Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 36 worden weergegeven.

Discussie: HDMI Kabel

  1. #1

    Standaard HDMI Kabel

    Omdat ik binnenkort een HDMI kabel moet gaan kopen had ik er eerst 1 op het oog van rond de 50 euro. Nu hoorde ik vandaag een verkoper in de winkel zeggen dat als je blu ray hebt een goedkope HDMI kabel niet de volledige kwaliteit van een FULL HDTV kan weergeven.
    Nu ga ik nooit af op info van een verkoper maar op de kabel die ik op het oog heb staat op dat het voor een HD tv is of dvd. Op de duurdere Monster kabels staat duidelijk dat ze Full HD ondersteunen en 1080p etc etc. Deze kabel is alleen 130 euro.
    Is dit dan echt de moeite waard ? ik wel natuurlijk wel het optimale uit de tv halen maar 130 euro vind ik wat teveel van het goede voor een kabel'tje.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door neo123 Bekijk bericht
    Omdat ik binnenkort een HDMI kabel moet gaan kopen had ik er eerst 1 op het oog van rond de 50 euro. Nu hoorde ik vandaag een verkoper in de winkel zeggen dat als je blu ray hebt een goedkope HDMI kabel niet de volledige kwaliteit van een FULL HDTV kan weergeven.
    Nu ga ik nooit af op info van een verkoper maar op de kabel die ik op het oog heb staat op dat het voor een HD tv is of dvd. Op de duurdere Monster kabels staat duidelijk dat ze Full HD ondersteunen en 1080p etc etc. Deze kabel is alleen 130 euro.
    Is dit dan echt de moeite waard ? ik wel natuurlijk wel het optimale uit de tv halen maar 130 euro vind ik wat teveel van het goede voor een kabel'tje.
    De verkoper zit je zwaar te neppen. Een HDMI kabel van 5 of 10 euro zal exact dezelfde beeldkwaliteit hebben als zo'n veel te dure Monster kabel, het zijn namelijk digitale kabels. Zelfs 50 euro is te veel voor een HDMI kabel.
    Koop gewoon een HDMI kabel online op kabeltje.com (volgens mij al vanaf 4 euro) en koop voor die 126 euro een leuk kerstcadeau voor jezelf
    Ik heb zelf een Full HD plasma, met merkloze HDMI kabels naar mijn PS3/HD DVD speler en er was geen enkel verschil te zien tussen een merk kabel en de 'gratis' merkloze kabel bij mijn HD DVD speler.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door diederik Bekijk bericht
    De verkoper zit je zwaar te neppen. Een HDMI kabel van 5 of 10 euro zal exact dezelfde beeldkwaliteit hebben als zo'n veel te dure Monster kabel, het zijn namelijk digitale kabels. Zelfs 50 euro is te veel voor een HDMI kabel.
    Koop gewoon een HDMI kabel online op kabeltje.com (volgens mij al vanaf 4 euro) en koop voor die 126 euro een leuk kerstcadeau voor jezelf
    Ik heb zelf een Full HD plasma, met merkloze HDMI kabels naar mijn PS3/HD DVD speler en er was geen enkel verschil te zien tussen een merk kabel en de 'gratis' merkloze kabel bij mijn HD DVD speler.
    Haha tja bedoel maar dat ze dan 130 euro durven te vragen voor dergelijke kabels is dan eigenlijk ook niet echt normaal. Dan steek ik dat extra geld wel in mijn spoedig aan te schaffen Full HD tv

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door neo123 Bekijk bericht
    Haha tja bedoel maar dat ze dan 130 euro durven te vragen voor dergelijke kabels is dan eigenlijk ook niet echt normaal. Dan steek ik dat extra geld wel in mijn spoedig aan te schaffen Full HD tv
    Ja, dat soort spul is het gene waar ze marges op kunnen pakken - en de marges bij dit soort kabels zijn enorm. Erg jammer dat ze keihard tegen klanten liegen en zo onwetende klanten kabels van 130 Euro aansmeren, terwijl die kabel niks meer of minder kan dan een simpel HDMI kabeltje van een tientje. Ik zou persoonlijk ook niet mijn TV bij dit soort zaken kopen. (Gokje; BCC?)

    Als je nog even de tijd hebt (verzenden duurt meestal iets van 2 weken) kan je ook deze kabel kopen voor een kleine 7 euro inclusief verzendkosten. Ik heb deze ook, werkt perfect en ziet er ook nog eens mooi uit - zelfs voor dat heb je dus geen monster kabel nodig

  5. #5

    Standaard

    130 euro is inderdaad overdreven, dat klopt.
    Bij langere lengtes heeft een iets duurdere kabel wel zin, omdat het nogal storingsgevoelig is.
    Supra maakt mooie kabels bv.
    Maar voor 1,5 meter ofzo gewoon een simpel degelijk kabeltje kopen, zal prima werken.
    Duurdere kabels hebben soms zin, zeker bij audio, maar neem vooral GEEN Monster!
    Dit zijn opzich goede kabels, maar ze zijn veel te duur!
    Ik zou wel eens de winstmarge van een Monster HDMI kabel van 2 meter willen weten, dat zal zeker wel enkele tientjes zijn.
    Laatst aangepast door -Jaap- : 20-12-2008 om 23:09

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door diederik Bekijk bericht
    Ja, dat soort spul is het gene waar ze marges op kunnen pakken - en de marges bij dit soort kabels zijn enorm. Erg jammer dat ze keihard tegen klanten liegen en zo onwetende klanten kabels van 130 Euro aansmeren, terwijl die kabel niks meer of minder kan dan een simpel HDMI kabeltje van een tientje. Ik zou persoonlijk ook niet mijn TV bij dit soort zaken kopen. (Gokje; BCC?)

    Als je nog even de tijd hebt (verzenden duurt meestal iets van 2 weken) kan je ook deze kabel kopen voor een kleine 7 euro inclusief verzendkosten. Ik heb deze ook, werkt perfect en ziet er ook nog eens mooi uit - zelfs voor dat heb je dus geen monster kabel nodig
    Goed gegokt . Ook niet mijn favoriete zaak heb er alleen een Coax splittertje gekocht maar mijn tv zal ik er echt niet kopen. Maar het is net als kleding denk ik mensen gaan toch voor het merk en geven kapitalen uit aan allerlei accesoires bij de tv.
    Denk dat de afstand tussen mijn (toekomstige) tv en setupbox en blu ray niet meer dan een 1 meter of 1,5 meter wordt. Begrijp zowiezo niet waarom mensen HDMI kabels van 10 meter kopen maar goed gewoon een wat langere coax kabel kopen setupbox er tussen , HDMI en klaar ben je.

  7. #7

    Standaard

    Trouwens nog mensen met een alternatief voor een goede (goedkope) HDMI plus link naar de site waar hij te bestellen is. Niet dat ik de kabel slecht vind op genoemde site http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12836 maar om hem helemaal uit het buitenland te halen vind ik wat overdreven.
    Ik denk dat ik namelijk toch maar van mijn 50 euro kabel af stap........

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door neo123 Bekijk bericht
    Trouwens nog mensen met een alternatief voor een goede (goedkope) HDMI plus link naar de site waar hij te bestellen is. Niet dat ik de kabel slecht vind op genoemde site http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12836 maar om hem helemaal uit het buitenland te halen vind ik wat overdreven.
    Ik denk dat ik namelijk toch maar van mijn 50 euro kabel af stap........
    Kabeltje.com - staan ze al vanaf 4 euro p/s (wel 6,50 verzendkosten bij bestellingen onder de 50 euro).

  9. #9

    Standaard

    zat aan deze te denken http://www.bol.com/nl/p/elektronica/...oduct_overview
    Weet niet of Hama een beetje degelijk is..........

  10. #10

    Standaard

    Is best een goed merk, maakt allerlei leuk spul!
    Ik heb hier zelfs een 2m. Aldi HDMI kabel liggen, die het prima doet op 1080p/60.
    Dus maak je maar niet al te veel zorgen.

    En wat betreft kabels uit het buitenland halen:
    Waarom niet?
    Veel forumleden importeren toch ook Blu-ray's etc.?
    Doe ik ook!
    Als je een goede kabel vindt en de verzendkosten zijn niet al te hoog, lijkt het me prima!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door neo123 Bekijk bericht
    zat aan deze te denken http://www.bol.com/nl/p/elektronica/...oduct_overview
    Weet niet of Hama een beetje degelijk is..........
    Het maakt dus echt niet uit welke kabel je koopt. Koop gewoon de gene die je wilt hebben. Persoonlijk vind ik 20 euro nog te veel. Ik begrijp als je straks een mooie Full HD TV hebt dat het 'raar' is een goedkope HDMI kabel er aan te hangen, maar je gaat voor een nieuwe PC toch ook geen gouden USB plugs kopen?

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Is best een goed merk, maakt allerlei leuk spul!
    Ik heb hier zelfs een 2m. Aldi HDMI kabel liggen, die het prima doet op 1080p/60.
    Dus maak je maar niet al te veel zorgen.

    En wat betreft kabels uit het buitenland halen:
    Waarom niet?
    Veel forumleden importeren toch ook Blu-ray's etc.?
    Doe ik ook!
    Als je een goede kabel vindt en de verzendkosten zijn niet al te hoog, lijkt het me prima!
    Omdat ik niet zo'n fan ben met het betalen via internet (credit card) en dan maar hopen dat het allemaal goed gaat met verzenden plus je hebt de kabel nog nooit gezien. In de winkel kun je hem en zien en makkelijk ruilen.

  13. #13

    Standaard

    Of je kunt op allekabels.nl kijken (http://www.allekabels.nl/HDMI-Kabels...DMI-Kabel.html) en zaak gewoon via een overschrijving betalen

  14. #14

    Standaard

    Dit is allemaal wel een beetje slap gelul natuurlijk. Tuurlijk is het onzin om 130 euro aan een HDMI kabel uit te geven, maar ik zie wel degelijk verschil tussen een kabel van 5 euro of eentje van 50. Kijk maar eens op whathifi.com en bekijk dan maar eens de verschillen tussen kabels. Die zijn er wel degelijk. Je gaat me toch niet vertellen dat ze daar ook al uit hun nek lullen? Ik denk dat het ook wel te maken heeft met wat voor blu ray speler en tv je hebt staan. Op een plasma van 800 euro zal je de verschillen minder merken als op een high end plasma van 4000 euro
    "Portland,straight ahead!"

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vincent Vega Bekijk bericht
    Dit is allemaal wel een beetje slap gelul natuurlijk. Tuurlijk is het onzin om 130 euro aan een HDMI kabel uit te geven, maar ik zie wel degelijk verschil tussen een kabel van 5 euro of eentje van 50. Kijk maar eens op whathifi.com en bekijk dan maar eens de verschillen tussen kabels. Die zijn er wel degelijk. Je gaat me toch niet vertellen dat ze daar ook al uit hun nek lullen? Ik denk dat het ook wel te maken heeft met wat voor blu ray speler en tv je hebt staan. Op een plasma van 800 euro zal je de verschillen minder merken als op een high end plasma van 4000 euro
    Kwalitatief wel natuurlijk maar het signaal zal niet veel anders zijn...

  16. #16

    Standaard

    Er toch schijnt er verschil te zijn, door verschillende interpretatie van de hoeveelheid jitter.
    Maar dit is een enorm technisch verhaal.

  17. #17

    Standaard

    Persoonlijk ga ik geen hdmi kabel van 5 euro aan mijn dure plasma hangen. Net als dat ik ook geen speaker kabels van de Praxis aan mijn KEF's heb hangen.
    "Portland,straight ahead!"

  18. #18

    Standaard

    Er is een groot verschil tussen kabels voor digitale signalen en kabel voor analoge signalen.
    Voor analoge signalen kunnen kabels echt een behoorlijk verschil opleveren, voor digitaal zal dat stukken minder zijn. Wat vooral meetelt bij digitale kabels (wat niet klopt, er is namelijk niets digitaals aan de kabel, hij is alleen geschikt voor een bepaald digitaal signaal, maar dat even terzijde) is de kwaliteit van de gebruikte materialen en daarmee ook het risico op storingen etcetera. Bij HDMI geldt overigens wel dat er bij grotere lengtes sneller storingen op kunnen treden en dan is het dus wel degelijk raadzaam om een duurdere kabel te kopen omdat deze door de gebruikte materialen gewoon minder gevoelig is.
    Monster is inderdaad geen slecht merk maar nogal aan de prijs, persoonlijk vind ik Oehlbach een goede prijskwalitetisverhouding hebben, Vivanco alleen de wat duurdere kabels, het echt goedkope spul van vivanco vind ik persoonlijk ook echt rommel. Let op, persoonlijk vind ik dat dus.

  19. #19

    Standaard

    Dat vind ik een goede uitleg.
    Zelfs die goedkope Vicanco kabels kosten nog steeds 20 euro bij de MediaMarkt, dus dan kan je beter een ander merk zoeken.

  20. #20

    Standaard

    Eventueel als alernatief kan ik je ook kabels van HQ aanbevelen. Ik heb er zelf een scart, toslink en componentkabel van. Prima prijs/kwaliteitverhouding. Linkje:
    http://www.kabeltje.com/video-hdmi-h...i-c-14_17.html
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vincent Vega Bekijk bericht
    Dit is allemaal wel een beetje slap gelul natuurlijk. Tuurlijk is het onzin om 130 euro aan een HDMI kabel uit te geven, maar ik zie wel degelijk verschil tussen een kabel van 5 euro of eentje van 50. Kijk maar eens op whathifi.com en bekijk dan maar eens de verschillen tussen kabels. Die zijn er wel degelijk. Je gaat me toch niet vertellen dat ze daar ook al uit hun nek lullen? Ik denk dat het ook wel te maken heeft met wat voor blu ray speler en tv je hebt staan. Op een plasma van 800 euro zal je de verschillen minder merken als op een high end plasma van 4000 euro
    Maar in welk opzicht is er dan verschil?

    WhatHifi (met name hun kabelreviews) is de grootste onzin ter wereld. Bij sommige reviews van HDMI kabels hebben ze het er over dat de kleuren er veel mooier uitkomen, etc. Dat is toch gewoon onzin? Het is een digitale kabel - die gaat kleuren er echt niet anders uit laten zien. Voorbeeld hier:
    The Ultimate really does impress with its clear, detailed, realistic picture. Even more apparent is the sonic ability of this cable. It sounds controlled and composed.
    Dus volgens hun klinkt het geluid van deze £300 kabel ook nog eens beter!

    Of nog een
    Skin tones appear super-natural, whilst scenes that feature violent or suden motions are handled incredibly well.
    Ik kan dit soort reviews echt niet serieus nemen. Dus ja, mijn mening is dat ze daar uit hun nek lopen te lullen.

    Ik heb overigens een Plasma van 1500 euro, en er was helemaal geen verschil te zien.

    Persoonlijk ga ik geen hdmi kabel van 5 euro aan mijn dure plasma hangen. Net als dat ik ook geen speaker kabels van de Praxis aan mijn KEF's heb hangen.
    Speaker kabels = Analoog, HDMI = Digitaal - met speaker kabel kan er zeker wel verschil in zitten welke je koopt. In ieder geval de dropveters van de bouwmarkt zullen slechter geluid geven dan een kwaliteitskabel. HDMI is een digitaal signaal, bij normale afstanden (onder de paar meter) is er echt geen verschil. Bij langere afstanden kan er bij een goedkope kabel data 'verloren' gaan, maar goed - hoeveel mensen hebben 10 meter HDMI kabel nodig?

    Gelukkig is deze kabelrage niet naar de PC overgeslagen - ik zie monster al op de markt komen met een gouden USB kabel met nog snellere datadoorvoer ....
    Laatst aangepast door diederik : 23-12-2008 om 17:58

  22. #22

    Standaard

    Denk dat het altijd een welles/nietes spelletje zal blijven. Ik ben echter heel erg tevreden met mijn HDMI kabel van de Action... kost slechts € 3,99 en geeft uistekend beeld!

  23. #23

    Standaard

    Het kabelverhaal stamt nog uit de analoge tijd en ondanks dat er echt hoorbare verschillen zijn blijven ook sommigen roepen dat het niet kan (google eens op Breem).
    Digitaal kan er verschil zijn wanneer een kabel slecht gebouwd is en bijvoorbeeld gevoelig is voor storingen van buitenaf zoals stroomkabels, speakerkabels etc.
    Zoals ik al eerder zei, IMHO is een goede digitale kabel gewoon beter opgebouwd waardoor hij minder storingsgevoelig is, maar ik durf niet stellig te beweren dat een hele dure kabel vs een hele goedkope kabel vwb een digitaal signaal per definitie beter is.

    Maar goed, de discussie over kabels zal wel nooit eindigen aangezien er altijd mensen zullen zijn die roepen dat het niet kan (wetenschappelijk gezien) en mensen die menen het wel te zien/horen.

  24. #24

    Standaard

    Klopt. Mijn vrouw ziet ook geen verschil tussen een LG plasma van 899 en een Pioneer van 3499. Het zijn eeuwige discussies en je moet gewoon doen waar je zelf een lekker gevoel bij hebt. Ik zeg dat ik wel degelijk verschil ziet. Het is allemaal heel persoonlijk. The end.
    "Portland,straight ahead!"

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vincent Vega Bekijk bericht
    Klopt. Mijn vrouw ziet ook geen verschil tussen een LG plasma van 899 en een Pioneer van 3499.
    haha, mijn vrouw hoort geen verschil tussne mijn vorige Yamaha van 200 euries of mijn Jungson AV1000C, zelfs niet in stereo, of het verschil tussen een CD op een CD speler of een DVD speler .Voor de rest is ze gelukkig wel leif hoor
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vincent Vega Bekijk bericht
    Het zijn eeuwige discussies en je moet gewoon doen waar je zelf een lekker gevoel bij hebt. Ik zeg dat ik wel degelijk verschil ziet. Het is allemaal heel persoonlijk. The end.
    Amen !

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •