Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 56 worden weergegeven.

Discussie: Om te beginnen...

  1. #1

    Standaard Om te beginnen...

    Jaja, weer zo iemand die iets wil aanschaffen maar door het bos de bomen niet meer ziet.
    Wil dus mijn vraag eens bij m'n noorderburen stellen...

    We hebben van mijn schoonouders (soms vallen die ook goed mee!) een LCD tv gekregen, zijnde een Panasonic TX-32LZD80, welke een full-HD is. Weinig op aan te merken, leuk toestel, komen van LG van 50cm van 10 jaar oud.
    Daarboven beschikken we ook over een HD digicorder van Telenet, langs welke we "digitale" tv kunnen verkrijgen en enkele HD kanalen ontvangen en films in HD kunnen opvragen.

    Om nu van al dat HD geweld vol uit te kunnen genieten had ik me graag een home-cinema geïnstalleerd.

    Ik wil dit echter gestaag opbouwen, tenzij ik voor een kleine 500€ daadwerkelijk een goede set kan verkrijgen...

    In mijn jeugdjaren heb ik een stereo amplifier van Marrantz gehad, met speakers van B&W. Deze waren FENOMENAAL om op m'n kamertje naar muziek te luisteren... Tot zover mijn audio kennis/ervaring.

    Wat zoek ik nu met m'n toekomstige installatie uit te spoken?

    Films kijken (uiteraard!), muziek van m'n iMac afspelen (via air-port verbinding) en verder mag het er mooi uitzien.

    Mijn 3 voornaamste problemen :
    -Ik heb 2 schatten van dochters wiens nachtrust ik niet wens te ontnemen. Kwalitatief geluid gaat boven hard spelen!
    -Ik woon in een rijhuis, en wens m'n buren te vriend te houden. (wil ze nu ook niet elke avond uitnodigen...)
    -Budget is beperkt en uitbreiding zal voor de toekomst zijn... High end is niet het doel, eerder kwaliteit/prijs is belangrijk (goed koop, niet goedkoop!)

    Dus waar let ik best op? Is stereo ook interessant met HD? Is 2.1 of 3.1 een optie met alle receivers om te starten?
    Prijzen in ND zijn vaak merkelijk lager dan in BE, waar zit het addertje?

    Ik had persoonlijk gedacht om in Panasonic misschien mijn gading te vinden. Of is die Viera-link overroepen? Iemand ervaring met Sherwood receivers? (die vond ik vroeger wel mooi/goed) Zijn de komende solden periode koopjes te doen?

    Kortom, alle hulp is welkom!

  2. #2

    Standaard

    Vandaag in Saturn geweest in Wilrijk...

    Heb daar set zien staan met AV-receiver van Harman cardon met daarbij een set 5.1 JBL speakers met actieve sub. prijs : 699€. (ben jammer genoeg de types vergeten op te schrijven...)

    Is dit een degelijke start-"kit"?

  3. #3

    Standaard

    Hoi Helspie, welkom op het forum!

    Bij aanschaf van een goede surroudset is jou persoonlijke mening erg belangrijk.
    Ga eens wat winkels af en laat de verkopers hun geld maar eens verdienen door jou te laten luisteren naar de verschillende merken en types.

    Als je wat moois hebt gezien is het erg interresant om de typenummers even op te schrijven en hier te laten weten, dan kan er hier goed advies gegeven worden en kunnen onze medeforummers er lustig op los discusieren en jou voorzien van de nodige info en eventueel alternatieven aanbevelen.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Helspie Bekijk bericht
    Vandaag in Saturn geweest in Wilrijk...

    Heb daar set zien staan met AV-receiver van Harman cardon met daarbij een set 5.1 JBL speakers met actieve sub. prijs : 699€. (ben jammer genoeg de types vergeten op te schrijven...)

    Is dit een degelijke start-"kit"?
    Out of date, te duur voor wat je ervoor krijgt en niet meer van deze tijd.

    Dit is wat je zoekt:

    http://www.besthomecinema.nl/hts9100-thx-p-645.html

    plaatje:


    Deze bovenstaande Onkyo set is helemaal van deze tijd en kent ondertussen al weer een aantal zeer tevreden gebruikers die hun ervaring nog steeds beloofd hebben met ons te delen maar te druk zijn met het genieten van deze set. Set kan ook de nieuwe HD audio decoderen en verwerken en heeft veel aansluitmogelijkheden.


    Dit is niet wat je zou moeten nemen:



    Spelers van H&K hebben helaas een niet al te beste naam en de set is niet in staat om de nieuwe HD audio te decoderen.

    De Onkyo set is zonder speler, maar je kunt er tenminste 1 naar je eigen smaak bij nemen.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    @DVDProfilersFilmgek : Die Harmann Kardon set is precies die ze daar aanbieden. Maar dan nog 100€ duurder...

    Vandaag eens bij een serieuze zaak mijn oor te luisteren gelegd.

    Heb daar vooral de RX-V661 van Yamaha beluistert. Lijkt me op eerste zicht goed toestel en nog betaalbaar. Heb 'm beluisterd in combinatie met Kef speakers, de XQ serie als ik me niet vergis... Super geluid (met m'n CD van Tori Amos).

    Maar die speakers zitten ruim boven het budget...

    Hoe staan jullie trouwens tegenover 2de hands speakers? (zoals van B&W of zo?)

    Waarin merk je het verschil tussen Dolby digital en Dolby true HD?

  6. #6

    Standaard

    hoi ,

    het verschil tussen de 2 sets is 5.1 en de ander 7.1 [er zijn er natuurlijk nog veel meer].
    Kan je de Onkyo set ook met 5 speakers aansluiten ?
    Ik heb geen plaats voor 7 speakers.

    Ik zelf zat ook te denken aan een Yamaha maar dan 1 type hoger RX-V663 hier te koop op internet voor € 437 alleen moet ik hier wel nog speakers bij kopen.
    Ik heb nu 2 front en een center van Eltax [ bevallen goed ] en die zou ik het liefst willen uitbreiden maar kan geen gegevens meer vinden.........jammer
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...67#post1510867
    op bovenstaande link staan 2 foto's misschien weet jij DVDProfilersFilmgek iets ?

    Tin 8)

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Helspie Bekijk bericht
    @DVDProfilersFilmgek : Die Harmann Kardon set is precies die ze daar aanbieden. Maar dan nog 100€ duurder...

    Vandaag eens bij een serieuze zaak mijn oor te luisteren gelegd.

    Heb daar vooral de RX-V661 van Yamaha beluistert. Lijkt me op eerste zicht goed toestel en nog betaalbaar. Heb 'm beluisterd in combinatie met Kef speakers, de XQ serie als ik me niet vergis... Super geluid (met m'n CD van Tori Amos).

    Maar die speakers zitten ruim boven het budget...

    Hoe staan jullie trouwens tegenover 2de hands speakers? (zoals van B&W of zo?)

    Waarin merk je het verschil tussen Dolby digital en Dolby true HD?
    Het budget.... ook bij mij wel eens een probleem

    De één wil alles absoluut nieuw en een ander durft wel gebruikte speakers aan, Heb zelf sinds kort een paar niet nieuwe front speakers aangeschaft van een model dat al een tijdje niet meer gemaakt wordt maar waar ik wel fijne herinneringen aan had, ze passen ook nog eens perfect bij mijn andere speakers omdat ze uit dezelfde serie komen, in mijn geval dus een geweldige goede oplossing! De nadelen van een kortere resttijd moet je natuurlijk wel in je achterhoofd houden, speakers gaan, mits netjes behandeld, heel lang mee, maar hebben niet het eeuwige leven. Het moet de klank zijn die je bekoort, niet alleen de prijs en het uiterlijk moet eigenlijk al helemaal niet meetellen, de basis waarop je speaker koopt dient in weze de klank te zijn, als het oog ook wat krijgt is dat alleen maar meegenomen.


    Een setje gebruikte B&W's in goede staat voor een nette prijs, mmmm... dat zou ik wel durven, je dient jezelf er echter wel van te overtuigen dat ze ook echt goed zijn en de prijs redelijk is, niet altijd even gemakkelijk te vinden dus.

    >>>>>Waarin merk je het verschil tussen Dolby digital en Dolby true HD?<<<<<

    Mmmm, het belangrijkste waarin je het zou moeten merken is het geluid, om dat te kunnen heb je een paar gezonde en goed werkende oren nodig en een paar knappe speakers. Wat is dan het technische verschil tussen beide.... om het heel simpel te houden de - bitrate - oftewel het geluid wordt met veel meer detail en dynamiek uitgestuurd. Bij DD 5.1 staat het geluid op een DVD er in een gunstig geval op met 448 Kbps en dan kun je heel mooi geluid krijgen. Bij de Core van True HD krijg je al weer een bitrate van 640 Kbps en daar kan ik nu al heel aardig bij genieten, je hoort al verschil met de 448Kbps. Bij het "echte" True HD krijg je een wisselende bitrate, deze zou in theorie op kunnen lopen totwel 18Mbps (ca 18000Kbps). Hoe meer detail hoe meer bitjes, simpel gesteld geldt dat ook voor DTS-Master HD Audio, veel hogere bitrate voor een mooier en gedetailleerder geluid. ( er zijn meerdere kanalen en nog eea die van belang zijn, hier kun je er nog meer over lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Dolby_TrueHD )

    BTW.... je hoeft natuurlijk niet alles in 1x aan te schaffen, het mooie van los spul is dat je je installatie ook stapje voor stapje kunt uitbreiden en daar de tijd voor kunt nemen om dan ook iets echt goeds aan te schaffen

    Prettige jaarwisseling
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tin Bekijk bericht
    hoi ,

    het verschil tussen de 2 sets is 5.1 en de ander 7.1 [er zijn er natuurlijk nog veel meer].
    Kan je de Onkyo set ook met 5 speakers aansluiten ?
    Ik heb geen plaats voor 7 speakers.

    Ik zelf zat ook te denken aan een Yamaha maar dan 1 type hoger RX-V663 hier te koop op internet voor € 437 alleen moet ik hier wel nog speakers bij kopen.
    Ik heb nu 2 front en een center van Eltax [ bevallen goed ] en die zou ik het liefst willen uitbreiden maar kan geen gegevens meer vinden.........jammer
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...67#post1510867
    op bovenstaande link staan 2 foto's misschien weet jij DVDProfilersFilmgek iets ?

    Tin 8)
    Ik kom later op de dag wel weer even op het forum, en wil dan wel even met je meedenken..... nu wordt de hond heel vervelend en sleept me zowat naar buiten....boodschappen etc etc
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tin Bekijk bericht
    hoi ,

    het verschil tussen de 2 sets is 5.1 en de ander 7.1 [er zijn er natuurlijk nog veel meer].
    Kan je de Onkyo set ook met 5 speakers aansluiten ?
    Ik heb geen plaats voor 7 speakers.

    Ik zelf zat ook te denken aan een Yamaha maar dan 1 type hoger RX-V663 hier te koop op internet voor € 437 alleen moet ik hier wel nog speakers bij kopen.
    Ik heb nu 2 front en een center van Eltax [ bevallen goed ] en die zou ik het liefst willen uitbreiden maar kan geen gegevens meer vinden.........jammer
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...67#post1510867
    op bovenstaande link staan 2 foto's misschien weet jij DVDProfilersFilmgek iets ?

    Tin 8)
    Ik had de link al eens opgemerkt, kan alleen niet altijd de tijd vinden om alle post door te nemen, heb ook regelmatig PM's en de dag heeft helaas maar 24 uur en er staan hier ook nog een stapel films die ik nog niet heb gezien

    Roger heeft je al aardig op weg geholpen met betrekking tot de TV, we delen beide toch wel een voorkeur voor een beetje knap formaat scherm..... BTW, IBood had vandaag ook weer zo'n lekker aanbod, een 46 inch Samsung voor nog geen 900 euro:

    Samsung 46 inch LE46A558 Full HD Televisie met 3 x HDMI


    • Merk: Samsung
    • Type: LE46A558
    • Kleur: Black Gloss
    • Full HD
    • Resolutie: 1920 x 1080 pixel
    • 50 Hz
    • Dynamisch contrast: 30.000:1
    • Wide Color Enhancer 2 / DNIe / Movie Plus / 24p Real Movie / SRS Trusurround
    • Muziek vermogen: 2 x 10 Watt
    • Meer Informatie »
    € 1499,95
    Prijs: € 899,95

    Leuke aanbieding..... 1700 min 900 euro maakt dat je dan nog 800 euro over hebt voor de Onkyo set, dat is echt een aanrader voor dat geld, je hebt dan een evenwichtige en alleskunnende set die helemaal van deze tijd is, heeft ook nog eens een krachtige sub en heel goede reviews, jammer dat sommigen hun ervaringen met deze set nog niet hebben gedeeld.

    Die set hoef je overigens niet met 7.1 op te stellen, je kan hem ook als 5.1 opstellen, dat is geen probleem.

    Je schreef dat je nog geen Sub hebt en een allergaartje aan speakers hebt, niet echt fijne speakers om de nieuwe audioformaten mee af te willen spelen, ik zou daar dan ook niet meer in willen investeren als ik jouw was, BTW er zullen toch op je Eltax speakers heus wel ergens stickers of een andere manier zijn om te achterhalen welk model ze zijn, dit staat meestal wel op de achterzijde bij de aansluitingen.

    Je lijstje is een goede, ipv van de Yamaha kun je ook de Onkyo set overwegen, veel waar voor een uiterst nette prijs. (je houd in jouw geval ook nog eens 2 reserve speakers over:wink: en er zit een krachtige actieve sub bij!) of de Onkyo 606 en dan zelf de moeilijke taak om daar weer speakers en een sub bij uit te zoeken. Je huidige speakers lijken mij niet geschikt voor de weergave van de HD audio formaten. Dan houd je in mijn voorbeeld 100 euro over voor een knappe BR speler, met Panasonic doe in mijn ogen een hele goede keuze, het zijn iig de betere spelers, als je de set neemt of een receiver met HD decoders, dan heb je aan de BDP35 een perfecte speler, deze kwam ook nog eens heel goed uit diverse testen...... je zult alleen even moeten wachten totdat die 100 euro wat dikker is geworden en je zolang even behelpen met je oude DVD speler, je kunt dan ondertussen als je die set hebt genomen wel al genieten van een zeer evenwichtig 5.1 DD geluid

    Leuk om met je mee te denken, laat gerust even weten wat je van de gedachten spinsels vind en wat jouw gedachten spinsels zijn..... geloof me, er zijn hier op dit forum al heel veel bezoekers helemaal tot hun wenken bediend en aan een perfect passend advies geholpen
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Heb de indruk dat het hier meer Tin's topic wordt, maar goed...

    Ik heb vandaag enkele jamo's beluisterd, 2de hands, en die leken me wel mee te vallen. Ze waren echter aangesloten op een sony-receiver.

    Heb ondertussen m'n budget toch beetje ruimer kunnen maken, 7à800€.

    Mijn voorkeur gaat nu toch meer uit naar de yamaha RX-V663. Ook de Onkyo TX-SR606 wil ik nog van naderbij bekijken. Tips blijven welkom.
    Dit lijken me de beste receivers om mee van start te gaan, zit ik toch wel enkele jaren goed mee denk ik.

    Komend weekend ga ik bij een dealer van Wharfdale kijken, vind ik persoonlijk mooie speakers en al goede reviews over gelezen.

    Nog iemand tips voor goed prijs/kwaliteit speakersets?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Helspie Bekijk bericht
    Heb de indruk dat het hier meer Tin's topic wordt, maar goed...

    Ik heb vandaag enkele jamo's beluisterd, 2de hands, en die leken me wel mee te vallen. Ze waren echter aangesloten op een sony-receiver.

    Heb ondertussen m'n budget toch beetje ruimer kunnen maken, 7à800€.

    Mijn voorkeur gaat nu toch meer uit naar de yamaha RX-V663. Ook de Onkyo TX-SR606 wil ik nog van naderbij bekijken. Tips blijven welkom.
    Dit lijken me de beste receivers om mee van start te gaan, zit ik toch wel enkele jaren goed mee denk ik.

    Komend weekend ga ik bij een dealer van Wharfdale kijken, vind ik persoonlijk mooie speakers en al goede reviews over gelezen.

    Nog iemand tips voor goed prijs/kwaliteit speakersets?
    Voor 400 euro is er wel aan een goede receiver te komen, met de Onkyo of de Yamaha zit je iig wel een paar jaar goed.

    Voor 400 euro zul je niet gauw aan een goede complete speakerset kunnen komen, ook niet gebruikt. Dat maakt juist die Onkyo set zo interessant, heel veel voor heel weinig.

    Je kunt in jouw geval natuurlijk ook alles stapje voor stapje opbouwen, voor 400 euro kun je wel een paar redelijke frontspeakers kopen. Bedenk wel dat je je achterspeakers uit dezelfde serie moet zien aan te schaffen, dit om het klankbeeld evenwichtig en op elkaar afgestemd te houden. De sub kan wel van een ander merk zijn, deze bepaald/ heeft geen invloed op het klankbeeld van het geheel. Een beetje knappe sub heb je zo vanaf de 600 euro. Alles los aanschaffen is heel mooi, je kan dan precies nemen wat jezelf het mooiste vind klinken, het is heel wat duurder als je het tenminste echt goed wil doen. Bespaar niet op je speakers, ze kunnen lang meegaan en zijn het waard om wat geld voor uit te geven.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Sorry Helpsie maar ik ben erg nieuwsgierig naar de mening van DVDProfilersFilmgek en omdat hij en jij het over de zelfde type recievers hebben waar ik in geinterreseerd ben dacht ik dat het wel aansloot op jou vraag.
    Ik trek me weer terug naar mijn eigen geopende draadje.

    Bedankt DVDProfilersFilmgek voor je advies en ik denk inderdaad voor de Onkyo te gaan...............ziet er goed uit

    TIN

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tin Bekijk bericht
    Sorry Helpsie maar ik ben erg nieuwsgierig naar de mening van DVDProfilersFilmgek en omdat hij en jij het over de zelfde type recievers hebben waar ik in geinterreseerd ben dacht ik dat het wel aansloot op jou vraag.
    Ik trek me weer terug naar mijn eigen geopende draadje.

    Bedankt DVDProfilersFilmgek voor je advies en ik denk inderdaad voor de Onkyo te gaan...............ziet er goed uit

    TIN
    Jullie zitten beiden in ongeveer dezelfde situatie en met ongeveer hetzelfde budget.....

    Ik denk dat je goede keuze doet met die set, er zijn al een aantal zeer tevreden gebruikers, helaas hebben zij hun ervaringen niet met ons gedeeld, ik ben daar nog steeds zeer benieuwd naar.

    In mijn antwoord aan Helpsie blijkt dat als je voor zelf samenstellen gaat, je al gauw heel wat meer geld kwijt kan zijn. Een beetje receiver kost zo rond de 400 euro en dan ben je een spekkoper, een beetje knappe sub doet 600 euro, een paar knappe fronts kosten je minimaal zo rond de 400 een center doet ook snel 200 en een setje achterspeakers van hetzelfde model serie doen ook zo rond de 300, dit als je alles een beetje knap wilt hebben, ik heb het dan nog steeds wel over goed spul, maar het is dan wel allemaal goed zoeken voor die prijs om iets beter dan de basis te krijgen. In dit voorbeeld zit je al dik op de 2000 euro voor alleen de audiokant van je homecinema.

    De complete set van Onkyo is werkelijk een goede set met goede beoordelingen die je voor je geld het beste geeft voor wat er momenteel zoal te koop is, prijs kwaliteit verhouding is ongelooflijk, het is dat ik al een zeer goede set heb en voor de slaapkamer tevreden ben met de Z5500, anders zou ik hem warempel bijna nog zelf voor erbij aanschaffen.
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Ik heb nu wel al voor mezelf uitgemaakt dat zo'n setjes mijn ding echt niet zijn...

    Kan een beetje verwaand zijn, maar vind het beetje stom om nu 500-700€ uit te geven aan iets waar niet echt 'toekomst' in zit.

    Dan begin ik liever met een goede basis, zijnde receiver en bouw m'n speakers dan wel langzaam op.
    Ik ben ook nog niet echt zeker van het cinema-geluid... Stereo alleszins, maar wil de mogelijkheid tot wel behouden.

    Mijn keuze ivm speakers ligt ook helemaal niet vast, en heb de indruk dat de meeste reeksen van bv. Wharfedale, Jamo, Kef, Dali, enz... wel blijvers zijn, zodoende dat je ze op een aantal jaren kan verzamelen. Misschien dat ik wel met een budgetsetje begin van deze merken... of een tweedehands koopje.

    Wat de receiver betreft : denk dat het Yamaha zal worden. Ik ga morgen m'n licht nog eens opsteken in Antwerpen, misschien dat ik nog wel iets oppik van merken.
    Als er iemand tips heeft over waar ik in Antwerpen moet wezen! Ga alleszins al eens kijken in de katelijnevest...

    @Tin : bedoelde het niet slecht hoor! Ben zoiezo wel geïntresseerd in jou ervaringen en keuzes, kan ik alleen maar iets van opsteken, nietwaar?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Helspie Bekijk bericht
    Ik heb nu wel al voor mezelf uitgemaakt dat zo'n setjes mijn ding echt niet zijn...

    Kan een beetje verwaand zijn, maar vind het beetje stom om nu 500-700€ uit te geven aan iets waar niet echt 'toekomst' in zit.

    Dan begin ik liever met een goede basis, zijnde receiver en bouw m'n speakers dan wel langzaam op.
    Ik ben ook nog niet echt zeker van het cinema-geluid... Stereo alleszins, maar wil de mogelijkheid tot wel behouden.

    Mijn keuze ivm speakers ligt ook helemaal niet vast, en heb de indruk dat de meeste reeksen van bv. Wharfedale, Jamo, Kef, Dali, enz... wel blijvers zijn, zodoende dat je ze op een aantal jaren kan verzamelen. Misschien dat ik wel met een budgetsetje begin van deze merken... of een tweedehands koopje.

    Wat de receiver betreft : denk dat het Yamaha zal worden. Ik ga morgen m'n licht nog eens opsteken in Antwerpen, misschien dat ik nog wel iets oppik van merken.
    Als er iemand tips heeft over waar ik in Antwerpen moet wezen! Ga alleszins al eens kijken in de katelijnevest...

    @Tin : bedoelde het niet slecht hoor! Ben zoiezo wel geïntresseerd in jou ervaringen en keuzes, kan ik alleen maar iets van opsteken, nietwaar?
    Verwaand is een groot woord, maar ik denk wel dat je een vergissing maakt.

    Dat setje van onkyo is niet zomaar een setje, en zekert niet te vergelijken met die bagger bende die sommige mensen aanschaffen als alles in 1 setjes. Het Onkyo setje heeft een goede THX receiver die waarschijnlijk niet voor de Yamaha van jouw keuze zal onderdoen

    Je opmerking dat je geen 500 tot 700 euro wilt uitgeven aan een set die geen toekomst heeft is in mijn ogen geheel misplaatst, de set is juist geheel up to date en kan alle nieuwe HD audio signalen decoderen en weergeven, ook zijn de speakers van dien aard dat zij THX gecertificeerd zijn, al zegt dat niets over de geluidskwaliteit (mijn Z5500 is ook THX ) Met de set kun je heel leuk beginnen, je hebt gelijk al een beregoed geluid en je kan dan later echt goede speakers gaan kopen en die op de reciever van de set aansluiten, tegen de tijd dat je overal de speakers bij elkaar hebt gespaard kun je een andere receiver gaan aanschaffen, je kunt dan ook nog eens leuk de speakers van deze set verkopen, het zijn iig volwaardige speakers en er zit een zware actieve sub bij De set schijnt ook in stereo helemaal niet verkeerd te zijn. Zou eens gaan luisteren en dan even het prijskaartje in je achterhoofd houden

    Vergis je niet in dat setje, ik weet niet wat het idee van Onkyo achter dit setje is, maar in mijn ogen heeft de concurrentie hier absoluut geen antwoord op en zullen zij meer en meer marktaandeel verliezen aan Onkyo. Onkyo is op het gebied van de nieuwe HD audio formaten in mijn ogen leading en heeft de meeste ervaring en was 1 van de eerste die er mee op de markt kwam.

    BTW

    Ik ken je Jamo's niet, die E850, maar 200 a 300 euro is teveel betaald, ga maar eens googlen. Voor 300 euro koop je ook een nieuwe set Jamo frontspeakers. Als je het goed wil doen koop je ze ook voor achter speakers, alles van 1 soort en model

    Alle respect voor je, vind het leuk om weer een liefhebber tegen te komen die met geduld een super set wil gaan opbouwen. Dat wordt een dure hobby , zekers als je de smaak te pakken krijgt en je beter getrainde oren krijgt die het verschil horen tussen de diverse kwaliteiten, dure oortjes, het begin van een verslavende hobby. Geloof me, met de Onkyo set heb je een beregoede startbasis. Van die Basis kun je echt hele goede speakers gaan zoeken en de boel gaan opbouwen

    Met een PM bereik je soms wel eens dat je een test uit een blad krijgt of zo.... wel even je email adres opgeven dan
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Nogmaals bedankt voor je openhartige en eerlijke comments...

    Kan iemand me vertellen waar ik deze set kan beluisteren in omgeving Antwerpen?

    Heb eerlijk gezegd ook wel wat mindere reviews gelezen, ging dan vooral over de kwaliteit van de speakers...

    Ben ondertussen weer enkele goede reviews tegenkomen ivm de Denon AVR-1909...

    't wordt er niet makkelijker op!

  17. #17

    Standaard

    Is blijkbaar een promotie die enkel in Nederland geld, want in België niet te vinden.
    Zou er op zich niets op tegen hebben om ze in Nederland te halen, maar wat dan met garantie enzo meer...


    Vanmorgen enkele winkels in Antwerpen bezocht en toch weer enkele leuke dingen gezien.

    Vooral de Wharfedales heb ik gehoord, de diamond 9.6 in combinatie met de 9.2... Super mooi geluid in combinatie met een onkyo versterker.

    Wil ze nu nog wel eens horen op een Yamaha... of misschien toch de Onkyo overwegen?

    Wat die speakers betreft, nog een vraagje.

    Kan ik met een 7.1, 2 kanalen overhouden om te bi-ampen in een 5.1 opstelling?
    concreet, kan ik dan het hoog en midden van en diamond 9.6 apart aansturen?

  18. #18

    Standaard

    Vandaag nog eens wat gaan rondkijken...

    Ga m'n keuze moeten maken tussen 2 modellen denk ik :

    Yamaha RX V-863 : Veel vermogen en voorzien van alles.

    Denon AVR-1909 : minder vermogen dan de Yamaha, maar misschien kwalitatief beter?
    Layout van het toestel staat me wel meer aan... ook iets goedkoper.

    Misschien iemand van jullie nog opmerkingen of ervaringen?

  19. #19

    Standaard

    Waarom juist deze 2 merken?

    Was ik maar met die onkyo set begonnen. lijkt me een goeie deal voor die prijs.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  20. #20

    Standaard

    De marantz SR5003 komt ook nog in aanmerking...

    Dus keuze uit 3!

    Waarom deze merken? Deze kan ik kopen via Fnac. De prijzen waar ze in Nederland mee goochelen maken ze hier in België niet waar. Via m'n ledenkaart kan ik ze op krediet (0%) aankopen wat me iets meer ruimte geeft om speakers bij te kopen.
    Ben nogal een voorzichtige, dus zit niets in met verplaatsing naar Nederland, maar wat met garantie enzo meer?!?!

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Helspie Bekijk bericht
    De marantz SR5003 komt ook nog in aanmerking...

    Dus keuze uit 3!

    Waarom deze merken? Deze kan ik kopen via Fnac. De prijzen waar ze in Nederland mee goochelen maken ze hier in België niet waar. Via m'n ledenkaart kan ik ze op krediet (0%) aankopen wat me iets meer ruimte geeft om speakers bij te kopen.
    Ben nogal een voorzichtige, dus zit niets in met verplaatsing naar Nederland, maar wat met garantie enzo meer?!?!
    Voorzichtigheid is altijd goed.....maar kom, Nederland ligt toch naast de deur, zover is dat niet en er is ook nog een postbode. Tevens ga je voor apparatuur waar maar zelden wat aan kapot gaat tijdens de garantieperiode, wat dat aangaat zou ik dus niet zo bang zijn.

    Je kunt er altijd een leuk dagje uit van maken, de benzine kost nu ook geen vermogen meer, je kan dus eigenlijk heen en weer voor een koopje

    Mocht je al wel het eea willen, en al plannen hebben, maak dan goede afspraken met de winkels die je wilt bezoeken, zonder jezelf gelijk vast te leggen.
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22

    Standaard

    Voor de speakers ga ik alleszins een tripje overwegen naar jullie kant!

    Maar heb ook nog wat waardebonnen (van kerstmis, je kent dat wel) dus zal de speakers zo wel aankopen...

    Maar ik ben nogal 'gecharmeerd' door de wharfedale Diamonds, vooral de 9.6 in Wallnut!

    Maar speakers kiezen is nog moeilijker dan de receiver denk ik...

    Mijn woonkamer is 6m lang, 4m breed.

    Zou mijn TX32LZD80 tegen de muur willen hangen, daaronder de versterker plaatsen samen met een blue ray en mijn Digicorder HD.
    Deze zou ik langs beide zijden willen flankeren door een set vloerspeakers.

    In een later stadium uiteraard woofer, center en surroundspeakers...

    Nu zou ik mijn zetel op een 3 tal meter van de TV willen zetten (32" is nu ook niet zo groot hé). Echter is m'n kamer niet afgesloten, heb een open keuken aan m'n woonkamer. Kan dit invloed hebben op akoestiek? Zijn de 9.6 (of andere zuilspeakers) te groot voor deze opstelling?

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Helspie Bekijk bericht
    Voor de speakers ga ik alleszins een tripje overwegen naar jullie kant!

    Maar ik ben nogal 'gecharmeerd' door de wharfedale Diamonds, vooral de 9.6 in Wallnut!

    Maar speakers kiezen is nog moeilijker dan de receiver denk ik...

    In een later stadium uiteraard woofer, center en surroundspeakers...

    Nu zou ik mijn zetel op een 3 tal meter van de TV willen zetten (32" is nu ook niet zo groot hé). Echter is m'n kamer niet afgesloten, heb een open keuken aan m'n woonkamer. Kan dit invloed hebben op akoestiek? Zijn de 9.6 (of andere zuilspeakers) te groot voor deze opstelling?
    Inderdaad, speakers kiezen is moeilijker dan een receiver kiezen.

    Heel kort door de bocht.... momenteel 3 merken met wat ervaring op het gebied van de nieuwe HD audio formaten:

    Onkyo, Yamaha en Denon.

    Opgegeven in volgorde van prijs kwaliteitsverhouding. (denk dat je bij Onkyo momenteel het meeste waar krijgt voor je geld- Yamaha in de middenmoot en van Denon weten we dat hij niet de goedkoopste is, maar wel goede waar geeft voor zijn geld)

    Van bovenstaande 3 merken moet je dus een lijstje maken met jouw voorkeuren op het gebied van aansluitingen, vermogen, mogelijkheden, klank(voorzover dat dat te bepalen is), prijs en bedieningsgemak. Je zult dan vanzelf een keuze overhouden.

    Speakers zijn een stuk moeilijker, er zijn niet alleen veel meer merken, je hebt ook nog eens verschillende modellen, klanken, prijzen, vermogens, weerstand etc etc etc.... Het zou niet het oog moeten zijn dat de doorslag geeft, het is de klank die het moet bepalen of een speaker dat is wat je zoekt.

    Lees hier ook maar even:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...fedale+Diamond

    Heb nog wel ergens een testje dacht ik van de Diamonds.

    Je woonkamer kan zeker invloed hebben op de akoestiek, dat ligt echt niet alleen aan de openkeuken, maar ook het soort vloerbedekking, de wanden en wat daar eventueel aanhangt, het soort gordijnen dat je hebt etc etc , ook de plaatsing van speakers hebben invloed..... eigenlijk teveel om op te noemen, daarom kun je bij een goede winkel meestal een set mee naar huis krijgen om te kijken of ze ook in de persoonlijke situatie bevallen..... daarom zijn zulke winkels dan ook duurder dan de dozenschuivers.

    Je TV is inderdaad aan de erg kleine kant, niet helemaal van deze tijd meer, maar dat is een persoonlijke keuze geweest, al heb ik het idee dat vooral onervaren starters(met de beruchte aanhang) en ouderen een te klein toestel nemen. Het HD tijdperk vraagt en nodigt gewoon uit voor een wat ruimer bemeten scherm. Momenteel zijn de 42 inch modellen al aardig populair en is 32inch meer geschikt voor de ouderlijke slaapkamer. Je hebt natuurlijk wel weer 1 voordeel, naast zo'n kleine TV houd je wel weer meer ruimte over om er een paar knappe speakers naast te zetten
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    I

    Heel kort door de bocht.... momenteel 3 merken met wat ervaring op het gebied van de nieuwe HD audio formaten:

    Onkyo, Yamaha en Denon.

    Opgegeven in volgorde van prijs kwaliteitsverhouding. (denk dat je bij Onkyo momenteel het meeste waar krijgt voor je geld- Yamaha in de middenmoot en van Denon weten we dat hij niet de goedkoopste is, maar wel goede waar geeft voor zijn geld)

    Van bovenstaande 3 merken moet je dus een lijstje maken met jouw voorkeuren op het gebied van aansluitingen, vermogen, mogelijkheden, klank(voorzover dat dat te bepalen is), prijs en bedieningsgemak. Je zult dan vanzelf een keuze overhouden.
    Daar mag je dus ondertussen ook de Marantz SR5003 bijrekenen... Heb 'm gisteravond gezien bij een buur van me... Heel mooi, maar hij had budgetspeakers eraan hangen, dus echt beoordelen was moeilijk...


    En wat de TV betreft: was niet mijn keuze... Tot voor 2 weken keken we nog naar een toestel van LG, 55cm en 10 jaar oud. Tot m'n schoonouders het nodig vonden om ons een LCD cadeau te doen.
    Ik apprecieer het enorm dat ze dat doen, maar zat ook met dubbel gevoel, omdat ik TV keuze zeer persoonlijk vind. Ik was al een tijdje opzoek naar een plasma (42"-46") en ze wisten dat ook. Zelf hebben ze een 50" plasma gekocht!
    Maar goed, om te starten is het wel ok. Volgend jaar misschien kijken voor groter toestel, dan verhuist deze naar de kinderkamer .

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Helspie Bekijk bericht
    Daar mag je dus ondertussen ook de Marantz SR5003 bijrekenen... Heb 'm gisteravond gezien bij een buur van me... Heel mooi, maar hij had budgetspeakers eraan hangen, dus echt beoordelen was moeilijk...


    En wat de TV betreft: was niet mijn keuze... Tot voor 2 weken keken we nog naar een toestel van LG, 55cm en 10 jaar oud. Tot m'n schoonouders het nodig vonden om ons een LCD cadeau te doen.
    Ik apprecieer het enorm dat ze dat doen, maar zat ook met dubbel gevoel, omdat ik TV keuze zeer persoonlijk vind. Ik was al een tijdje opzoek naar een plasma (42"-46") en ze wisten dat ook. Zelf hebben ze een 50" plasma gekocht!
    Maar goed, om te starten is het wel ok. Volgend jaar misschien kijken voor groter toestel, dan verhuist deze naar de kinderkamer .


    Dat dubbele gevoel kan ik enigzins begrijpen, een TV opgedrongen krijgen zonder dat het overlegt is, en dan ook nog eens geheel anders dan gewenst zou mij, ook al is het gekregen, tot iets andere bewoordingen hebben gebracht. Als je iemand wat geeft op dat gebied, geef dan wat goeds of geef het geheel niet, maar dat is mijn mening. Oke, de aanhang heeft beslist, niet altijd even fijn als je voor voldongen feiten wordt geplaatst.

    Mmmm, Marantz.. hier de geschiedenis van het zeer gewaarde Marantz:

    http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1511

    Er zijn nog wel meer goede merken met goede receivers, en er zijn er in diverse prijsklassen, keus genoeg, kijk alleen uit dat je op een gegeven moment de bomen door het bos niet meer ziet. H&K is ook een merk dat het wel kan, al vind ik hun instapmodellen in vergekijking met de concurrentie wat minder sterk overkomen.(om het eens vriendelijk te zeggen)
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •