Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 5678910 LaatsteLaatste
De resultaten 201 tot 225 van 228 worden weergegeven.
  1. #201

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martijn0432 Bekijk bericht
    Zelf denk ik ook dat Cobb op het eind nog steeds droomt, maar het argument dat je dit kan opmaken omdat de kinderen even oud zijn vind ik ook weer niet helemaal opgaan. We weten dat hij 50 jaar heeft gedroomd, maar in werkelijkheid is dat veel korter. Ik weet de precieze berekening niet meer, maar het zou dus best zo kunnen zijn dat hij voor zijn kinderen helemaal niet zo heel lang weg is geweest.
    Hoe lang hij echt is weggeweest, is afhankelijk vanhet aantal "droomlagen". Elke laag vertraagt de tijd 20x. Aangezien Mal zich een tweede keer om het leven wilde brengen om wakker te worden wat resulteerde in zelfmoord, kun je aannemen dat Cobb en Mal één droom hadden en niet meer dan dat. 50 jaar in die droomwereld zou dus 2,5 jaar in de echte wereld moeten zijn.

    Dat zou echter betekenen dat Cobb en Mal 2,5 jaar hebben liggen dromen? Dat lijkt me sterk. Doe er nog een droomlaag bij, en we komen op iets meer dan 45 dagen. Nog een droomlaag; 2 dagen. Nóg een droomlaag; 2,4 uur. Maar dat zou betekenen dat de film zich dus afspeelt in de derde droomlaag. Oftewel; het hele verhaal is een droom in een droom in een droom. De tol zal blijven draaien.

    Tenminste, aangenomen dat wat in de film verteld wordt ook echt waar is. Het zou immers ook om een "gewone" droom kunnen gaan waarin een soort fantasiewereld is gecreëerd door wie dan ook. Misschien door Cobb die in de realiteit toch Mal is kwijtgeraakt en letterlijk van haar blijft dromen? Misschien is ze helemaal niet dood maar is hij daar zo bang voor dat hij ervan gaat dromen? Ziet Saito in zijn dromen een rol voor zich weggelegd als held die de wereld van de ondergang redt? Droomt Fisher ervan een prominente rol in te nemen in het wel en wee van het bedrijf van zijn vader, die minachtend op hem neerkijkt?
    Laatst aangepast door Devon1980 : 11-08-2010 om 21:22 Reden: spoilertag verplaatst
    Filmcollectie

    Samsung PS42Q7H · Harman Kardon AVR 245 · Harman Kardon HKTS 7 · Onkyo DV-BD507

  2. #202

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door patrick_h Bekijk bericht
    Dat met die tol...

    Het idee van die dingetjes is toch dat jij de enige bent die ervan afweet, zodat je het doorhebt als je in andermans droom bent. Want de maker van de droom kan allerlei dingen manipuleren, maar hij/zij kan niet manipuleren waar hij/zij niet vanaf weet. Echter, als je in je eigen droom bent kun je gewoon zelf de werking van de dingetje manipuleren. Dus als Cobb in zijn eigen droom zit, kan hij dat tolletje gewoon zo manipuleren dat het voor hem lijkt alsof hij wakker is. Of ben ik nu gek?
    Het is daarom ook dat er veel mensen zijn die denken dat de film zich afspeelt in de droom van Mal
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  3. #203

    Standaard

    Vandaag voor de derde keer gezien. Deze keer in Imax Rotterdam. Wat een geweldige film blijf ik dit vinden zeg. Vond hem weer net zo spannend. Kan niet wachten op de volgende batman film. Ook omdat ik batman fan ben, maar weer na deze film gezien te hebben. Deze film moet je gewoon in de Imax gezien gezien hebben.

  4. #204

    Standaard

    Dé grote belofte van deze zomer en de film waar ik ook het meest naar uitkeek.
    En tja, hij (Nolan) stelde weer niet teleur.

    Intrigerend verhaal, geweldige effecten en spetterende actiescènes.
    Topvermaak van de bovenste plank.
    Kan niet meer wachten om deze op DVD te hebben en ‘m weer herbeleven.
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  5. #205

    Standaard

    Inception - Nolan -2010

    Om maar met de deur in huis te vallen....het geheel liet me volledig koud. Vooral de beweegredenen vond ik niet boeiend (multinational die via het inplanten van een idee in een droom bij het zoontje van een rijke stinkerd nog meer geld wil verwerven). De motief van DiCaprio die bij zn kinderen wil zijn terwijl de opa de kids gewoon naar hem kan brengen. Vooral het eerste uur had ik het idee alleen maar naar uitleg te zitten kijken terwijl ik hoopte dat het verhaal nu eindelijk eens kon gaan beginnen.

    Ik miste het meeleven met een personage, het was allemaal zo vlak. Personages kwamen in het verhaal zonder duidelijke motivatie, zoals het karakter van Ellen Page. Zelfs de actiescènes heb ik beter gezien in bv the Dark Knight. Op zich leuk gevonden, het hele droom in een droom in een droom maar ik had toch het gevoel naar een trucje te kijken. Ik droom zelf toch interessanter in vergelijking met wat we te zien kregen. Van de droomwerelden had ik meer verwacht. Het verhaal had zichzelf moeten vertellen a.d.h.v. beeldtaal maar in plaats daarvan veel uitleg in de vorm van dialoogscenes.

    Ook de scenes met de kinderen van DiCaprio had ik op een gegeven moment echt wel gezien...het punt was me onderhand wel duidelijk. Ik vond het verhaal onnodig verwarrend. De verschillende lagen leken haast te zijn ingebracht om te verbloemen hoe simpel het verhaal eigenlijk is. Beetje zand in de ogen strooien. Ook de onnodig bombastische muziek vond ik ongepast. Nu een dag later is er eigenlijk vrij weinig van blijven hangen. Komt toch vooral door het ontbreken van karakterontwikkeling waardoor het meeleven met personages niet van de grond kwam. Het waren voornamelijk pionnen in een krampachtig verzonnen tructjeswereld.

    Ergens in het geheel zit een mooie film verstopt maar het lijkt wel of Nolan teveel wilde en daardoor gehaast door de 140 minuten jakkerde. Niet een film die ik graag nog een keer wil zien. Aardig voor een keertje maar maakt voor mij de hype absoluut niet waar.

    6,5

  6. #206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Inception - Nolan -2010
    Om maar met de deur trein in huis te vallen....
    Gisteren zelf dan (eindelijk) in de bios gezien. Kortom vond het een geweldige film!

  7. #207

    Standaard

    De limited edition blu-ray is onthuld en voor de liefhebbers nu al de mogelijkheid om te pre-orderen. Vind het er allemaal heel gaaf uit zien en ondanks dat het een zeer goede film is ga ik toch maar voor de gewone DVD, begin december is de release. Nog even geduld dus.

    http://www.nolanfans.com/2010/09/03/...vealed-for-uk/

  8. #208

    Standaard

    Mooie film, makkelijk te volgen verhaal wat ik eerst niet verwachte, een soort van open einde...film heeft mij verrast. Hoef deze niet geljk nog een keer te zien,maar komt zeker in mijn film collectie.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  9. #209

  10. #210
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  11. #211

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Inception - Nolan -2010

    Om maar met de deur in huis te vallen....het geheel liet me volledig koud. Vooral de beweegredenen vond ik niet boeiend (multinational die via het inplanten van een idee in een droom bij het zoontje van een rijke stinkerd nog meer geld wil verwerven). De motief van DiCaprio die bij zn kinderen wil zijn terwijl de opa de kids gewoon naar hem kan brengen. Vooral het eerste uur had ik het idee alleen maar naar uitleg te zitten kijken terwijl ik hoopte dat het verhaal nu eindelijk eens kon gaan beginnen.

    Ik miste het meeleven met een personage, het was allemaal zo vlak. Personages kwamen in het verhaal zonder duidelijke motivatie, zoals het karakter van Ellen Page. Zelfs de actiescènes heb ik beter gezien in bv the Dark Knight. Op zich leuk gevonden, het hele droom in een droom in een droom maar ik had toch het gevoel naar een trucje te kijken. Ik droom zelf toch interessanter in vergelijking met wat we te zien kregen. Van de droomwerelden had ik meer verwacht. Het verhaal had zichzelf moeten vertellen a.d.h.v. beeldtaal maar in plaats daarvan veel uitleg in de vorm van dialoogscenes.

    Ook de scenes met de kinderen van DiCaprio had ik op een gegeven moment echt wel gezien...het punt was me onderhand wel duidelijk. Ik vond het verhaal onnodig verwarrend. De verschillende lagen leken haast te zijn ingebracht om te verbloemen hoe simpel het verhaal eigenlijk is. Beetje zand in de ogen strooien. Ook de onnodig bombastische muziek vond ik ongepast. Nu een dag later is er eigenlijk vrij weinig van blijven hangen. Komt toch vooral door het ontbreken van karakterontwikkeling waardoor het meeleven met personages niet van de grond kwam. Het waren voornamelijk pionnen in een krampachtig verzonnen tructjeswereld.

    Ergens in het geheel zit een mooie film verstopt maar het lijkt wel of Nolan teveel wilde en daardoor gehaast door de 140 minuten jakkerde. Niet een film die ik graag nog een keer wil zien. Aardig voor een keertje maar maakt voor mij de hype absoluut niet waar.

    6,5
    Kan met totaal niet vinden in je hele relaas (maar natuurlijk respecteer ik je mening).
    Waar ik moeite mee heb is dat je bijv. zegt dat de personages je niet raken. Die raakten mij dus weldegelijk. Alleen bij Page had ik het wat minder.
    Ook vond ik het verhaal totaal niet verwarrend. Je kan het zo simpel maken als je wilt en je kunt er ook verschillende lagen in zien. Het is maar wat je wilt.

    Ik heb eigenlijk een tip voor je. Je moet films niet helemaal gaan analyseren. Dat doet jezelf niet goed. Op den duur is er geen film meer goed genoeg. Als deze film al niet goed genoeg is (qua commerciele films) voor welke film ga je dan nog uit je dak?

  12. #212

    Standaard

    Heb vandaag net de soundtrack CD binnen gekregen.
    Wat een soundtrack zeg.........erg creepy en sfeervol. Maar dat verdient een film van dit kaliber ook

  13. #213

    Standaard

    Tja, hoe je verwachtingen het kijkplezier bepalen. De trailer zag er spannend uit, en film was ook onderhoudend. Maar het meeleven met de held ging me ook moeilijk af. De visuele droomwereld zag er geweldig uit, maar er helemaal in zitten... Nee, niet echt.

  14. #214

    Standaard

    Er is nu een leuke promotie op Facebook voor Inception om exclusieve beelden e.d. te ontvangen:

    http://www.facebook.com/pages/Incept...app_4949752878
    Watched it

  15. #215

  16. #216

    Standaard

    Gezien de hoge waarderingen had ik veel van deze film verwacht. Helaas vond ik het echter een bijzonder slaapverwekkende vertoning en in het geheel niet voor herhaling vatbaar.

  17. #217

    Standaard

    Ontgaat mij dat je een film als deze slaapverwekkend kunt vinden. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  18. #218

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ontgaat mij dat je een film als deze slaapverwekkend kunt vinden. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk...
    Misschien vindt hij de films die wij slecht vinden wel goed je weet het niet he. Maar Inception is echt wel de film van 2010 (mijn mening)

  19. #219

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Misschien vindt hij de films die wij slecht vinden wel goed je weet het niet he. Maar Inception is echt wel de film van 2010 (mijn mening)
    echt niet!
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  20. #220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Misschien vindt hij de films die wij slecht vinden wel goed je weet het niet he. Maar Inception is echt wel de film van 2010 (mijn mening)
    Als je bijvoorbeeld the matrix en/of avatar ook goed vind dan klopt dat in ieder geval al voor een deel. Zowel deze twee als Inception kunnen bij mij niet meer dan 1/10 scoren. Dit laatste omdat ik bij alle drie de films niet op een normale manier het einde wist te halen.

    Ieder zijn ding zullen we maar zeggen.
    Laatst aangepast door GHR : 07-12-2010 om 17:25

  21. #221

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door GHR Bekijk bericht
    Als je bijvoorbeeld the matrix en/of avatar ook goed vind dan klopt dat in ieder geval al voor een deel. Zowel deze twee als Inception kunnen bij mij niet meer dan 1/10 scoren. Dit laatste omdat ik bij alle drie de films niet op een normale manier het einde wist te halen.

    Ieder zijn ding zullen we maar zeggen.
    In jouw perspectief klopt dat misschien; maar ik zet bijvoorbeeld persoonlijk Inception niet in hetzelfde rijtje als Avatar als zijnde originele verhaal. Wel hebben Avatar en The Matrix gigantisch veel invloed op de technische productie van een film met 3-D en Bullet-time, dat kan je niet ontkennen. Maar over smaak qua het goed vinden van een film valt niet te twisten idd.....

  22. #222

    Standaard

    Vanavond bekeken. Ik begin inmiddels te geloven dat goed gerecenseerde hedendaagse films zonder uitzondering tegenvallende hypes zijn. Deze film is daar het zoveelste voorbeeld van. Ik snap niet waarom deze film zo goed besproken wordt terwijl we het plot en de aankleding van de film al zo vaak gezien hebben. Kijken mensen tegenwoordig geen oudere films meer of zo? Zelfs een recente film als The Matrix (overduidelijk een inspiratiebron) gaat veel creatiever en veel spectaculairder om met het thema.

    Het einde was trouwens wel erg voorspelbaar. En wat me vooral tegenviel was hoe oppervlakkig het concept van "dramatische thriller die zich afspeelt in dromen" toegepast werd: ik had veel meer twists verwacht en een veel interessanter verhaal. Het was ook erg lastig om ook maar enige sympathie te voelen voor de hoofdpersonen. Nee, dit is wat mij betreft zeker geen aanrader.

  23. #223

    Standaard

    Nou, om The Matric nu een inspiratiebron te noemen terwijl The Matrix slechts aanstipt dat Neo wellicht in een droomwereld leeft (en dit wordt nadien veranderd in een alternatieve werkelijkheid, geen droom) vindt ik wat kort door de bocht en geen recht aandoen aan het verhaal van Inception. IMO heeft dit verhaal veel meer subtielere elementen en heeft veel meer realistischere emoties. The Matrix heeft ook verschillende verwijzingen naar mythologische elementen maar de Wachowski's hebben hiervan (vooral door deel 2 en 3 te maken) hiervan een wanordelijke brei gemaakt. Daarnaast wordt er in The Matrix zelfs een apart filmkarakter geconstrueerd om de kijker eigenlijk alles uit te leggen (The Oracle) zodat we als kijker niet teveel hoeven na te denken.
    Ik vind het juist fijn dat Nolan niet de huidige modetrends volgt en -tig zogenaamde twists in zijn film stopt, en juist de verhaallijn te verdiepen dmv de meerdere droomsequenties te laten verdiepen.
    Maar nu ben ik wel benieuwd welk verhaal jij dan interessanter zou vinden....terwijl Nolan over dit verhaal ruim 12 jaar heeft gedaan en alleen al voor het idee tig miljoenen van Warner heeft gekregen.... ik zou zeggen: als jij nu een interessanter verhaal weet, dan zou ik toch even de juiste mensen gaan bellen...
    Het einde was op zich niet echt onvoorspelbaar...maar had jij het ECHTE einde voorspeld dus met die tol? Dat denk ik toch echt niet, en dit geeft de film juist wel net die meerwaarde waardoor de film zo veelbesproken wordt op internet. Net als The Matrix toendertijd...

  24. #224

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Nou, om The Matric nu een inspiratiebron te noemen
    Nog even afgezien van het feit dat Richard niet beweert dat Inception z'n inspiratie uit The Matrix haalt, moet ik hem ook bijvallen m.b.t. z'n opmerking dat er wel meer films zijn die spelen met een vergelijkbaar thema. Niet alleen in The Matrix is er sprake van een verhaal dat draait om het manipuleren van de werkelijkheid via een schijnwereld, maar ook in films als Dreamscape, The Cell en David Cronenberg's eXistenZ. En dat zijn 3 titels die me nu spontaan binnenvallen.
    Daarmee is niet gezegd dat Nolan leentjebuur speelt bij deze films. Maar de veelgehoorde bewering dat het een vernieuwende film zou zijn, is toch wel wat overdreven.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  25. #225

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Nog even afgezien van het feit dat Richard niet beweert dat Inception z'n inspiratie uit The Matrix haalt,
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Zelfs een recente film als The Matrix (overduidelijk een inspiratiebron) gaat veel creatiever en veel spectaculairder om met het thema.

    moet ik hem ook bijvallen m.b.t. z'n opmerking dat er wel meer films zijn die spelen met een vergelijkbaar thema. Niet alleen in The Matrix is er sprake van een verhaal dat draait om het manipuleren van de werkelijkheid via een schijnwereld, maar ook in films als Dreamscape, The Cell en David Cronenberg's eXistenZ. En dat zijn 3 titels die me nu spontaan binnenvallen.
    Daarmee is niet gezegd dat Nolan leentjebuur speelt bij deze films. Maar de veelgehoorde bewering dat het een vernieuwende film zou zijn, is toch wel wat overdreven.
    Tuurlijk hebben de films een vergelijkbaar thema, maar ik vind dat Inception een stuk creatiever en subtieler omgaat met het thema Dromen, wat The Matrix IMO slechts aanstipt omdat het daarna gaat over een alternatieve werkelijkheid en waarbij heel duidelijk het onderscheid wordt gemaakt welke wereld de werkelijkheid is en welke niet en waar alles, maar dan ook alles, nep is. Inception speelt veel meer met de vraag welke wereld uiteindelijk nu de werkelijkheid is en dat je als mens je hierin kunt verliezen door (traumatische) ervaringen of persoonlijke overtuiging. Zeker zijn er meerdere films gemaakt die spelen met het thema dromen, maar niet zo toegankelijk en emotioneel, tenminste naar mijn mening. Dreamscpe ken ik zelf niet, The Cell wel en ExistenZ heb ik slechts flarden van gezien en vond ik erg ontoegankelijk. The Cell blijft imo toch ook erg aan de oppervlakte in hetgeen je meemaakt of kan ervaren in een droom wereld en is vooral een visueel verhaal (erg verdienstelijk, maar toch). Inception wordt nu vooral geroemd, niet IMO om zijn originaliteit, maar om het feit dat Nolan een (mogelijk) complex en multi-lagen verhaal toch erg behapbaar weet te presenteren en toegankelijk voor een breed publiek. Je kunt ervoor kiezen om verder te kijken naar de persoonlijke strijd van Cobb en de vraag in welke werkelijkheid hij nu leeft of je doet dat niet en alsnog mis je niets van het hoofdverhaal. En dat vindt ik toch wel erg vernieuwend....
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 11-12-2010 om 08:44

Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 5678910 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •