.35:1) geven boven en onder zwarte balken. Omdat er nog steeds mensen zijn die denken dat wanneer ze zwarte balken zien ze beeld missen heeft Disney DisneyView uitgevonden. De zwarte balken links en rechts worden dan opgevuld. Dumbo en de ander genoemde titels hebben dus zwarte balken omdat ze niet in breedbeeld zijn gemaakt. Disney kan de films wel breedbeeld maken, maar dan moeten ze boven en onder beeld afsnijden, maar dat wil je natuurlijk niet of wel?

  22. #3797

    Standaard

    Vrijwel alle speelfilms van voor 1955 waren in 4:3 en pas daarna begon men breedbeeld formaten te gebruiken. Disney week trouwens wel een beetje af van die trend want zij hebben ook na de doorbraak van breedbeeld nog wel een aantal films in 4:3 gemaakt. Ratio's en Disney (en dan speciaal de animated classics) is een ingewikkeld verhaal, maar ik kwam er een interessant artikel over tegen op DVDizzy: http://www.dvdizzy.com/oar.htm

  23. #3798

    Standaard

    Is het nog mogelijk om voor een leuke prijs aan Sneeuwwitje en Doornroosje aan te komen. Ik kan ze allebei wel vinden voor 30 per stuk. Maar om nou 60 euro te betalen voor 2 films van nog geen 90 minuten.

  24. #3799

    Standaard

    Ja lap het was te verwachten, ik vraag me nu al af hoeveel kopers er in de Blokker staan te klagen dat hun blu-ray zwarte balken bevat

    Zulke klachten waren ook de oorzaak van het uitbrengen van full-screen verkapte films op DVD (zie Harry Potter in de beginjaren!).

    En dat was waarschijnlijk ook de reden dat Disney vooraf bewust heeft beslist om de DVD uitgave van Brother Bear zo uit te brengen. Het betrof hier volgens mij 100% een bewuste keuze (redenen: 16/9 schermen niet overal doorgedrongen, 1:85 in een 2:35 formaat op een 4/3 TV op de kinderkamer, het zou wat geweest zijn!!).

    Met blu-ray kan je zulke keuze natuurlijk echt niet maken daar het nog steeds om een drager gaat die de voorkeur draagt van filmliefhebbers.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    Is het nog mogelijk om voor een leuke prijs aan Sneeuwwitje en Doornroosje aan te komen. Ik kan ze allebei wel vinden voor 30 per stuk. Maar om nou 60 euro te betalen voor 2 films van nog geen 90 minuten.
    Ze zitten overal in de kluis, dus ze worden enkel nog maar duurder. Enkel in Italië kan je Sneeuwwitje nog redelijk goedkoop op de kop tikken met NL audio/ondertiteling, maar met verzending bij zit je natuurlijk vaak even duur.
    Laatst aangepast door kristofke : 25-03-2013 om 08:36

  25. #3800

    Standaard Re:

    Is het inmiddels duidelijk of Peter en de draak in Engeland inclusief de ontbrekende 20 minuten is? Zo ja, bevat deze BR Nederlandse ondertiteling?

Pagina 152 van 216 EersteEerste ... 52102142148149150151152153154155156162202 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •