Pagina 7 van 28 EersteEerste ... 3456789101117 ... LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 680 worden weergegeven.

Discussie: 3-D blu-rays

  1. #151

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Gestel Bekijk bericht

    (ik heb het niet over uitgaves waarop zowel de 2D als de 3D versie staan, ik heb het over 3D versies die je handmatig terug zet naar 2D)
    Zie hier het misverstand.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  2. #152

    Standaard

    Het misverstand zit m in t feit dat er blijkbaar een optie beschikbaar is op de 3D schijf om ook een 2D versie af te spelen terwijl er ook een 2D schijf wordt meegeleverd. Deze optie verwacht ik namelijk niet, maar goed dat kan dus ook zijn omdat ik nog geen praktijkervaring heb met 3D apparatuur.

    T klinkt bij mij alleen behoorlijk dubbel, in dit geval moet ik t dus zien als de 3D versie die door de speler wordt geconverteerd (en dus inferieur aan een "echte" 2D versie) naar een 2D versie?? Volstrekt onzinnige optie dus als je ook een losse 2D versie meelevert....

  3. #153

    Standaard

    Bij het afspelen van een 3D film krijg je een keuzemenu: van 2D naar 3D converteren, of 2D of een optische 3D m.a.w. dat je 2 beelden naast elkaar krijgt op de 3DTV. Dus onzinnig lijkt mij niet helemaal goed gezegd, ook omdat de hardware niet wist dat de maatschappijen ook een gewone blu ray zouden meeleveren.

  4. #154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Bij het afspelen van een 3D film krijg je een keuzemenu: van 2D naar 3D converteren, of 2D of een optische 3D m.a.w. dat je 2 beelden naast elkaar krijgt op de 3DTV. Dus onzinnig lijkt mij niet helemaal goed gezegd, ook omdat de hardware niet wist dat de maatschappijen ook een gewone blu ray zouden meeleveren.
    Lijkt me helemaal onzinnig als je bij t afspelen van een 3D film een optie zou krijgen om van 2D naar 3D te converteren, maar goed....

    Waar t mij omgaat is dat Kristofke op de vorige pagina beweert bij het afspelen van de 3D disc van Narnia de keuzemogelijkheid te krijgen om de film in 2D of in 3D af spelen. Zoals hij het beschrijft zie ik dat dus als een keuze die de disc je biedt en niet de speler. M.a.w. net zoals bijvoorbeeld een titel als Step Up 3D waarbij zowel de 2D als 3D op 1 schijfje staat en je ook deze mogelijkheid krijgt en deze dus ook is af te spelen in een standaard 2D speler.

    M.a.w. als dat het geval is dan zou je vermoeden dat ook de 2D versie op die 3D disc NL ondertiteld is en is het bijvoegen van de 2D schijf compleet overbodig.
    Laatst aangepast door rvvnr1 : 27-10-2011 om 16:20

  5. #155

    Standaard

    Eerlijk gezegd heb ik dat nog nooit meegemaakt..., 2 dezelfde films op 1 schijfje...!!!zowel 2D ALS 3D....???

    Lijkt mij onwaarschijnlijk want dit heb ook nog nooit gezien, maar misschien is dat een promo exclusive van Panasonic of zo...???

    En volgens mij kan dat ook helemaal niet, dat zou niet goed zijn voor zowel de hardware als software.

  6. #156

    Standaard

    Ja rvvnr1,

    Maar wanneer je geen 3D blu ray speler hebt, en deze in de toekomst wel aan wil schaffen, is zo'n extra 2D blu raytje natuurlijk heel erg welkom.

    Je zou dan de 3D versie kunnen kopen, zolang je geen 3D blu ray speler hebt, de 2D schijf kunnen kijken, en wanneer je je 3D speler hebt kun je uiteraard je 3D schijfje in 3D bekijken, zonder hem dubbel te moeten kopen.

    Nogmaals het lijkt mij zo (maar dat weet ik niet zeker) dat je iedere 3D disk via het menu van de tv om kunt zetten naar 2D, maar dan heb je wel een 3D blu ray speler nodig, want een 2D blu ray speler start de 3D disk niet op, en je hebt een 3D tv nodig anders heb je de mogelijkheid niet om het beeld via de tv terug te zetten.

    Voor degene die een 3D blu ray speler hebben is inderdaad het extra 2D schijfje totaal overbodig, en toch.........
    Baal ik er ontzettend van als deze niet ondertiteld zijn!
    Laatst aangepast door Rob van Gestel : 27-10-2011 om 16:38

  7. #157

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Eerlijk gezegd heb ik dat nog nooit meegemaakt..., 2 dezelfde films op 1 schijfje...!!!zowel 2D ALS 3D....???

    Lijkt mij onwaarschijnlijk want dit heb ook nog nooit gezien, maar misschien is dat een promo exclusive van Panasonic of zo...???

    En volgens mij kan dat ook helemaal niet, dat zou niet goed zijn voor zowel de hardware als software.

    De vraag blijft dan ook, staat er op een 3D blu ray af en toe 2 versies op, 2D + 3D ??
    (want geregeld krijg je de mogelijkheid te kiezen)

    Of staat er op een 3D schijf maar 1 versie op, zodat je via het menu van de tv de 3D versie kunt omzetten naar een 2D??

  8. #158

    Standaard

    Hoe zit dat dan met 3D disc afspelen via een 3D blu-ray speler op een 2D Tv om bv de extra op de disc te bekijken. Is dit überhaupt wel mogelijk of hangt dit nog ergens van af? de disc? HMDI 1.4?

  9. #159

    Standaard

    Hoe bedoel je de mogelijkheid te kiezen

    er staat op een 3D schijf maar 1 versie omdat deze versies erg veel content bevatten, zoals NARNIA 3 heeft een grootte van ca. 35 GB en dan lijkt het mij niet logisch als er nog een versie 2D op staat.

    Ik heb nu opgezet Nightmare Before Christmas 3D en als ik deze in de 3D speler doe, krijg ik op mijn scherm een teken dat ik of 3D versie ga kijken of 2D....MAAR ALS IK DE 2D VERSIE WIL OPSTARTEN HERKENT DE SPELER DEZE VERSIE NIET ( DUS: DE 2D VERSIE STAAT NIET OP DE 3 D VERSIE DISC )

    Het is dus WEL logisch dat de Filmmaatschappijen er dan wel een extra schijf bij doen, vaak ook nog eens de DVD zoals bij RIO het geval is.

  10. #160

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Eerlijk gezegd heb ik dat nog nooit meegemaakt..., 2 dezelfde films op 1 schijfje...!!!zowel 2D ALS 3D....???

    Lijkt mij onwaarschijnlijk want dit heb ook nog nooit gezien, maar misschien is dat een promo exclusive van Panasonic of zo...???

    En volgens mij kan dat ook helemaal niet, dat zou niet goed zijn voor zowel de hardware als software.
    Resident Evil Afterlife
    Piranha
    Saw 3D

    en er zullen nog wel meer zijn.

  11. #161

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Hoe bedoel je de mogelijkheid te kiezen

    er staat op een 3D schijf maar 1 versie omdat deze versies erg veel content bevatten, zoals NARNIA 3 heeft een grootte van ca. 35 GB en dan lijkt het mij niet logisch als er nog een versie 2D op staat.

    Ik heb nu opgezet Nightmare Before Christmas 3D en als ik deze in de 3D speler doe, krijg ik op mijn scherm een teken dat ik of 3D versie ga kijken of 2D....MAAR ALS IK DE 2D VERSIE WIL OPSTARTEN HERKENT DE SPELER DEZE VERSIE NIET ( DUS: DE 2D VERSIE STAAT NIET OP DE 3 D VERSIE DISC )

    Het is dus WEL logisch dat de Filmmaatschappijen er dan wel een extra schijf bij doen, vaak ook nog eens de DVD zoals bij RIO het geval is.

    Langejan,

    Ik zelf heb een LG tv, en wanneer ik 3D aan het kijken ben en het knopje opnieuw van de afstandsbediening van de tv indruk (3D knopje) kan ik dezelfde disk ook in 2D kijken.

    Verder zijn er wel degelijk blu ray disks (genoeg zelfs) waarbij je de mogelijkheid hebt in het menu van de disk te kiezen tussen 3D of 2D.

  12. #162

    Standaard

    Hoi Rob,

    blijkbaar is het zo, maar ik heb dit nog niet echt zelf ervaren omdat ik voor 3D ga, anders koop ik deze 3D films niet. En blijkbaar is de 2de disc 2D versie voor in de auto. Dus 3D kan zeker goedkoper, want ik kocht deze titel voor ca. € 25,00 i.p.v. € 35,00 en toch weer een aanwinst.

  13. #163

    Standaard

    Langejan,

    Wat vond jij van de 3D effecten (Nightmare before Christmass)
    Ik heb hem ook, maar mijn vrouw wil hem pas zien met kerstmis, dus ik moet nog even wachten.

    De recencies waren erg positief over deze film, ik zelf heb hem al wel snel doorgeskipt, maar begreep niet helemaal, hetgene ik er van heb gezien waarom hij zo positief besproken werd.
    (nogmaals ik heb maar flitsen gezien van de film, dus kan hem niet goedbeoordelen)

  14. #164

    Standaard

    Hoi Rob,

    ben deze film aan het bekijken, en ik las al eerder bij blu ray.com dat de 3D opnames nogal tegenvielen omdat deze film al eerder uit was gekomen ( dacht 2006 met 3D ...??? ).

    Maar deze nieuwe 3D versie vind ik gewoonweg prachtig, zoals de meeste Disney 3D films.
    Die diepewerking is weergaloos en dat geldt ook voor A Christmas Carol.

    Het blijven AANRADERS en dat hoop ik ook voor The Lion King 3D en BATB 3D op 5 Dec. a.s.

  15. #165

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Gestel Bekijk bericht
    Ja rvvnr1,

    Maar wanneer je geen 3D blu ray speler hebt, en deze in de toekomst wel aan wil schaffen, is zo'n extra 2D blu raytje natuurlijk heel erg welkom.
    Precies. Daarom koop ik ook altijd de 2D + 3D uitgaves van Disney ipv de BR + DVD variant.

    En zo doe ik dat de laatste tijd met wel meer films. Ik koop nu alvast de 3D versie omdat ik zeker weet dat er in de toekomst hier toch wel een keer 3D apparatuur komt te staan.

    Maar dat betekent wel dat ik nu nog graag de 2D versie wil kunnen bekijken. En dat zou ik überhaupt wel altijd willen blijven doen. 3D is leuk maar ik wil de mogelijkheid blijven behouden om een film gewoon in 2D te kunnen bekijken.

    Maar goed nu weet ik nog steeds niet of ik die Narnia uit de UK kan halen!

    @ langejan: zoals Roger B. al liet weten zijn er naast die Step Up 3 nog zat titels waarbij zowel de 2D als 3D film op 1 schijfje staan. Vandaar dus mijn verbazing over die opmerking van Kristofke. Als daarvoor voor Narnia nl. ook gekozen zou zijn dan is die meegeleverde 2D disc dus overbodig.

    En aangezien al bekend is dat die losse 2D disc geen NL ondertitels bevat (tenzij die in deze uitgave afwijkt van de losse uitgave) ben ik errrrg benieuwd of het dus een disc is met zowel de 2D als 3D film of dat hij het had over een optie die zijn speler of tv hem voorschotelde om de 3D film te converteren naar 2D....

  16. #166

    Standaard

    Ik denk dat dat komt doordat Narnia 3 nog niet zolang geleden uitkwam met blu ray en DVD.

    Omdat deze titel op 3D binnenkort vrij komt, want Narnia 3D was een promo exclusive van Panasonic. Dat zou qua uitgifte van releases te kort op elkaar zijn.

    En vergeet ook niet dat deze titel tegenwoordig van Fox is, en allang niet meer van Disney.

  17. #167

    Standaard

    Heb Narnia 3 3d inmiddels in huis. Net gecheckt. De schijf start in 3d op. Na het ingeven van afspelen biedt het menu de mogelijkheid om de film in 2d te zien. Of dit ook werkt op een normale bliu-ray speler weet ik niet.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  18. #168

    Standaard

    Dat bedoelde ik dus ook al. Maar wat bij mij wel was, dat ik eerst niet 2D versie afspelen, en later toch weer wel. Ik deed eerst de 3D versie opstarten en daarna wilde ik de 2D versie afspelen, maar lukte eerst niet, later weer wel. Vreemd hoor.

  19. #169

    Standaard

    Heeft de Engelse uitgave van Nightmare Before Christmas ook een kartonnen hoesje? Wat is de prijs voor de engelse uitgave ongeveer? Bij de frs is de uitgave 30 euro

  20. #170

    Standaard

    Bij wehkamp had ik geluk € 24,00 en de Engelse versie bij Play.com toch ook nog € 28,99

    Wat betreft het kartonnen hoesje ben ik niet zeker van ( vorig jaar wel bij christmas carol Engelse versie ).

  21. #171

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joopjes Bekijk bericht
    Heeft de Engelse uitgave van Nightmare Before Christmas ook een kartonnen hoesje? Wat is de prijs voor de engelse uitgave ongeveer? Bij de frs is de uitgave 30 euro

    Om mijn nightmare before Christmass zat geen kartonnen sleeve.
    Ik had deze uit Engeland gepreorderd voor rond de 17 pond ( ongeveer 20 euro). maar volgens mij is hij nu duurder geworden.

    Het valt mij wel op dat bij amazon.co.uk de pre orders gunstig geprijst zijn.
    Zo is Harry Potter 7.2 iets van 15 pond, wel een nadeel is dat deze 2 tot 3 weken later uitkomt dan in Nederland en Duitsland.

  22. #172

    Standaard

    Nieuwe trend bij Amazon.co.uk is 3D preorders voor 17.99 pond (voor Disney titels, lager voor anderen), en bij release stijgt de prijs naar 22,99 pond.

    Pre-order is dus aanzienlijk goedkoper, maar riskant als er geen ondertitelinformatie te vinden is.

  23. #173

    Standaard

    Nightmare Before Christmas 3D nu 14.99 bij MM Eindhoven.

  24. #174

    Standaard

    Nog een vraagje, is het 3D effect van side by side minder, of heb je bij side by side minder scherp beeld?

    Ik had namelijk nog nooit iets op side by side gezien, maar zag gisteren een demo van LG met een fragment van een grote vis, dit was side by side, maar dit was werkelijk het grootste 3D effect wat ik thuis heb mogen zien.

    Kan iemand mij uitleggen wat side by side nadelig maakt t.o gewoon real 3d?

  25. #175

    Standaard

    Beetje gemakzuchtige vraag misschien, maar denk dat ik niet de enige ben die t niet weet, dus wat is überhaupt side by side 3D?

Pagina 7 van 28 EersteEerste ... 3456789101117 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •