Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard De onzin van dure HDMI kabels

    Ik hoor en lees soms verhitte discussies over HDMI kabels en de reden waarom de dure versies geadviseerd worden.
    Ikzelf zat ook met dit probleem met de aanschaf van een HDMI kabel. Even onderzoeken dus.

    Je hebt low budget kabels van amper 4 euro, en er zijn Monster kabels te koop van ver boven de 150 euro. Waarom dat prijsverschil?
    Lang heeft het fabeltje stand gehouden dat duurdere kabels geen signaal verlies zouden hebben. Maar met digitaal signaal kan dat helemaal niet. Er komen nullen en enen uit en die worden niet "beschadigd" door interventie van buitenaf. Dus halve nullen of enen is onzin.
    De nieuwe trend, en waarmee je de verpakking van Monster kables nu ook dik bedrukt mee ziet, is de bitrate. Hoe duurder, hoe meer bitrate.
    Waarschijnlijk had Monster het door dat mensen die logica van storing op digitaal signaal niet konden rijmen, dus gooiden ze het op deze boeg.
    Maar wat is die bitrate nu opeens? Nou, niets. Elke HDMI kabel heeft een minimale doorvoer voor elk High Definition beeld. Dat is een vereiste. Waarom je dan 150 euro meer moet betalen voor nog meer doorvoor voor beeld en geluid wat niet uit je bron komt, is een groot raadsel.
    Monster is dan ook met niets minder bezig dan het inspelen op het gevoel van de klant. De klant denkt beter materiaal te kopen door "professionelere" specificaties terwijl het nergens voor nodig is.

    Om de discussie kort te houden komt het hier op neer:
    Koop een HDMI kabel zo goedkoop mogelijk. Je ervaring zal exact hetzelfde zijn als die peperdure. Het enigste genot die een peperdure HDMI kabel geeft is voor de fabrikant.

    Daarbij nog even het verschil van serie HDMI kabel: 1.2 of 1.3
    Beide zijn gelijk! Raar maar waar.
    Mensen weten dat 1.3 de opvolger is van 1.2 en dat dit "iets" met geluid te maken heeft. En dat klopt. Maar dit geldt voor je apparatuur en niet voor de kabel.
    Heb je dus een goedkope versie gevonden en zit je te dubben tussen 1.2 of 1.3, ga dan voor de 1.2 als die goedkoper is. De HDMI kabel 1.2 en ook de 1.3 laten alles door wat je nodig hebt bij de HD ervaring. Laat je door de verkoper niets wijsmaken.


    Hier nog een filmpje van een test uit Amerika die diverse kabels grondig hebben gestrest met professionele meet apparatuur:
    http://www.cbc.ca/mrl3/8752/marketpl...g_the_deal.wmv


    Succes met je aankoop.
    DVDcover beschadigd? Of wil je gewoon een mooiere?
    Ga naar www.vendettta.nl

  2. #2

    Standaard

    Best leuk, advies geven, maar probeer wel de nuance te bewaren in je relaas.
    Om de discussie kort te houden komt het hier op neer:
    Koop een HDMI kabel zo goedkoop mogelijk. Je ervaring zal exact hetzelfde zijn als die peperdure. Het enigste genot die een peperdure HDMI kabel geeft is voor de fabrikant.
    Dit is namelijk wel erg kort door de bocht. Niet dat ik de discussie wil aangaan, maar onlangs was hier nog iemand die een goedkope HDMI kabel had die dusdanig slecht was dat als je de kabel vasthield aan de buitenkant je tintelingen in je hand voelde. Onzin? lees hier maar

    Ik zeg dus niet dat een dure altijd beter is, maar de goedkoopste is ook niet altijd goed.
    Daarnaast is het mijn persoonlijke mening dat mensen zelf moeten bepalen hoeveel ze voor kabels uitgeven en of ze wel of geen verschil zien tussen een kabel van 5 euro en een van 150 euro.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Best leuk, advies geven, maar probeer wel de nuance te bewaren in je relaas.
    Dit is namelijk wel erg kort door de bocht. Niet dat ik de discussie wil aangaan, maar onlangs was hier nog iemand die een goedkope HDMI kabel had die dusdanig slecht was dat als je de kabel vasthield aan de buitenkant je tintelingen in je hand voelde. Onzin? lees hier maar

    Ik zeg dus niet dat een dure altijd beter is, maar de goedkoopste is ook niet altijd goed.
    Daarnaast is het mijn persoonlijke mening dat mensen zelf moeten bepalen hoeveel ze voor kabels uitgeven en of ze wel of geen verschil zien tussen een kabel van 5 euro en een van 150 euro.
    Goedkopere kabels hebben inderdaad het gevaar dat ze brak gefabriceerd zijn. Maar daarmee heb je geen punt in de discussie dat duurdere kabels voor beter beeld zorgen.
    Ik koop liever een miswith van 4 euro die kapot blijkt te zijn om daarna nogmaals 4 euro uit te geven, dan een overdreven Monster kabel van 150 euro die gebaseerd is op leugens en misleidende verkooppraatjes.

    Bekijk dat videootje maar eens die ik erbij gepost heb. Die gooit de deur van die discussie eens en voor altijd dicht.
    DVDcover beschadigd? Of wil je gewoon een mooiere?
    Ga naar www.vendettta.nl

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aristoles Bekijk bericht
    Goedkopere kabels hebben inderdaad het gevaar dat ze brak gefabriceerd zijn. Maar daarmee heb je geen punt in de discussie dat duurdere kabels voor beter beeld zorgen.
    Ik koop liever een miswith van 4 euro die kapot blijkt te zijn om daarna nogmaals 4 euro uit te geven, dan een overdreven Monster kabel van 150 euro die gebaseerd is op leugens en misleidende verkooppraatjes.

    Bekijk dat videootje maar eens die ik erbij gepost heb. Die gooit de deur van die discussie eens en voor altijd dicht.
    woh, woh, woh, heb je mijn post wel inhoudelijk gelezen?:razz: Ik wil de discussie helemaal niet starten, ik zeg juist dat mensen dat zelf moeten weten .

    Wat je hierboven omschrijft is jouw mening, geen feit. Ik zei alleen dat je stelling dat je een HDMI kabel zo goedkoop moet kopen omdat je ervaring hetzelfde zal zijn erg kort door de bocht is, het is namelijk jouw persoonlijke mening. Gebaseerd op een feit (zie mijn link) stel ik dus dat niet alle goedkope HDMI kabels even goed zijn. Ik stel nergens dat dure kabels altijd beter zijn of dat ik die discussie wil aangaan, ik maak namelijk verder geen enkel punt anders dan dat je advies wat kort door bocht is.

  5. #5

    Standaard

    Toch is het niet helemaal waar,

    Ik heb een goedkope HDMI kabel gehad van de zwarte markt maar die deed het niet zo goed als een goeie kabels van 60euro bijvoorbeeld.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Ik zei alleen dat je stelling dat je een HDMI kabel zo goedkoop moet kopen omdat je ervaring hetzelfde zal zijn erg kort door de bocht is, het is namelijk jouw persoonlijke mening.
    Nee, niet mijn mening. Bewezen met grondige tests. Je moet me geen woorden in de mond leggen.
    Bekijk dat filmpje nu maar voor je door gaat. Wellicht dat het wat duidelijker voor je wordt.
    DVDcover beschadigd? Of wil je gewoon een mooiere?
    Ga naar www.vendettta.nl

  7. #7

    Standaard

    helemaal gelijk hoor, ik ben elektricien en er is idd totaal 0 verlies. Het enige voordeel wat je haalt uit een dure kabel is dat ie niet uit elkaar valt ten opzichte van een goedkope.
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  8. #8

    Standaard

    Ik hoef ook niet de duurste kabels, maar de afwerking en gebruikte materialen zullen logischerwijze van een betere kwaliteit zijn bij de wat duurder kabels.

    En een link is altijd leuk, maar als ie niet werkt heb je er weinig aan ARISTOLES

    Grtz Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aristoles Bekijk bericht
    Nee, niet mijn mening. Bewezen met grondige tests. Je moet me geen woorden in de mond leggen.
    Bekijk dat filmpje nu maar voor je door gaat. Wellicht dat het wat duidelijker voor je wordt.
    Wat is je bron van de tests?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aristoles Bekijk bericht
    Nee, niet mijn mening. Bewezen met grondige tests. Je moet me geen woorden in de mond leggen.
    Bekijk dat filmpje nu maar voor je door gaat. Wellicht dat het wat duidelijker voor je wordt.
    Wellicht is het ook een idee je toon wat aan te passen.....

    Je opent een topic waarbij je claimt alle wijsheid in pacht te hebben over de zin en onzin van hdmi kabels en je reageert ook nog geirriteerd (zo komt het op mij in ieder geval over) als iemand een reactie plaatst....

    Maar goed:
    Mijn duurdere kabels doen het goed. Mijn goedkopere hdmi kabel is al vervangen....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #11

    Standaard

    Ik had een goedkope HDMI kabel van 30 euro. Die begon te storen en op een gegeven moment had ik helemaal geen beeld meer.

    Nu heb ik een duurdere gekocht van zo'n 70 euro (Wireworld). Werkt perfect, ik zie niet dat ik beter beeld en/of geluid heb maar hij doet het tenminste

    Deze discussie is al zo vaak gevoerd (ook over stereo interlinks) dat ik me er echt niet meer druk om kan maken. Ik geniet gewoon van mijn DVD's.

  12. #12

    Standaard

    Hij heeft wel gelijk met het punt: de kabel doet het wel of niet (signaal komt wel of niet door), en dat heeft inderdaad niets met de prijs te maken.
    Duurdere kabels zullen misschien mooier afgewerkt zijn, en aan de buitenkant misschien iets steviger zijn, maar daar zal je alleen op grotere afstanden iets aan hebben.
    Voor mijn anderhalf meter kabeltjes doen die goedkope het perfect, laat je geen verkooppraatjes aansmeren .

    Overigens is dit topic inderdaad een herhalingsoefening.....zie het subforum waar het gepost is.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Ik hoef ook niet de duurste kabels, maar de afwerking en gebruikte materialen zullen logischerwijze van een betere kwaliteit zijn bij de wat duurder kabels.

    En een link is altijd leuk, maar als ie niet werkt heb je er weinig aan ARISTOLES

    Grtz Roger.
    Link doet het niet? Dat is raar. Lijkt me een foutje van je browser.
    I.i.g. moet er direct een filmpje beginnen.

    Mijn discussie is ook om aan te tonen dat duurdere kabels geen verschil geven in doorvoer. Daarbij is wel een kantekening te zetten dat goedkopere kabels wat brakker in elkaar gezet zijn. Als je dus een langere kabel nodig hebt die de nodige bochtjes moet maken en door muren etc. moet, heeft een goedkopere eerder kans gebreken te tonen met het materiaal.

    Dat mensen mij verwijzen naar andere posts met de opmerking dat dit oud nieuws was:
    Toch is dat niet zo. Zelfs daar zijn er mensen, net zoals hier, die nog steeds beweren dat het weldegelijk verschil uitmaakt.
    Zoals in het filmpje wat ik gepost heb heeft een directeur van een grote winkelketen in Amerika gezegt: "De positieve houding van kopers voor die duurdere kabels bestaat enkel uit de wens voor het kopen van een merknaam en het misplaatste gevoel een beter product te kopen".

    Ik vind het nogal wat als mensen zonder kennis hier om tips komen vragen en veel mensen die producten aanprijzen die verkocht worden met keiharde leugens. Dat ze zelf 10.000% euro extra willen uitgeven voor een wat professiolenere uitziende kabel en een stoere merknaam, moeten ze zelf weten.

    Als ik hier zou stellen dat budget DVD enkel zwart/wit beeld hebben, wordt er ook keihard gelachen.
    Peperdure HDMI kabels hebben alles en alleen met "emotie" te maken, niets met technische feiten. Alleen wordt die emotie nog wel eens gepresenteert in een mooi verhaal van technische feiten.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Wat is je bron van de tests?
    Wat begrijp je niet aan "Bekijk dat filmpje nu maar voor je door gaat. Wellicht dat het wat duidelijker voor je wordt".
    Laatst aangepast door Aristoles : 05-11-2008 om 11:41 Reden: dubbele quote
    DVDcover beschadigd? Of wil je gewoon een mooiere?
    Ga naar www.vendettta.nl

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aristoles Bekijk bericht
    Nee, niet mijn mening. Bewezen met grondige tests. Je moet me geen woorden in de mond leggen.
    Bekijk dat filmpje nu maar voor je door gaat. Wellicht dat het wat duidelijker voor je wordt.
    sorry, maar je reageerd nu net zo wars als mensen die menen wel verschil te zien.
    Ik beweer niets over het feit of er wel of geen verschil zit tussen 5 euro en 150 euro kabels, ik zeg alleen maar dat als je HDMI kabels zo goedkoop mogelijk moet kopen, want dat is wat jij zegt, dat dat geen onvoldongen feit is maar een mening die jij bent toegedaan door dat filmpje. Voor de doorvoer van het signaal heb je gelijk, maar voor de overige kwaliteit van de kabel, die toch ook meetelt, is het lang niet altijd verstandig de goedkoopste te nemen, zie ook het voorbeeld in het linkje wat ik gaf.

    Ik hoop dat je nu wel begrijpt wat ik je probeer duidelijk te maken, ik moet eerlijk zeggen dat zelfs na vier keer lezen bovenstaand bericht toch wel erg arrogant vind, terwijl ik je alleen op iets probeer te wijzen wat jij blijkbaar niet uit mijn bericht kan halen.

    Afgezien daarvan ben ik het absoluut oneens met deze stelling:
    Ik vind het nogal wat als mensen zonder kennis hier om tips komen vragen en veel mensen die producten aanprijzen die verkocht worden met keiharde leugens. Dat ze zelf 10.000% euro extra willen uitgeven voor een wat professiolenere uitziende kabel en een stoere merknaam, moeten ze zelf weten.
    Alsof wij hier geld verdienen aan elkaar ofzo. In de meeste topics met vragen over kabels wordt een fatsoenlijk advies gegeven en vaak eerst naar de set en een budget gevraagd en niet klakkeloos een superdure kabel aangeraden. gezien jouw post vraag ik je bij deze wat links te plaatsen naar threadswaarin leden van hier en starter een belachelijk dure kabel aanraden zonder dat hier om gevraagd is.

    Ik krijg een beetje de indruk dat je ten strijde aan het trekken bent tegen liefhebbers en hobbyisten en daarom niet helemaal doorhebt hoe de intonatie/schrijfstijl overkomt.
    Daarnaast heb ik de indruk dat je dit forum ook nog niet zo goed kent, juist hier komen veel beginnende HT-ers en een paar ervaren die proberen zo eerlijk mogeijk adviezen te geven. Zuke opmerkingen, in combinatie met je schrijfstijl/intonatie steken mij persoonlijk.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Ik hoop dat je nu wel begrijpt wat ik je probeer duidelijk te maken,
    Jouw begrijpen? Jazeker. Ik heb de materiaalkwestie zelfs 2x bevestigd.

    ik moet eerlijk zeggen dat zelfs na vier keer lezen bovenstaand bericht toch wel erg arrogant vind, terwijl ik je alleen op iets probeer te wijzen wat jij blijkbaar niet uit mijn bericht kan halen.
    Dat is jouw probleem. Je hamert door op iets wat allang bevestigd was.
    Dat jij er zo'n persoonlijke vete van maakt met daarbij mij een stempel als arrogant op te drukken maakt duidelijk dat jij gewend bent te schrijven en niet te lezen.



    Alsof wij hier geld verdienen aan elkaar ofzo.
    Suggestief en onnodig.
    Wel is het een probleem als video-fielen uit liefde en emotionele voorkeur materialen als "beter" uitleggen terwijl daar geen enkel feiten voor zijn.

    Ik krijg een beetje de indruk dat je ten strijde aan het trekken bent tegen liefhebbers en hobbyisten en daarom niet helemaal doorhebt hoe de intonatie/schrijfstijl overkomt.
    Daarnaast heb ik de indruk dat je dit forum ook nog niet zo goed kent, juist hier komen veel beginnende HT-ers en een paar ervaren die proberen zo eerlijk mogeijk adviezen te geven. Zuke opmerkingen, in combinatie met je schrijfstijl/intonatie steken mij persoonlijk.
    Ah... daar komt de aap uit de mouw. Je voelt jezelf "beter" en waarschijnlijk heb jij in het verleden ook die HDMI verdedigd terwijl nu duidelijk is dat het een slap verhaal op een stokje bleek te zijn.
    Kan me voorstellen dat dat steekt. Of mag ik niet suggestief zijn en jij wel?
    DVDcover beschadigd? Of wil je gewoon een mooiere?
    Ga naar www.vendettta.nl

  16. #16

    Standaard

    Edgar dat je je hier nog moe aan maakt
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  17. #17

    Standaard

    Ik word al moe als ik het lees...

    Ik begrijp ook niet zo goed waarom hier steeds over "geruzied" word. Mensen zijn nu eenmaal kuddedieren en blijven gevoelig voor merknamen en dergelijke. Als Monster dit niet uitbuit dan doet een ander merk het wel. Er zijn ook mensen die zijn brood verdienen om uit te zoeken waar mensen gevoelig voor zijn en hoe ze sommige producten nog duurder of sneller kunnen verkopen.

    Overigens is dit niet de enigste productsoort waarbij dit fenomeen plaats vind. Bij Kleding is dit doorgaans ook het geval.

    Ik wil verder niet ingaan of de prijzen omhoog gedreven worden door een merknaam of dat er daadwerkelijk verschil is in kwaliteit, beeld of iets dergelijks.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  18. #18

    Standaard

    De manier waarop Aristoles antwoordt, doet me aan iemand denken, maar ik noem geen namen ......sommigen kennen hem nog van de BR/HD-DVD topics .

  19. #19

    Standaard

    laten we het leuk houden heren meneer heeft een goed verhaal tot zoverre dat de beeld kwaliteit van een dure kabel niets beter is als die van een goedkope. dat is gewoon echt een feit.

    Alleen een wat duurdere kabel gaat waarschijnlijk langer mee omdat deze wat steviger is geassembleerd.


    Dit onderstaande kwam er een beetje te direct en opgedrongen uit, maar was waarschijnlijk niet zo bedoeld

    Nee, niet mijn mening. Bewezen met grondige tests. Je moet me geen woorden in de mond leggen.
    Bekijk dat filmpje nu maar voor je door gaat. Wellicht dat het wat duidelijker voor je wordt.
    Anyway keep it friendly
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door misterfun Bekijk bericht
    Dit onderstaande kwam er een beetje te direct en opgedrongen uit, maar was waarschijnlijk niet zo bedoeld
    Anyway keep it friendly
    Jah... Kan me flink storen aan oplichting met fantasieverhalen. En fabrikanten kunnen er wat van om mensen te misleiden. Zo ook dat veel mensen denken dat bronwater beter is als kraanwater. Niets is minder waar, terwijl bronwater 1000x duurder is. En ga zo maar door. Maar ik wijk af.
    Ik ben dan fanatiek met mijn tegen-antwoord. True.

    Maar anderzijds valt het me ook wel een beetje tegen om mij als "nieuweling" aan te vallen terwijl ik EdgarS al 2x gelijk had gegeven en hij blijft doorgaan met namecalling daar aan toe. Valt ook wat over te zeggen.
    Maar waarschijnlijk genieten mensen met een langere staat van lidmaatschap van meer vrijheid of zoiets. Ik zie dat als klasse-systeem. Hekel ik ook. Maar zal erover ophouden.

    Mijn punt is gemaakt, en jullie punt is overgekomen.
    DVDcover beschadigd? Of wil je gewoon een mooiere?
    Ga naar www.vendettta.nl

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aristoles Bekijk bericht
    Maar anderzijds valt het me ook wel een beetje tegen om mij als "nieuweling" aan te vallen......*knip*....

    Mijn punt is gemaakt, en jullie punt is overgekomen.
    Registratiedatum: 06-03-2006
    Zo nieuw ben je dus ook niet.



    Berichten als deze:
    Dat is jouw probleem. Je hamert door op iets wat allang bevestigd was.
    Dat jij er zo'n persoonlijke vete van maakt met daarbij mij een stempel als arrogant op te drukken maakt duidelijk dat jij gewend bent te schrijven en niet te lezen.
    en
    Ah... daar komt de aap uit de mouw. Je voelt jezelf "beter" en waarschijnlijk heb jij in het verleden ook die HDMI verdedigd terwijl nu duidelijk is dat het een slap verhaal op een stokje bleek te zijn.
    Kan me voorstellen dat dat steekt. Of mag ik niet suggestief zijn en jij wel?
    Worden vanaf nu verwijderd, persoonlijke discussies kunnen via PM voortgzezet worden.

  22. #22
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik denk wel dat de makers van digitale kabels slim inspringen op het analoge verhaal!
    Theoretisch veranderd er niks aan de 1en en 0en in het digitale signaal!

    Wel is de kans mischien groter dat een goedkopere kabel defect is, door de fabricage en nacontrole!
    Het is dan ook niet gezegt dat een stukkende goedkope kabel vervangen door een zelfde type het probleem niet zou oplossen!

    Ik zelf ben een kabelofiel en geef daar ook veel geld aan uit!
    Maar ik heb ook zeer dure kabels gehad die zo dik en stug waren, dat ze naar een paar keer voorzichtig buigen ook stuk gingen!

    Ik koop mijn kabels vooral voor mijn gevoel voor kwaliteit, en mischien wel suggestief!
    Ondanks dat ik het wel eens ben met de stelling.
    Mischien een placebo effect

    Maar ja, zo gauw er multiqoutes en verhitte discussies in dit forum staan, doet me dat inderdaad wel ergens aan denken!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #23

    Standaard

    Kijk in dit geval toont het filmpje aan dat er nu geen verschil is tussen de gebruikte kabels. Ik kan echter uit eigen ervaring zeggen dat ik wel lange hdmi kabels (>10mtr) gehad heb die boven de 720p groene blokjes en ruis gaven. Er zit dus echt wel degelijk slecht spul tussen al denk ik zelf dat het verschil vooral pas bij langere lengtes naar boven zal komen en dat je met kortere kabels inderdaad geen verschil hebt of kunt waarnemen.

    Maar goed, als ik bv een projector van 8000 euro aanschaf zal ik daar ook een dure kabel tussen kunnen en willen hangen. Koop ik een tv van 700 zal ik ook sneller naar een budget kabel grijpen.

    Ikzelf hanteer gewoon de max 10% regeling voor bekabeling in mijn set. Dus een set van 10000 euro, 1000 max voor de kabels, 2000 set, 200 euro voor kabels.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  24. #24

    Standaard

    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  25. #25

    Standaard

    Mensen vinden het vóóral heel intressant om te vertellen dat ze een kabel hebben van 80 euro, wat mensen (zie: audiofiele aanstellers) nog leuker vinden is beweren dat ze het verschil zien/horen.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •