Pagina 3 van 54 EersteEerste 12345671353 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 1327 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurriaan Wittenberg Bekijk bericht
    Zorg ervoor dat je niet de Teletekst van je televisie gebruikt. In het geval dat je HD kijkt en dus met HDMI aangesloten bent zul je geen Teletekst signaal op de TV doorkrijgen. HDMI ondersteund namelijk geen Teletekst.
    Het lijkt me niet dat dat laatste klopt. Ik kijk namelijk al sinds ik m'n nieuwe tuner heb via HDMI en tot de omzetting naar HD kon ik gewoon teletekst ontvangen. En ook nu heb ik sommige periodes wel teletekst. Voor de duidelijkheid: ik gebruik dan de txt-functie van m'n tuner en niet van m'n tv.

    Het zullen misschien opstart-perikelen zijn van HD van Ziggo. Ik ga er vanuit dat het tzt wel opgelost zal worden.

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Het lijkt me niet dat dat laatste klopt. Ik kijk namelijk al sinds ik m'n nieuwe tuner heb via HDMI en tot de omzetting naar HD kon ik gewoon teletekst ontvangen. En ook nu heb ik sommige periodes wel teletekst. Voor de duidelijkheid: ik gebruik dan de txt-functie van m'n tuner en niet van m'n tv.

    Het zullen misschien opstart-perikelen zijn van HD van Ziggo. Ik ga er vanuit dat het tzt wel opgelost zal worden.
    Jammer dat je me niet geloven wilt terwijl je zelf al aangeeft dat je niet de teletekst functie van je TV gebruikt...

  3. #53
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Misschien hebben de HD varianten nog niet de teletext functie, of zijn ze er net mee aan het stoeien, zal eens checken vanavond!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    ........Wat ik me trouwens afvroeg is of Planet Earth, die momenteel door de EO wordt uitgezonden, nu wel of niet in HD te zien is. Ik zag afgelopen weekend een aflevering en het zag er een beetje SD-achtig uit.
    heel goed gezien en dat is een enorme gemiste kans van de NPO.

    Maar ik begrijp van hun berichtgeving en andere signalen op internet dat de "echte" lancering nog iets en later wat officieler komt. Misschien moeten we dit dus als een proefstart zien.
    Zal wel met de start van het nieuwe tv seizoen (sept?) plaatsvinden.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  5. #55

    Standaard

    totaal tv bericht over een aanwijzing dat Animal planet hd wel eens snel bij upc zou kunnen komen.
    ze baseren dit op de ondertitel ervan die sinds kort ook in het nederlands is.
    in belgie is de zender eral en wordt deze doorgegeven door telenet wat weer familie is van upc,
    maar zou die nl ondertitel dan niet gewoon voor de vlaamse belgen zijn?
    http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2190

    edit: vind nu zelfs in overzicht dat caiway hem al in nl verwacht, dus ik snap totaal tv's bericht niet helemaal meer. http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/hdtv-o...cier-20090706/
    Laatst aangepast door johanhoitink : 06-07-2009 om 22:12
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Misschien hebben de HD varianten nog niet de teletext functie, of zijn ze er net mee aan het stoeien, zal eens checken vanavond!
    Nee... HDMI _ONDERSTEUND_ gewoon geen teletekst signaal zoals dat vroeger via het analoge signaal de TV in ging.

    De enige optie zoals die nu gebruikt wordt is dat teletekst als DVB stream aan het HD signaal toegevoegd wordt. Dit kan je dus terugkijken met de teletekst decoder van je settopbox.

    In SD is het overigens nog wel toegevoegd. Dit is bedoeld voor de analoge kijkers. (ofwel CAI door je settopbox heen naar de TV ofwel analoge (scart) uitgang van je settopbox. Daarom kan het zijn dat je een (gestoord) Teletekst signaal krijgt als je via HDMI naar een SD kanaal zit te kijken. Er zit nog wel wat vervuilende info in de beeldlijnen maar dat snijdt weinig hout Bij de een komt hier dan ook meer uit dan bij de ander.

    Resumerend: HD over HDMI impliceert: GEEN teletekst op je TV.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    heel goed gezien en dat is een enorme gemiste kans van de NPO.

    Maar ik begrijp van hun berichtgeving en andere signalen op internet dat de "echte" lancering nog iets en later wat officieler komt. Misschien moeten we dit dus als een proefstart zien.
    Zal wel met de start van het nieuwe tv seizoen (sept?) plaatsvinden.
    NPO is in deze niet verantwoordelijk voor de uitzendingen van de respectievelijke uitzendgemachtigden daar het alleen facilitair het uitzenden verzorgt. De content is uiteraard nog gewoon de verantwoording van de omroep (EO ... etc).

    Aangezien Planet Earth reeds een tijdje geleden aangekocht is zal dit wel in SD zijn geweest. (EO laat al een tijdje deze serie zien voor zover ik weet. Zelfs naar eigen wijsheid aangepast was zelfs in het nieuws te horen.)

    Inderdaad is het verder het geval dat de NPO heeft aangegeven verder geen uitspraken te willen doen over welke programma's native HD zijn daar ze dat aan de omroepen over willen laten.

    Je mag er dus van uit gaan dat vooralsnog momenteel het enige Native HD materiaal de TOUR is en de live journaals. (mogelijk ook de herhaalde journaals en andere live programma's afhankelijk waar die vandaan komen)

  8. #58
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat klopt helemaal, en dat spreek ik ook niet tegen.
    En na het checken gisteren bleek dat de HD varianten gewoon een teletekst stream hadden. (teletekst moet wel meegestuurd worden hé )
    Teletekst via de box zelf werkt dus gewoon
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Dat klopt helemaal, en dat spreek ik ook niet tegen.
    En na het checken gisteren bleek dat de HD varianten gewoon een teletekst stream hadden. (teletekst moet wel meegestuurd worden hé )
    Teletekst via de box zelf werkt dus gewoon
    Ah .. ik dacht even dat je met stoeien bedoelde aan het HDMI signaal

    Ik had zelf ook al Teletekst getest op de NL HD kanalen van UPC. Zit je ook bij UPC of bij Ziggo? Of CAIWest misschien?

  10. #60
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    UPC hé, kom je wel hier wel eens tegen
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    UPC hé, kom je wel hier wel eens tegen
    Yes yes... moet die buggy rommel toch een beetje in de gaten houden heh

    Ik wordt overigens sinds zaterdag (sinds invoering Ned1,2,3 HD weer gillend gek van de blauwe schermen hier in Rotterdam ) Collega van me die meer in de buurt van Amsterdam zit heeft nergens last van.

  12. #62

    Standaard

    was dit programma op de publieke over de maanlanding van 40 jaar geleden nu gewoon een hele goed SD uitzending? dan aplaus voor hun bronmateriaal en hun upscale techniek.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  13. #63

    Standaard

    UPC gaat vanaf oktober RTL-zenders in hd doorgeven

    UPC gaat in oktober twee RTL-zenders in hd-kwaliteit doorgeven: RTL4 en RTL. Ook zal de kabelaar RTL Gemist en previews van series via digitale televisie gaan aanbieden. UPC heeft hiertoe een overeenkomst met RTL Nederland gesloten.

    Vanaf oktober zal UPC het hd-signaal van RTL7 en RTL8 gaan doorgeven, terwijl RTL4 en RTL5 in de loop van volgend jaar zullen volgen, zo meldt het kabelbedrijf. UPC-klanten dienen echter wel een hd-abonnement af te sluiten om de commerciële zenders in hd te kunnen bekijken. Dit aanvullende abonnement is ook nodig om de drie publieke zenders bij UPC in hd-kwaliteit te kunnen aanschouwen.

    Ook zal UPC per oktober RTL Gemist aan de functionaliteit van de UPC Mediabox toevoegen. Verder zal de kabelaar via zijn on-demand-dienst tegen betaling afleveringen van series die nog niet eerder in Nederland door RTL zijn uitgezonden gaan aanbieden. Ook deze preview-mogelijkheid wordt via de Mediabox aangeboden. UPC en RTL hebben verder aangekondigd samen nieuwe diensten voor het digitale televisieplatform van UPC te gaan ontwikkelen. Ook gaan ze gezamenlijk het gebruik van on-demand-diensten promoten.
    Zie http://tweakers.net/nieuws/61424/upc...doorgeven.html

    HD TV in Nederland begint zowaar een beetje van de grond te komen.

  14. #64

    Standaard

    Leuk, maar wel extra betalen ...................
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #65

    Standaard

    eeuh ... als we het over de 2 nu aangekondigde hd zender hebben gaan we niet meer betalen dan we al deden.
    althans zo lees ik het.
    "Deze worden dus toegevoegd zonder meerkosten toegevoegd aan het huidig HD zenderaanbod" laat UPC mediawoordvoerder Ronald Sutmuller weten."
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  16. #66

    Standaard

    rtl 4 en 5 ergens volgend jaar, maar rtl 7 en 8 vanaf oktober.. Dat is dan mooi op tijd voor een gerucht dat door LIVE's MD en CEO Abdul Hadi Al Shiek
    (mede organisator van de F1 granprix in abu dhabi) de wereld in bracht:
    Hij is al een tijd in onderhandeling om de laatste race van het seizoen (abu dhabi 30 okt/1 nov) in HD uit te zenden.
    Afwachten wat Bernie Ecclestone wil, die zei geen HD plannen te hebben voor dit jaar.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  17. #67

    Standaard

    Hier nog iets meer over RTL HD als toevoeging aan eerder bericht van Richard B.

    "Volgens John de Jong die verantwoordelijk is voor de distributie van de zenders van RTL Nederland, is voor RTL 7 en RTL 8 gekozen vanwege het meer beschikbaar zijn van hoge-definitie programma’s. Bij RTL 7 gaat het daarbij om de avondprogrammering. Beide zenders zenden vooral veel Amerikaanse produkties uit; RTL 8 is overigens deels een herhaalzender voor vrouwen. De ‘vlaggeschip’ zenders RTL 4 en RTL 5 moeten in de ‘loop van’ 2010 volgen met HD-versies. Een concrete planning is daarvoor nog niet bekend. Volgens De Jong zal RTL Nederland bij de HD-uitzendingen met een ’substantieel’ percentage aan HD-content beginnen en is het niet de bedoeling zoals de publieke landelijke omroep doet, om na één evenement (Tour de France) maandenlang geen HD-produkties uit te zenden, maar wel te pretenderen met HD-versies van Nederland 1, 2 en 3 bezig te zijn.
    RTL Nederland is nog voorzichtig met het uitlaten over de investeringen in eigen produkties die vooral op RTL 4 en RTL 5 worden uitgezonden. “Als er ineens 500.000 HD-boxen uitstaan, dan kan het harder lopen."
    bron: http://dutchmedia.nl/blog/
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  18. #68

    Standaard

    Ah, begrijp het. Die nieuwe zenders komen gewoon binnen je standaard pakket waar hd al een klein deel van uit maakt. Wat op zich ook weer enigzins logisch is lijkt mij aangezien ze FTA zijn of worden?...

    Maar wel mooi dat er eindelijk schot in de zaak gaat komen.......
    Laatst aangepast door Albert Kostwinder : 24-07-2009 om 11:40
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  19. #69

    Standaard

    SBS heeft als test bij een kleine kabelaar ook al een uitzending gemist lopen en heeft net 5 en veronica op de nominatie staan voor HD, dus die zal nu ook zitten te twijfelen wat slim is.
    meteen meedoen of even de kat uit de boom kijken.

    edit: ps is claudio op vakantie dat ie nog geen heel opstel geschreven heeft op het forum over de komst van rtlHD?
    Laatst aangepast door johanhoitink : 24-07-2009 om 12:23
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  20. #70

    Standaard

    Wat is wijsheid. Weet niet. Heb zelf hd via de schotel, althans een aantal fta's maar om daar nu (veel) extra voor te gaan betalen. Nee, dat niet. Tv is bij mij maar bijzaak...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  21. #71

    Standaard

    Weet iemand of RTL in 720p of in 1080i gaat uitzenden?

    En weet iemand of de originele bron-stream van de Tour toevallig 720p was? Ik meende scaling-artefacts te zien, vooral bij kopjes en logootjes, wat verklaard zou worden als de NOS de stream van 720p naar 1080i heeft gescaled.

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Krizna Bekijk bericht
    Weet iemand of RTL in 720p of in 1080i gaat uitzenden?

    En weet iemand of de originele bron-stream van de Tour toevallig 720p was? Ik meende scaling-artefacts te zien, vooral bij kopjes en logootjes, wat verklaard zou worden als de NOS de stream van 720p naar 1080i heeft gescaled.
    Mijn vermoeden is voor beide wel 1080i. Dit wordt momenteel van alle kanten aangeraden en aangeboden. Daarbij komt nog dat de EBU 1080i aanraadt voor sportevenementen. Tour was wel categorie sport... toch?
    Tevens sluit dit het beste aan bij alle 1080p schermen. Die hoeven dan alleen nog maar de de-interlacen wat nog betrekkelijk eenvoudig is tov algoritmes die je bij een conversie de andere kant op moet gaan toepassen.

  23. #73

    Standaard

    even benieuwd wat jullie op ned123 hd al aan hd programma's zijn tegengekomen.
    zag net schnitzelparadijs met orginele aspect ratio en heel goede beeldkwaliteit,
    wat mij aan het twijfelen bracht of dit hd was of niet,
    in ieder geval goed te zien (als het geen hd was) dat op zo'n hd kanaal geupscaled wordt
    vanaf het bronmateriaal en niet gewoon het sd kanaal door de machiene.
    Laatst aangepast door johanhoitink : 28-07-2009 om 22:12
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    even benieuwd wat jullie op ned123 hd al aan hd programma's zijn tegengekomen.
    zag net schnitzelparadijs met orginele aspect ratio en heel goede beeldkwaliteit,
    wat mij aan het twijfelen bracht of dit hd was of niet,
    in ieder geval goed te zien (als het geen hd was) dat op zo'n hd kanaal geupscaled wordt
    vanaf het bronmateriaal en niet gewoon het sd kanaal door de machiene.
    Anders dan de Tour volgens mij nog helemaal niets.
    Ik twijfel aan het live zwemmen van de laatste dagen. Vooral ook omdat EurosportHD het ook heeft (overigens zonder NativeHD logo). Ik zie het er alleen nog net niet aan af. Ik kan het dus alleen op mijn ogen nog niet met zekerheid zeggen.

  25. #75

    Standaard

    Het zwemmen is volgens mij niet HD, let maar eens op de uitslagen rijdjes enzo. Erg jammer terwijl het bron materiaal wel in HD beschikbaar is, kijk maar naar Eurosport HD bij mij weldegelijk Native HD. De studiobeelden van de NOS zien er daarintegen wel gelikt uit en supermooi.

    Nu maar hopen dat de CL er wil in HD in komt dit jaar.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


Pagina 3 van 54 EersteEerste 12345671353 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •