De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.

Discussie: Keuze gemaakt!!

  1. #1

    Standaard Samsung LE37A686

    Forum-leden,

    Omdat ik nog steeds niet heb beslist welke tv ik graag zou willen kopen, en ik nu pas een beetje een budget en een aantal merken in mijn hoofd heb wil ik graag vragen aan een ieder een aantal meningen over de Samsung LE37A686.

    Zijn er mensen hier op het forum die deze televisie thuis hebben? Ik zou graag wat gebruikerservaringen willen horen van deze mensen! Deze tv voldoet aan mijn eisen en past daarnaast ook nog redelijk binnen mijn budget, maar omdat ik er nog niet veel over gehoord/gelezen heb en deze televisie niet overal verkrijgbaar is wil ik dus graag wat ervaringen van jullie, of wat meningen! Mocht je nog ergens anders een recensie of revieuw weten te staan van deze televisie, deze is ook van harte welkom!

    Alvast bedankt!
    Laatst aangepast door rugnummer10 : 08-12-2008 om 06:43

  2. #2

    Standaard Keuze gemaakt!!

    Eindelijk mijn keuze gemaakt! Kwam gister op de site van Redcoon de Philips 37PFL7403 tegen en deze LCD voldoet eigenlijk aan al mijn eisen.

    Hij beschikt over de 100 Hertz techniek, Full HD, goede contrastratio en niet geheel onbelangrijk, hij past prima binnen mijn budget!

    Heb ik de goede keuze gemaakt volgens jullie? Ik zou het wel op prijs stellen nog een aantal reacties te krijgen!

  3. #3

    Standaard

    FullHD en dan 37".....lijkt mij dan overbodig, of je moet er met je neus bovenop gaan ziten . Zoek maar eens op het forum op kijkafstand.
    Als je toch bij Redcoon wilt kopen (ook daarover zijn de ervaringen wisselend, wederom op te zoeken), dan heb je voor €100 meer de Panansonic TH-42PZ80E. Groter en mooier .

    Maar dit is slechts mijn mening .

  4. #4

    Standaard

    Heb net even de ervaringen met Redcoon bekeken, en deze zijn inderdaad zeer wisselend. Ben via Kieskeurig.nl op de winkel Best Five gekomen, hierbij is de levertijd en de prijs zeer gunstig. Zijn hier wel goede ervaringen mee?

    Ik heb express gekozen voor 37 inch omdat ik geen super grote televisie wil, en ik 32 inch eigenlijk te klein vind. 37 inch is in dit geval een zeer mooie tussenmaat, en daarnaast heeft deze televisie ook nog de specs die ik wil. Full HD vind ik niet zo heel belangrijk, echter met het oog op de toekomst zie ik meer heil in Full HD als in HD Ready, vandaar deze keuze.

    De prijs voor deze televisie is in dit geval echt mijn uiterste budget, omdat ik er ook nog een Digitale decoder bij wil aanschaffen van Ziggo. Dan blijf ik nog zeer mooi binnen mijn budget.

    De gebruikerservaringen op kieskeurig.nl zijn overigens allen wel goed, daarom mijn interesse naar eventuele ervaringen hier op het forum.

  5. #5

    Standaard

    FullHD heeft alleen nut als je of heel dicht op je scherm zit of een heel groot scherm hebt. Op zo'n 3 meter kijkafstand zie je nagenoeg geen verschil tussen fullHD of HDready. Je kunt dan imho beter een HDready met betere specs kopen dan perse voor FullHD gaan.

  6. #6

    Standaard

    oke.. Daar had ik nog niet aan gedacht. Maar het punt is wel dat ik als ik iets wil ook niet echt luister naar de mening van anderen :P

    Ik heb alle opties die er waren bekeken, dus ook plasma. Ben toen tot de conclusie gekomen dat wanneer ik een tv wil hebben die aan al mijn specs voldoet, ik de keuze heb uit echt zoveel verschillende tv's. Echter vallen de meeste van deze televisies ver buiten mijn budget, waardoor ik uiteindelijk de keuze gemaakt heb voor deze televisie.

    Ben ook een aantal winkels binnen geweest en daar heeft men mij ook geadviseerd voor Full HD te gaan (ben me er wel al van bewust dat ze daar alles zeggen wat jij als klant zijnde wilt horen, maar toch).. De beslissing is uiteindelijk toch aan de hand van mijn eigen voorkeur gemaakt.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb Philips 37 inch FullHD wel ander model overigens. 37 inch is een lekker formaat niet te klien en niet groot. FullHD wat mij betreft ook bij deze grote zinvol. Als je de beeld opervalkte kleiner maakt met het zelfde aantal beeldlijnen wordt het beeld altijd scherper op ieder kijk afstand.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rugnummer10 Bekijk bericht
    oke.. Daar had ik nog niet aan gedacht. Maar het punt is wel dat ik als ik iets wil ook niet echt luister naar de mening van anderen :P
    dat heet tunnelvisie en daar hebben heel veel mensen last van inclusief mijzelf .

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rugnummer10 Bekijk bericht
    Ik heb alle opties die er waren bekeken, dus ook plasma. Ben toen tot de conclusie gekomen dat wanneer ik een tv wil hebben die aan al mijn specs voldoet, ik de keuze heb uit echt zoveel verschillende tv's. Echter vallen de meeste van deze televisies ver buiten mijn budget, waardoor ik uiteindelijk de keuze gemaakt heb voor deze televisie.

    Ben ook een aantal winkels binnen geweest en daar heeft men mij ook geadviseerd voor Full HD te gaan (ben me er wel al van bewust dat ze daar alles zeggen wat jij als klant zijnde wilt horen, maar toch).. De beslissing is uiteindelijk toch aan de hand van mijn eigen voorkeur gemaakt.
    je keuze is ook absoluut niet fout ofzo, het is immers jouw keuze. En wat HomerNT ook zegt is waar, je beeld zal scherper zijn. De vraag is alleen, zie je dat zelf wel of niet?
    Je zou eens moeten meten hoe ver je normaal gesproken van je TV zit en dan in een winkel op diezelfde afstand een FullHD en HD ready naast elkaar moeten bekijken met dezelfde bron en zonder digitale beeldverbeteraars aan. Als je het verschil duidelijk ziet is de keus snel gemaakt anders is het misschien toch nog even wat langer nadenken of rondkijken een beter idee.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Ik heb Philips 37 inch FullHD wel ander model overigens. 37 inch is een lekker formaat niet te klien en niet groot. FullHD wat mij betreft ook bij deze grote zinvol. Als je de beeld opervalkte kleiner maakt met het zelfde aantal beeldlijnen wordt het beeld altijd scherper op ieder kijk afstand.
    Je beeld wordt wel scherper, alleen kan het menselijk oog dat lang niet altijd meer zien:

    handig hulptabelletje en een handig programma kun je hier vinden.

  10. #10

    Standaard

    Nou, je hebt wel gelijk dat ik het verschil niet zie. Het verschil tussen een hele korte response tijd en een wat langere response tijd zie ik wel, evenals het verschil tusen 50 hertz en 100 hertz (voetbalfanaat, en dat verschil is goed te zien bij voetbalwedstrijden )

    Het verschil tussen Full HD en HD Ready heb ik nog niet kunnen ontdekken. Het is eigenlijk een gevoelskwestie Als ik Full HD zou hebben ipv HD Ready, zou het voor mijn gevoel veel beter zijn als wanneer het andersom zou zijn

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rugnummer10 Bekijk bericht
    Het verschil tussen Full HD en HD Ready heb ik nog niet kunnen ontdekken. Het is eigenlijk een gevoelskwestie Als ik Full HD zou hebben ipv HD Ready, zou het voor mijn gevoel veel beter zijn als wanneer het andersom zou zijn
    Gewoon 60inch of groter nemen, dan is het geen gevoelskwestie meer maar zie je duidelijk het verschil tussen ready en full hd...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rugnummer10 Bekijk bericht
    Nou, je hebt wel gelijk dat ik het verschil niet zie. Het verschil tussen een hele korte response tijd en een wat langere response tijd zie ik wel, evenals het verschil tusen 50 hertz en 100 hertz (voetbalfanaat, en dat verschil is goed te zien bij voetbalwedstrijden )

    Het verschil tussen Full HD en HD Ready heb ik nog niet kunnen ontdekken. Het is eigenlijk een gevoelskwestie Als ik Full HD zou hebben ipv HD Ready, zou het voor mijn gevoel veel beter zijn als wanneer het andersom zou zijn
    is op zich ook logisch. Aan de andere kant, je moet je niet gek laten maken door anderen, het is jouw geld en je kunt het, in tegenstelling tot overheden , maar 1 keer uitgeven.

    Ik ga je niet zeggen welke je moet kiezen want dat is geheel aan jou, ik geef je alleen wat leidraden om je je keuze zo gefundeerd mogelijk te laten maken. Dus het is helemaal aan jou. Maak in ieder geval een keuze waar ja geen spijt van krijgt, het is zonde als je straks toch wel het verschil blijkt te zien tussen HDReady en FullHD of dat je voor hetzelfde geld een toch net wat mooiere HD Ready had kunnen kopen.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Gewoon 60inch of groter nemen, dan is het geen gevoelskwestie meer maar zie je duidelijk het verschil tussen ready en full hd...
    ik vroeg me al waar dat altijd scherpzinnige advies van je bleef Albert..........

  14. #14

    Standaard

    Haha, 60 inch.. Dat valt helemaal buiten mn budget Helaas

    Ik ga er in ieder geval nog eens over nadenken en misschien nog wel eens gaan kijken naar het verschil tussen Full HD en HD Ready. Komt wel goed! Bedankt voor jullie advies in ieder geval!

    Zegt de webshopt Best Five jullie wat trouwens?

  15. #15

    Standaard

    ik koop alleen via ee webshop als het niet anders kan. Anders wil ik toch echt fysiek zien, ruiken, voelen wat ik koop en wat met de AB klooien, voelen hoe die in de hand ligt, hoe de knopjes drukken, hoe snel de TV reageert, hoe snel hij zapt, hoe snel de teletekst is etc etc. En als ik dat in een winkel kan en mag doen koop ik mijn spul ook daar.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    ik vroeg me al waar dat altijd scherpzinnige advies van je bleef Albert..........
    LOL
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  17. #17

    Standaard

    Ik ga vanmiddag even langs de Mediamarkt, waar ik eigenlijk stiekem een beetje op hoop is dat ze de tv daar wel hebben. Tot dusver ben ik een aantal keer op pad gegaan (IT'S, Mikro, MediaMarkt, Correct) om een aantal tv's die ik had gezien te bekijken, echter bij geen van de winkels hadden ze de tv van mijn voorkeur.

    Mocht de tv bij de mediamarkt wel aanwezig zijn, en ik na het spelen met de AB of na het bekijken van het beeld tot andere conclusies ben gekomen laat ik het nog weten hier!

  18. #18

  19. #19

    Standaard

    Vanmiddag bij de MediaMarkt geweest, het specifieke toestel hadden ze niet staan (wel de grotere 42 inch en de kleinere 32 inch) en ik vind het echt mooie toestellen! De keuze voor de 37PFL7403/D gaat nog door Ga hem deze week nog bestellen bij Best Five en dan laat ik hem 27 december of 2 januari afleveren (enige dagen dat ik tijd heb ivm werk..)

    Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!

  20. #20

    Standaard

    De televisie draait ondertussen al 3 maandjes zonder problemen en het beeld wordt steeds beter lijkt het wel

    Bedankt allemaal voor jullie advies!

    Hier mag een slotje op!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •