Pagina 9 van 28 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste
De resultaten 201 tot 225 van 680 worden weergegeven.

Discussie: 3-D blu-rays

  1. #201

    Standaard

    Haha wat leuk de actieve vs passieve 3D discussie is hier los gebarsten, laat ik me er ook eens mee bemoeien.

    Het enigste voordeel wat passieve 3D heeft zijn de veel comfortabeler zittende brilletjes, deze zitten idd veel relaxter dan de wat zwaardere shutter brillen maar daar is dan ook alles mee gezegd. Trouwens ik weet zelf niet beter dus ik kan gerust eerst ff Avatar 3D kijken en daarna nog uitgebreid een potje Uncharted 3 in 3D spelen, op een gegeven moment merk je die bril echt niet meer je raakt er aan gewend.

    Zoals iemand hier al eerder zei, geen enkel "nadeel" van de actieve shutter technologie weegt op tegen het resolutieverlies van de passieve variant.

    Bij mijn eerste generatie Sony TV heb ik absoluut geen last van flikkering (behalve als er heel veel zonlicht naar binnenkomt maar dan ga ik toch geen TV kijken), absoluut geen hoofdpijn of enig ander ongemak tijdens 3D kijken en dat het beeld wat donkerder is zal misschien best maar een beeldkalibratie kan wonderen doen.

    Dan de LG met passieve 3D die ik bij een kennis kon bekijken. Het allereerste wat opvalt zijn die verschrikkelijke horizontale lijnen in beeld wat idd wel lijkt op zo'n lineaal die ik vroeger als kind zijnde ook had, het resolutie verschil is wel degelijk te zien. Het 3D effect zelf is overigens niks mis mee vond ik, de vissen uit Deep Sea 3D zwemmen mooi uit beeld net zoals bij mijn TV.

    Passieve 3D is echt bedoeld voor mensen die het niet zoveel uit maakt dat de beeldkwaliteit achter uit gaat tijdens 3D kijken en voor mensen die het er niet voor over hebben om wat dieper in de buidel te tasten.

    Kwaliteit staat bij mij voorop dus dan is de keuze snel gemaakt: Full HD 1080p active 3D.

  2. #202

    Standaard

    Ik durf gerust stellen dat de 3D op mijn TV (effe dikke nek opzetten: de Samsung PS64D8000) beter is dan de passieve RealD in de bioscoop. En ik ga geregeld naar de bioscoop een 3D film zien.

    Maar wie tevreden is met passieve 3D even goed natuurlijk voor hen.

    Btw, de Consumentenbond net zoals Test Aankoop in Vlaanderen vertrouw ik op geen enkel vlak als het gaat over audio/video apparatuur.



    ABOVE: Active Shutter 3D Tvs have superior resolution and edge smoothness. Consider the summerhouse from early in Monsters Vs Aliens...


    ABOVE: Closing in, look at the smoothness of the sloping roof, the unbroken outline of the girl, and the fine detail in the balustrade fence design

    ABOVE: This is the same frame, as seen on a Passive 3D TV. Notice how the preponderance of black lines dulls the white dress of the girl

    ABOVE: In passive 3D, the image becomes much courser. The black lines which separate the horizontal and vertical polarising strips on the filter create uneven jagged edges



    Buy a Passive 3D TV if…
    You mainly intend on watching 3D animation movies with your kids.
    You want to host 3D sports parties and invite your mates.
    If you intend to buy a relatively small 3D TV (42 inches or less).
    Buy an Active Shutter 3D TV if…
    You're a film fan who wants to see movies in the highest possible resolution.
    If you plan on kicking back and watching sports on your own.
    If you plan on buying a large screen 3D TV (46 inches or bigger).

    Laatst aangepast door kristofke : 09-11-2011 om 00:42

  3. #203

    Standaard

    Om een heel lang verhaal kort te houden.

    Jij tevreden met actief, ik met passief.
    Het is natuurlijk heel gemakkelijk om te vertellen dat je allemaal geen hinder hebt van de nadelen die over het algemeen bekent zijn die actief met zich mee brengt.
    Net zo goed als ik jullie vertel dat ik geen last heb van lage resolutie.
    (42 inch, en ik zit 2.5 meter - 3 meter van het beeld)

    Die lineaal weet ik echt niet wat daar mee bedoeld wordt.
    Ik weet wel dat ik voor 660 euro een 42 inch led 3D tv gekocht heb waar ik 100 % mee tevreden ben.
    En jij een apparaat hebt wat tussen de 2900 en 3500 euro kost, waar jij ook dik en dik tevreden mee bent.
    Maar dit is geen vergelijk natuurlijk!


    Overigens Kristofke, of het waar is weet ik niet maar ik heb gehoord dat Samsung ook passieve tv's op de markt gaat brengen.
    Laatst aangepast door Rob van Gestel : 09-11-2011 om 07:38

  4. #204

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Gestel Bekijk bericht

    Overigens Kristofke, of het waar is weet ik niet maar ik heb gehoord dat Samsung ook passieve tv's op de markt gaat brengen.
    Samsung heeft begin deze week aangekondigd dat het zijn samenwerking met RealD heeft stopgezet om eens passieve variant te ontwikkelen.

  5. #205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Samsung heeft begin deze week aangekondigd dat het zijn samenwerking met RealD heeft stopgezet om eens passieve variant te ontwikkelen.
    Ging het daar niet om een hybride variant, dus zowel actief als passief 3d. En in reactie op de kijkafstandopmerking hierboven. Als je inderdaad op 3.5 meter afzit van van een 42 inch maakt actief of passief niet zo veel.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  6. #206

    Standaard

    De hybride variant lijkt dus niet echt van de grond te komen en Samsung zal zijn conclusies getrokken hebben.

  7. #207

    Standaard

    Vandaag Toy Story 1 3D ontvangen en deze heeft NL ondertitels en audio.

    Gekocht voor 17,99 Pond bij Amazon.co.uk. Ik ben nog op zoek naar info over 2 & 3, als iemand kan helpen, welkom!

  8. #208

    Standaard

    De geruchten gaan dat 2+3 geen nederlandse ondertiteling hebben.
    Maar indien iemand hier een antwoord op kan geven, heel erg graag inderdaad.

    Toy Story , is deze met kartonnen sleeve?
    Laatst aangepast door Rob van Gestel : 17-11-2011 om 07:34

  9. #209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Vandaag Toy Story 1 3D ontvangen en deze heeft NL ondertitels en audio.

    Gekocht voor 17,99 Pond bij Amazon.co.uk. Ik ben nog op zoek naar info over 2 & 3, als iemand kan helpen, welkom!
    Bevat deze ook Nederlandstalige audio?? Op site van Amazon staan wel Nederlandse subtitles maar alleen Engels als taal.

  10. #210

    Standaard

    Hoe zit het eigenlijk met ondertiteling van 3D blu-rays? In de bioscoop zie je dat ze heel bewust de ondertitels een stukje naar voren plaatsen of soms zelfs opschuiven om te voorkomen dat teksten dwars door uitstekende voorwerpen of personen heen worden geplaatst.

    Gisteren zag ik bij vrienden de de film "Sanctum" (overigens wáánzinnige prachtige 3D effecten). Maar dus met 'gewone' ondertitels die dan ook heel hinderlijk dwars door mensen of dingen heen stonden.
    Dat deed het effect toch wel redelijk te niet.

    Is dat de normale gang van zaken of is Sanctum een uitzondering? Of hangt het van de maatschappij af? Of is het gewoon technisch onmogelijk om 'aangepaste 3D' ondertitels te maken?
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  11. #211

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door baltar Bekijk bericht
    Bevat deze ook Nederlandstalige audio?? Op site van Amazon staan wel Nederlandse subtitles maar alleen Engels als taal.
    Ook audio

  12. #212

    Standaard

    Heeft er iemand al nieuws over de ondertiteling van 3D Cars 2 uit Engeland??
    (ondertiteling en of gesproken taal Nederlands?)

    Sowieso nieuws over een geimporteerde 3D blu ray wat betreft de ondertitelingen zijn altijd meer dan welkom
    (maakt niet uit welke titel)

    Zo heeft Final Destination 5 3D blu ray bijv volgens amazon.co.uk o.a Nederlandse ondertiteling tot zijn beschikking.
    Laatst aangepast door Rob van Gestel : 21-11-2011 om 20:48

  13. #213

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Gestel Bekijk bericht
    Heeft er iemand al nieuws over de ondertiteling van 3D Cars 2 uit Engeland??
    (ondertiteling en of gesproken taal Nederlands?)

    Sowieso nieuws over een geimporteerde 3D blu ray wat betreft de ondertitelingen zijn altijd meer dan welkom
    (maakt niet uit welke titel)

    Zo heeft Final Destination 5 3D blu ray bijv volgens amazon.co.uk o.a Nederlandse ondertiteling tot zijn beschikking.

    Elders in het forum is gemeld dat Cars 2 3d UK nl ot heeft.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  14. #214

    Standaard

    Het was me opgevallen dat de Toy Story 1 t/m 3 3D hier nog nergens in de winkel lag ondanks de aangegeven releasedatum van 16-11. Gisteren bij Mediamarkt Eindhoven heeft een verkoper daarover gebeld met de importeur. De releasedatum van 16-11 blijkt een fout te zijn. Er is nog niet bekend wanneer ze wel gereleased gaan worden hier.

  15. #215

    Standaard

    Bij wehkamp heb je nu rio 3d 2 prijzen 1 van 29 euro en 1 voor 20 euro.
    Vraag me af wat de verschillen zijn in uitvoering.

    OVerigens zijn daar wel meer 3d aanbiedingen met redelijke prijzen.

    Bij frs had ik vandaag jackass 3 en drive angry 3d opgepikt voor 2 voor 20 euro.

  16. #216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chev Bekijk bericht
    Bij wehkamp heb je nu rio 3d 2 prijzen 1 van 29 euro en 1 voor 20 euro.
    Vraag me af wat de verschillen zijn in uitvoering.

    OVerigens zijn daar wel meer 3d aanbiedingen met redelijke prijzen.

    Bij frs had ik vandaag jackass 3 en drive angry 3d opgepikt voor 2 voor 20 euro.
    Jackass 3D is alleen met die stomme kartonnen brilletjes he en geen real 3D

  17. #217

    Standaard

    Ik heb van een verkoper vernomen dat Disney op het laatste moment heeft besloten geen 3D blu-rays van de Toy Storyfilms in Nederland uit te brengen. Waarom wist hij niet.

  18. #218

    Standaard

    Toy Story 3D Films niet in Nederland uitbrengen....???

    Ik kan maar 1 reden bedenken: Nederland is met 17 miljoen mensen te kleinschalig publiek om nu alweer Toy Story 1, 2 EN 3 uit te brengen, en dan alle eerder uitgegeven 3 pack opnieuw aan te schaffen maar dan in 3D. En zoveel 3DTV'S zijn er niet in Nederland.
    Laatst aangepast door langejan : 27-11-2011 om 20:16

  19. #219

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RRK Bekijk bericht
    Ik heb van een verkoper vernomen dat Disney op het laatste moment heeft besloten geen 3D blu-rays van de Toy Storyfilms in Nederland uit te brengen. Waarom wist hij niet.
    Natuurlijk worden ze wel uitgebracht. Release datum van 16-11 is blijkbaar altijd fout geweest. Het had moeten zijn 22-2-2012. Zie hier:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=59930

  20. #220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door baltar Bekijk bericht
    Natuurlijk worden ze wel uitgebracht. Release datum van 16-11 is blijkbaar altijd fout geweest. Het had moeten zijn 22-2-2012. Zie hier:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=59930
    Zie ze daar niet meer staan. Dus vermoedelijk komen ze toch niet uit.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  21. #221

    Standaard

    Uit Engeland vandaag binnen gekregen The Polar Express 3D

    (3D versie met Nederlandse ondertiteling, de 2D versie nog niet gecontroleerd)

    Verder ook Cars 3D uit Engeland binnen gekregen, op de hoes staat dat er Vlaamse spraak op zit en Nederlandse ondertiteling.
    Laatst aangepast door Rob van Gestel : 30-11-2011 om 19:02

  22. #222

    Standaard

    Merci voor die polar sub info, kan ik hem eindelijk bestellen

  23. #223

    Standaard

    Volgens Play.com (Engeland)

    -How to train your Dragon 3D en
    -Megamind 3D

    Nederlandse spraak en Nederlandse ondertiteling.

    Nog geen vermelding over Monsters VS Aliens, maar de kans is groot dat hier ook NL spraak en ondertiteling op zit omdat deze van dezelfde maatschappij is en op dezelfde datum uitkomt.

  24. #224

    Standaard Geen ondertiteling op Dreamworks 3D discs !!!!

    How to train your dragon en Megamind bluray 3D ..... WAAR IS DE NEDERLANDSE ONDERTITELING GEBLEVEN !!!! Staat wel vermeld op het hoesje maar ontbreekt op de disc .... Wie heeft nog meer dit probleem !!!

  25. #225

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Montu Maniac Bekijk bericht
    How to train your dragon en Megamind bluray 3D ..... WAAR IS DE NEDERLANDSE ONDERTITELING GEBLEVEN !!!! Staat wel vermeld op het hoesje maar ontbreekt op de disc .... Wie heeft nog meer dit probleem !!!
    Nederlandse discs?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

Pagina 9 van 28 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •