Pagina 25 van 28 EersteEerste ... 152122232425262728 LaatsteLaatste
De resultaten 601 tot 625 van 680 worden weergegeven.

Discussie: 3-D blu-rays

  1. #601

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    De 3D versie van The Lego Movie gisteren gekocht bij de MM.

    Heb meteen even een test gedaan en moet zeggen dat ik zwaar onder de indruk ben van het 3D effect.[Als ik wat mensen op het web mag geloven dan tilt juist de 3D versie de film naar een hoger niveau.]
    Als ik de film deze dagen heb gekeken kom ik er nog op terug.
    Kan je me zeggen hoe de film zelf is? Geschikt voor volwassenen? Als het van die vette knipogen heeft en grappen met dubbele bodem en hoge herbekijkwaarde, dan zou ik het er wel op wagen. Maar als het meer een film voor de kleinsten is, dan niet.
    En ja ik zou dan ook voor de 3D gaan.

  2. #602

    Standaard

    The Lego Movie is bij uitstek een film voor volwassenen. Hij zit ramvol knipogen, grappen met dubbele bodems, satire (nee, echt!) en metagrappen die over de hoofden van de kinderen gaat. Voor mij met afstand de grappigste film van het jaar, en ook grootste verrassing. Ze hebben het principe van lego ten volste benut om helemaal los te gaan in het absurde. Dus als dat je criterium is, zeker kopen!

  3. #603

    Standaard

    Klopt, maar wel met de kanttekening dat het ADHD gehalte erg hoog ligt....
    Dus daar moet je als volwassene zijnde wel goed tegen zijn opgewassen!

  4. #604

    Standaard

    Ik Vond The Amazing Spiderman 2 in 3D ook erg vermakelijk....en goede 3D!

  5. #605

    Standaard

    Ik heb me lang aan 3D kunnen onttrekken, maar ik ben sinds kort toch verslaafd. De MM-actie van vorige week heb ik eens goed gebruikt om stevig in te slaan.

    Waar ik trouwens ook gebruik van gemaakt heb is het feit dat V&D (om wat voor reden dan ook) de Disney 3D Blu-ray's voor slechts 15 euro per stuk aanbied. Kent iemand nog goedkopere aanbieders van die titels want ik ben ze nog niet tegengekomen: de meeste Nederlandse aanbieders vragen er het dubbele voor, en zelfs amazon.co.uk is duurder.

  6. #606

    Standaard

    Ik had een stukje gekeken in 3d van star trek into darkess, maar er was toch erg veel ghosting waardoor ik echt scheel ging kijken.

  7. #607

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ik had een stukje gekeken in 3d van star trek into darkess, maar er was toch erg veel ghosting waardoor ik echt scheel ging kijken.
    Geen last van bij deze disc.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  8. #608

    Standaard

    Ondanks dat er nu al verschillende 3D films uit zijn hoor ik van 3D liefhebbers dat het toch tegenvalt.
    Dat alles toch nogal 2D overkomt. Niet de popouts die men verwacht.
    Waarschijnlijk dat achteraf pas de film van 2D naar 3D geconverteerd wordt.

    Echt 3D film opnames zijn op de hand te tellen.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 15-04-2015 om 13:21

  9. #609

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sven Bekijk bericht
    Ik heb even een vraagje. Gisteren kocht ik de 3d blu ray van mib 3. Nu is mijn vraag of er iemand hetzelfde probleem heeft als ik. De ondertitels zijn in 3D bijna onleesbaar. Ik weet niet hoe ik het best kan uitleggen, maar ik heb het gevoel dat de ondertitels in de 3D versie een beetje te diep in het beeld staan ipv er een beetje uit te springen. Hierdoor lijken de ondertitels soms te vervagen onder het beeld. Ik heb me suf gegoogled maar dit probleem niet terug gevonden. Voor mij is het geen probleem, maar voor de kinderen is het erg lastig om geen ondertitels te hebben. In elk geval op voorhand bedankt.
    De ondertitels wisselen zich tijdens het afspelen van diepte en beeldpositie, als het goed is. Tenminste dat is meestal het geval met Real3D.

    EDIT: sommige hebben inderdaad dat het niet aanpast met beeldpositie of diepte, als er een popout komt, waardoor het lijkt of het beeld er dwars doorheen gaat.
    Dat is erg irritant ja.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 23-04-2015 om 17:10

  10. #610

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ondanks dat er nu al verschillende 3D films uit zijn hoor ik van 3D liefhebbers dat het toch tegenvalt.
    Dat alles toch nogal 2D overkomt. Niet de popouts die men verwacht.
    Waarschijnlijk dat achteraf pas de film van 2D naar 3D geconverteerd wordt.

    Echt 3D film opnames zijn op de hand te tellen.
    Toch zijn er stiekem nog al wat hoor die een goed effect hebben.

  11. #611

    Standaard

    Pop outs zijn soms leuk, maar daar gaat het niet om. Het gaat mij meer om de verhoogte dieptewerking.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  12. #612

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Pop outs zijn soms leuk, maar daar gaat het niet om. Het gaat mij meer om de verhoogte dieptewerking.
    Mee eens.
    Beetje kijkdoos effect vind ik zelf meestal leuker dan dat het zo hard op je af komt.
    Laatst aangepast door jeroeni : 15-04-2015 om 16:08

  13. #613

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Mee eens.
    Beetje kijkdoos effect vind ik zelf meestal leuker dan dat het zo hard op je af komt.
    Precies,alsof je door een raam naar binnen kijkt.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  14. #614

    Standaard

    Maar de meeste mensen verwachten toch wel popouts. En je ziet ook overal topics op internet waar mensen wanhopig zoeken naar 3D films met popout.

    I, Robot doet het ook slecht
    The problem is that the picture is not consistent and often feels flat, as if it has reverted back to a 2D format. There's a decent sense of layering throughout although it mostly seems artificial, but separation between the foreground and background is entirely unconvincing. And I did detect a bit of crosstalk in a few scenes, which will likely be more evident on certain displays. Nothing ever pops out of the screen to at least remind viewers they are in fact watching a 3D movie, and there's never a sense of space. In the end, 'I, Robot' doesn't benefit at all from the conversion and never feels immersive.

    http://bluray.highdefdigest.com/6955/i_robot_3d.html

    Welke 3D's doen het wel goed?

    Alle gewone films schijnen wat minder goed te doen in 3d behalve animatie of docu's

    Hier staat ook een topic over

    http://www.avsforum.com/forum/196-3d...t-effects.html
    Laatst aangepast door De_Hollander : 19-04-2015 om 16:12

  15. #615

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Maar de meeste mensen verwachten toch wel popouts. En je ziet ook overal topics op internet waar mensen wanhopig zoeken naar 3D films met popout.

    I, Robot doet het ook slecht
    The problem is that the picture is not consistent and often feels flat, as if it has reverted back to a 2D format. There's a decent sense of layering throughout although it mostly seems artificial, but separation between the foreground and background is entirely unconvincing. And I did detect a bit of crosstalk in a few scenes, which will likely be more evident on certain displays. Nothing ever pops out of the screen to at least remind viewers they are in fact watching a 3D movie, and there's never a sense of space. In the end, 'I, Robot' doesn't benefit at all from the conversion and never feels immersive.

    http://bluray.highdefdigest.com/6955/i_robot_3d.html

    Welke 3D's doen het wel goed?

    Alle gewone films schijnen wat minder goed te doen in 3d behalve animatie of docu's

    Hier staat ook een topic over

    http://www.avsforum.com/forum/196-3d...t-effects.html
    Welke het in 3D goed doen:
    - Avatar
    - The Lego Movie
    - The Hobbit 1 & 2
    - Tron Legacy
    - TinTin
    - Gravity
    - Pacific Rim
    - Transformers Age of Extinction
    - Edge of Tomorrow
    - Wreck-it Ralph
    - Brave
    - Frankenweenie

    Sommigen geven meer diepte en andere weer dat popout.

    Deze geven een goed 3D effect.Heb verder nog meer films in 3D maar die zijn als het om effect gaat gewoon minder maar als film gewoon goed.[Ja ik koop voor die paar euro meer gewoon altijd de 3D versie]

    Maar 3D draait niet alleen om popout effect hé.
    Laatst aangepast door jeroeni : 19-04-2015 om 16:47

  16. #616

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Welke het in 3D goed doen:
    - Avatar
    - The Lego Movie
    - The Hobbit 1 & 2
    - Tron Legacy
    - TinTin
    - Gravity
    - Pacific Rim
    - Transformers Age of Extinction
    - Edge of Tomorrow
    - Wreck-it Ralph
    - Brave
    - Frankenweenie

    Sommigen geven meer diepte en andere weer dat popout.

    Deze geven een goed 3D effect.Heb verder nog meer films in 3D maar die zijn als het om effect gaat gewoon minder maar als film gewoon goed.[Ja ik koop voor die paar euro meer gewoon altijd de 3D versie]

    Maar 3D draait niet alleen om popout effect hé.
    zelf vind ik Epic in 3D zeer gaaf gedaan , maar dat is met de meeste animatiefilms wel!

    Rio 1 en 2 , De vijf legendes , en zeker hoe tem je een draak (1e deel) is erg gaaf gedaan in 3D , john carter vond ik ook niet verkeerd!

    Idd Tron Legacy en Avatar vond ik zelf 2 films die er echt uitspringen Qua Kijkdoos en Pop Out Effecten

    als je er eenmaal aan begint ben je ook direct verslaafd aan 3D!
    Laatst aangepast door videlleke : 19-04-2015 om 17:58 Reden: tjiepvouwtjuhh

  17. #617

    Standaard

    Ik blijf het leuk vinden. Vaak voegt het echt wel iets toe. Een film waarbij ik me echt heb zitten afvragen of het wel 3D was, was "The Last Airbender". Maar het rijtje dat Jeroeni ook al noemde, vond ik helemaal top. Vind wel het effect op met name kleinere tv's niet zo sterk, maar heb hier thuis een 3D-beamer en kan erg genieten van een leuke film in goed gemaakt 3D.

    Inderdaad geeft Hollywood er - bijna verbazingwekkend - de voorkeur aan om films achteraf te converteren naar 3D. Ik zou verwachten dat dat juist een stuk duurder en ingewikkelder is, maar blijkbaar niet....? Hoe zit dat eigenlijk??
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  18. #618

    Standaard

    alleen jammer dat de 3d versies altijd de bioscoop versies zijn en niet de extended versie of DC of unrated
    Laatst aangepast door De_Hollander : 20-04-2015 om 21:32

  19. #619

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    alleen jammer dat de 3d versies altijd de bioscoop versies zijn en niet de extended versie of DC of unrated
    Dat komt omdat 90% van de 3D films geen echte 3D films zijn, maar 2D die achteraf naar 3D zijn omget

    Hierbij komt ook dat 3D vrijwel alleen op Blu-ray verschijnt en die markt is en wordt steeds kleiner ...
    "A man's got to know his limitations", ...

  20. #620

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Dat komt omdat 90% van de 3D films geen echte 3D films zijn, maar 2D die achteraf naar 3D zijn omget

    Hierbij komt ook dat 3D vrijwel alleen op Blu-ray verschijnt en die markt is en wordt steeds kleiner ...
    Nu je het zegt ja die video diensten hebben geen 3D films.

    Des te speciaal is het om die schijfjes te hebben.

  21. #621

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    alleen jammer dat de 3d versies altijd de bioscoop versies zijn en niet de extended versie of DC of unrated
    Behalve The Hobbit extended editions

  22. #622

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ondanks dat er nu al verschillende 3D films uit zijn hoor ik van 3D liefhebbers dat het toch tegenvalt.
    Dat alles toch nogal 2D overkomt. Niet de popouts die men verwacht.
    Waarschijnlijk dat achteraf pas de film van 2D naar 3D geconverteerd wordt.

    Echt 3D film opnames zijn op de hand te tellen.
    Een handige lijst van 3D filmen ingedeeld in native en post conversion:

    http://www.realorfake3d.com

    Dit is geen garantie dat de 3D daarom automatisch beter is. Donkere films (zoals Fright Night remake en Texas Chainsaw 3D) zien er veel te soft uit en missen compleet het vooropgestelde effect. Een film als Prometheus daarentegen heeft zeer sterke 3D.

    Ik was verbaasd hoe een oude klassieker als "Creature from the Black Lagoon" zo'n sterke 3D kon afleveren, en die film dateert van 1954. Ik ga zeker meer van die oudere 3D klassiekers opzoeken.
    Laatst aangepast door bumblefeet : 21-04-2015 om 10:23

  23. #623

    Standaard

    Precies. Wat moet je met zo'n overzicht. Heb onlangs "Pacific Rim" in 3D gezien en ik was zeer onder de indruk van het 3D-beeld, één van de beste 3D-films die ik ooit gezien heb, vind ik zelf. Wat overigens niet gold voor het verhaal, want dat kon me maar matig bekoren. En wat te zeggen van "Gravity", ook zo'n zogenaamde 'fake' 3D-film, maar algemeen beschouwd als een topfilm in 3D.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  24. #624
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Mijn observaties houden dan ook altijd op bij een mooie 3D-film of een slechte 3D-film. En dan even los van de inhoudelijkheid van de film. Het hoe of wat over hoe ze gemaakt zijn houdt mij nooit bezig. WYSIWYG. En persoonlijk overkomt het mij maar weinig dat ik niet extra van een 3D-film geniet. Zelfs als de film zelf niet helemaal is wat ik gehoopt had...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #625

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Dat komt omdat 90% van de 3D films geen echte 3D films zijn, maar 2D die achteraf naar 3D zijn omget

    Hierbij komt ook dat 3D vrijwel alleen op Blu-ray verschijnt en die markt is en wordt steeds kleiner ...
    Ja maar zo heb je dan toch dat je gaat twijfelen welke versie je wil.
    De 3D bioscoop versie of 2D extended unrated.

    En dat is jammer voor mensen die 3D willen bekijken toch gave scene's moeten missen.

    zoals Hercules, World War Z, Hansel & Gretel Witch Hunters, G.I. Joe: Retaliation

    enz
    Laatst aangepast door De_Hollander : 25-04-2015 om 00:03

Pagina 25 van 28 EersteEerste ... 152122232425262728 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •