Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 56 worden weergegeven.

Discussie: Om te beginnen...

  1. #26

    Standaard

    De beslissing is gevallen.

    Ben vanmiddag gaan luisteren in hasselt bij Cinedream naar de Marantz SR5003. Daarop aangesloten een B&W set met front 683 (nadien ook 684), rear 685, center HTM61 en de woofer ASW610.

    In één woord : Verbluffend!

    Ga me dus de Marantz SR5003 aanschaffen met de 684 als frontspeakers. De rest zal voor later zijn, als er terug iets in de portomonee steekt !!

  2. #27

    Standaard

    Leuke set, veel plezier ermee!

    En natuurlijk effe foto's posten.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Helspie Bekijk bericht
    Waarin merk je het verschil tussen Dolby digital en Dolby true HD?
    Alsof je je oorwarmers afzet en het dan niet eens koud krijgt!

    Maar let wel dat het een afgemixte audiotrack is die niet persee met de zelfde zorg is gemaakt ondanks de potentie van het audio formaat.

    Menig dvd had eerder een dolby en een dts track waar de dolby beter klonk.
    Ondanks dat die dts track technisch beter was had de *** die de dts track mocht afmixen er minder verstand van dan die van dolby. Die mixen worden niet altijd door dezelfde man gemaakt.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Helspie Bekijk bericht
    De beslissing is gevallen.

    Ben vanmiddag gaan luisteren in hasselt bij Cinedream naar de Marantz SR5003. Daarop aangesloten een B&W set met front 683 (nadien ook 684), rear 685, center HTM61 en de woofer ASW610.

    In één woord : Verbluffend!

    Ga me dus de Marantz SR5003 aanschaffen met de 684 als frontspeakers. De rest zal voor later zijn, als er terug iets in de portomonee steekt !!
    Mmm, hele goede keus, maar tevens veel hoger in prijs dan het startbudget van 7 a 800 euro dat je hier stelde (je hebt de koorts te pakken )

    Oke, alle waar naar zijn geld, je bent nu zo'n 1500 euro kwijt en daar komt dan nog eens een kleine 2000 euro bij voor je rears, sub en center. Je hebt dan een set van circa 3500 euro staan, je hebt dan wel wat goeds Marantz en B&W zijn topmerken, ze zijn hun geld wel waard.

    De sub ken ik, verbluffend wat er aan laag uit dat kleine gesloten kastje komt. mooi compact en toch een grote bas.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #30

    Standaard

    @ DVDProfilersFilmgek,

    heb je nog een goed alternatief buiten die Onkyo set? (zit namelijk met het probleem dat ik de speakers qua formaat te groot vind voor mijn huiskamer...)

    Gezien je kennis ben ik benieuwd waar je op uitkomt...

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mrbb Bekijk bericht
    @ DVDProfilersFilmgek,

    heb je nog een goed alternatief buiten die Onkyo set? (zit namelijk met het probleem dat ik de speakers qua formaat te groot vind voor mijn huiskamer...)

    Gezien je kennis ben ik benieuwd waar je op uitkomt...
    Te groot

    Hhhaahhhaha, ik vind ze zelf heel netjes compact.

    Voorbeeld mijn fronts zijn (W H D) 370x650x340 van dat setje 160x430x200
    Mijn rears 280x510x265 van dat setje 200x275x170

    Bij de set zit tenminste een echte sub, hij is niet klein, mijn eigen sub is maar een paar centimeter groter.

    Maar goed, er zijn meer mensen die absoluut niet van speakers houden en toch wel een goed geluid willen hebben. Eigenlijk heb je voor de nieuwe HD audioformaten wel de speakers nodig die bij de onkyoset zitten, deze kunnen zelf veel weergeven en leunen niet al te zwaar op de sub zoals dat wel gebeurt bij veel/de meeste compacte systemen.

    Een alternatief voor die set is er eigenlijk bijna niet voor dat geld, prijs kwaliteit daarbij niet uit het oog verliezend dan.

    Zomaar een voorbeeld dan:

    Onkyo 606, goede receiver die al voor 400 euro te vinden is.

    Speakers is moeilijker, je wilt vooral compact en toch een redelijk geluid, er is heel veel te kiezen, deze zijn redelijk populair:

    http://www.kieskeurig.nl/productverg...256D1D0052A2CE

    Bij elkaar zit je dan op 900 euro, dit was een even snel voorbeeld, niet een echt alternatief, maar een voorbeeld van wat het zou kunnen zijn, je hebt niet echt je budget en je wensen kenbaar gemaakt, het is ook geen 7.1 systeem(wat de meesten ook niet echt erg zullen vinden).

    Zo'n satelliet set is niet echt mijn ding, maar ik begrijp wel dat er mensen zijn die niet de ruimte hebben of geen normale speakers willen. In mijn ogen doe je jezelf tekort met zo'n systeem, alles met volwaardige speakers is toch net even mooier, zeker met de nieuwe audio formaten.

    En voor alles.... ga altijd zelf even luisteren, neem de tijd om wat uit te zoeken, met een losse set kun je heel lang toe. Doe het goed of doe het niet.
    Have fun and enjoy your collection

  7. #32

    Standaard

    Ik heb inderdaad de koorts een beetje te pakken...
    Maar m'n vader ook!

    Die wou een 50" plasmascherm kopen en zo'n Yamaha speaker"balk" eronder (die kost ook al bijna 1000€!!!)

    Hij is mee gaan luisteren naar die B&W's en is onmiddelijk van gedacht veranderd... Hij denkt erover soortgelijke set plaatsen en zijn 42" scherm te behouden...
    We zijn nog aan't bekijken of we misschien het surround pakket moeten overwegen, die B&W 684 theatre... heb alleen geen gedacht van die setprijs...

    En OK, 't kost een hoop geld, maar 10-dagen op reis kost je ook 1500€, dit heb je voor 10 jaar hé, als je er beetje zuiver op bent natuurlijk, en niet elke week een ander set aankoopt!

    Persoonlijk zou ik eerder die 2 B&W's plaatsen dan zo'n speakersetje, de kwaliteit in Stereo en van klaarheid van geluid is niet te vergelijken hé...
    Laatst aangepast door Helspie : 05-01-2009 om 17:29

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Helspie Bekijk bericht
    Ik heb inderdaad de koorts een beetje te pakken...
    Maar m'n vader ook!

    Die wou een 50" plasmascherm kopen en zo'n Yamaha speaker"balk" eronder (die kost ook al bijna 1000€!!!)

    Hij is mee gaan luisteren naar die B&W's en is onmiddelijk van gedacht veranderd... Hij denkt erover soortgelijke set plaatsen en zijn 42" scherm te behouden...
    We zijn nog aan't bekijken of we misschien het surround pakket moeten overwegen, die B&W 684 theatre... heb alleen geen gedacht van die setprijs...

    En OK, 't kost een hoop geld, maar 10-dagen op reis kost je ook 1500€, dit heb je voor 10 jaar hé, als je er beetje zuiver op bent natuurlijk, en niet elke week een ander set aankoopt!

    Persoonlijk zou ik eerder die 2 B&W's plaatsen dan zo'n speakersetje, de kwaliteit in Stereo en van klaarheid van geluid is niet te vergelijken hé...
    Hier een stukje over de B&W theater setjes en hun prijzen in ponden.... pond is laag momenteel

    http://www.avblog.nl/bowers-wilkins-...-luidsprekers/

    Inderdaad een beetje vakantie is duurder en hier geniet je veel meer en langer van.

    Tip, neem ook nooit de vrouw mee naar de winkel, zag vandaag bij de MM ook 2 van die halfzachten met hun vrouwen, het ging ongeveer zo: mevrouw had duidelijk de broek aan, het werd dus een kleine schijt TV..... ja wat is die scherp hé en oh ja....niet die ..... want daar vind ik de lijst niet mooi van, je gaat hem toch wel ophangen hé..... een 32inch Full HD werd het van rond de 800 euro dacht ik zo te zien, weggegooid geld in mijn ogen. Er stonden ook prachtige Toshiba's van 42 inch voor 100 euro minder, weliswaar geen Full HD, maar het verschil is op 3 meter al niet meer te zien. Ben maar weggelopen, kan daar niet tegen als grote kerels zich een TV laten voorschrijven door een doos zonder enig technisch inzicht

    Je speakers zullen heus wel langer meegaan dan 10 jaar, zeker als je er netjes mee omgaat, vandaar dat het ook zo belangrijk is dat je die speaker neemt die ook echt bij je past. Op speakers bezuinigen is een echte zonde, maar hij wordt heel vaak begaan, bij de meesten zijn ze de sluitpost in het budget en dat is nu precies verkeert.

    Je doet het goed, neem ook de juiste sub, die kleinste is het net niet, die met de 25cm woofer is een beer, zit wel rond de 600 euro, maar dat is niet echt duur.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #34

    Standaard

    De pond staat inderdaad laag... maar dat merk je blijkbaar niet onmiddellijk bij de Vlaamse dealers van dit merk...

    ik ga komende week in een speciaalzaak m'n oor nog eens te luisteren leggen bij enkele andere merken. Is het niet om iets beters te vinden (in het budget) dan wel om mezelf te overtuigen om de B&w's te nemen.

    Jammer dat de recensies ook niet steeds sluitend zijn...

  10. #35

    Standaard

    Beste DVDProfilersFilmgek,

    ik snap dat jij als echte fanatiekeling wat raar staat te kijken bij een opmerking als van mij. Maar ik heb simpel weg niet de ruimte in mijn huiskamer op dergelijke boxen te plaatsen...

    Mijn wensen zijn: een goede receiver (die de laatste audio-formaten kan ondersteunen) en (redelijk) compacte speakerset. BR-speler is niet nodig daar ik gebruik maak van mijn ps3. Budget is tussen de 600-700 euro voor receiver en speakerset.

    Ideeën?

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mrbb Bekijk bericht
    Beste DVDProfilersFilmgek,

    ik snap dat jij als echte fanatiekeling wat raar staat te kijken bij een opmerking als van mij. Maar ik heb simpel weg niet de ruimte in mijn huiskamer op dergelijke boxen te plaatsen...

    Mijn wensen zijn: een goede receiver (die de laatste audio-formaten kan ondersteunen) en (redelijk) compacte speakerset. BR-speler is niet nodig daar ik gebruik maak van mijn ps3. Budget is tussen de 600-700 euro voor receiver en speakerset.

    Ideeën?
    Fanatiekeling is een beetje een zwaar woord..... zeg maar echte liefhebber

    Oke, een beperkte ruimte om speakers kwijt te kunnen.... vond de speakers van de Onkyo set niet eens echt groot, maar dat komt dan waarschijnlijk omdat ik zelf wel een paar iets grotere speakertjes heb staan

    Oei... 600 a 700 euro en je bedoeld een versterker die de nieuwe audioformaten kan decoderen, want ook een oudere receiver, zoals ik zelf heb, ondersteund die nieuwe audioformaten. Alleen is de ondersteuning beperkt tot de core van die nieuwe formaten, maar daar is best mee te leven, ik heb tenminste altijd geluid en dat klinkt ook nog eens goed ook

    Sony maakt bijvoorbeeld zo'n ....... (heel lelijk woord) setje dat het PCM geluid van de PS3 kan weergeven, het setje pretendeerd een HDsetje te zijn, maar er zitten barrels van speakers bij en de sub is niets meer dan een wat groter uitgevallen woofer, maar zonder eigen versterker.....

    Om die nieuwe audioformaten ook echt te kunnen genieten, heb je dus wat knappere speakers nodig, in mijn ogen als "echte liefhebber" ga je dat niet redden met een setje van 300 euro.... Het leven is er 1 van het compromie...met een beperkt budget zul je dus wat water bij de wijn moeten doen en niet kunnen verlangen dat je dan het geluid zult krijgen zoals dat bijvoorbeeld wel uit dat Onkyo setje komt.

    Je wilt een goede receiver met de nieuwe decoders, je hebt een krap budget, er is maar 1 receiver onder de 400 euro die doet wat je verlangt en dat is de Onkyo 606, je hebt mazzel, want in mijn ogen is het nog eens een hele goed ook, je krijgt dus waar voor je geld

    Blijft er 310 euro over voor een speakerset....

    Ben serieus voor je gaan kijken en denk dat de Canton de beste papieren heeft, doch ik zou altijd zelf gaan luisteren! Mijn keus voor jou:

    http://www.kieskeurig.nl/productverg...257372004C2D7E

    Ben benieuwd8)
    Have fun and enjoy your collection

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Helspie Bekijk bericht
    De pond staat inderdaad laag... maar dat merk je blijkbaar niet onmiddellijk bij de Vlaamse dealers van dit merk...

    ik ga komende week in een speciaalzaak m'n oor nog eens te luisteren leggen bij enkele andere merken. Is het niet om iets beters te vinden (in het budget) dan wel om mezelf te overtuigen om de B&w's te nemen.

    Jammer dat de recensies ook niet steeds sluitend zijn...
    Zoveel oren, zoveel smaken, wat de 1 heel mooi vind, dat vind de ander weer net niet helemaal zijn ding, maar als alle recencies wel positief zijn......

    Uiteindelijk dien je toch zelf te beslissen, je kunt wel kijken wat anderen er van vinden, maar dat is in weze niet belangrijk, het gaat er om wat je er zelf van vind!
    Have fun and enjoy your collection

  13. #38

    Standaard

    Vandaag de Monitor Audio silver beluisterd : Wauw!

    't Is dus weerom moeilijker geworden.

    We hebben beslist om dan toch de B&W600, Focal Chorus 700V en Monitor Audio Silver eens te vergelijken in een luistertest...
    Wel met de Denon 1909 (ipv de marantz 5003), maar voor deze had ik ook al voorkeur, dus kunnen we die ook ineens beluisteren... (best wel leuke hobby hé, véééél keuze!!!! )

    En ondertussen zoeken we maar op het net naar nog meer info...

  14. #39

    Standaard

    Uit de keuze van speakers begin ik stilaan zeker te worden.

    Zal toch gaan kiezen voor de Monitor Audio silver reeks. Heb ze vandaag in stereo vergeleken met B&W 684 en vond 'm iets beter klinken, mooiere bas en accurater hoog. Het midden misschien iets minder frapant... En de looks!!!

    Hebben 'm wel op een rotel set beluistert. Onze luistersessie is beetje in het water gevallen door enkele jammerlijke communicatie storingen bij de handelaar. Maar toch degelijke uitleg gekregen...

    Maar... toevallig gesprek opgevangen over de pioneer AV-versterkers bij de mensen die voor ons waren. Heeft toch m'n aandacht getrokken. Vooral vanwege de betaalbare THX en het vermogen van deze... Ga me hier toch nog beetje in verdiepen.

    En zo blijven we bezig hé...

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Helspie Bekijk bericht
    Uit de keuze van speakers begin ik stilaan zeker te worden.

    Zal toch gaan kiezen voor de Monitor Audio silver reeks. Heb ze vandaag in stereo vergeleken met B&W 684 en vond 'm iets beter klinken, mooiere bas en accurater hoog. Het midden misschien iets minder frapant... En de looks!!!

    Hebben 'm wel op een rotel set beluistert. Onze luistersessie is beetje in het water gevallen door enkele jammerlijke communicatie storingen bij de handelaar. Maar toch degelijke uitleg gekregen...

    Maar... toevallig gesprek opgevangen over de pioneer AV-versterkers bij de mensen die voor ons waren. Heeft toch m'n aandacht getrokken. Vooral vanwege de betaalbare THX en het vermogen van deze... Ga me hier toch nog beetje in verdiepen.

    En zo blijven we bezig hé...
    Vooral bezig blijven, is heel goed. Een goede set kost een vermogen, maar eens het juiste gekozen kan ertoe leiden dat je met een paar onderdelen wel heel lang kan doen. In de loop der jaren kunnen onderdelen gewisseld worden en oude onderdelen soms als reserve worden bewaard, maar een goede start is het halve werk

    Je weet zeker dat je nu de juiste speakers hebt gevonden? , dat kan nog veranderen, er zijn er zoveel en je hebt zoveel klanken. Las laatst ergens een tip hoe speakers te gaan luisteren..... kwam men met een hele waslijst, niet echt handig en tijdrovend met wisselen en afleidend. Je kunt het beste maar 1 of 2 goede tracks meenemen, maar dan wel tracks die een zeer goede kwaliteit hebben en waar ook werkelijk detail in zit.
    Helaas zijn we maar mensen en kunnen ook niet al te veel onderscheiden. Luister per sessie(perdag/per keer) niet meer dan 4 speakers, kies daaruit de beste. Ga niet serieus luisteren naar speakers die absoluut buiten je budget vallen, is tijdverlies en leid af, al kan het wel leuk zijn. Bij een volgende sessie wederom, vergelijk met de laatste keuze indien dat mogelijk is. Probeer steeds maar 1 over te houden. Op een gegeven moment leer je ook steeds beter te luisteren en dat kan als het virus al bezit van je heeft genomen wel eens wat duurder uitpakken Dat kan wel, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, je kan je set in eigen tempo en gewenste volgorde bijeen scharrelen.

    Een merk waar ik ook goede reviews over lees is bijvoorbeeld Mirage, zou ik ook betrekken in je jacht op de speaker die bij je past. Teufel, een Duitse fabrikant maakt ook heel leuk spul, helaas kun je dat nergens beluisteren, wordt direct vanuit de fabriek verkocht. Haastige spoed is zelden goed, neem je tijd
    Have fun and enjoy your collection

  16. #41

    Standaard

    Vandaag ga ik eens tot Alpha High End in Antwerpen...

    Ga me er niet te veel van voorstellen, maar op de site heb ik gezien dat er toch wel wat te zien is, en elke info is winst zou ik zo zeggen...

  17. #42

    Standaard

    Ben vandaag bij Alpha geweest in Antwerpen.

    Heb daar weerom een goede uitleg gekregen. Keuze viel toch weer snel op de B&W's...

    Denk dat we er een beetje aan vasthangen. Maar we gaan toch maar voor de 683 kiezen, verschil met de 684 is toch wel wezenlijk, je krijgt als het ware een niveau bij! Die meerprijs van 400€ is dat wel waard denk ik... Center wordt dan ook iets duurder, maar uiteindelijk zal het wel een win-win situatie worden...

    Keuze is toch ook weerom op de Marantz receiver gevallen. Vooral voor m'n vader dan.

    Ik twijfel op dit ogenblik of ik nog wel voor de surround zou kiezen, en niet eerder naar het stereo gegeven zou gaan... Heb de speakers 683 op een Naim stereoversterker gehoord: was super!! Heb daar Tool gehoord zoals ik ze nog nooit gehoord heb! En aangezien ik toch voor 80% muziek beluister... toch nog stof om over na te denken...

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Helspie Bekijk bericht
    Ben vandaag bij Alpha geweest in Antwerpen.

    Heb daar weerom een goede uitleg gekregen. Keuze viel toch weer snel op de B&W's...

    Denk dat we er een beetje aan vasthangen. Maar we gaan toch maar voor de 683 kiezen, verschil met de 684 is toch wel wezenlijk, je krijgt als het ware een niveau bij! Die meerprijs van 400€ is dat wel waard denk ik... Center wordt dan ook iets duurder, maar uiteindelijk zal het wel een win-win situatie worden...

    Keuze is toch ook weerom op de Marantz receiver gevallen. Vooral voor m'n vader dan.

    Ik twijfel op dit ogenblik of ik nog wel voor de surround zou kiezen, en niet eerder naar het stereo gegeven zou gaan... Heb de speakers 683 op een Naim stereoversterker gehoord: was super!! Heb daar Tool gehoord zoals ik ze nog nooit gehoord heb! En aangezien ik toch voor 80% muziek beluister... toch nog stof om over na te denken...
    Alle respect voor je geduld en het weloverwogen willen kiezen

    Zo hoort het
    Have fun and enjoy your collection

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Tip, neem ook nooit de vrouw mee naar de winkel, zag vandaag bij de MM ook 2 van die halfzachten met hun vrouwen, het ging ongeveer zo: mevrouw had duidelijk de broek aan, het werd dus een kleine schijt TV..... ja wat is die scherp hé en oh ja....niet die ..... want daar vind ik de lijst niet mooi van, je gaat hem toch wel ophangen hé..... een 32inch Full HD werd het van rond de 800 euro dacht ik zo te zien, weggegooid geld in mijn ogen. Er stonden ook prachtige Toshiba's van 42 inch voor 100 euro minder, weliswaar geen Full HD, maar het verschil is op 3 meter al niet meer te zien. Ben maar weggelopen, kan daar niet tegen als grote kerels zich een TV laten voorschrijven door een doos zonder enig technisch inzich.
    Wanneer komen de 50" Full SD schermen?
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 12-01-2009 om 22:08
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  20. #45

    Standaard

    Ben vandaag eens bij Hifi corner geweest in Schoten (Antwerpen). Zo'n ontvangst ben ik niet gewoon! Zo hartelijk en vriendelijk. Super uitleg en véél om te zien!

    Heb me daar in een zetel geinstalleerd, een hoop uitleg gekregen, maar vooral ook veel geluisterd. Naar de Dali Ikon's... Wat een speakers!!!

    Hetgeen ik daar heb gehoord was verbluffend. Op een stereo versterker van Marantz PM7003 en de Ikon 6 heb ik wondermooie dingen gehoord. Heel mooi gebalanceerd, zoals ik het graag heb.
    Ben een keer of 3 gaan voelen aan de center speaker of die niet mee (vals) speelde. Wat een diepte en beleving...

    Is misschien stom, maar wat 2 speakers kunnen doen me je muziekbeleving... Dit had ik nog niet eerder meegemaakt.

  21. #46

    Standaard

    Beste DVDProfilersFilmgek,

    dank voor je adviezen. Las in het tijdschrift FWD home entertainment magazine dat de onkyo tx-sr606 werd uitgekozen tot beste keus samen met de Denon avr-1909. In vergelijking met de Denon zou de onkyo vanwege de capaciteit van de scaler (welke beperkt is tot 1080i) iets minder interessant maken voor het transcoderen van videosignalen naar HDMI

    Ik bezit zelf de Samsung PS-42A451 welke HD-ready is. Loop ik met de onkyo qua beeld "iets" mis t.o.v. de Denon? Of maakt dat niks uit gezien mijn Plasma scherm?

    Verder zit ik nog steeds een beetje te twijfelen over de formaat boxen van de onkyo HT S-9100 THX. Je gaf me het advies in dat geval de onkyo TX-sr606 te kopen in combinatie met de Canton Movie CD 102 satelliet systeem. Nu zat ik te denken, als ik mijn budget met 100 euro omhoog schroef voor satelliet systeem... Krijg ik dan aanmerkelijk beter systeem of blijft het "pielen in de marge"?

    Gezien mijn mogelijk verhoging van budget zou je een ander satelliet systeem aanraden?

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mrbb Bekijk bericht
    Beste DVDProfilersFilmgek,

    dank voor je adviezen. Las in het tijdschrift FWD home entertainment magazine dat de onkyo tx-sr606 werd uitgekozen tot beste keus samen met de Denon avr-1909. In vergelijking met de Denon zou de onkyo vanwege de capaciteit van de scaler (welke beperkt is tot 1080i) iets minder interessant maken voor het transcoderen van videosignalen naar HDMI

    Ik bezit zelf de Samsung PS-42A451 welke HD-ready is. Loop ik met de onkyo qua beeld "iets" mis t.o.v. de Denon? Of maakt dat niks uit gezien mijn Plasma scherm?

    Verder zit ik nog steeds een beetje te twijfelen over de formaat boxen van de onkyo HT S-9100 THX. Je gaf me het advies in dat geval de onkyo TX-sr606 te kopen in combinatie met de Canton Movie CD 102 satelliet systeem. Nu zat ik te denken, als ik mijn budget met 100 euro omhoog schroef voor satelliet systeem... Krijg ik dan aanmerkelijk beter systeem of blijft het "pielen in de marge"?

    Gezien mijn mogelijk verhoging van budget zou je een ander satelliet systeem aanraden?

    Mmm, met jouw opstelling heeft het geen zin om de Denon aan te schaffen, je TV is immers HD Ready en zal niet verder gaan dan 1080i input. Nog een punt ter overweging, de Denon is toch een behoorlijk tikkie duurder dan de Onkyo, zeker als je een beetje optimaal shopt. Als je bijvoorbeeld net als ik allemaal apparatuur hebt die zelf kan upscalen of reeds 1080p is, dan zal de Onkyo dit ook als zodanig doorgeven, dan is dat zogenaamde minpuntje geen minpuntje meer. (zelf kijk ik praktisch geen TV, teveel reclame, en men laat je hier zien wat men wil en geeft helemaal geen inzicht wat er zich echt in de wereld afspeelt) Om mijn TV wel waardevol in te zetten en gebruik te maken van de Full HD Mogelijkheden, is er op aangesloten een Oppo HD 981, deze DVD speler laat je DVD's in een zo goed mogelijke 1080p beeldkwaliteit zien door je DVD's mooi op te scalen. Een HD DVD speler om HD DVD's te spelen, een PS3 om Blue Rays mee te spelen en een Popcorn Hour 110 Media Tank om alles wat maar los en vast zit en in wat voor een bestandsvorm dan ook en in Full HD beschikbaar is, mee af te spelen.....mmmmm alles via HDMI en met optisch of coax digitaal verbonden met mijn receiver, want met het geluid ben ik nog tevreden omdat er te weinig echt goed referentie materiaal is die het voor mij noodzakelijk zouden maken om over te stappen naar 7.1 HD Audio...... en waarvan ik dan hooguit in 5.1 ga draaien omdat ik de noodzaak van die 2 extra speakers niet zie zitten, heb al een aardige speaker opstelling, maar het moet niet te gek worden, die idioten die dit hebben bedacht komen anders zo ook nog eens met een 9.1 opstelling en een trap/ of deur om af te dalen in je opstelling.

    Dan, Onkyo of Denon.... een prijsverschil, de Onkyo zal winnen.

    Oei, dan de vraag over de 5.1 satelliet set..... ik heb je zowel bij de duurdere als de goedkopere oplossing een aantal setjes genoemd. Daartussen in zat dacht ik niet eens veel dat bij mij is opgevallen, al zal het er door 1 of andere actie of stuntopruiming wel eens kunnen gebeuren, deze dien je zelf in de gaten te houden, maar het allerbelangrijkste is dat je er zelf naar gaat luisteren. Voordat je gaat luisteren is het wel fijn als je hebt leren luisteren, dat doe je door kritisch te leren luisteren, het liefst met 1 en hetzelfde goede muziekstuk/nummer dat allerlei klanken in zich heeft en van grote dynamiek en detail is voorzien, de set die naar jouw mening het beste zijn best doet om alles weer te geven en waar jij met het meeste plezier naar luistert is JOUW set. Het is leuk te weten dat in deze categorie 100 euro niet veel hoeft uit te maken met de klank waar je zelf voor gaat. Ik kan je alleen als advies geven om naar die voorbeelden uit beide voorstellen te gaan luisteren, het kan gebeuren dat je zelfs een setje uit het goedkopere voorbeeld mooier vind klinken dan een setje uit het duurdere voorbeeld.

    Ik blijf erbij dat het Onkyo setje een wereldaanbieding is, zeker op het gebied van klank als ik de recensies zo moet geloven in vergelijking met veel duurdere sets, ga eens luisteren is dan ook mijn advies, pas daarna en een mening van jouw naar je luisterervaringen en wat je ervan vind kan ik tot een bijgesteld advies komen..... maar nu blijft het nog bij het oude
    Have fun and enjoy your collection

  23. #48

    Standaard

    Helspie.....

    Jullie zijn beiden nog steeds bezig..... van elkaars startstandpunten en uitgang kunnen jullie een idee krijgen, al denk ik wel dat je al door het virus besmet op een hele goede manier bezig bent, blijf vooral geduldig, haastige spoed in dit geval is zelden goed, maar ik denk dat jullie beiden op jullie eigen manier heel goed bezig zijn..... weloverwogen een set aanschaffen die je past als je eigen maatpak.

    Laat het geld niet branden, geef het verstandig en weloverwogen uit

    Het is net zoiets als met vrouwen, geen hand vol maar een land vol, zoveel keuze
    Have fun and enjoy your collection

  24. #49

    Standaard

    DVDProfilersFilmgek

    Ik blijf erbij dat het Onkyo setje een wereldaanbieding is, zeker op het gebied van klank als ik de recensies zo moet geloven in vergelijking met veel duurdere sets, ga eens luisteren is dan ook mijn advies, pas daarna en een mening van jouw naar je luisterervaringen en wat je ervan vind kan ik tot een bijgesteld advies komen..... maar nu blijft het nog bij het oude
    Weet jij of iemand anders waar ik dit setje kan gaan beluisteren ?
    Ik ben in de buurt bij verschillende Onkyo dealers geweest maar deze hadden deze set niet :sad: .

    Tin

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Helspie.....

    Jullie zijn beiden nog steeds bezig..... van elkaars startstandpunten en uitgang kunnen jullie een idee krijgen, al denk ik wel dat je al door het virus besmet op een hele goede manier bezig bent, blijf vooral geduldig, haastige spoed in dit geval is zelden goed, maar ik denk dat jullie beiden op jullie eigen manier heel goed bezig zijn..... weloverwogen een set aanschaffen die je past als je eigen maatpak.

    Laat het geld niet branden, geef het verstandig en weloverwogen uit

    Het is net zoiets als met vrouwen, geen hand vol maar een land vol, zoveel keuze
    DVDprofilersfilmgek, hier is weer zo iemand die een nieuwe set wil aanschaffen maar met wat vragen zit.

    T.a.v. de HK Cinefortune 200 bk set zei je het volgende: ''Spelers van H&K hebben helaas een niet al te beste naam en de set is niet in staat om de nieuwe HD audio te decoderen.''
    Waarom hebben de spelers van HK zo'n slechte naam? En kun je wat vertellen over de geluidskwaliteit van deze set? Kan nergens een review van deze set vinden. Vandaag bij de MM geweest, daar is deze set in de aanbieding voor 555. Twijfel eraan om hem aan te schaffen, maar toen las ik jouw commentaar. Daarom deze vragen.

    Ten tweede die Onkyo set die je aanprijst. Die is daar niet meer te krijgen voor dat geld (bestofhomecinema.nl). Ik ben echter heel benieuwd naar deze set en ben nu een beetje op het internet aan het sneupen naar reviews etc. Vraag aan jou; welke speler zou je aanraden bij deze set? Maakt het wat uit of je een bij wijze van spreken spelertje van 50 euro er op aansluit? Blu ray hoef ik niet, want ik heb een ps3 in de kast staan.

    Bedankt voor het helpen van deze nitwit.
    Somebody once wrote: "Hell is the impossibility of reason." That's what this place feels like. Hell. (Chris Taylor - Platoon)

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •