Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 56 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Terechte oscars voor Slumdog. Wel jammer dat Wall-E beroofd werd van zijn muziek en sound design prijzen. Slumdog heeft vooral erg sterke liedjes in de film zitten, maar de daadwerkelijke score is zeer mager en ongeinspireerd vergeleken Newman's Wall-E soundtrack. Ook vond ik dat Wall-E beste originele screenplay had moeten winnen en tot slot vond ik Rourke veel indrukwekkender dan Penn. Maar Slumdog is briljant en verdiend zijn best picture best director award.

  2. #27

    Standaard

    Leuke show hoor vannacht. Het was de eerste keer dat ik de oscar uitreiking keek en het lekkere tempo kon mij wel erg bekoren.

    Hugh deed het aardig maar niet heel erg bijzonder. Alleen het openingsnummer vond ik erg leuk ('I haven't saw the reader; hilarisch!). Een opvallend zenuwachtige Aniston en zeer slecht uit zijn woorden komende Craig. Verder was Stiller grappig, vond Black zichzelf grappig en zag Portman er practhig uit.

    Over de beeldjes; 8 oscars voor Slumdog Millionaire! En eigenlijk vond ik dat wel terecht. Het is een van de beste films van 2008 die je helemaal meezuigt in het prachtige verhaal van echte liefde tegen een keiharde achtergrond. En dat komt juist door de zeer goede montage, en fantastische soundtrack. En met zo'n diverse cast is de regisseurstitel ook helemaal terecht in mijn ogen. Persoonlijk maakte The dark knight afgelopen jaar nog net iets meer indruk, maar Slumdog zeker heel erg goed.

    Hoe terecht deze oscars hoe onterecht de acteursprijzen. Heath Ledger was uiteraard helemaal terecht, maar waarom wint Rourke de hoofdrol niet? Zelden een acteur gezien die zo een film op een hoger plan weet te trekken. Absoluut fantastisch! Penn zet ook een zeer goede rol neer, maar wanneer gaat het nu eens gewoon over de beste prestaties en stoppen ze met politiek bij de oscars!

    Ook vind ik persoonlijk de rol van Winslet niet zo heel goed (net als heel The reader eig) en had ik hem Streep wel gegund, maar hier kan ik wel wat meer mee leven.

    Kortom een mooie show, leuk om te zien. Veel terechte winnaard in mijn ogen, maar er blijft ook altijd nog wel wat te zeuren over!

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *Rossi Bekijk bericht
    Mag ik je vragen hoeveel je daadwerkelijk van de show gezien hebt? Als je alleen al het begin gezien hebt met een fantastisch optreden van Hugh Jackman (wie had dat in hem gezocht) zou je bovenstaande opmerking niet maken.

    Natuurlijk is het een awardshow, waar het dus gaat om het uitreiken en accepteren van prijzen, waar dus ook de speeches bij horen. Ik heb weinig momenten gehad waarbij ik eraan dacht om niet verder te kijken... In mijn ogen een prima avond: mooie opbouw qua show, goede gasten die de awards uitreikten, goede tussenfilmpjes en overzichten etc.

    Mooi dat Danny Boyle een oscar kreeg, wel lichtelijk onverwacht dat Penelope Cruz en Sean Penn een beeldje mee naar huis mochten nemen...
    Ik heb de eerste helft vannacht live gevolgd en de rest vanochtend bekeken (met het nodige skippen tijdens de speeches weliswaar). Die medley in het begin was heel leuk maar gelijk ook het hoogtepunt. Misschien dat sommige mensen dit soort shows leuk vinden maar ik vond het erg saai. En dan schijnt de show van dit jaar nog tot de betere te behoren dus ben blij dat ik er anders niet naar kijk

  4. #29

    Standaard

    Ik wilde echt graag gaan kijken, maar ik was echt scheel van de slaap. Jammer dat ik het heb moeten missen. Fijn dat Penn gewonnen heeft voor Milk.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  5. #30

    Standaard

    Publieke Omroep koopt Oscarwinnaars

    De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft de grote Oscarwinnaar Slumdog Millionaire aangekocht. Dat heeft een zegsvrouw vandaag bekendgemaakt. De tragikomedie over een jongen uit de sloppen van Mumbai die in een televisiequiz miljonair kan worden won vannacht acht beeldjes, waaronder die voor beste film en regie.

    De film maakt deel uit van een contract met distributeur Cineart dat veertien titels omvat. Twee andere films in het pakket wonnen vannacht ook een Oscar: de komedie Vicky Cristina Barcelona (met actrice Penélope Cruz) en het kostuumdrama The Duchess.

    Daarnaast kocht de NPO van Cineart ook een aantal films dat voor een Oscar was genomineerd, zoals de animatie Waltz with Bashir en Gouden Palmwinnaar Entre les Murs.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Ik heb de eerste helft vannacht live gevolgd en de rest vanochtend bekeken (met het nodige skippen tijdens de speeches weliswaar). Die medley in het begin was heel leuk maar gelijk ook het hoogtepunt. Misschien dat sommige mensen dit soort shows leuk vinden maar ik vond het erg saai. En dan schijnt de show van dit jaar nog tot de betere te behoren dus ben blij dat ik er anders niet naar kijk
    De shows gepresenteerd door Jon Stewart en Billy Christal vond ik vele malen beter. De moppen vlogen je aan een recordtempo om de oren. Het enige die ik enorm dom vind aan de show is dat ze deze zo lang rekken en het einde telkens zo vlug afgerafeld word.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MrEd Bekijk bericht
    en zag Portman er practhig uit.
    Alleen daarvoor ga ik de show nu zien
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  7. #32

    Standaard

    Wat een vreselijke show. Het enige leuke wat ik kon ontdekken wat het optreden van de geweldige Hugh Jackman. Voor de rest wonnen onterechte films en acteurs helaas Oscars. De reden dat Penn een Oscar won heeft duidelijk te maken met het feit dat de Academy bang is voor een speech van Rourke, die ze in 7 seconden vertraging niet goed kunnen aanpassen, het feit dat Penn standaard in de nominaties zit en dus meubilair is, ze het niet kunnen hebben dat Rourke weer banden aan heeft gehaald met het professionele worstelen en dat de mensen die de winnaars moeten nomineren geen verstand hebben van films.

    Penelope Cruz...wtf?
    8 Oscars voor Slumdog? wtf?
    Ik kijk in ieder geval volgend jaar wel de samenvatting op internet want dit was niet om aan te zien. Nog langzamer dan een uitslag van Idols. Al dat gerek.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Wat een vreselijke show. Het enige leuke wat ik kon ontdekken wat het optreden van de geweldige Hugh Jackman. Voor de rest wonnen onterechte films en acteurs helaas Oscars. De reden dat Penn een Oscar won heeft duidelijk te maken met het feit dat de Academy bang is voor een speech van Rourke, die ze in 7 seconden vertraging niet goed kunnen aanpassen, het feit dat Penn standaard in de nominaties zit en dus meubilair is, ze het niet kunnen hebben dat Rourke weer banden aan heeft gehaald met het professionele worstelen en dat de mensen die de winnaars moeten nomineren geen verstand hebben van films.

    Penelope Cruz...wtf?
    8 Oscars voor Slumdog? wtf?
    Ik kijk in ieder geval volgend jaar wel de samenvatting op internet want dit was niet om aan te zien. Nog langzamer dan een uitslag van Idols. Al dat gerek.
    De show was niks trager dan anders. Ik vond dat ze er af en toe juist wat meer tempo in hadden gegooid. Hugh Jackman was voor mij ook een grote verrassing. Maar hij had op zich nog wat meer op de voorgrond kunnen treden.
    Ik denk niet dat Mickey Rourke niet gewonnen heeft omdat ze bang waren voor zijn speech. Sean Penn is nou ook niet bepaald even (politiek) correct altijd en dus vond ik die keuze al vrij opmerkelijk.
    De oscars voor Slumdog vond ik bijna allemaal wel terecht. Ik was juist blij dat ze wat afstapten van de "normale" oscar films. Benjamin Button was daardoor juist de grote verliezer. Slumdog was verfrissend!
    De oscar voor Penelope Cruz vond ik ook wat verrassend. Ik had gerekend op een oscar voor Viola Davis.
    Eindelijk ook een oscar voor Kate Winslet, na 5 eerdere nominaties. Leuke speech bovendien! En die vrouw ziet er alleen maar beter uit naarmate ze ouder wordt.

    Al met al vond ik het wel een geslaagde show. Wel jammer dat er geen echt spectaculaire hoogtepunten waren.
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    De reden dat Penn een Oscar won heeft duidelijk te maken met het feit dat de Academy bang is voor een speech van Rourke, die ze in 7 seconden vertraging niet goed kunnen aanpassen, het feit dat Penn standaard in de nominaties zit en dus meubilair is, ze het niet kunnen hebben dat Rourke weer banden aan heeft gehaald met het professionele worstelen en dat de mensen die de winnaars moeten nomineren geen verstand hebben van films.
    Dat hoorde ik mensen ook al voor de ceremonie zeggen, dat Rourke het niet zou worden omdat hij zich niet aan de regels houdt in speeches. Maar dat lijkt me toch wel overroepen hoor, een "biep" over de scheldwoorden zetten kan makkelijk binnen 7 seconden. Wat me meer aannemelijk lijkt is dat Penn door vele leden de voorkeur kreeg omwille van het onderwerp van de film en de hele heisa rond Proposition 8. Er stonden blijkbaar ook weer anti-homo-rechten betogers buiten aan de rode loper. Lijkt me dus niet dat Rourke verloren heeft voor een drogreden, maar Penn gewonnen heeft voor een drogreden (hij zal wel een goede rol neerzetten hoor dat wil ik niet ontkennen, maar het is een beetje hetzelfde als Winslet een Oscar geven voor The Reader terwijl ze dat beeldje waarschijnlijk veel meer verdiend had voor één van haar vorige nominaties).

  10. #35

    Standaard

    Ik vond het wel een leuke show. De intieme set-up had wel wat. Bovendien had het wel een fijn tempo, niet te lang en ook niet te gehaast zoals vorig jaar het geval was.

    Ik mistte alleen het echte spektakel een beetje, de shownummers waren leuk, maar niet geweldig. Ik weet trouwens niet wat de regisseur van de show bezielde, maar tijdens de in memoriam was er door het camerawerk voor de helft van de tijd niet te zien wie er nou waren overleden.

    Wat ik wel tof vond waren de montages en dergelijke die ook films toonden die normaliter niet zo snel bij de oscars te zien zijn. Ik vind het misschien wel belangrijker dat het een feest rondom film is dan wie de oscar gaat winnen.

    Wat dat betreft ben ik wel blij dat dingen als Speed Racer, The Hulk en weet ik niet wat, ook even in de spotlight kwamen. Want die zijn net zo belangrijk voor Hollywood als de genomineerde films.

  11. #36

    Standaard

    Was ik de enige die zo ergerde aan Bridget Maasland en Martin Koolhoven?

  12. #37

    Standaard

    Was een mooie show. Twee enige verassingen waren dat Penn heeft gewonnen, had ik niet verwacht, en dat Waltz With Bashir niet heeft gewonnen.
    Verder redelijk voorspelbaar, maar toch genoten van het spektakel. Alleen vond ik dat Jackman als host zijnde te weinig aan het woordt was. Dat hadden ze anders moeten doen
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    Was ik de enige die zo ergerde aan Bridget Maasland en Martin Koolhoven?
    Aan Bridget wel, Martin Koolhoven vond ik wel ok. Die vrouw van de film krant wat er bij zat was wel ontzettend irritant. Dat ze volgend jaar maar iemand kiezen om het te presenteren die wel iets van film afweet ipv. Bridget
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  14. #39

    Standaard

    Net bekeken, met vooral veel spoelen tussendoor. Wel leuk om een keertje gezien te hebben, jammer dat dat hele amerikaanse sausje er weer overheen gegoten is, slechte grappen etc...

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Symphony X Bekijk bericht
    Net bekeken, met vooral veel spoelen tussendoor. Wel leuk om een keertje gezien te hebben, jammer dat dat hele amerikaanse sausje er weer overheen gegoten is, slechte grappen etc...
    Mijn idee. Vreselijke show. De uitslagen intereseren me ook niet, zo'n oscar zegt toch helemaal niets.

  16. #41

    Standaard

    Is toch wel een beetje vreemd dat een film die de oscar wint geen genomineerde acteurs heeft? Is dit al eens eerder voorgekomen?

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pfan Bekijk bericht
    Is toch wel een beetje vreemd dat een film die de oscar wint geen genomineerde acteurs heeft? Is dit al eens eerder voorgekomen?
    Dat komt inderdaad niet vaak voor. In de afgelopen 20 jaar slechts twee keer:

    - Lord of the Rings: The Return of the King (2004)
    - Braveheart (1996)

    Dat zijn overigens wel twee films die het niet perse van het acteerwerk moeten hebben.


    EDIT:

    Helemaal terug tot 1960 komt dit nog 1x voor:

    - The Last Emperor (1988 )
    Laatst aangepast door Bas Reuver : 24-02-2009 om 12:12
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pfan Bekijk bericht
    Is toch wel een beetje vreemd dat een film die de oscar wint geen genomineerde acteurs heeft? Is dit al eens eerder voorgekomen?
    Vreemd is het niet, want daar moet de film het ook absoluut niet van hebben.

  19. #44

    Standaard

    Grappig, gemengde gevoelens op dit forum te lezen (blijkbaar mensen die toch iets minder met het geheel plaatje film hebben en slechts op hun gevoelens reageren)... Ikzelf vond het 'n geslaagde nacht (de dag daarna was iets minder geslaagd wegens 'n chronisch slaaptekort) heb me heel erg vermaakt met het lekker tempo, de liefde voor de film en het showspektakel! Wat 'n decor, wat 'n montage en alles flawless!

    Wat 'n pre van deze oscars was dat niet alleen de mensen voor de schermen maar ook de mensen achter de schermen iets te zeggen hadden, verder werd deze avond ook wel duidelijk dat alleen 'n nominatie al iets is om heel trots op te zijn... je zal maar toegesproken worden door Sir Ben Kingsley, Sophia Loren of Shirley Maclaine. Mooi gegeven ook dat het niet 'n aaneenschakeling van genomineerde filmbeelden was maar echt alle films van afgelopen jaar hun respect krijgen!

    Grote domper voor mij deze avond, Changeling die het op Cinematografisch gebied moest afleggen, Curious Case die ondanks zijn rommelige verschijning toch nog 3 oscars in de wacht heeft weten te slepen! Uiteraard Iron-Man die niet de eer kreeg die deze verdiende... en de postuum Oscar, erg jammer voor Brolin of Shannon?, denk dat Ledger z'n familie meer baat had gehad met 'n ere-award.

    Mijn grotere verassing van de avond was toch wel Sean Penn, maar kan hier weinig rouwig om zijn, fantastische rol die vooral in Amerika gemengde gevoelens met zich meebrengt! en Hugh Jackman die 'n uitstekende job heeft gedaan! Ook anders in nieuw Amerika, blank en donker lijken eindelijk gelijk te zijn, pro-gay en uiteraard veel vrolijkheid. Één van de leukere Academy Awards van de afgelopen tien jaar!, kijk uit naar 2010!

    Slumdog meer dan terecht gewonnen, zelfs met meer dan ik verwacht had maar het plaatje klopt gewoon! Boyle !

    ps. Bridget moeten ze idd. afschieten...
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Curious Case die ondanks zijn rommelige verschijning toch nog 3 oscars in de wacht heeft weten te slepen!
    Het is verre van een favoriet van mij zoals ik op dit forum al wel vaak heb laten verstaan, maar ik vond dat die film toch wel verdiend gewonnen had in die 3 categorieën.

    Slechts 3 van de 13 nominaties verzilveren, is dat ook geen record? Most snubbed movie ofzo?

  21. #46

    Standaard

    Kan iemand mij uitleggen waarom Philip Seymour Hoffman genomineerd stond als bijrol? Was toch echt een hoofdrol wat hij speelde.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Grappig, gemengde gevoelens op dit forum te lezen (blijkbaar mensen die toch iets minder met het geheel plaatje film hebben en slechts op hun gevoelens reageren)... Ikzelf vond het 'n geslaagde nacht (de dag daarna was iets minder geslaagd wegens 'n chronisch slaaptekort) heb me heel erg vermaakt met het lekker tempo, de liefde voor de film en het showspektakel! Wat 'n decor, wat 'n montage en alles flawless!

    Wat 'n pre van deze oscars was dat niet alleen de mensen voor de schermen maar ook de mensen achter de schermen iets te zeggen hadden, verder werd deze avond ook wel duidelijk dat alleen 'n nominatie al iets is om heel trots op te zijn... je zal maar toegesproken worden door Sir Ben Kingsley, Sophia Loren of Shirley Maclaine. Mooi gegeven ook dat het niet 'n aaneenschakeling van genomineerde filmbeelden was maar echt alle films van afgelopen jaar hun respect krijgen!

    Grote domper voor mij deze avond, Changeling die het op Cinematografisch gebied moest afleggen, Curious Case die ondanks zijn rommelige verschijning toch nog 3 oscars in de wacht heeft weten te slepen! Uiteraard Iron-Man die niet de eer kreeg die deze verdiende... en de postuum Oscar, erg jammer voor Brolin of Shannon?, denk dat Ledger z'n familie meer baat had gehad met 'n ere-award.

    Mijn grotere verassing van de avond was toch wel Sean Penn, maar kan hier weinig rouwig om zijn, fantastische rol die vooral in Amerika gemengde gevoelens met zich meebrengt! en Hugh Jackman die 'n uitstekende job heeft gedaan! Ook anders in nieuw Amerika, blank en donker lijken eindelijk gelijk te zijn, pro-gay en uiteraard veel vrolijkheid. Één van de leukere Academy Awards van de afgelopen tien jaar!, kijk uit naar 2010!

    Slumdog meer dan terecht gewonnen, zelfs met meer dan ik verwacht had maar het plaatje klopt gewoon! Boyle !

    ps. Bridget moeten ze idd. afschieten...

    Precies! Ieder zijn mening natuurlijk, maar als je naar het geheel kijkt lijkt mij het toch een hele geslaagde nacht... En zoals je al aangeeft gaat het toch om de totaalplaat van de film, en de show eromheen. En of je het dan eens of oneens bent met de Oscars is weer een geheel andere discussie.

    De eer die zo'n nacht aan het medium film geeft is toch bijzonder...

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Ikzelf vond het 'n geslaagde nacht (de dag daarna was iets minder geslaagd wegens 'n chronisch slaaptekort) heb me heel erg vermaakt...
    Hier herken ik me erg in
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  24. #49

    Standaard

    Net gezien. Jackman deed het geweldig. De opening was hilarisch. En de musical intermezzo was erg leuk.

    Black was briljant bij de animatie oscars, bij de rode loper show overigens ook. Ben Stiller was ook erg grappig en vreemd genoeg moest ik ook lachen bij Steve Martin (een man die ik niet uit kan staan).

    Wat ik wat minder vond was dat ze eerdere winnaars wat lieten zeggen. Meer een excuus om grote namen op het podium te roepen. Het was op zich best leuk en een aantal waren erg grappig. Vond het alleen altijd wel leuk om wat beelden van de rol in de film zelf te zien.

    De films zelf heb ik lang niet allemaal gezien dus of de winnaars terecht waren, daar kan ik niet over oordelen. Ledger was natuurlijk briljant als de joker, maar ik heb zo het idee dat Ledger de Oscar alleen maar heeft gekregen omdat dit zijn laatste film was. Ik heb ook het idee dat de film daardoor ook destijds zo hoog in de imdb top 250 stond. Maar nogmaals, heb de andere films niet gezien. Dus geen idee of het terecht is. Al ben ik wel blij dat Winslet eindelijk een Oscar pakt.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sneaker Bekijk bericht
    Net gezien. Jackman deed het geweldig. De opening was hilarisch. En de musical intermezzo was erg leuk.

    Black was briljant bij de animatie oscars, bij de rode loper show overigens ook. Ben Stiller was ook erg grappig en vreemd genoeg moest ik ook lachen bij Steve Martin (een man die ik niet uit kan staan).

    Wat ik wat minder vond was dat ze eerdere winnaars wat lieten zeggen. Meer een excuus om grote namen op het podium te roepen. Het was op zich best leuk en een aantal waren erg grappig. Vond het alleen altijd wel leuk om wat beelden van de rol in de film zelf te zien.

    De films zelf heb ik lang niet allemaal gezien dus of de winnaars terecht waren, daar kan ik niet over oordelen. Ledger was natuurlijk briljant als de joker, maar ik heb zo het idee dat Ledger de Oscar alleen maar heeft gekregen omdat dit zijn laatste film was. Ik heb ook het idee dat de film daardoor ook destijds zo hoog in de imdb top 250 stond. Maar nogmaals, heb de andere films niet gezien. Dus geen idee of het terecht is. Al ben ik wel blij dat Winslet eindelijk een Oscar pakt.
    Iedereen heeft het erover dat het zo mooi is dat Ledger voor zijn laatste film een oscar heeft gewonnen, maar zijn laatste film moet nog uitkomen.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •