Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 140 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Je moet belasting betalen bij amazon (vat).
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mortaza Bekijk bericht
    Waarom is het zo dat ik bij amazon.uk wil kopen, bij het bedrag £7.98 staat, ga ik naar winkelmandje en afrekenen, staat er £8.26

    En bij de summary staat weer iets anders:

    Amazon.co.uk Order Summary Items: £6.94 Postage & Packing: £1.88 Total before VAT: £8.82 VAT: £1.68 Order Total: £10.50
    Amazon rekent het toepasselijke BTW-tarief van het land van bestemming door in de prijs. Voor Nederland is dat bijvoorbeeld 19% BTW, voor België 21% en de UK 15%. Vandaar dat je pas bij de checkout de werkelijke prijs te zien krijgt.

    VAT for EU customers outside the UK
    Amazon.co.uk is required by law to collect VAT on orders for goods (including e-Books) dispatched to most countries within the European Union. For EU customers outside of the UK, amounts of VAT charged are in accordance with the local legislation in each country. For customers with a delivery address within the EU, VAT charges for your order will be itemised on the last page of your order, in the e-mail confirmation of your order and on the invoice dispatched with your order.
    (...)

    See VAT rates for a full list of rates charged by Amazon.co.uk on goods dispatched to addresses within the EU.

  3. #53

    Standaard

    Okay, bedankt.


    Four **** Trader & SafeTrader


  4. #54

    Standaard

    Ik vergeet steeds dat Amazon er inderdaad nog even btw overheen gooit.

    Ok, voor mij is het voorlopig even enkel en alleen HMV.

    In de nabeurs is de Pond trouwens toch weer ietsje gestegen naar 1,03. Maar we hebben nog 2 dagen om de 1:1 te halen .:smile:

  5. #55
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Ik snap eerlijk gezegd niet waarom sommigen zo gehecht zijn aan Play. Service laat nogal wat te wensen over: bestellingen worden beroerd verpakt, levertijd is ongewis, naar verhouding veel vermiste bestellingen en Play is bovendien nagenoeg onbereikbaar voor klachten en vragen.
    Zelf heb ik nooit problemen gehad met Play. De service was prima, levering altijd snel en tot nu toe altijd zeer betrouwbaar. Misschien ligt het ook aan de regio waar je woont. Ik heb namelijk het idee dat er vooral veel problemen zijn met de Nederlandse bezorging. Het is inderdaad wel erg jammer dat Play nogal halstarrig is qua koersberekening. Dat is voorlopig de enige reden voor mij om momenteel bestellingen bij Amazon.uk of Blah te doen. Al blijft het vervelend om pas aan het einde te zien wat de prijs is bij amazon.uk. Met HMV heb ik nog geen ervaringen gehad.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  6. #56

    Standaard

    Ik heb ook niet bedoeld om Play volledig af te kraken, ik bestel er zelf af en toe nog wel eens wat. Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat het niet een webshop is die met kop en schouders boven alle concurrenten uitsteekt, dus als de prijs je niet bevalt zijn er alternatieven genoeg.

    Naast HMV, Amazon en Blah, heb ik overigens ook goede ervaringen met TheHut (verzendkosten buiten de UK: £0.99 per artikel) en Amazon Marketplace.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik vergeet steeds dat Amazon er inderdaad nog even btw overheen gooit.

    Ok, voor mij is het voorlopig even enkel en alleen HMV.

    In de nabeurs is de Pond trouwens toch weer ietsje gestegen naar 1,03. Maar we hebben nog 2 dagen om de 1:1 te halen .:smile:
    De verzendkosten bij hmv zijn veel hoger dan bij amazon, dus daar is dat btw geouwehoer al weer mee gecompenseerd.

    HMV: 2,50 per item
    Amazon: 0,39 per item + 1,49 per bestelling
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Reuver Bekijk bericht
    Amazon: 0,39 per item + 1,49 per bestelling
    Dat zijn dan wel de verzendkosten zonder BTW, dat moet je dus nog vermeerderen met 19% BTW (of 21% voor de Belgen) :wink:

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Dat zijn dan wel de verzendkosten zonder BTW, dat moet je dus nog vermeerderen met 19% BTW (of 21% voor de Belgen) :wink:
    Nee, dat is niet correct. Alle prijzen die je ziet op amazon zijn al inclusief 15% VAT. Wij nederlanders betalen 19%, dus er komt nog maar 4% bij. Dus daar merk je niet al teveel van. Tenzij je echt grote bestellingen doet.

    Edit: Nee, wacht. Voor wat betreft de verzendkosten heb je gelijk.

    Verzendkosten amazon: 0,47 per item + 1,77 per bestelling

    Maar goed, das nog steeds veel beter dan bij hmv.
    Laatst aangepast door Bas Reuver : 30-12-2008 om 15:59
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Reuver Bekijk bericht
    Nee, dat is niet correct. Alle prijzen die je ziet op amazon zijn al inclusief 15% VAT. Wij nederlanders betalen 19%, dus er komt nog maar 4% bij. Dus daar merk je niet al teveel van. Tenzij je echt grote bestellingen doet.

    VAT is charged on delivery rates for goods dispatched to destinations in the European Union (EU). The delivery rates listed above do not include VAT, which we can only calculate when we know the destination address for your order because tax rates differ across the EU.
    Bron: http://www.amazon.co.uk/gp/help/cust...odeId=11072981

    Er komt dus toch echt nog 19% BTW bovenop de door jou genoemde verzendkosten.

    Prijzen van de artikelen zijn overigens wel inclusief het Britse BTW-tarief van 15%.

  11. #61

    Standaard

    Dus stel ik besteld iets van:

    Amazon.co.uk Order Summary Items: £194.44 Postage & Packing: £11.82 Total before VAT: £206.26 VAT: £39.20 Order Total: £245.46

    Hoeveel word het dan uiteindelijk?


    Four **** Trader & SafeTrader


  12. #62

    Standaard

    De makkelijkste manier om daar achter te komen is om een bestelling te plaatsen en vlak voordat je de bestelling definitief maakt 'm afbreken. Op he laatste scherm kun je dan precies zien hoeveel je kwijt bent.

  13. #63

    Standaard

    weet iemand een site waar je ook met paypal kan betalen en waar de games en BluRay's ook stukken goedkoper zijn??

  14. #64

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mortaza Bekijk bericht
    Dus stel ik besteld iets van:

    Amazon.co.uk Order Summary Items: £194.44 Postage & Packing: £11.82 Total before VAT: £206.26 VAT: £39.20 Order Total: £245.46

    Hoeveel word het dan uiteindelijk?
    Het 'Order Total' (£245.46) is de prijs inclusief BTW, dus dat is wat je daadwerkelijk moet afrekenen.

  16. #66

    Standaard

    Wordt er nog verwacht dat de pond omlaag gaat, om misschien veranderd gaat worden in Euro?


    Four **** Trader & SafeTrader


  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mortaza Bekijk bericht
    Wordt er nog verwacht dat de pond omlaag gaat, om misschien veranderd gaat worden in Euro?
    De pond zal ongetwijfeld nog wel wat zakken, maar ik zie die chauvenistische Britten voorlopig echt niet toegeven dat ze een fout hebben gemaakt door niet over te schakelen op de euro die toevallig net zijn tiende verjaardag viert. Laat ze nog maar even volharden in de boosheid zodat ik nog even wat goede zaken kan doen op Britse DVD-sites

  18. #68

    Standaard

    Net op het BBC nieuws. 71% blijft ook nu de pond zwaar zakt tegen de euro

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vick86 Bekijk bericht
    Net op het BBC nieuws. 71% blijft ook nu de pond zwaar zakt tegen de euro
    Ze merken de effecten nog niet echt. Maar dat gaat wel gebeuren en dan veranderen die cijfers wel.

  20. #70

    Standaard

    De Britse pond staat momenteel weer onder druk: UK pound drops on hung parliament fears. Er heerst politieke onzekerheid omdat in Britse peilingen geen partij momenteel de absolute meerderheid heeft wat besluitvorming heel moeilijk kan maken (ze zijn in Groot Brittannië niet gewend om een coalitie aan te gaan). Verder is er groeiende onzekerheid over de Britse staatsschuld.

    De koers van de Pond staat momenteel op 1.1135 Euro. Het zou lekker zijn als ie nog meer ging zakken.

  21. #71

    Standaard

    Ik denk dat Moondust wel weer een verklaring over het einde van de wereld in combinatie met vrede op aarde boodschap zal hebben
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  22. #72

    Standaard

    Hij gaat momenteel toch weer vrij hard omlaag. In een paar dagen van 1.15 naar hoog in de 1.10.

    Laat hem maar weer lekker naar 1.00 gaan
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  23. #73

    Standaard

    ik heb nog iets van 300,- pond van vorig jaar.. kan ik die al inleveren of staat de pond nog te laag?
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    en daar gaat mijn poging tot sparen...
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door YvieYvonne Bekijk bericht
    ik heb nog iets van 300,- pond van vorig jaar.. kan ik die al inleveren of staat de pond nog te laag?
    Momenteel staat ie in ieder geval niet hoog.

    Het hangt er vanaf tegen welke koers je gekocht heb en wat je ermee wilt. Hier kun je een grafiek vinden van de koersontwikkeling van de pond tegenover de euro van de laatste 12 maanden. Momenteel gaat de koers weer naar beneden maar dit is nog zeker niet het laagste punt van de laatste 12 maanden.

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •