De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.

Discussie: 5.1 geluid UPC

  1. #1

    Standaard 5.1 geluid UPC

    http://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/480

    Is er een manier om dit standaard aan te zetten??

  2. #2

    Standaard

    Nee. Die optie is verdwenen bij de laatste grote update. Er is beloofd om dit in een volgende update weer mogelijk te maken. Net zoals een favorietenlijste met een eigen zendervolgorde. Maar helaas... deze updates zijn niet meer in 2011 gekomen. Wellicht dit jaar.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  3. #3

    Standaard

    Zolang de meeste zender dit nog niet fatsoenlijk kunnen doen, zou ik er geen probleem van maken.

    Ik vindt dat stereo in de meeste gevallen na bewerking met DPLII of Neo6 nog steeds beter klinkt dan 5.1. Dit komt doordat bij 5.1-spoor nog niet optimaal gebruik wordt gemaakt van de ruimte en de mogelijkheden. Zo worden er vaak lagere bitrates gebruikt en een lagere dialoog normalisatie om het schrik-effekt te verminderen. Het klinkt daardoor niet zo gedetailleerd en/of vol als het zou moeten zijn. Daar komt bij dat het indelen van de kanalen ook een heel karwei is, omdat bvb niet iedereen commentaar via de 'fronts' wilt hebben.

    Voor dat 5.1 'de standaard' zal worden en je dus niet meer hoeft te schakelen, moet er dus nog een hoop gebeuren.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 05-10-2012 om 11:47
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Update:
    Inmiddels wordt er schijnbaar wel mee geëxperimenteerd.

    Bij het kijken naar het SongFestival viel mij op dat bij het kiezen van het DD-spoor de meeste zangstemmen via de 'centre' te horen waren en het commentaar via de 'fronts' en de 'centre'. Hierdoor klonk het commentaar relatief veel luider als bij het PCM-spoor. Als luisteraar had ik daardoor de indruk dat het als 5.1 naar Nederland werd gestuurd, in Nederland er 2.0 van werd gemaakt om het commentaar toe te kunnen voegen en er daarna weer 5.1 van gemaakt werd om het als 5.1 aan te kunnen bieden aan de kijker.

    Misschien kunnen ze het de volgende keer gewoon doorsturen zonder commentaar zodat de kijker zelf kan kiezen tussen stereo met commentaar of 5.1 zonder.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 17-05-2013 om 13:24
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •