De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Ervaringen gezocht met Onix speakers

    Hoi allemaal, ik heb al een tijdje niets gepost naar daar is nu dus verandering in gekomen

    Ik beluister mijn muziek en dvd's via een stereoset (heb vroeger een HK set gehad met meerdere speakers en hoewel het fantastisch klonk, ben ik toch weer teruggegaan naar stereo aangezien bij mij muziek de overhand heeft. Voor mijn set die mijn onderschrift).

    Maar ter zake: een aantal weken geleden ben ik samen met een vriend gaan luisteren in een audiozaak in Tilburg omdat hij een compleet nieuwe set wilde kopen. Ik heb daar dus naast versterkers ook veel verschillende speakers gehoord en ik kwam er al snel achter dat in mijn set de speakers de zwakste schakel zijn. Ik ben me nu voorzichtig aan het orienteren op nieuwespeakers, welke ik in de zomer wil aanschaffen (nog even doorsparen).

    Ik heb in die zaak speakers van KEF, B&W, Quad, Monitor Audio, Dynaudio beluisterd. De B&W 685 en de Quad (??) vond ik erg goed klinken met Rotel. Maar uiteraard zijn er meer speakers dan alleen die 2 fabrikanten. Zo wil ik ook Paradigm eens beluisteren, maar via dit forum stuitte ik ook op Onix speakers. Qua afwerking ben ik nog geen speakers in die klasse tegengekomen die aan de Onix kunnen tippen.

    Heeft iemand ervaring met Onix speakers? Ik zoek speakers die zoveel mogelijk detail laten horen.

    Ik ben benieuwd naar jullie reacties

    De website van de Nederlandse importeur: http://www.av123.nl
    Laatst aangepast door scorpion69 : 20-01-2009 om 18:57 Reden: Toevoeging link website
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  2. #2

    Standaard

    Ik heb ze 1 keer gehoord maar zou niet durven zeggen waarmee ze matchen.

    Uitstekende prijs/kwaliteitverhouding als je de forums mag geloven.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Ik heb ze 1 keer gehoord maar zou niet durven zeggen waarmee ze matchen.

    Uitstekende prijs/kwaliteitverhouding als je de forums mag geloven.
    Bedankt voor je reactie!

    Ik ga in ieder geval niet blind af op forums, hoewel ik de juichende verhalen uiteraard ook gelezen heb. Zou ze toch wel van te voren willen beluisteren, het liefste met mijn eigen set.

    Maar welke speakers van Onix heb je beluisterd en wat vond je ervan?
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  4. #4

    Standaard

    De Reference 1 (bookshelf)

    Klonk prachtig maar wel plaatsingsgevoelig. De Rockets heb ik nooit gehoord helaas.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    Ik ben heel tevreden over de Rockets. Ze zijn supemooi en klinken geweldig. Mooi vol geluid en toch niet te overheersend. Een huiskamer van 35m2 is wel max voor deze speakers trouwens. Anders heb je wat zwaarders nodig.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mischa Bekijk bericht
    Ik ben heel tevreden over de Rockets. Ze zijn supemooi en klinken geweldig. Mooi vol geluid en toch niet te overheersend. Een huiskamer van 35m2 is wel max voor deze speakers trouwens. Anders heb je wat zwaarders nodig.
    Wel handig om te vermelden welke Rockets je hebt in die huiskamer.....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    Bedankt voor de reacties! Via de importeur kwam ik er achter dat de Reference niet meer geleverd wordt, maar hij raadde me eens aan naar AVI speakers te luisteren (Neutron 5), dus die ga ik zeker meenemen in mijn vergelijking
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scorpion69 Bekijk bericht
    Bedankt voor de reacties! Via de importeur kwam ik er achter dat de Reference niet meer geleverd wordt, maar hij raadde me eens aan naar AVI speakers te luisteren (Neutron 5), dus die ga ik zeker meenemen in mijn vergelijking

    Er is zoveel moois. Logisch dat de importeur iets uit eigen stal adviseert.... Dat doet iedere importeur.

    Wat is je budget?
    In combinatie met Rotel?
    Hoe groot is de ruimte?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Er is zoveel moois. Logisch dat de importeur iets uit eigen stal adviseert.... Dat doet iedere importeur.

    Wat is je budget?
    In combinatie met Rotel?
    Hoe groot is de ruimte?
    Ik begrijp dat ze hun eigen speakers zullen aanbevelen en uiteraard staar ik me daar niet blind op, maar dat neemt niet weg dat ik dat merk toch eens wil beluisteren. Ik ben toch benieuwd naar de speaker. Tot nu toe alleen de grote, bekende merken gehoord en die vond ik toch een beetje tegenvallen. De B&W 685 vond ik de beste die ik gehoord heb tot nu toe in de prijsklasse die ik gehoord heb < 900,- De kef Q-serie vond ik voor muziek helemaal niets, pas bij de 9 begon het wat te klinken. Ook Dynaudio vond ik wat tegenvallen. Monitor Audio alleen de Bronze serie gehoord helaas en dat was ook niet mijn ding. De Quad (denk de 12L2) was ook wel ok.

    Maar ik denk dat het beter kan dan die B&W's. Het was wel beter dan mijn huidige Eltax Liberty 3+, maar de B&W's zijn ook vele malen duurder. Ik vind de prijs alleen niet in verhouding staan tot de geboden geluidskwaliteit. Daarom wil ik dus ook wat verder kijken naar merken die veel schijnen te bieden voor een nette prijs. Zo wil ik dus graag Paradigm beluisteren.

    Aangezien de zwakste schakel nu de speakers is, wil ik eerst een set nieuwe speakers. Daarna komt er een nieuwe versterker. Of dat weer een Rotel is weet ik niet. Heb ook Advance Accoustic versterkers (buizenversterkers gehoord) en dat geluid beviel me erg goed. Vond ze wat evenwichtiger dan vergelijkbare Rotel versterkers.

    Iemand enig idee welke speakers ik mog meer in mijn vergelijking mee zou moeten nemen?
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  11. #11

    Standaard

    Kijk ook eens naar Quadral, Canton en Heco om maar wat te noemen.

    Zelf heb ik Audiovector en ben zeer tevreden. Je zou dan naar de K-serie kunnen kijken maar ik weet niet of dat lekker gaat matchen met Rotel.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Kijk ook eens naar Quadral, Canton en Heco om maar wat te noemen.

    Zelf heb ik Audiovector en ben zeer tevreden. Je zou dan naar de K-serie kunnen kijken maar ik weet niet of dat lekker gaat matchen met Rotel.
    Bedankt nofg voor je reactie! Tot mijn verbazing kan ik Audiovector beluisteren in Eindhoven, hier vlakbij. Zal morgen eens contact opnemen met die zaak of ik ze kan beluisteren. Canton heb ik inmiddels ook beluisterd en dat is het toch ook niet echt. Heco ken ik hier geen dealers van.
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scorpion69 Bekijk bericht
    Bedankt nofg voor je reactie! Tot mijn verbazing kan ik Audiovector beluisteren in Eindhoven, hier vlakbij. Zal morgen eens contact opnemen met die zaak of ik ze kan beluisteren. Canton heb ik inmiddels ook beluisterd en dat is het toch ook niet echt. Heco ken ik hier geen dealers van.
    Daar heb ik ze gekocht dus veel succes!

    En doe Ton meteen de groeten!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Daar heb ik ze gekocht dus veel succes!

    En doe Ton meteen de groeten!
    Hahaha dat is toevallig!

    Helaas ben ik er niet meer geweest, Ik wilde dinsdagmiddag gaan, maar het was zo druk op mijn werk dat het al laat in de middag was toen ik er weg was (terwijl ik 's middags vrij was) en dat leek me niet meer het geschikte moment om eens rustig op mijn gemak speakers te beluisteren.

    En het hoeft ook niet meer want vanmiddag de knoop doorgehakt en ons budget flink verhoogd en hebben we bij Hobo Hifi de Dali Ikon 6 gehaald! Machtige speaker met een subliem geluid! Vrijdag ophalen en kan niet wachten!

    Hoe het gekomen is in het kort:

    -Je neemt je vriendin mee en laat haar de verschillen horen tussen de speakers in verschillende prijsklasses
    -Je laat haar rustig luisteren naar de muziek
    -Ze wordt enthousiaster en enthousiaster en...
    -Ze besluit mee te willen betalen en plotsklaps is het budget verdubbeld!
    -Je haalt de Dali Ikon 6!

    Ideale vriendin, toch?

    Het lange verhaal:

    Mijn vriendin is gek op muziek en hoewel ze genoot van mijn set, zou ze er nooit zoveel geld insteken. Een Sony was goed genoeg. Toch was ze nieuwsgierig en omdat ze weet hoe gek ik op hifi ben, is ze meegegaan vanmorgen naar Hobo in Den-Bosch. Omdat ik in eerste instantie perse een boekenplankmodel wilde halen, hebben we in eerste instantie geluisterd naar:

    -Monitor Audio Silver 1 boekenplank
    -Dali Ikon 2 boekenplank
    -Dali concept (typenummer ?) kleine vloerstaander ter vergelijking
    -Elac (typenummer ?) boekenplank
    -Focal (typenummer ?) vloerstaander

    Als luister cd's hadden we o.a. muziek van Katie Melua, Emma Shaplin, Seal, Bruce Springsteen, Massive Attack en Anouk.

    Al heel snel waren we constant aan het schakelen tussen de Dali Ikon 2 en de Dali concept, waarbij de Ikon mijn voorkeur had vanwege wat meer details in de bas en de stemmen. Mijn vriendin had de voorkeur voor de Concept vanwege het vollere geluid (wat ook zo was, maar ik heb liever wat details en wat minder vol geluid, hoewel de Ikon 2 absoluut erg groots klinkt by the way).

    Omdat we bij Dali bleven hangen, kwam de verkoper met een nieuwe opstelling:

    -Dali Ikon 2 op stands (stonden eerst op een plank)
    -Dali concept vloerstaander
    -Dali Lektor vloerstaander (opvolger van de concept)
    -Dali Ikon 5 (kleine vloerstaander)

    De Lektor viel al snel af vanwege de rommelige bas, de bas was ook veel te zwaar aangedikt in combinatie met de Rotel RA-05 versterker en Marantz cd7003, waarbij anagetekend moet worden dat Rotel ook wel extra aanzet in het laag).

    De concept viel ook al snel af aangezien de Ikon meer details geeft. De Ikon 2 klink trouwens NOG beter op stands en ik vond hem met stemmen nog steeds een stuk mooier dan de Ikon 5, alleen klonk het allemaal wel erg scherp en op lange duur kan dat vermoeiend zijn. Bij de Ikon 5 miste ik heel erg het open geluid van de Ikon 2, maar het volle geluid kon ik wel waarderen.

    Toen we dit aan de verkoper uitlegde zei hij "ik heb een speaker die al jullie eisen voldoet, maar ik zeg erbij dat hij boven het budget is en als ik hem laat luisteren, dan koop je hem meteen!" Toch maar de gok gewaagd want mijn vriendin was ondertussen zo enthousiast dat ook zo de nuances in de muziek hoorde, dat ze besloot bij te betalen! Lief he?

    Maar goed, de Dali Ikon 6 werd opgesteld naast de Ikon 2 en 5 en toen was het snel beslist! De Ikon 6 heeft het open geluid en prachtige stemweergave zonder scherp te worden EN een mooi vol geluid. Ver boven het door mij gestelde budget, maar aangezien mijn vriendin ongeveer de helft wil bijdragen..

    Dus zo zijn we tot onze keuze gekomen! Heel erg bedankt voor alle adviezen nog en de reacties! Wij zijn beiden erg blij met de aanschaf en kunnen niet wachten tot vrijdag. Verder wil ik Hobo bedanken voor alle hulp en tijd die ze in ons gestoken hebben (ze hebben heel met met (zware) speakers lopen sjouwen vanwege ons).



    Set waarop we bij Hobo beluisterd hebben:

    Rotel RA-05
    Marantz SA7003

    (vergelijkbaar met wat ik thuis heb).
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  15. #15

    Standaard

    Proficiat en geniet van je nieuwe set!!!


    Oh, en zoals altijd zien wij natuurlijk graag foto's...... :razz:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Proficiat en geniet van je nieuwe set!!!


    Oh, en zoals altijd zien wij natuurlijk graag foto's...... :razz:
    Thnx, dat komt wel goed!

    Even een foto van internet want ik heb de speakers dus nog niet (na vrijdag zal ik ze eens fotograferen zoals ze in de woonkamer staan):



    Dit zijn ze dus. Voorkant is zilver en de zijkanten zijn bij onze exemplaren wat donkerder omdat het "walnoot" kleur is. Op de foto is het beuken kleur ofzo denk ik.

    Wil je boekenplank modellen, komen we het deze thuis. Is toch een vrij fors verschil :razz:
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  17. #17

    Standaard

    Leuk om te lezen hoe je uiteindelijk tot die speakers bent gekomen en tevens een zeer goed voorbeeld van hoe je moet luisteren.
    Feli

  18. #18

    Standaard

    Geen internetplaten!!!!! Foto's van thuis willen we! :razz:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Leuk om te lezen hoe je uiteindelijk tot die speakers bent gekomen en tevens een zeer goed voorbeeld van hoe je moet luisteren.
    Feli
    Dank je!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Geen internetplaten!!!!! Foto's van thuis willen we! :razz:
    Hahaha dan zul je toch even geduld moeten hebben :razz: Vrijdagmiddag gaan we ze ophalen en dan ben ik denk ik de eerst komende paar weken aan de bank gekluisterd zal zijn, luisterend naar muziek en dan zal ik eens opstaan om een goed biertje te pakken en de camera :razz:
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scorpion69 Bekijk bericht
    Hahaha dan zul je toch even geduld moeten hebben :razz: Vrijdagmiddag gaan we ze ophalen en dan ben ik denk ik de eerst komende paar weken aan de bank gekluisterd zal zijn, luisterend naar muziek en dan zal ik eens opstaan om een goed biertje te pakken en de camera :razz:
    Je zal toch ooit een CD moeten verwisselen, dan kun je meteen even een biertje en de camera pakken toch?:razz:

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scorpion69 Bekijk bericht
    Hahaha dan zul je toch even geduld moeten hebben :razz: Vrijdagmiddag gaan we ze ophalen en dan ben ik denk ik de eerst komende paar weken aan de bank gekluisterd zal zijn, luisterend naar muziek en dan zal ik eens opstaan om een goed biertje te pakken en de camera :razz:
    Je vriendin kan de cd's wisselen, bier pakken, foto's maken en foto's posten..... kom op zeg... :razz:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •