De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard hoe kan ik DVD recorder en Home C-set 't beste aansluiten

    Ik heb sinds kort een Sony HD TV, de KDL 46W4500, en al langer een Sony Home Cinema set, de DAV-X1G en een Daewoo HDD/DVD recorder, de DHR-8105/DH-6105.
    Ik ontvang rechtstreeks HD-TV dmv een AlphaCrypt kaart, dus zonder "kastje".
    De TV heeft 2 Scart aansluitingen, waarvan een SmartLink, één Component (in) aansluiting en diverse HDMI ingangen.
    De HC-set en de HDD recorder hebben echter geen HDMI uitgang, wel beiden een Component uit. Ik heb Scart kabels en Component-kabels.
    Hoe kan ik de apparaten nu het beste aansluiten, zodat ik optimale beeldkwaliteit krijg, zowel van de set als van de HDD-recorder en toch HD-TV kan blijven kijken?
    Als ik de antenne éérst aansluit op de HDD-recorder en en via "antenne uit" doorlus naar de TV, gaat dan het HD-signaal niet verloren? Of moet ik de antenne rechtstreeks op de TV aanluiten, maar hoe krijg ik dat (het beste) signaal naar de recorder en hoe sluit ik dan de HC-set aan (via de component kabel?)?

    Ik ben zelf een echte leek op dit gebied, dus ik ben benieuwd naar jullie oplossingen.

  2. #2

    Standaard

    Je bent enkel op zoek naar de bekabeling of zoek je ook nog naar d ebeste opstelling? Anders hier effe kijken : http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=70865
    Had soortgelijke vraag nl. Ik zat alleen wel met een decoder.
    van muur naar recorder naar tv levert in ieder geval geen verlies van je dig. signaal. Er gaat nl nog niets verloren. Wel als je dig. opneemt natuurlijk. Maargoed, ik ken dat AlphaCrypt gebeuren eigenlijk niet dus misschien weet iemand anders het beter

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •