Pagina 17 van 38 EersteEerste ... 713141516171819202127 ... LaatsteLaatste
De resultaten 401 tot 425 van 928 worden weergegeven.
  1. #401

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Het mixen in DTS:X is gratis, dus het zou zomaar kunnen dat de mix opnieuw.., euh.., gemixt wordt, maar dan zou je zeggen bij een film die zich er echt voor leent? Maar van mij mag die concurrentiestrijd losbarsten, daar heeft vooral de consument en hopelijk ook de thuismarkt baat bij... Want het loopt qua titels echt niet storm.
    Wat heeft het voor nut als de kwaliteit laag is en je eigen receiver het zelf net zo goed kan?
    Have fun and enjoy your collection

  2. #402
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dan niets nee, maar als ze echt een complete nieuwe mix maken weer wel. Immers dat is niets meer dan wat ze de eerste keer al deden. De huidige mix in een ander jasje schiet inderdaad niet op. Maar dan nog kan ik me wel een betere film voorstellen die zich er beter voor leent qua geluid.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #403

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Het mixen in DTS:X is gratis, dus het zou zomaar kunnen dat de mix opnieuw.., euh.., gemixt wordt, maar dan zou je zeggen bij een film die zich er echt voor leent? Maar van mij mag die concurrentiestrijd losbarsten, daar heeft vooral de consument en hopelijk ook de thuismarkt baat bij... Want het loopt qua titels echt niet storm.
    Ookal is het gebruik van de DTS mix software gratis, is het proces en de kosten daarvan toch iets ingewikkelder en kostbaarder ...

    De DTS:X mix heeft namelijk alleen nut als je over de beschikking hebt over de oorspronkeleijke geluids elementen (in LPCM).
    Dit zijn er vaak 500-2000+, terug gebracht naar lagen van ca. 150 tracks (of minder), welke dan weer geplaatst worden in 5/7 of nu in Atmos (32+ object posities) worden geplaatst.
    Dat is dan "echt" object gerelateerd.

    Een up-mix in Atmos of DTS:X is niet meer dan een veredelde (wel zeer complex) DPLIIx variant.
    Oftewel veel zwaar rekenwerk door een DSP interpoleerd en voorspeld waar iets zich zou moeten bevinden.
    Cool stuff, maar nooit hetzelfde als origineel ...
    "A man's got to know his limitations", ...

  4. #404

    Standaard

    De strijd is begonnen ....

    Atmos timmert lekker aan de weg

    http://blog.dolby.com/2015/05/dolby-...s-battlefront/
    "A man's got to know his limitations", ...

  5. #405
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja, cool hè, een game in Dolby Atmos en dan nog Star Wars ook!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #406

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ja, cool hè, een game in Dolby Atmos en dan nog Star Wars ook!
    De Zweedse studio DICE is meesterlijk in geluid.

    Op de E3 in Juni gaan we echte gameplay zien.[Re 17 November voor PS4/XO/PC]

  7. #407

    Standaard

    Even zonder verwijten en eigenlijk al weer een oudje, heb zelf zo'n 80 % tot 90 %(misschien wel iets meer) van de vermelde films op dit topic
    ook daadwerkelijk in bezit, ben verbaast dat deze titel(zelf pas sinds vandaag in mijn bezit) nog niet was aangemeld:

    NL:

    Jack Ryan: Shadow Recruit (DTS HD MA 7.1) (engels)

    In mijn eigen bezit en gecontroleerd en was toch reeds een jaar geleden al te koop, released on 21-5-2014.

    Kom op mensen houd het niet geheim en deel uw bevindingen met ons
    Have fun and enjoy your collection

  8. #408

    Standaard

    Ach beter laat dan nooit Thanx!
    "Michiel de Ruyter" heeft trouwens ook een volwaardige DTS-HD MA 7.1 track....!
    Laatst aangepast door John Tak : 30-05-2015 om 21:52
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  9. #409

    Standaard

    NL uitgaven:

    Seventh Son, 2D & 3D (DTS HD MA 7.1 engels)
    Jupiter Ascending, 2D & 3D (Dolby Thrue HD 7.1 ATMOS engels)

    Beide titels in eigen bezit en gecontroleerd, BTW John, ik weet dat je Jupiter Ascending reeds hebt vermeld onder
    de ATMOS titels, maar misschien voor alle duidelijkheid, voor degenen met wat minder oog voor ATMOS, deze
    titel net als John Wick, vermelden bij de 7.1 titels?
    Have fun and enjoy your collection

  10. #410

    Standaard

    Uiteraard! Bij deze
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  11. #411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Uiteraard! Bij deze
    Have fun and enjoy your collection

  12. #412

    Standaard

    Er is een geweldige Amerikaanse website waarop van alle blu-ray titels van afgelopen jaren valt terug te lezen welk formaat ze hebben, of het een 25 of 50 gig blu-ray is, welk geluidsformaat etc. Ik ben alleen de link kwijt, blijkbaar per ongeluk eruit gegooid... Weet een van jullie toevallig nog waar ik die lijst kan vinden? Iemand hier heeft me ook ooit eens getipt dat dit overzicht bestond... je kunt namelijk ook heel makkelijk filteren en zien of een Amerikaanse titel ook in een andere regio speelt.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  13. #413

  14. #414

    Standaard

    Hoi Rogier, dank voor je reactie. Nee die was het niet; het lijkt er wel een béétje op. Op die site die ik bedoel kan je ook zoeken op type geluid etc.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  15. #415
    Have fun and enjoy your collection

  16. #416

    Standaard

    Jaaaaaaaa
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  17. #417

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Er is een geweldige Amerikaanse website waarop van alle blu-ray titels van afgelopen jaren valt terug te lezen welk formaat ze hebben, of het een 25 of 50 gig blu-ray is, welk geluidsformaat etc. Ik ben alleen de link kwijt, blijkbaar per ongeluk eruit gegooid... Weet een van jullie toevallig nog waar ik die lijst kan vinden? Iemand hier heeft me ook ooit eens getipt dat dit overzicht bestond... je kunt namelijk ook heel makkelijk filteren en zien of een Amerikaanse titel ook in een andere regio speelt.
    Deze soms ???

    http://www.blu-raystats.com/
    "A man's got to know his limitations", ...

  18. #418

    Standaard

    Universal gaat ook aan de Atmos (voor zover ze dat nog niet deden): The Gunman krijgt in de US een Atmos 7.1 soundtrack: http://www.blu-ray.com/movies/The-Gu...123023/#Review. Ben benieuwd of de NL versie die dan ook krijgt. Vaak zijn de NL versies wel redelijk identiek maar in ieder geval zijn de US versies van Universal regovrij.

  19. #419

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Universal gaat ook aan de Atmos (voor zover ze dat nog niet deden): The Gunman krijgt in de US een Atmos 7.1 soundtrack: http://www.blu-ray.com/movies/The-Gu...123023/#Review. Ben benieuwd of de NL versie die dan ook krijgt. Vaak zijn de NL versies wel redelijk identiek maar in ieder geval zijn de US versies van Universal regovrij.
    Ik denk niet dat de Gunman hier door Universal zal uitgebracht worden maar door Belga Films. Zij verdelen de film hier bij ons.

  20. #420
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat hebben ze daar bij Belgafilm ook weten te verkrachten bij Mockinjay en straks bij Insurggent wellicht ook.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #421

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dat hebben ze daar bij Belgafilm ook weten te verkrachten bij Mockinjay en straks bij Insurggent wellicht ook.
    In de bioscoop heeft Insurggent wel in Atmos gedraaid, dus wellicht is er hoop voor de BD uitgave en luisteren ze naar de kritiek van de consument.
    Want sinds Mockingjay part 1 kunnen ze nu ook tot 7.1 tellen, want daarvoor kwamen ze niet verder dan 5.1
    "A man's got to know his limitations", ...

  22. #422

    Standaard

    Nieuwe NL Titel:

    Big Hero 6 (Disney) - 2D en 3D (DTS HD MA 7.1 Engels) (DTS HD HR 7.1 Frans)

    B
    ron:

    Uit eigen verzameling en door mij gecontroleerd zowel de 2D als de 3D schijf.
    Have fun and enjoy your collection

  23. #423
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    In de bioscoop heeft Insurggent wel in Atmos gedraaid, dus wellicht is er hoop voor de BD uitgave en luisteren ze naar de kritiek van de consument.
    Want sinds Mockingjay part 1 kunnen ze nu ook tot 7.1 tellen, want daarvoor kwamen ze niet verder dan 5.1
    Wel tot 7, maar na de punten laten ze het liggen. Hoe krijgen ze het voor elkaar om het Atmos uit de mix te halen bij Mockingjay. Denk dat ze het dan ook zo bij Gunman en Insurrgent kunnen-zullen doen.

    Het zou zomaar kunnen dat Universal straks vol voor DTS:X zal gaan, want EX Machina is de eerste echte DTS:X-titel op Blu-ray Disc.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #424

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Wel tot 7, maar na de punten laten ze het liggen. Hoe krijgen ze het voor elkaar om het Atmos uit de mix te halen bij Mockingjay. Denk dat ze het dan ook zo bij Gunman en Insurrgent kunnen-zullen doen.

    Het zou zomaar kunnen dat Universal straks vol voor DTS:X zal gaan, want EX Machina is de eerste echte DTS:X-titel op Blu-ray Disc.
    Dat is niet zo heel moeilijk.

    Volgens Dolby bestaat de DD-THD container uit een audio stream (met Atmos codering) - die weer uit een core en extentie data bestaat - en een Atmos meta-data stream.
    De Atmos meta-data stream zorgt ervoor dat i.p.v. audio in de standaard 5.1/7.1 configuratie naar een locatie in de ruimte word gestuurd, gebaseert op de Atmos speaker set-up
    5/7.1/2.2/4 om een 3D geluit te creeren.
    Dus net als dat een standaard 5.1/7.1 bij het afspelen alleen de core of een van de andere data kan gebruiken of negeren, is dit ook heel eenvoudig om Atmos weg te laten.

    Overigeens zijn alle bron tracks in LPCM voordat ze naar Dolby of DTS in de diverse varianten worden omgezet, dus als Belga de DLT met LPCM gebruikt is het heel eenvoudig...

    De werking van DTS:X is vrijwel gelijk, want DTS-HD is ook een container systeem.
    Echter DTS moet wel zelf een mix maken voor de meta-data, want ik denk niet dat Dolby die vrijgeeft aan de concurent...
    Daarbij zijn er ook geen biscoop tracks in DTS:X en zal DTS dus voor HT versies deze achteraf moeten bewerken/mixen.
    Laatst aangepast door Hombre : 26-06-2015 om 16:21
    "A man's got to know his limitations", ...

  25. #425

    Standaard

    Volgens internet bronnen heeft:

    De Ex-Machina versie met NL subs (is een pan europeese uitgave) een DTS-HD Master Audio English 3335 kbps 5.1 / 48 kHz / 3335 kbps / 24-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 24-bit)

    Helaas heeft Mad Max FR een DTS-HD Master Audio 7.1.

    Dus beide geen Atmos ...
    "A man's got to know his limitations", ...

Pagina 17 van 38 EersteEerste ... 713141516171819202127 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •