Pagina 17 van 24 EersteEerste ... 7131415161718192021 ... LaatsteLaatste
De resultaten 401 tot 425 van 576 worden weergegeven.
  1. #401

    Standaard

    Als je HD audio via HDMI uitstuurt naar en je wilt de maximale HD audio kwaliteit, moet je het geluid van de secondary audio uitzetten. Dit staat ook zo in het menuscherm, zij het niet echt duidelijk.

    Verschil tussen PCM uitsturen of bitstream moet je gewoon beluisteren. Bij PCM decodeert de speler de HD audio intern, bij bitstream decodeert je Denon receiver.

    De BD55 heeft inderdaad betere audio componenten, maar dat geldt alleen voor de analoge uitgang.

    Vergeet niet te checken of de speler de firmware update heeft gehad, ik vermoed van niet.
    Aansluiten op internet en in het setup menu de firmware laten opzoeken en alles gaat verder vanzelf.

  2. #402

    Standaard

    Ik las gisteren ineens dat alleen de BD55 de digitale coax uitgang heeft, maar dit heeft de BD35 toch ook? Hebben ze het allebei of heb ik overal verkeerd gelezen?
    Ik hoop dat iemand hier opheldering over kan verschaffen.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  3. #403

    Standaard


    35 nee
    http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_spe...caties/235678/
    55 ja
    http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_spe...caties/235688/

    als op zoeken evenveel moeite is als vragen zoek het dan gewoon even op.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  4. #404

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Als je HD audio via HDMI uitstuurt naar en je wilt de maximale HD audio kwaliteit, moet je het geluid van de secondary audio uitzetten. Dit staat ook zo in het menuscherm, zij het niet echt duidelijk.

    Verschil tussen PCM uitsturen of bitstream moet je gewoon beluisteren. Bij PCM decodeert de speler de HD audio intern, bij bitstream decodeert je Denon receiver.

    De BD55 heeft inderdaad betere audio componenten, maar dat geldt alleen voor de analoge uitgang.

    Vergeet niet te checken of de speler de firmware update heeft gehad, ik vermoed van niet.
    Aansluiten op internet en in het setup menu de firmware laten opzoeken en alles gaat verder vanzelf.
    Ik vond het wel duidelijk in het nenu staan, maar wellicht had ik voorkennis door dit forum. Vraag is eigenlijk: Kan een firmware update ervoor zorgen dat bitstream output wel kan i.c.m. secundary audio aan?

    De firmware is geupdate naar 1.2 (vraag me overigens af waar je vermoeden op is gebaseerd). Was wat omslachtig, heb geen ethernet kabel in de buurt en Mac OSX. Dus een vriend van me heeft het spul gedownload, de .exe gedraaid en op een hotmail share gezet waar ik het weer van kon downloaden en uiteindelijk kon branden op een CD-R die ik ook weer niet zelf had...
    Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
    Receiver | NAD T757(v1)
    Output (video) | Panasonic 50PZ800
    Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)

    Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.

  5. #405

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrjobse Bekijk bericht
    Ik vond het wel duidelijk in het nenu staan, maar wellicht had ik voorkennis door dit forum. Vraag is eigenlijk: Kan een firmware update ervoor zorgen dat bitstream output wel kan i.c.m. secundary audio aan?...
    Nee, kan niet. Is een hardware beperking, die voor zover ik weet alle spelers hebben.

  6. #406

    Standaard

    Ik heb ook de Secondary Audio uitgezet.
    Nu heb ik geen vervelende geluidjes meer in het pop-up menu van bv. The Dark Knight.
    Die klinken van: Pfff, KLIEK, KLSSSSS etc.

  7. #407

    Standaard

    begreep een tijdje geleden uit een review die hier ergens op dvd forum gelinkt stond,
    dat alleen tijdens het afspelen van de secundaitre audio de bitstream beperkt is.

    Dus volgens dat bericht (kan ik niet meer terug vinden) kon je het aanzetten en wel genieten van volle kwaliteit, zolang je niet met een pip of menu met klik bezig bent.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  8. #408

    Standaard

    Alleerst bedankt voor het verhelderen, aangezien ik geen analoog gebruik blijf ik gewoon lekker bij de 35.

    Moet je secondary audio in de setup van de BR-speler wel aanzetten als je een film met commentaar (cine-explore?) wilt bekijken? Of gaat het automatisch goed als je in het menu van de BR-disc kiest voor cine-explore? Of is juist daar die button voor op de remote? Of nog iets anders?

    M.b.t. de firmware update via ethernet: M'n wireless modem/router staat in de meterkast (begane grond) en de HT-set staat op de 1e etage (geen ethernetkabel). Kan ik dan de firmware van de BR-speler updaten door deze (zonder scherm) aan het modem/router te koppelen of heb ik een scherm nodig (m.a.w. wordt bijv. gevraagd om firmware te updaten en dat je dat moet bevestigen)? Met de firmware op CD-R is geen scherm nodig, de update verloopt zonder tussenkomst van de gebruiker.
    Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
    Receiver | NAD T757(v1)
    Output (video) | Panasonic 50PZ800
    Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)

    Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.

  9. #409

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    begreep een tijdje geleden uit een review die hier ergens op dvd forum gelinkt stond,
    dat alleen tijdens het afspelen van de secundaitre audio de bitstream beperkt is.

    Dus volgens dat bericht (kan ik niet meer terug vinden) kon je het aanzetten en wel genieten van volle kwaliteit, zolang je niet met een pip of menu met klik bezig bent.
    Ik kan me ook zoiets herinneren, maar ik heb het gisteren geprobeerd en krijg als ik de normale film bekijk dan een Dolby Digital signaal door (en dus geen HD-audio). Er stond volgens mij ook bij dat Panasonic support zoiets gezegd zou hebben. Maar de tekst in de setup is hier wat mij duidelijk in en (helaas) strijdig met dat bericht. En volgens Arnold zou het hardwarematig ook niet kunnen (met deze speler).
    Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
    Receiver | NAD T757(v1)
    Output (video) | Panasonic 50PZ800
    Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)

    Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.

  10. #410

    Standaard

    Als een BD een secondary audio stroom heeft, dan wordt deze meestal automatisch ingelezen door de speler. Je kunt dit zien als je tijdens het afspelen van de film op de toest Display drukt. Dan met pijltje rechts op Sign Type gaan staan en op OK drukken. Je ziet dan een scherm waarin de beide audio stromen genoemd worden. Is bij secondary audio niets ingevuld, dan heb je via bitstream de HD audio. Maar staat bij secondary audio ook informatie, dan heb je via bitstream dus gewoon DD/DTS audio.
    Je hebt dus als optie de secondary audio uit te zetten of de digitale output via HDMI op PCM (dan verschijnt er in het display van je Denon geen HD audio indicatie meer).

  11. #411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrjobse Bekijk bericht
    Alleerst bedankt voor het verhelderen, aangezien ik geen analoog gebruik blijf ik gewoon lekker bij de 35.

    Moet je secondary audio in de setup van de BR-speler wel aanzetten als je een film met commentaar (cine-explore?) wilt bekijken? Of gaat het automatisch goed als je in het menu van de BR-disc kiest voor cine-explore? Of is juist daar die button voor op de remote? Of nog iets anders?

    M.b.t. de firmware update via ethernet: M'n wireless modem/router staat in de meterkast (begane grond) en de HT-set staat op de 1e etage (geen ethernetkabel). Kan ik dan de firmware van de BR-speler updaten door deze (zonder scherm) aan het modem/router te koppelen of heb ik een scherm nodig (m.a.w. wordt bijv. gevraagd om firmware te updaten en dat je dat moet bevestigen)? Met de firmware op CD-R is geen scherm nodig, de update verloopt zonder tussenkomst van de gebruiker.
    TV'tje aankoppelen is wel nodig jah! D'r komen een aantal vraagjes en meldingen voorbij voordat je weet dat eea geslaagd is.

  12. #412

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    35 nee
    http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_spe...caties/235678/
    55 ja
    http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_spe...caties/235688/

    als op zoeken evenveel moeite is als vragen zoek het dan gewoon even op.
    Alsof Kieskeurig zo'n betrouwbare site is? En juist op dat soort sites las ik verschillende dingen. Dus dan vraag ik het hier, daar is een forum tenslotte voor. Maar bedankt voor je vriendelijke reactie .
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  13. #413

    Standaard

    Wellicht is de panasonic site nauwkeuriger, alhoewel productvergelijking daar al weken niet werkt (alleenFirefox?):
    DMP-BD35: http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4590|3639|3638|601|4|1
    DMP-BD55: http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4589|3639|3638|601|4|1
    Voor zover ik kan beoordelen heeft de 35 geen coax en de 55 wel. Heb de 35 thuis staan, maar weet het niet uit m'n hoofd.
    Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
    Receiver | NAD T757(v1)
    Output (video) | Panasonic 50PZ800
    Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)

    Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.

  14. #414

    Standaard

    Kan ik de DMP-BD35 aansluiten op mijn stereo HK 3470 versterker?
    Ik heb B&W 602 boxen.
    Laatst aangepast door cris : 06-01-2009 om 11:59

  15. #415

    Standaard

    ja dat kan:
    bd35 heeft analoge stereo uitgang met rood en witte tulp/cinch aansluitingen
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  16. #416

    Standaard

    In Belgie heb ik in de winkel nog nooit een BD55 gezien. Is dit in Nederland ook het geval? Buiten Komplett.be een paar weken geleden heb ik de BD55 ook nog nooit op stock gezien in een webshop... Nu is bij komplett de BD55 ook uit hun gamma verdwenen blijkbaar.
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  17. #417

    Standaard

    Toen ik mijn BD35 kocht bij de MM te Almere stond er ook een stapel BD55´s. Zijn die dingen dan echt uit de handel genomen ineens?
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  18. #418

    Standaard

    Nog twee dagen en dan start in Amerika de CES (Consumer Electronics Show). Panasonic zal daar in ieder geval aandacht geven aan de nieuwe NeoPDP plasma modellen en hun 3DHD ontwikkeling. Het is nog even afwachten of ze op het gebied van de BD spelers ook (weer) wat nieuws aankondigen.

  19. #419

    Unhappy Wachten op de BD 55 :-(

    Ik heb de BD 55 al besteld op 4-12-08 bij FOKA en nog niet binnen. Ik hoop dat het binnenkort nou toch wel eens komt, ik heb mijn Plasma Full HD nu al een maand! :sad:
    take care,
    ____________________________Jim©

  20. #420

    Standaard

    Ik heb hem om 20/12 besteld bij iishop en heb daar nu melding van gekregen dat Panasonic gestopt is met de productie ervan. Dat is serieus balen natuurlijk want dat is de enige speler dat ik kan gebruiken met mijn oude versterker zodat ik ook kan genieten van het HD geluid.
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  21. #421

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx Bekijk bericht
    Ik heb hem om 20/12 besteld bij iishop en heb daar nu melding van gekregen dat Panasonic gestopt is met de productie ervan. Dat is serieus balen natuurlijk want dat is de enige speler dat ik kan gebruiken met mijn oude versterker zodat ik ook kan genieten van het HD geluid.
    Dan zal er toch ook nog wel een vervanger komen met dezelfde mogelijkheden? Ik vind het wel raar dan, dat de speler maar zo kort verkrijgbaar is geweest?
    take care,
    ____________________________Jim©

  22. #422
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx Bekijk bericht
    Ik heb hem om 20/12 besteld bij iishop en heb daar nu melding van gekregen dat Panasonic gestopt is met de productie ervan. Dat is serieus balen natuurlijk want dat is de enige speler dat ik kan gebruiken met mijn oude versterker zodat ik ook kan genieten van het HD geluid.

    Het blijftt een beetje vaag met Panasonic en de 50/55

    De 30 was al een jaar uit toen de 50 afgelopen augustus uitkwam!
    Maar dat waren er echt maar enkele, amper te krijgen was ie!

    Enkele weken later bleek dat hij alweer oud en niet meer leverbaar was, want de 55 kwam.

    Nu blijkt het hele circus weer opnieuw te beginnen.
    Beetje vaag daar bij Panasonic!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #423

    Standaard

    Ik vind het ook heel vaag allemaal... Hopelijk bied de Consumer Electronics Show wat meer info. Anders zal het iets dieper in de buidel tasten worden voor BR vrees ik...


    Ben al een beetje aan het kijken wat ik best koop ter vervanging van mijn Marantz SR7004.
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  24. #424

    Standaard

    Poeh, ben ik even blij dat ik de BD55 al heb.
    Alleen waarom is ie niet meer in productie en de BD35 wel? Ze werden tegelijk geintroduceerd.
    Ongetwijfeld verkoopt de BD35 beter, maar de BD55 moet natuurlijk wel gewoon leverbaar zijn.

  25. #425

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Voor de liefhebbers een 5.1 kabel.
    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=81624.0
    Als ik op deze link klik, moet ik eerst inloggen, ik kan me niet overal gaan registreren. Misschien even op MarktPlaats?
    take care,
    ____________________________Jim©

Pagina 17 van 24 EersteEerste ... 7131415161718192021 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •