Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 82 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Dat had de toon van de film wel ernstig aangetast ja.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  2. #52

    Standaard

    LotR 4 ever...
    Met of zonder die rare Bombadil!
    Love you Legolas!
    Ik kan het niet uitdrukken, maar ik vind die films echt geweldiger dan geweldig!
    GIMLI:
    Well lad, whatever luck you live by, let’s hope it lasts the night.

    LEGOLAS:
    Your friends are with you, Aragorn.

    GIMLI:
    Let’s hope they last the night.

  3. #53

    Standaard

    Ik ben ergens na het uitkomen van de eerste film begonnen met lezen en heb toen in één keer ALLE delen van Lord of the rings, dus ook de Hobbit en de Navertellingen etc gekocht.
    Ik dacht slim te zijn en gewoon bij het begin te beginnen: The Simmarillion. ( schrijf ik dat goed?? ) Maar ik kwam vreemd genoeg niet eens halverwege omdat de stof zo ingewikkelt en bijna saai was! Dat boek heb ik dus maar aan de kant gelegt en toen ben ik begonnen met de Hobbit, waar ik OOK maar tot de 2de helft kwam. Geen idee wat het is, maar ik vind die verhalen dus een stuk minder boeien.

    The Fellowship, The Two Towers en Return of the King wel in een paar weken kunnen uitlezen en ben nu voor de 2e keer bezig.

    De films vind ik trouwens geweldig. Heb vooral aan die laatste een trauma overgehouden ( veel huilen in films, ook om film muziek omdat het zo mooi is ) omdat alles zo was als ik het mij had voorgestelt in de boeken Peter Jackson is een god!!

    Wij zouden trouwens toen tijdens de premiere van de laatste film naar Wellington vliegen via een duits LOTR forum, maar omdat mijn vader van de docter geen lange afstanden mag vliegen ( zitten eigenlijk ) hebben we die reis moeten cancelen. Als ik de beelden zie op de extended DVD baal ik als een stekker, wat had ik daar toch graag bij willen zijn!

  4. #54

    Standaard

    In september komt het volgende boek uit:

    De naam zegt het al: het staat vol met Lord of the Rings artwork van de nederlander (!) Cor Blok. Ooit ontmoette hij JRR Tolkien himself; de beste man was zeer enthousiast over Blok's werk en kocht zelfs 2 exemplaren van zijn werk. Nu dus voor het eerst gebundeld!
    Mijn exemplaar is al besteld!

    Alvast wat voorproefjes:


    Laatst aangepast door theThinWhiteDuke : 03-06-2011 om 12:30

  5. #55

    Standaard

    Hmm, kwestie van smaak denk ik, maar ik vind het helemaal niks.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  6. #56

    Standaard

    Ik ook niet, wel leuk voor de kleintjes wellicht

  7. #57

    Standaard

    Kan me hier alleen maar bij aansluiten, vreselijk...
    Doe mij maar John Howe!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  8. #58

    Standaard

    Typisch
    JRR Tolkien vond ze zoals gezegd geweldig en heeft er twee van aangeschaft toen de twee elkaar ontmoetten. Volgens vele insiders is dit zéér opmerkelijk geweest.
    Interview met Blok (die nu curator is van het Boymans van Beuningen museum):
    http://www.tolkienlibrary.com/press/...endar_2011.php

    Howe.....en vele anderen vind ik persoonlijk dan weer op en top kitsch. Weinig unieks aan imo want hun stijl wordt door zovelen toegepast.
    Blok is met zijn werk zó anders dan een Howe, Lee en al die anderen dat ik dat waardeer. Zijn werk is veel minimalistischer en daar hou ik van. (en JRR dus ook )
    Laatst aangepast door theThinWhiteDuke : 03-06-2011 om 17:55

  9. #59

    Standaard

    De zoveelste re-release van The Hobbit (al is dit wel een fraaie)!

    It is a news item that I remember to see some times before, for example when we would celebrate the 70th anniversary of The Hobbit. But this time I really get the feeling HarperCollins is really going to do it: make a true facsimile edition of The Hobbit. In a recent interview with David Brawn, publishing director at HarperCollins, we were told that this edition will only be released in 2012, still it is good news so let us have some ideas about such an edition put down here!

    J.R.R. Tolkien’s The Hobbit became an instant success when it was first published in 1937, and 75 years later Tolkien’s epic tale of elves, dwarves, trolls, goblins, myth, magic and adventure has lost none of its appeal. To commemorate this anniversary, HarperCollins is proud to present a facsimile edition of the first historic printing of The Hobbit. A must-have for any collector or fan!

    Is this really what it appears to be: a facsimile reproduction of the 1937 edition complete with the original text (including the original "Riddles in the Dark" Chapter (ch.5) and the original black and white illustrations. Does it include any of the colour plates included in the first American Edition or will we have to wait to see a facsimile edition of the first American The Hobbit next year?

    It is a fascinating idea to have a true facsimile edition of The Hobbit made. But to have a true reproduction I wonder about some small details like the hand correction on back flap and the correct price on front flap - will they include this? How about the paper, the paper used for the dustjackets? It would be wonderfull to have an exact reproduction of the first printing.

    The first impression of the first edition had publishers ink corrected text on the rear flap of the dust jacket ("Dodgson" was misspelled "Dodgeson"). But the dust jacket design was by Tolkien and it would be nice to see a fine facsimile edition released! But it makes me wonder if all mistakes (of which many are mentioned in Wayne Hammond's J.R.R. Tolkien: A Descriptive Bibliography) will be reproduced.

    The first printing also included 11 black-and-white illustrations and two maps, printed in red and black. The book was constructed of green cloth boards and contained 312 pages. It was rather small and measured only 19 x 13.5 cm (7.48 x 5.31in). The green boards were impressed with a left-facing dragon and a delightful mountain scene.

    The spine read: The Hobbit by JRR Tolkien. The center of the binding had a design made from the dwarven runes Th, D, Th. The bottom of the spine includes the publisher's name, George Allen & Unwin, Ltd. The first printing included no color illustrations at all. It is an interesting news item and I'm curious to see the result. I'm happy to have some copies of the first impression of The Hobbit in my personal collection, but it would be nice to be able to go to Tolkien reading day with a facsimile edition, to be able to read the original version of Riddle in the Dark. Guess I'll send over an email to HarperCollins and ask some more info about this edition. But to be honest, I hope this is truly a reproduction and the closer it matches the original the more I will want to own a copy!

  10. #60

    Standaard

    hmm...
    goh, wat een mooie plaatjes...
    GIMLI:
    Well lad, whatever luck you live by, let’s hope it lasts the night.

    LEGOLAS:
    Your friends are with you, Aragorn.

    GIMLI:
    Let’s hope they last the night.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    In september komt het volgende boek uit:

    De naam zegt het al: het staat vol met Lord of the Rings artwork van de nederlander (!) Cor Blok. Ooit ontmoette hij JRR Tolkien himself; de beste man was zeer enthousiast over Blok's werk en kocht zelfs 2 exemplaren van zijn werk. Nu dus voor het eerst gebundeld!
    Mijn exemplaar is al besteld!

    Alvast wat voorproefjes:

    Ik heb het ook besteld, prachtig als je het mij vraagt, juist de eenvoud van de platen. Alan Lee vind ik ook mooi.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    In september komt het volgende boek uit:

    De naam zegt het al: het staat vol met Lord of the Rings artwork van de nederlander (!) Cor Blok. Ooit ontmoette hij JRR Tolkien himself; de beste man was zeer enthousiast over Blok's werk en kocht zelfs 2 exemplaren van zijn werk. Nu dus voor het eerst gebundeld!
    Mijn exemplaar is al besteld!

    Alvast wat voorproefjes:
    't Komt op mij over als"een "goedkoop-kinderbijbel-plaatjes-boek". Maar goed, ieder z'n smaak/ding. Toch?
    "There are so many things that have to happen for two people to meet.... "

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Ik heb het ook besteld, prachtig als je het mij vraagt, juist de eenvoud van de platen.

    Tenminste 1 iemand die smaak heeft en kunst weet te waarderen!

  14. #64

    Standaard

    en binnen......
    Legen.....wait for it......Dary.

  15. #65

  16. #66

    Standaard

    Alan Lee en die ander tekenaar bij LOTR hebben Middle-Earth 10 keer mooier weergegeven dan de afbeeldingen hierboven. Lijken wel kindertekeningen. En dan roept er ook nog iemand dat het kunst is...lol

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    en binnen......
    Legen.....wait for it......Dary.
    Veel plezier ermee, ik moet nog even wachten, ik heb de limited edition besteld
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Alan Lee en die ander tekenaar bij LOTR hebben Middle-Earth 10 keer mooier weergegeven dan de afbeeldingen hierboven. Lijken wel kindertekeningen. En dan roept er ook nog iemand dat het kunst is...lol
    Zo heb je er ook die roepen dat een übersaai brolwerk als 2001 kunst is.....

    Maar goed, blijkbaar dacht Tolkien er hetzelfde over als ik:
    Cor Blok was invited to visit J.R.R. Tolkien and Tolkien was so impressed by his work, that he bought 2 of paintings (and got a third one for free). Later Tolkien's daughter, Priscilla, bought two as well.
Cor Blok is the only artist still alive to have met J.R.R. Tolkien, and the only artist Tolkien admired enough to purchase some of his work.

    Blijkbaar waren de prullen van anderen niet goed genoeg

  19. #69

    Standaard

    Je weet dat Tolkien overleed in 1973?
    Het meeste werk van die anderen is pas daarna uitgekomen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Je weet dat Tolkien overleed in 1973?
    Het meeste werk van die anderen is pas daarna uitgekomen.
    Jep weet ik.
    Mn punt is dat de bedenker van het verhaal deze stukken goed vond.
    Gezien het feit dat Tolkien niet bepaald van het visuele was wil het imo wat zeggen dat Bloks werk hem wél aansprak. Wellicht kan men zelfs concluderen dat dit goed bij zijn visie aansloot, dus zoals hij het voor ogen had toen hij de boeken schreef.

  21. #71

    Standaard

    Dat is speculeren wat je nu doet. Je kan nooit weten wat Tolkien bijv. van Alan Lee's werk heeft gevonden.


    Tolkien heeft overigens zelf ook wat prenten getekend, dus om te zeggen dat hij niet van het visuele was klopt ook niet.

    Laatst aangepast door Lex v/d Moolen : 24-09-2011 om 21:48
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Dat is speculeren wat je nu doet. Je kan nooit weten wat Tolkien bijv. van Alan Lee's werk heeft gevonden.
    Wellicht had hij dat ook goed gevonden...of walgelijk.....dat zullen we nooit weten. Maar nogmaals: wat we wél zeker weten is wat hij van Blok vond.

    Verder:
    Tolkien was basically against illustrations. Of course he did make some himself but have you noticed how they almost all depict landscapes and sceneries in an almost abstract way.
    +


    NB: moet je niet in de arena zitten? Of ben je nu in de rust met mobiel internet bezig?
    Laatst aangepast door theThinWhiteDuke : 24-09-2011 om 21:59

  23. #73

    Standaard

    Nope, ik heb besloten wat minder te gaan, met name avondwedstrijden ben ik een beetje zat.

    Vind het maar een raar verhaal, hij moest niets hebben van illustraties maar heeft er wel meerdere gemaakt.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Wellicht had hij dat ook goed gevonden...of walgelijk.....dat zullen we nooit weten. Maar nogmaals: wat we wél zeker weten is wat hij van Blok vond.

    Verder:
    Tolkien was basically against illustrations. Of course he did make some himself but have you noticed how they almost all depict landscapes and sceneries in an almost abstract way.
    +


    NB: moet je niet in de arena zitten? Of ben je nu in de rust met mobiel internet bezig?
    Oh ik weet wel zeker dat Tolkien deze kinderplaatjes hierboven beter had gevonden dan Alan Lee's werk. Mijn hemel zeg, doe even een keer niet alsof je alles en iedereen kent.

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Oh ik weet wel zeker dat Tolkien deze kinderplaatjes hierboven beter had gevonden dan Alan Lee's werk. Mijn hemel zeg, doe even een keer niet alsof je alles en iedereen kent.
    waarom weet je dat dan zo zeker? kom maar met een bron! en waar doe ik alsof ik iedereen ken?

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •