Pagina 13 van 24 EersteEerste ... 39101112131415161723 ... LaatsteLaatste
De resultaten 301 tot 325 van 576 worden weergegeven.
  1. #301

    Standaard

    Zo dat zijn nu reacties waar ik wat mee kan Ik ga het meteen uitproberen met The Dark Knight. Ik heb de front speakers nu op klein staan, kijken of dat het probleem met de sub oplost.

    Anders even een klein tv'tje aansluiten op de versterker om de sub settings aan te passen bij ext.in (als dat kan). Helaas niet mogelijk via OSD van de Denon..

  2. #302

    Standaard

    Nou het werkt dus perfect! Het verschil met de gewone Dolby en True HD is echt goed merkbaar, net alsof er een doek voor de speakers wordt weggehaald. Daarnaast is de plaatsing van het geluid beter en blijft het geluid op hogere volumes super strak.

    Ik ben echt heel erg tevreden met de BD55. Enige minpunt is dat de speler erg traag is met opstarten maar dat is bij alle blu ray spelers.

  3. #303

    Standaard

    Die hdmi audio uitgang op aan hebben staan zonder dat je analoog naar 2.0 gemixt wordt kan sinds firmware versie 1.5 (USA versie)

    " When doing the set-up I noticed that only the main left and right outputs were active. I disabled the player's HDMI audio output in the TV/Device connection set-up menu, tried again and found that all 7.1 outputs were live (note: this no longer seems to be necessary as of firmware 1.5)."

    bron: http://www.bigpicturebigsound.com/Pa...y_Player.shtml

    welke versie hebben we nu? zie het niet zo snel staan.
    Laatst aangepast door johanhoitink : 13-12-2008 om 19:08
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  4. #304

    Standaard

    De EU spelers hebben firmware 1.1, maar hebben geen last van dit probleem.

  5. #305

    Standaard

    "met secundair audio aan"
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Bij 7.1 DTS HD MA wordt bij deze stand de audio naar DTS HD MA 5.1 gedownmixed!
    Maar het zou zomaar alleen bij een hdmi verbinding van toepassing kunnen zijn!
    Maar dat blijft een beetje vaag!
    zowel in het OSD als in de handleiding is dit vaag, maar helpdesk zei dat dit alleen geld tijdens het afspelen van de secundaire audio ,wanneer dat niet speelt krijg je als het goed is gewoon de volle kwaliteit.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  6. #306

    Standaard

    Gelukkig maar.
    Ik ben allang blij dat ik het allemaal snap zonder HBO ICT ofzo gestudeerd te moeten hebben, want de gewone consumet ziet door de bomen het bos niet meer.
    Arnold, kom jij ook regelmatig bij mensen waar het AV gebeuren compleet verkeerd staat opgesteld/afgesteld?
    Laatst aangepast door -Jaap- : 13-12-2008 om 19:10

  7. #307

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    "met secundair audio aan"


    zowel in het OSD als in de handleiding is dit vaag, maar helpdesk zei dat dit alleen geld tijdens het afspelen van de secundaire audio ,wanneer dat niet speelt krijg je als het goed is gewoon de volle kwaliteit.
    Dus als je een 7.1 film kijkt en je roept een pop-up menu op met klikgeluidjes, dan verspringt ie naar 5.1?
    Want zulke geluidjes zijn ook secondaire audio, voor zover ik weet.

  8. #308

    Standaard

    klopt die kliks zijn ook secundair,
    dus met wat ik begreep maar nog niet heb ervaren verspring ie dan.
    misschien is dit alleen intern en is dit aangevuld met die kliks voor je versterker wel 7.1
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  9. #309

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Arnold, kom jij ook regelmatig bij mensen waar het AV gebeuren compleet verkeerd staat opgesteld/afgesteld?
    Helaas ja.
    Veel mensen hebben een 5.1 speakeropstelling neergezet, zonder verder looptijden en dB niveau van alle speakers in te regelen. En het komt ook regelmatig voor dat speakers in tegenfase zijn aangesloten. Over de instellingen in TV en speler nog maar te zwijgen. Ik geef toe, het is allemaal ook erg moeilijk voor een gewone consument.

  10. #310
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Helaas ja.
    Veel mensen hebben een 5.1 speakeropstelling neergezet, zonder verder looptijden en dB niveau van alle speakers in te regelen. En het komt ook regelmatig voor dat speakers in tegenfase zijn aangesloten. Over de instellingen in TV en speler nog maar te zwijgen. Ik geef toe, het is allemaal ook erg moeilijk voor een gewone consument.
    Inderdaad, je moet echt bijna een fanaat zijn om dit allemaal te begrijpen!
    Maar meestal geldt ook dat als men niet beter weet, het helaas dan ook minder uitmaakt

    Dit geldt uiteraard ook voor de HD Audio formaten!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #311

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Arnold, kan je me alsjeblieft hier antwoord op geven?
    Ik heb dus een BD55 bij komplett besteld, goede webshop trouwens.
    Maar dit is dus de 2de lichting, zonder National Treasure 2 erbij.
    Er zit ook geen sticker op de doos.
    Maar het is wel een NL exemplaar voor zover ik weet, maar dat valt moeilijk te controleren, omdat ie in heel Europa hetzelfde is, incl. UK netsnoer in de doos.
    Kan ik alsnog aanspraak maken op mijn BD?
    Ik denk dat ze bij Komplettt van niks zullen weten, wat ik ze ook niet kwalijk kan nemen, ze zijn immers een doorgeefluik voor bestelde goederen.
    Kan ik het beste even contact opnemen met Panasonic Nederland?
    Of weet jij iets met al je contacten her en der?
    Jaap,

    Ook ik heb mijn BD55 bij komplett.nl vandaan en eveneens zonder de Blu-Ray van National Treasure 2. Panasonic Nederland (Haagtechno BV) hierover gebeld. Zij lieten weten dat veel internetwinkels geen 'preferred' suppliers of authorized dealers zijn. Veel internetwinkels halen hun spullen uit het buitenland, zo ook komplett.nl. Kijk maar eens op de achterkant van je speler. Bij mij staan daar Tsjechische of Poolse teksten. Aan de hand van het serienummer kon de klantenservice achterhalen dat het om een buitenlands model gaat. Wel is het model voor heel Europa hetzelfde. Het verbaast mij dat de BD-actie niet voor heel Europa geldt/hetzelfde is. In Duitsland en Engeland kreeg je er bovendien een tegoedbon voor een tweede BD-disc erbij (Narnia Prince Caspian). En het is inderdaad opvallend dat de actie niet meer op de Panasonic-site vermeld staat. Gezien de leveringsproblemen van de BD55 in november is dat niet echt klantvriendelijk. En als je ziet hoeveel gratis BD-discs je bijv. bij Sony krijgt, dan zijn ze bij Panasonic wel heel erg krenterig met een 'gratis' SD-kaartje van 1 GB, die je voor 10 euro in de winkel koopt.

  12. #312

    Standaard

    willen jullie een goede speler of gratis troep, jemig wat een gezeur.
    je wil hem op internet zo goedkoop mogelijk. Elk tientje eraf.
    En dan over panasonic zeggen dat ze beknibbelen met een klein sd kaartje en niet eens altijd 1 blu ray.

    Nou jippie met National treasure 2. poeh wat een wereld film die moet ik echt niet missen hoor.
    tjonge wat een hypokriete lullo's zeg.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  13. #313

    Standaard

    Ehm, als je iets wilt zeggen mag het best wat genuanceerder.

    @Marcel: Verrek, je hebt gelijk, er staat ''Made in Slovakia'' op.
    Ik hoop maar dat de speler gewoon kwalitatief gelijk is aan een exmenplaar dat je bij bv. Media Markt haalt.

  14. #314

    Standaard

    klopt, excuus.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  15. #315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Jaap,

    Ook ik heb mijn BD55 bij komplett.nl vandaan en eveneens zonder de Blu-Ray van National Treasure 2. Panasonic Nederland (Haagtechno BV) hierover gebeld. Zij lieten weten dat veel internetwinkels geen 'preferred' suppliers of authorized dealers zijn. Veel internetwinkels halen hun spullen uit het buitenland, zo ook komplett.nl. Kijk maar eens op de achterkant van je speler. Bij mij staan daar Tsjechische of Poolse teksten. Aan de hand van het serienummer kon de klantenservice achterhalen dat het om een buitenlands model gaat. Wel is het model voor heel Europa hetzelfde. Het verbaast mij dat de BD-actie niet voor heel Europa geldt/hetzelfde is. In Duitsland en Engeland kreeg je er bovendien een tegoedbon voor een tweede BD-disc erbij (Narnia Prince Caspian). En het is inderdaad opvallend dat de actie niet meer op de Panasonic-site vermeld staat. Gezien de leveringsproblemen van de BD55 in november is dat niet echt klantvriendelijk. En als je ziet hoeveel gratis BD-discs je bijv. bij Sony krijgt, dan zijn ze bij Panasonic wel heel erg krenterig met een 'gratis' SD-kaartje van 1 GB, die je voor 10 euro in de winkel koopt.
    Als je bij Selexion (Belgie) deze koopt krijg je zelfs 4 BR's erbij. Cars, Ratatouille, Prince Caspian & National Treasure II. Dit voor een prijs van 450e... Voor een niet internetwinkel is dit al de beste aanbieding die ik gezien heb. Bij een Komplett is hij uiteraard wel 70e goedkoper excl verzendkosten...
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  16. #316

    Standaard

    Aan de andere kant, met een beetje goed zoeken kan ik die 4 BD's ook wel voor 70 euro kopen, dus ik vind 't geen ramp.

  17. #317

    Standaard

    Ik heb op Ebay voor 15 euro een remote besteld om de speler (voor dvd's dan) regio vrij te maken. Hij is maar liefst 8 keer te gebruiken!
    Ik laat wel weten hier hoe het afloopt, en zie dan wel of ik het ding hier doorverkoop. Scheelt weer een hoop gepruts met een Harmony remote (die ik (nog) niet heb) of PDA's.
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  18. #318

    Standaard

    Voor de EU versie van de BD35/BD55 is een firmware update beschikbaar gekomen. Versienr. 1.2

    BD35: http://panasonic.jp/support/global/c...d35/index.html

    BD55: http://panasonic.jp/support/global/c...d55/index.html
    Laatst aangepast door Arnold van Oostrum : 15-12-2008 om 08:04

  19. #319

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Aan de andere kant, met een beetje goed zoeken kan ik die 4 BD's ook wel voor 70 euro kopen, dus ik vind 't geen ramp.
    Dat klopt allicht. Ook wel rekening houden met de SD kaart van 1 gig dat je er bij krijgt terwijl dit bij een Komplett volgens mij niet het geval is. Dat is dus nog zo'n 10e verschil.

    Maar ik denk dat ik gewoon voor deze aanbieding zal gaan en deze BR's bekijken en daarna ruilen voor een ander BR hier of op een ander forum. Cars & Ratatouille zal ik allicht wel houden. Maar NT2 & Prince Caspian zal ik proberen ruilen voor een titel dat mij meer aanstaat.
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  20. #320

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    willen jullie een goede speler of gratis troep, jemig wat een gezeur.
    je wil hem op internet zo goedkoop mogelijk. Elk tientje eraf.
    En dan over panasonic zeggen dat ze beknibbelen met een klein sd kaartje en niet eens altijd 1 blu ray.

    Nou jippie met National treasure 2. poeh wat een wereld film die moet ik echt niet missen hoor.
    tjonge wat een hypokriete lullo's zeg.
    Het gaat erom dat je krijgt waar je recht op hebt. Daarnaast zijn er genoeg mensen die wel blij zijn met National Treasure 2 of een SD kaartje.

    Weet iemand wat de 1.2 firmware update inhoudt?

  21. #321

    Standaard

    Updaten kan zeker niet van een geheugenkaartje?
    Ik weet dat het ook met een cat5 kabel kan, maar da's zo'n gedoe op zolder.
    Anders maar een CDtje fikken.

  22. #322

    Standaard

    Weten jullie ook of regiovrij gemaakte spelers nog te updaten zijn? En of BD live nog werkt?
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  23. #323

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nyarlathotep Bekijk bericht
    Weten jullie ook of regiovrij gemaakte spelers nog te updaten zijn? En of BD live nog werkt?
    Dat wordt in principe niet gegarandeerd maar de ervaring leert dat updates daar tot nu toe geen effect op hebben gehad. (ik heb de BD50, regio en zone vrij)

  24. #324

    Standaard

    Gaat het updaten niet via internet? Is toch een optie in de speler?

  25. #325

    Standaard

    Dat kan inderdaad, maar dan moet je 'm wel zodanig aansluiten
    Het kan ook met een CDtje.

Pagina 13 van 24 EersteEerste ... 39101112131415161723 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •