Pagina 1 van 24 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 576 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Panasonic DMP-BD35 en DMP-BD55

    Officiele informatie over de nieuwe Panasonic BD spelers is te vinden op de Global Site van Panasonic:
    http://panasonic.net/pavc/blu-ray/dm...fications.html

  2. #2

    Standaard

    We zijn ons aan het oriënteren voor een eerste Blu-rayspeler. Wat vinden de kenners op dit forum van deze twee Panasonics?
    En is er al iets over prijzen bekend?
    Website | Filmcollectie | TV: Samsung 3D UE55C8700 | Speler: Samsung BD-C6800

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stevenbron Bekijk bericht
    We zijn ons aan het oriënteren voor een eerste Blu-rayspeler. Wat vinden de kenners op dit forum van deze twee Panasonics?
    En is er al iets over prijzen bekend?
    De prijzen zullen niet veel afwijken van de 30 en de 50 en dan zijn het gewoon zeer goede spelers voor het geld. Zeker ook omdat ze al snel voor betere prijzen dan de adviesprijzen worden aangeboden.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    De prijzen zullen niet veel afwijken van de 30 en de 50 en dan zijn het gewoon zeer goede spelers voor het geld. Zeker ook omdat ze al snel voor betere prijzen dan de adviesprijzen worden aangeboden.
    Dit natuurlijk mede door de druk van sony, die ook met de nieuwe 350 en de S550 komt. van de echte high end merken hebben deze 2 vooralsnog geen concurrentie, daar die prijzen ruim boven die van panasonic en sony zitten. Conclusie, de panasonic 55 en de sony S550 zullen voorlopig nog wel de meest betaalbare en goede spelers blijven.

  5. #5

    Standaard

    Hoe ze het voor elkaar hebben gekregen snap ik niet, maar WhatHifi heeft al een eerste review van de DMP-D35 geplaatst:
    http://whathifi.com/Review/Panasonic-DMP-BD35/

  6. #6

    Standaard

    Prijs en beschikbaarheid:
    Panasonic DMP-BD35 is verkrijgbaar vanaf oktober 2008 en gaat € 400 kosten
    Panasonic DMP-BD55 is verkrijgbaar vanaf oktober 2008 en gaat € 500 kosten
    Laatst aangepast door Rolo71 : 29-08-2008 om 14:30
    Sony KDL-40X3500 LCD, Sony BDP-S480 Blu-Ray speler, Popcorn C-200, Denon AVR-2809 Receiver, Kef IQ7SE Front Speakers, Kef IQ5SE Surround Speakers, Kef HTS2001.2 Center Speaker + Surround Back Speakers, Kef PSW2010 Subwoofer
    Blu-Rays: 397 Collectie

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Hoe ze het voor elkaar hebben gekregen snap ik niet, maar WhatHifi heeft al een eerste review van de DMP-D35 geplaatst:
    http://whathifi.com/Review/Panasonic-DMP-BD35/
    En erg positief!!!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rolo71 Bekijk bericht
    Prijs en beschikbaarheid:
    Panasonic DMP-BD35 is verkrijgbaar vanaf oktober 2008 en gaat € 400 kosten
    Panasonic DMP-BD55 is verkrijgbaar vanaf oktober 2008 en gaat € 500 kosten

    als ik het goed begrijp heeft de 55 naast 7.1 uit ook betere geluidscomponenten ? dan valt voor mij de 35 sowieso af

    ben benieuwd naar meer reviews en vooral vergelijking met b.v. PS3, sony 550 evt pioneer en denon
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  9. #9

    Standaard

    In de review van What Hifi? staan wel wat onregelmatigheden, er staat bijvoorbeeld dat de BD30 via zijn 5.1 analoge uitgang de nieuwe hd geluidsformaten kan doorgeven, maar dit is niet waar, even verder spreekt de reviewer zichzelf dan weer tegen door te schrijven dat de nieuwe BD35 een on-board geluids decoder heeft, en dit als voordeel tegenover de BD30... Ik heb zelf een BD30, en die geeft via de 5.1 analoge volgens het boekje alleen maar 5.1 DTS en 5.1 DD door.
    Yamaha RX-V671 Receiver, KEF 2005.3 Speakers, Panasonic DMP-BD110 Blu-ray speler, XBOX 360s spelconsole, Nintendo Wii, Yamaha CD-S300 CD speler, Panasonic TX-P42G30E Plasma TV en Belgacom Digitale TV.

  10. #10

    Standaard

    De BD-35 gaat trouwens inderdaad rond de 399,- kosten maar ik zie de BD-55 voor 599,- op de lijst staan.
    Wat het vroege reviewexemplaar van What Hifi? betreft; ik heb ergens gelezen dat andere partij juist deze vroege versie ter review had afgeslagen omdat er nog wat kinderziektes in zaten.
    Desalniettemin twee apparaten om met smart naar uit te kijken.

    EDIT: De prijs van de BD-55 kan wel goedkoper zie ik zojuist. (bron: kieskeurig.nl)

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Als het om Panasonic gaat is Whatshifi soms een beetje ongeloofwaardig.
    Niet dat er wat mis met panasonic is, maar zij zijn soms wel heel erg verdacht positief.
    Zo kon de DMP BD-50 zich meten met de high end dvd spelers qua upsampling???

    Ik vertrouw liever op de gebruikerservaringen op de AVSforums en AVforums.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 04-09-2008 om 21:54
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander de Mol Bekijk bericht
    Wat het vroege reviewexemplaar van What Hifi? betreft; ik heb ergens gelezen dat andere partij juist deze vroege versie ter review had afgeslagen omdat er nog wat kinderziektes in zaten.
    Het ging dus om Home Cinema Choice. Dit schreven zij:
    Home Cinema Choice was given access to pre-relese versions of these remarkable machines over a month ago, and was generally impressed with their performance. However, it quickly became clear that the firmware in both was unstable leaving them unable to player key discs and access features (including our favourite BD back-breaker Batman Begins). For that reason we have declined to test them until they were in a release-ready state. Firmware updated versions of the players have yet to be made available.

  13. #13

    Standaard

    Ik las in de review van de 35 dit:
    Sadly, no more 5.1 multichannel output
    There is however, one slight drawback compared to its predecessor. Panasonic has seen fit to do away with the 5.1 multichannel analogue output. We know that this is a cheaper player, but it would have been nice to have – owners of old-school receivers that don't have any HDMI inputs would then be able to enjoy the benefits of HD audio too.

    Ik weet niet veel op dit gebied... Betekent dit dat ik met een versterker + boxenset zonder HDMI aansluiting (gewoon een 'oude' met dvdspeler dus) geen surround sound kan krijgen?

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PascalE Bekijk bericht
    Ik las in de review van de 35 dit:
    Sadly, no more 5.1 multichannel output
    There is however, one slight drawback compared to its predecessor. Panasonic has seen fit to do away with the 5.1 multichannel analogue output. We know that this is a cheaper player, but it would have been nice to have – owners of old-school receivers that don't have any HDMI inputs would then be able to enjoy the benefits of HD audio too.

    Ik weet niet veel op dit gebied... Betekent dit dat ik met een versterker + boxenset zonder HDMI aansluiting (gewoon een 'oude' met dvdspeler dus) geen surround sound kan krijgen?
    Klopt, als je analoge uitgangen wilt, zul je voor de bd55 moeten gaan!

  15. #15
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Inderdaad of de DMP BD50.
    Als die nog uberhaubt te krijgen is.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PascalE Bekijk bericht
    Ik las in de review van de 35 dit:
    Sadly, no more 5.1 multichannel output
    There is however, one slight drawback compared to its predecessor. Panasonic has seen fit to do away with the 5.1 multichannel analogue output. We know that this is a cheaper player, but it would have been nice to have – owners of old-school receivers that don't have any HDMI inputs would then be able to enjoy the benefits of HD audio too.

    Ik weet niet veel op dit gebied... Betekent dit dat ik met een versterker + boxenset zonder HDMI aansluiting (gewoon een 'oude' met dvdspeler dus) geen surround sound kan krijgen?
    Nee, dat wil dat helemaal niet zeggen.

    Dat wil zeggen dat je dan niet van de nieuwe geluidsformaten kunt genieten. De speler heeft volgens mij zowel een coax als een optische uitgang dus je kunt gewoon van DTS en DD genieten.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Nee, dat wil dat helemaal niet zeggen.

    Dat wil zeggen dat je dan niet van de nieuwe geluidsformaten kunt genieten. De speler heeft volgens mij zowel een coax als een optische uitgang dus je kunt gewoon van DTS en DD genieten.
    Wil je hiermee wel zeggen dat de 55 het nieuwe geluidsformaat via mn 'oude' versterker/boxen kan afspelen? (wat is dat nieuwe geluid dan?)

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PascalE Bekijk bericht
    Wil je hiermee wel zeggen dat de 55 het nieuwe geluidsformaat via mn 'oude' versterker/boxen kan afspelen? (wat is dat nieuwe geluid dan?)
    De 55 heeft wel een analoge uitgang. Als die de nieuwe geluidsformaten (DD+ DTS MA enz) wel over deze uitgangen gaat sturen en je hebt een 5.1 ingang op je receiver dan kan het gewoon.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #19
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dolby Digital en DTS zijn "oude formaten die enigzins zijn gecomprimeerd.
    Blu-ray's en HD DVD's maken gebruik van HD audio formaten zoals:
    Dolby Digital plus, Dolby True HD en DTS HD High resolution of nog beter DTS HD Master Audio (MA)
    Dit zijn slimmer gecomprimeerde geluidsformaten die geen kwaliteitsverschil door het comprimeren kennen.
    Dit resulteert in nog gedetaileerder geluid dan de toch al goed klinkende Dolby Digital en DTS tracks veelal gebruikt bij DVD's

    Zoals Alexander al steld, heeft de panasonic 50 en 55 al deze geluidsdecoders aanboord, en kan dit vervolgens via de 5.1/7.1 analoge tulp uitgangen naar een "oudere" versterker sturen.
    Op deze manier kan je dus wel genieten van deze nieuwe HD audio formaten met een oude versterker.
    Niet alle BD spelers doen dit correct maar de Pana's juist wel.

    Maar zelfs als je daar geen gebruik van kunt maken bieden de "gewone" audio formaten d.m.v. minder compressie, al een veel beter geluid dan de versies op DVD,.
    Simpelweg omdat een BD meer ruimte en daardoor minder noodzaak tot compressie kent.
    Blu-ray hebben overigens soms ook een ongecomprimeerde 5.1 PCM track( zonder enige compressie), maar ook daarvoor heb je of de 5.1 analoge of HDMI aansluiting nodig.

    Veel meer over deze nieuwe geluidsformaten kan je d.m.v. een google search of een search op dit forum vinden.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 15-09-2008 om 22:21
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #20

    Standaard

    De 55 is al verkrijgbaar voor €375,- te vinden op kieskeurig.
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nmbs Bekijk bericht
    De 55 is al verkrijgbaar voor €375,- te vinden op kieskeurig.
    Dat is scherp, is dat ook niet een stuk lager dan de BD50 geprijsd was?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nmbs Bekijk bericht
    De 55 is al verkrijgbaar voor €375,- te vinden op kieskeurig.
    De bd35 zit zo rond de 350 euro, dit is dan wel erg scherp geprijsd, of iemand heeft een verkeerd bericht geplaatst.

  23. #23
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Dat is scherp, is dat ook niet een stuk lager dan de BD50 geprijsd was?
    Ik heb voor de BD50 gewoon nog 599,- betaald, anderhalve maand terug.
    Slik!!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Ik heb voor de BD50 gewoon nog 599,- betaald, anderhalve maand terug.
    Slik!!
    Die prijs klopt ook niet. Er zal wel iemand per ongeluk onder de rubriek van de bd55 de prijs van de bd35 gepost hebben. Voor die prijs gaat meteen iedereen de bd55 halen!

  25. #25

    Standaard

    Hier kan je hem toch echt bestellen voor die prijs: http://www.cameranu.nl/artikel/12062

    Maar of ze uitleveren.

    De 35 kost er nu: 299,-

    Dus lijkt toch wel te kloppen.
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

Pagina 1 van 24 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •