Pagina 26 van 28 EersteEerste ... 1622232425262728 LaatsteLaatste
De resultaten 626 tot 650 van 680 worden weergegeven.

Discussie: 3-D blu-rays

  1. #626

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ja maar zo heb je dan toch dat je gaat twijfelen welke versie je wil.
    De 3D bioscoop versie of 2D extended unrated.

    En dat is jammer voor mensen die 3D willen bekijken toch gave scene's moeten missen.

    zoals Hercules, World War Z, Hansel & Gretel Witch Hunters enz
    Je bedoelt: nog meer van hetzelfde hak- en sloopwerk...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #627

    Standaard

    ja precies, laat het bloed maar rond spatten, en de koppen maar rollen.

  3. #628

    Standaard

    Het is wel leuk 3D alleen vraag ik me af soms zie ik een beeld maar half en is dan soort van doorzichtig.
    net zoals je vooruit kijkt en links je hand een eindje voor je linker oog houd, zie je de hand doorzichtig. Ook wel eens een object dubbel.
    Dat heet dan crosstalk. Maar hoe wordt deze veroorzaakt?
    als ik zoiets zie, zet ik even het beeld op pauze, knijp mijn linker ook dicht en ik zie bijvoorbeeld meer beeld, dan als ik mijn andere oog dichtknijp.
    Dus voor mijn rechter oog kom ik beeld te kort, dat veroorzaakt dat soms iets doorzichtig wordt afgebeeld.
    Komt dat door de bril? Door de TV? Of omdat het eenmaal het beeld zo is (ligt aan de film)?

    Hier staat er dan wel iets over,

    Crosstalk

    Behalve de prijs is er nog een nadeel aan de shutterglass technologie, de zogenaamde ‘crosstalk’. De LCD schermpjes die in de bril gebruikt worden schakelen razendsnel over van zwart naar doorzichtig en anders. De beeldpunten op de televisie schakelen echter langzamer over. De tijd die het duurt om te veranderen, de reactietijd, kan in sommige gevalleen oplopen tot boven de 1/50ste seconde. Het vervelende bijeffect hiervan is dat op het moment dat de bril en het televisiescherm overschakelen van weergave van het linkerbeeld naar weergave van het rechterbeeld, de bril wél meteen omgeschakeld is, terwijl de TV even tijd nodig heeft om het andere beeld weer te geven. Op het moment dat het brilleglas voor het rechteroog opent krijgt het rechteroog dus nog héél even het uitdovende beeld van het linkeroog te zien. Het resultaat is dat je bij 3dtv’s met een hoge reactietijd delen van het beeld een beetje dubbel ziet. Dit effect wordt dus crosstalk genoemd en kan de dieptewerking van het 3D beeld sterk verminderen.


    maar als ik het beeld stil zet, staat dit los van uitdoven.

    soms heb ik dan ook zoals met (sammy deel 1) dan er 2 anemonen langs elkaar te zien is, alsof ze elkaar doorkruisen als anderhalve met de bril op.
    Maar de bedoeling is dat er 2 te zien zijn.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 23-05-2015 om 20:48

  4. #629

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Welke het in 3D goed doen:
    - Avatar
    - The Lego Movie
    - The Hobbit 1 & 2
    - Tron Legacy
    - TinTin
    - Gravity
    - Pacific Rim
    - Transformers Age of Extinction
    - Edge of Tomorrow
    - Wreck-it Ralph
    - Brave
    - Frankenweenie

    Sommigen geven meer diepte en andere weer dat popout.

    Deze geven een goed 3D effect.Heb verder nog meer films in 3D maar die zijn als het om effect gaat gewoon minder maar als film gewoon goed.[Ja ik koop voor die paar euro meer gewoon altijd de 3D versie]

    Maar 3D draait niet alleen om popout effect hé.
    Je vergeet Prometheus, en Top Gun. Vooral die laatste is een openbaring!
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  5. #630

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmgek Bekijk bericht
    Je vergeet Prometheus, en Top Gun. Vooral die laatste is een openbaring!
    Die ben ik niet vergeten want de 3D versie was in mijn ogen niet echt super.
    Top Gun weet ik niet.

  6. #631

    Standaard

    Dus het is eigenlijk jouw persoonlijke lijstje. Ik heb vorige week Prometheus zitten kijken in 3D en vond het een mooie 3D presentatie, zonder vervelende artifacten. Top Gun kan ik aanraden. Heel veel fraaie "inward" 3D, waar de film zich heel goed voor leent. Ik had het geluk om het op een groot doek in Eye te mogen bewonderen.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  7. #632

    Standaard

    Met Prometheus is het wel L/R omdraaien naar R/L zoals Sammy

  8. #633

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Met Prometheus is het wel L/R omdraaien naar R/L zoals Sammy
    Huh serieus??
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  9. #634

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Met Prometheus is het wel L/R omdraaien naar R/L zoals Sammy
    Ja dat is zo, veel mensen weten dat niet en klagen dat het geen 3d beeld is.
    Probleem is dat het via je player omgedraaid moet worden. Alleen moet je dat maar net weten.

  10. #635

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ja dat is zo, veel mensen weten dat niet en klagen dat het geen 3d beeld is.
    Probleem is dat het via je player omgedraaid moet worden. Alleen moet je dat maar net weten.

    Heb je het hier over de Blu-ray of over een kopie van de Blu-ray? Heb net even bij de Blu-ray de L/R omwisseling gedaan, maar het beeld was net om aan te zien. De ot was opeens niet meer voor het beeld, naar in het beeld. Dein de film gebrande teksten kregen een wazig hoofdpijn veroorzakend karakter. Deze release kreeg 5 van de 5 punten voor beeld. Inderdaad ziet je weinig pop outs, maar het beeld is alsof je door een raam naar binnen kijkt.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  11. #636

    Standaard

    Geen copy maar origineel. De ondertitel zit in het beeld omdat het R/L is. En ook het beeld komt nogal 2D over om die redenen.\
    Dus alles in omgekeerd.
    Daarom zei ik ook je moet je speler instellen met deze 3D van L/r Naar R/L
    Sommige spelers schakelen het automatisch over, maar sommige ook weer niet.
    En dan moet het handmatig.
    Zoals ook met Drive Angry , en dolphin tale

    hier ook http://www.supportforum.philips.com/...ge-out-of-sync
    De mensen weten niet wat ermee te doen.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 08-06-2015 om 12:02

  12. #637

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Geen copy maar origineel. De ondertitel zit in het beeld omdat het R/L is. En ook het beeld komt nogal 2D over om die redenen.\
    Dus alles in omgekeerd.
    Daarom zei ik ook je moet je speler instellen met deze 3D van L/r Naar R/L
    Sommige spelers schakelen het automatisch over, maar sommige ook weer niet.
    En dan moet het handmatig.
    Zoals ook met Drive Angry , en dolphin tale

    hier ook http://www.supportforum.philips.com/...ge-out-of-sync
    De mensen weten niet wat ermee te doen.
    Ik begrijp dat dit een 'Philips' probleem is. Op mijn Oppo is er niks aan de hand.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  13. #638

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Ik begrijp dat dit een 'Philips' probleem is. Op mijn Oppo is er niks aan de hand.
    Ook met andere spelers is dat probleem. Maar als je dat probleem hebt is dat de oplossing die ik gaf.

  14. #639

    Standaard

    DFW heeft een fout begaan met Saw3d
    ze hebben 2 ondertitels in zitten.
    Maar alle 2 geen 3d ondertitels, maar 2D. ze staan alle 2 ook op 3D plane: zero, wat moet zijn 3D plane:0
    De MVC stuurt normaal de ondertitels aan als 3d, dat gebeurd dus niet. Er ontbreekt plane aansturing.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 29-06-2015 om 19:00

  15. #640

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    DFW heeft een fout begaan met Saw3d
    ze hebben 2 ondertitels in zitten.
    Maar alle 2 geen 3d ondertitels, maar 2D. ze staan alle 2 ook op 3D plane: zero, wat moet zijn 3D plane:0
    De MVC stuurt normaal de ondertitels aan als 3d, dat gebeurd dus niet. Er ontbreekt plane aansturing.
    Ik vind je uitleg in het Saw 3D topic echt heel duidelijk, maar hier is het wat te technisch voor de meesten ben ik bang voor
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #641

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik vind je uitleg in het Saw 3D topic echt heel duidelijk, maar hier is het wat te technisch voor de meesten ben ik bang voor
    Oke dan plak ik ook hier even dat andere

    de ondertitels zijn niet in het 3D helaas.
    Soms erg irritant, omdat het 3d beeld regelmatig door de ondertitels heen gaan.
    Dat geeft een erg naar beeld. Zoal ik vernomen heb is dat met de Noordse uitgave wel goed.
    De ondertitels daarvan komen naar buiten en zit de popouts niet in de weg.

  17. #642

    Standaard

    Misschien ook leuk om deze lijst eens te bekijken

    http://realorfake3d.com/

    Over echte films in 3d en fake.

  18. #643

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Misschien ook leuk om deze lijst eens te bekijken

    http://realorfake3d.com/

    Over echte films in 3d en fake.
    Leuk om te weten, maar het zegt helemaal niets over de kwaliteit van de 3D. Zoals ik ook vaak genoeg in Italië een slechte cappuccino gedronken heb en in Nederland juist een hele goede.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  19. #644

    Standaard

    klopt zo vind ik Pirates Of The Caribbean: On Stranger Tides maar slechte 3d, terwijl het in 3D is gefilmd.
    En 300: Rise of an Empire juist mooie 3d effect hebben. (wat fake 3d is)

    Maar algemeen is het wel zo dat veel 3D tegen vallen. En de slechtere zie ik dan toch wel in de fake 3d lijst terug.
    Met San Andreas was dat ook het geval, nu zag ik dat het ook fake 3D is in de lijst.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 08-07-2015 om 18:55

  20. #645

    Standaard

    Maar De_Hollander, jij kon toch geen 3D kijken meen ik ergens achter in mijn geheugen naar boven te halen?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  21. #646

    Standaard

    Jawel alleen kreeg hoofdpijn van, maar heb medicijnen.

  22. #647

    Standaard

    Ah kijk, mooi dat het nu wel lukt!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #648

    Standaard

    Bait (2012) van DFW ook geen 3d subs
    het beeld wordt door de ondertitels heen gedrukt.

  24. #649

    Standaard

    Conan 3D van DFW ook geen 3d subs, het beeld drukt dwars door de subtitels.
    Daar ga je echt scheel van kijken.
    Ze kunnen ook niks van bakken die DFW.

    Geen enkele 3D uitgave van DFW hebben 3d subs.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 15-07-2015 om 20:13

  25. #650

    Standaard

    Niet te geloven niet alleen worden de ondertitels in 2d weergeven maar hebben ook nog eens bij Conan 3D 3 regels onder elkaar.
    Dat is echt niet normaal meer.

Pagina 26 van 28 EersteEerste ... 1622232425262728 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •