De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Dvdspeler, xbox, tv, surroundset. Hoe te linken?

    Hallo iedereen,

    Ik heb thuis een xbox 1.0 staan, een tv en een surroundset. De xbox gaat via scart naar de tv maar met speciale kabel splitst deze naar optical die de decoder van de surroundset in gaat. Dit werkt goed.
    Nu is mijn dvd speler van de xbox kapot en wil ik een gewone dvd speler aansluiten op de tv én surroundset (als het kan ook de (analoge) tv zelf op de surroundset).
    Dit is dus mijn situatie:

    Hoe sluit ik nu dus de dvd speler aan op de tv en de surroundset? Dit zijn de mogelijkheden van mijn apparaten:

    Decoder:
    - 2x optical in (een bezet door signaal van xbox)
    - 1x coaxial in
    - 1x 6-channel direct in (front, rear, sub)
    - 2x mini-jack (1x ear-out en een onbekende, er staat een muzieknoot bij maar koptelefoon werkt hierbij niet)

    TV:
    - 1x ear out
    - 1x scart in (bezet door de xbox)
    - 1x rood/wit/geel (er staat een icoontje bij met een pijl wijzend in een tv scherm, ik neem aan dus een input)

    Samengevat, hoe krijg ik surround signaal van de dvd speler naar de surround set, of anders stereo signaal van de tv naar de surround set?
    Alvast bedankt voor het lezen van deze lange post

  2. #2

    Standaard

    Decoder waarschijnlijk een 5450?

    TV 1x scart----- gebruik een switch om te schakelen tussen Xbox en DVD speler.

    Surround geluid van dvd speler naar decoder...... die snap ik even niet, als er sprake is van surround geluid dan komt dat er toch optisch of via digitaal coax uit en kun je dat toch zo aansluiten op die decoder

    Dan geluid van je TV naar die decoder, is ook mogelijk, scartbreakout(wel 1 kopen met weer een ingang aan de achterzijde) en 2 tulppluggen met een verloopkabeltje naar minijack, deze sluit je aan op die ingang waarop je koptelefoon niets doet( heel logisch want dat is een ingang )

    Om tussen je Xbox en DVD speler te schakelen kun je dit overwegen:


    Kost 8,95, je kan natuurlijk ook de kabels blijven ompluggen, wat niet echt aan te raden is bij scart, of kijken of er iemand bij je in de buurt nog wat heeft liggen, dat geld ook voor de volgende onderdelen:


    Voor geluid van je tv naar je decoder heb je dit nodig:



    of deze als je vrouwtjes aan het einde van je tulpkabel hebt:



    kan ook rechtstreeks aan de scartbreakout gekoppeld worden, kost €1,35 en is 1,5 meter lang. Is dat tekort dan koop je deze:



    ziet er hetzelfde uit, kost €2,60 maar is 3 meter lang, er is ook nog een 6 meter lang kabeltje en die kost €3,95

    Vanzelfsprekend heb je een breakout nodig als deze:



    Deze heeft aan de achterzijde weer een ingang, en dat is in jouw situatie wel belangrijk, voor de prijs hoef je het niet te laten, hij kost €3,25.

    Kijk hier maar even:
    http://www.audio-pluggen.nl/

    Zoeken met scart en tulp en je zult alles voor een prikkie kunnen vinden.

    Dat van die DVD speler en zijn aansluiting mag je nog even toelichten
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je uitgebreide reactie! Inmiddels heb ik een splitter gekocht, die werkt goed Ik kwam erachter dat de dvd speler inderdaad nog een coax uitgang heeft, dus ik heb nu ook mijn dvd speler aan de decoder gekoppeld. Wat wel raar was is dat er zowel als op de dvdspeler als op de decoder "coax" bij staat, terwijl een coaxkabel er niet inpast maar een tulp wel...
    Mijn tv heeft ook een mini-jack uitgang voor naar een koptelefoon, zou ik hiermee ook met een dubbel male 2,5mm jack kabel het geluid van de tv naar de decoder kunnen sturen? Dat scheelt me weer een scart ingang en verloopstukje

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyroq Bekijk bericht
    Bedankt voor je uitgebreide reactie! Inmiddels heb ik een splitter gekocht, die werkt goed Ik kwam erachter dat de dvd speler inderdaad nog een coax uitgang heeft, dus ik heb nu ook mijn dvd speler aan de decoder gekoppeld. Wat wel raar was is dat er zowel als op de dvdspeler als op de decoder "coax" bij staat, terwijl een coaxkabel er niet inpast maar een tulp wel...
    Mijn tv heeft ook een mini-jack uitgang voor naar een koptelefoon, zou ik hiermee ook met een dubbel male 2,5mm jack kabel het geluid van de tv naar de decoder kunnen sturen? Dat scheelt me weer een scart ingang en verloopstukje
    Inderdaad wel eens verwarrend voor een aantal mensen, een digitale uitgang die coax wordt genoemd en eruit ziet als een tulpaansluiting en niet als een antenneaansluiting.

    Je hoeft geen scartuitgang te missen, die scartbreakout die ik je liet zien heeft aan de achterzijde weer een ingang Het is een betere en geschiktere uitgang dan een koptelefoon uitgang, het geluid uit een koptelefoonuitgang kan wel eens behoorlijk tegenvallen. Het kan dus wel, maar het is niet iets dat ik in eerste instantie zal aanraden.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •