Pagina 11 van 38 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste
De resultaten 251 tot 275 van 928 worden weergegeven.
  1. #251

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Had je bijdrage op DVDprofiler gezien en was enigszins teleurgesteld in Transformers, had hier gelezen dat hij 7.1 zou zijn,
    maar in het DVDProfiler programma meld je dat hij 5.1 is
    Ja je hebt helemaal gelijk....foutje gemaakt daar. Pas 'm zo snel mogelijk aan naar de werkelijkheid in DVDProfiler...
    Mhhhh had beter ff een week kunnen wachten met aanschaffen....altijd wel een prettige actie die 3 halen 2 betalen....
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  2. #252

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reusla Bekijk bericht
    Ja je hebt helemaal gelijk....foutje gemaakt daar. Pas 'm zo snel mogelijk aan naar de werkelijkheid in DVDProfiler...
    Mhhhh had beter ff een week kunnen wachten met aanschaffen....altijd wel een prettige actie die 3 halen 2 betalen....
    Kan gebeuren, even een keuze te hoog of te laag en het staat er fout. Had laatst een beeldformaat aangepast van een combo(DVD + BR) had
    enkel de BR en even niet goed opgelet, maar had het programma de DVD van PAL even ongemerkt weer op NTSC gezet.

    Heb mezelf voorgenomen om geen 3D BR's te kopen als ze me meer dan 20 euro kosten, dat is me tot op heden vrij aardig gelukt.
    Vroeger met Jan Tran kon je dan altijd nog wel redelijk slagen en had ook Thonie wat eerder de meer recentere 3D titels, helaas was
    de inkoop van Jan Tran niet legaal. Nu ben ik meer afhankelijk van reclames en acties zoals van de MM met 3 halen 2 betalen.
    Het houd wel in dat ik niet altijd de schijfjes zal kopen als zij net uit zijn, dat is me gewoon te kostbaar, al zijn er uitzonderingen,
    zoals de Hobbits, maar ook bijvoorbeeld Game of Thrones die ik wel direct koop, zou ik ook doen bij Star Trek materiaal.

    3D is niet een echt succes geworden...... volgens de handel.... kan ik toch wel een beetje begrijpen, het zal voor veel mensen
    toch financieel niet echt te behappen zijn, dure brillen bij de TV/beamer en de schijfjes zijn vaak overdreven duur en dat in een
    tijd dat zelfs heel veel mensen niet eens het nut zien van de toch wel duidelijke verbetering in beeld met Blu ray en in sommige
    gevallen ook met de audio als men tenminste een geschikte audio setup heeft, veel mensen met zo'n plastic weggooibarrel
    beseffen niet dat zij enkel naar de core luisteren.....

    Ook 7.1 of 7.2 kom je niet bij iedereen tegen om het maar eens heel mild uit te drukken, is ook echt iets voor de liefhebbers
    van een meer uitgebreidere beleving van het filmgeluid en die niet bang zijn voor een paar speakertjes in de ruimte. Die
    extra speakers kunnen je net even meer dat stukje beleving geven dat je helemaal omringt bent door geluid dat van
    alle kanten komt.

    Dan weer wat nieuws..... Dolby Atmos, de laatste Transformer uitgave beschikt erover, het is de eerste film met deze
    surroundcode, kun je weer 2 of 4 speakers extra aansluiten of gebruik maken van speciaal daarvoor gemaakte Atmos
    speakers. Jamie heeft het sinds kort, hij lijkt mij er wel positief over, al heeft hij zijn ervaringen nog niet met ons gedeeld.
    Zal hem zo binnenkort mogelijk een bezoek doen om ook dit te kunnen ervaren...... en dat wil niet zeggen dat ik er
    dan ook toe over zal gaan, het moet echt wel een forse en duidelijke toevoeging zijn..... en er is pas 1 film met Dolby Atmos...
    Ja, met 7.1 of 7.2 wordt je al helemaal omringt, maar als je het geluid ook nog eens van boven wilt laten komen en de geluiden
    uit je 7.1/7.2 uit een precieze locatie wilt laten horen, dan schijnt Dolby Atmos de manier te zijn/worden. Kun je je
    huidige setup aanvullen met 2 of 4 speakers, dat kan op verschillende manieren, maar je het er wel altijd een versterker
    met Dolby Atmos voor nodig.

    Toch wel benieuwd, ben niet bang voor nieuwigheden, al hoef ik niet altijd de eerste te zijn

    Oh..... hier een link naar jamie. zijn setup, al heeft hij nog niet veel prijsgegeven over zijn ervaringen en nieuwe speakers.

    http://dvd.nl/forum/showthread.php?7...ios-red-cinema
    Have fun and enjoy your collection

  3. #253

    Standaard

    Dawn of the Planet of the Apes 3D (NL versie) heeft DTS HD MA 7.1 Track (Engels) op zowel de 2D als 3D versie van de film.
    Blu-ray is in mijn bezit.
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  4. #254

    Standaard

    Ik ben wel ontzettend benieuwd naar Dolby Atmos thuis.... Heb al de nodige Atmos films in Vlaardingen gezien bij JT en morgen gaan we de derde Hobbit in Gouda kijken. Ben voornemens een nieuwe versterker te kopen en dat gaat dan wel een Atmos model worden... Het zijn als het goed is overigens al iets meer films dan 1, maar het is helaas nog steeds op één hand te tellen.

    http://hometheaterreview.com/more-do...les-announced/

    Helaas blijkt de blu-ray van The Expendables 3 - voor zover je die wilt zien - hier in Nederland weer een goedkope uitgeklede versie (zonder Atmos) te zijn. Ik zal hier een aanvulling maken voor Atmos.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  5. #255

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Ik ben wel ontzettend benieuwd naar Dolby Atmos thuis.... Heb al de nodige Atmos films in Vlaardingen gezien bij JT en morgen gaan we de derde Hobbit in Gouda kijken. Ben voornemens een nieuwe versterker te kopen en dat gaat dan wel een Atmos model worden... Het zijn als het goed is overigens al iets meer films dan 1, maar het is helaas nog steeds op één hand te tellen.

    http://hometheaterreview.com/more-do...les-announced/

    Helaas blijkt de blu-ray van The Expendables 3 - voor zover je die wilt zien - hier in Nederland weer een goedkope uitgeklede versie (zonder Atmos) te zijn. Ik zal hier een aanvulling maken voor Atmos.
    Perfect John


    Hier de blu rays die Atmos zouden moeten kunnen hebben:

    http://www.dolby.com/us/en/experienc...streaming.html

    Je was er ook al achter dat we hier heel vaak belazerd worden met DTS HD MA, de techniek kan wel goed zijn, maar er wordt teveel misbruik van gemaakt
    om de mensen de indruk te geven dat zou schijven met HD audio krijgen, vooral in het begin van het BR tijdperk werd er heel erg mee geknoeid, en nog

    Heb ook StepUP 5 All In, helaas ook van zo'n "Benelux Prutser het moet goedkoop uitgever", dus met DTS HD MA geluid ipv Dolby True HD en dus geen Atmos.

    The Expendables 3..... heb hem al 2x opgezet gehad, en heb beide keren niet het eind gehaald..... misschien later nog maar eens een keertje proberen

    Die link naar Dolby laat een paar BR uitgaven zien, maar met een beetje spitten kun je alle films, per jaar, opzoeken die uitgebracht zijn met Dolby Atmos en wie
    weet worden daar nog wel enkele op BR gezet met Atmos.

    Heb belangstelling in Atmos(goed geluid) maar hoop dat mijn eigen receiver toch nog wel even blijft spelen, ben nog steeds tevreden en met bij te plaatsen
    speakers schijnt het toch wat minder te zijn dan met speakers die van dezelfde serie zijn als de speakers die je hebt, of je moet bij te plaatsen speakers
    vinden die dezelfde klankkleur hebben als de speakers die je reeds hebt....... ook zie ik mezelf nog niet even een paar speakers in mijn betonnen plafond schroeven
    Have fun and enjoy your collection

  6. #256

    Standaard

    Yup het zouden er in eerste instantie zelfs 5 zijn... maar Hercules werd al eerder teruggetrokken en zoals je opmerkte zijn inderdaad Step Up 5 en ook The Expendables 3 in het Nederlands niet van Atmos voorzien... Prutsers! En waarom niet meteen een stel A-titels groot uitbrengen, waarom een paar middelmatige.... Zo plug je toch geen nieuw systeem.....??

    Even iets anders, ik denk dat ik de titel van deze post wellicht ook iets moet aanpassen, maar ik kan gek genoeg niet meer vinden waar ik dat kan doen.....
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  7. #257
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je eerste bericht bewerken en dan geavanceerd bewerken kiezen. Daar kun je de titel aanpassen.
    Nog een paar maandjes en dan ben ik wellicht ook van Atmos en Auro3D voorzien...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #258

    Standaard

    Is er een reden dat je zo lang wacht Claudio?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #259
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja, wat ik heb is, zeg maar, lastig vervangbaar. Veelal worden ze zo niet meer gemaakt, zegt de audio-fanaat. Meer massa en minder High end, maar het wordt langzamerhand wel steeds aanlokkelijker. Dus ik ben eens gericht aan het rondneuzen. Dolby Atmos en eventueel Auro3D is dan wel een must. Ik ben dus wel benieuwd naar de nieuwe Denon AVR- X7200W en wacht rustig de eerste recensies af. Maar de gadgetfreak in mij begint zo eind 2014 wel steeds meer op te spelen. En ik ben natuurlijk ook veel meer een HT-man dan een audiopurist. Hoe ik nu in de praktijk me muziek luister is vloeken in de kerk. Dus Atmos i.c.m. plafondspeakers (een must) en Auddyssey XT32 kan wel eens heel bijzonder gaan worden. Op Surround-, RoomEQ-gebied en gebruiksgemak is er wellicht veel winst te behalen. Maar het is niet dat ik niks heb staan, integendeel! Wat ook helpt is dat de Denon ook pas ergens in januari uitkomt!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #260

    Standaard

    Ik dacht al, maar de Denon is gewoon nog niet te koop....
    Kun je niet iets met met één of andere soundprocessor?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #261

    Standaard

    Ik heb de UK blu-ray van de Expendables 3 bekeken en ik heb een probleem met audio synchronisatie bij het kiezen van de Dolby Atmos track. Heeft iemand nog deze blu-ray en hetzelfde probleem? Het valt vooral op naar het einde van de film toe.

  12. #262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dligneel Bekijk bericht
    Ik heb de UK blu-ray van de Expendables 3 bekeken en ik heb een probleem met audio synchronisatie bij het kiezen van de Dolby Atmos track. Heeft iemand nog deze blu-ray en hetzelfde probleem? Het valt vooral op naar het einde van de film toe.
    De film vond ik niet geweldig, heb hem helaas niet met de Atmos track.

    Waarmee, apparatuur, krijg je het probleem en wat is precies het probleem, te snel te traag.....?
    Have fun and enjoy your collection

  13. #263

    Standaard

    Guardians of the Galaxy 3D (NL versie) heeft DTS HD MA 7.1 Track (Engels) op zowel de 2D als 3D versie van de film.
    Op basis van bezit van deze Blu-ray.
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  14. #264

    Standaard

    Hercules 3D (NL versie) heeft een DTS HD MA 7.1 Track (Engels) op zowel de 2D als 3D versie van de film.
    Blu-ray in bezit.
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  15. #265

    Standaard

    Turbo zowel de 3D als de 2D disc hebben DTS HD MA 7.1 (engels) geluid. getest en in bezit de NL uitgave.

    @John, vraagje, moet die Transformers met Atmos track ook niet bij de gewone titels? weet niet of alle Dolby Atmos tracks 7.1.2 of 7.1.4 of misschien
    alleen maar of ook kunnen beschikken over 5.1.2 of 5.1.4 en ik heb over nog meer mogelijkheden gelezen...... heb er enkel zelf nog geen ervaring
    en de apparatuur voor.
    Have fun and enjoy your collection

  16. #266

    Standaard

    Ik heb sinds drie dagen de Marantz SR-7009 en mijn eerste indruk is vooral erg 'wauw'. Heb uitgebreid reviews gelezen en afgewogen of het de Denon of de Marantz zou worden, en het is nu dus die laatste geworden. Heb op dit moment 11 kanalen aangesloten (waarvan 2 via een oude versterker omdat de Marantz wel 11 kanalen kan verwerken maar er maximaal 9 kan uitsturen via de speaker-outputs).
    Helaas is er nog te weinig beschikbaar, de Transformers film en dat is het hier in Nederland wel zo'n beetje. Heb wel een fijne Dolby Atmos demo-blu-ray gedownload en gebrand, en dat is ook wel heel overrompelend.

    Ik overweeg zelfs om de Auro-3D update te doen. Schijnt ook erg indrukwekkend te zijn en Auro-3D lijkt ook erg goed ouder materiaal te kunnen "upmixen" zeg maar.

    En ja idd moet dan ook die Transformers bij de "gewone" titels hoor, heb je gelijk in!
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  17. #267

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Ik heb sinds drie dagen de Marantz SR-7009 en mijn eerste indruk is vooral erg 'wauw'. Heb uitgebreid reviews gelezen en afgewogen of het de Denon of de Marantz zou worden, en het is nu dus die laatste geworden. Heb op dit moment 11 kanalen aangesloten (waarvan 2 via een oude versterker omdat de Marantz wel 11 kanalen kan verwerken maar er maximaal 9 kan uitsturen via de speaker-outputs).
    Helaas is er nog te weinig beschikbaar, de Transformers film en dat is het hier in Nederland wel zo'n beetje. Heb wel een fijne Dolby Atmos demo-blu-ray gedownload en gebrand, en dat is ook wel heel overrompelend.

    Ik overweeg zelfs om de Auro-3D update te doen. Schijnt ook erg indrukwekkend te zijn en Auro-3D lijkt ook erg goed ouder materiaal te kunnen "upmixen" zeg maar.

    En ja idd moet dan ook die Transformers bij de "gewone" titels hoor, heb je gelijk in!
    Zo.... weer even helemaal uptodate Veel plezier met je nieuwe aanwinst

    Ik heb een paar prijzen gezien wacht het nog even af, ook voor wat betreft het HDMI 2.0 gebeuren en
    Auro-3D en zo met een de nieuwe 4K schijven die schijnbaar toch volgend jaar gaan uitkomen.

    Hoop dat mijn oude, tot nu toe, trouwe "tante" het nog wel even een tijdje blijft doen...... en ja....opzet speakers
    of plafond speakers die ik bijna niet kan plaatsen.... wat heb je zelf? plafond of opzet?
    Have fun and enjoy your collection

  18. #268

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik dacht al, maar de Denon is gewoon nog niet te koop....
    Kun je niet iets met met één of andere soundprocessor?
    Maar een paar dagen levertijd:

    http://www.bestekeus.nl/product_info...ieskeurig.html

    alleen dat prijskaartje
    Have fun and enjoy your collection

  19. #269

    Standaard

    Thanx

    Ik heb zelf compacte maar krachtige speakers van JBL gekocht en ga nu bedenken hoe ik die eens leuk aan mijn plafond geknutseld krijg... Heb ze vooralsnog aan de zijkant staan tussen de front en surround in, maar moet nog even iets gaan bedenken. Ronde inbouwspeakers zijn hier geen optie vrees ik.
    Heb Transformers ook bij de "gewone" titels gezet, maar kan niet achterhalen wat het precies is. Het is wel 7.1 op een 'niet-Atmos' set en het zal dan ook zeker Dolby zijn, maar weet niet goed welke variant
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  20. #270
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Maar een paar dagen levertijd:

    http://www.bestekeus.nl/product_info...ieskeurig.html

    alleen dat prijskaartje
    Daar klopt dus niks van. Rare verkooptechnieken. Overigens is er ook de 8802 processor van Marantz aangekondigd in februari. Nog duurder en dan moet er nog een versterker bij. De eerste tests van de Denon zijn al online en zijn zeer positief. Overigens is er veelal alleen een uiterlijk verschil tussen Marantz en Denon. Ze zijn bijna identiek. Het is de D en M groep.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Thanx

    Ik heb zelf compacte maar krachtige speakers van JBL gekocht en ga nu bedenken hoe ik die eens leuk aan mijn plafond geknutseld krijg... Heb ze vooralsnog aan de zijkant staan tussen de front en surround in, maar moet nog even iets gaan bedenken. Ronde inbouwspeakers zijn hier geen optie vrees ik.
    Heb Transformers ook bij de "gewone" titels gezet, maar kan niet achterhalen wat het precies is. Het is wel 7.1 op een 'niet-Atmos' set en het zal dan ook zeker Dolby zijn, maar weet niet goed welke variant
    Reusla heeft helemaal gelijk:

    Oorspronkelijk gepost door reusla Transformers: Age of Extinction 3D - Dolby TrueHD 7.1 (zowel 2D als 3D versie)
    Zo krijg ik hem ook gepresenteerd op mijn apparatuur.... in engels natuurlijk en de NL uitgave.

    Heb zelf ook over extra speakers nagedacht..... aan het plafond zelf is niet echt bevordelijk, contact geluiden die
    ook bij de buren hoorbaar zouden kunnen zijn. Eventueel indirect via een soort van haken of op lange standaards
    vanaf de grond..... ben er nog niet uit hoe ik het zelf precies zou doen, maar heb nog wel even tijd
    Have fun and enjoy your collection

  22. #272

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Daar klopt dus niks van. Rare verkooptechnieken. Overigens is er ook de 8802 processor van Marantz aangekondigd in februari. Nog duurder en dan moet er nog een versterker bij. De eerste tests van de Denon zijn al online en zijn zeer positief. Overigens is er veelal alleen een uiterlijk verschil tussen Marantz en Denon. Ze zijn bijna identiek. Het is de D en M groep.
    Niet op voorraad in dat externe magazijn? of klopt er wat anders niet?

    Ben zelf ook meer een Denon dan een Marantz mannetje, heb al een prettige ervaring met een Denon gehad,
    die staat nog ergens in de opslag, toch je weet maar nooit als iets heel gunstig voor je voeten gaat lopen.

    Ach buiten Denon en Marantz mogen we Pioneer en Yamaha ook niet vergeten.....
    Have fun and enjoy your collection

  23. #273

    Standaard

    Je mag je lijstje gaan aanvullen: de Teenage Mutant Ninja Turtles-film zal ook Dolby Atmos hebben volgens mijn perscontacten bij Universal/Paramount
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #274
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dligneel Bekijk bericht
    Ik heb de UK blu-ray van de Expendables 3 bekeken en ik heb een probleem met audio synchronisatie bij het kiezen van de Dolby Atmos track. Heeft iemand nog deze blu-ray en hetzelfde probleem? Het valt vooral op naar het einde van de film toe.
    Er zijn inderdaad problemen. Zowel US als de UK Blu-ray schijf. Meerdere mensen hebben hikjes in het geluid. Met name komt het voor bij oude Blu-ray spelers. PCM draaien is een voorlopige oplossing, maar dan heb je natuurlijk geen Dolby Atmos.

  25. #275

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Reusla heeft helemaal gelijk:


    Oorspronkelijk gepost door reusla Transformers: Age of Extinction 3D - Dolby TrueHD 7.1 (zowel 2D als 3D versie)

    Zo krijg ik hem ook gepresenteerd op mijn apparatuur.... in engels natuurlijk en de NL uitgave.
    Yup daar was ik inmiddels zelf ook achter. Als je geen Dolby Atmos gebruikt is Dolby TrueHD 7.1 het alternatief
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

Pagina 11 van 38 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •