Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 52 worden weergegeven.

Discussie: Gran Torino

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper Bekijk bericht
    Van mij mag hij hoor, maar als hij z,n acteer carierre met deze rol afsluit vind ik het prima, kreeg trouwens wel een vreemd gevoel over me toen ik hem in die kist zag liggen
    Yep, ik vond het ook een erg emotioneel einde, en op zich zou het inderdaad niet misstaan moest dit zijn laatste film als acteur zijn, er zijn er niet veel die hun carriëre met zo'n straffe film zullen kunnen afsluiten.

  2. #27

    Standaard

    Film gisteravond gezien. Eén van de betere films van 2008.

    De film bevat wel de nodige cliches, maar vond ze nergens irritant aanwezig in het verhaal. Eastwood blijft een geweldige acteur en draagt de gehele film.

    De film was misschien met betere tegenspelers een graadje beter geworden.

  3. #28

    Standaard

    De film was ook nr. 1 in de Amerikaanse box office afgelopen weekend, en is ook meteen de meest succesvolle opening die Eastwood in zijn carriëre al gehad heeft

  4. #29

    Standaard

    Deze film moest ik gezien hebben, en wel om twee redenen: 1) ik heb Clint Eastwood nog nooit op het grote doek gezien, en 2) dit hoogstwaarschijnlijk zijn laatste rol als acteur is geweest. Ik denk dat hij na Gran Torino niet meer zal acteren. Ik weet niet hoe het op jullie overkwam, maar de laatste scène met Clint Eastwood had een bepaalde symboliek in zich, als een soort boodschap dat hij zijn carrière als acteur nu toch echt heeft beëindigd.

    Een levende legende, die man.

    Mod edit: Spoiler tags toegevoegd
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 20-01-2009 om 20:49

  5. #30

    Standaard

    Mooie film en misschien wel de laatste waarin we Clint Eastwood te zien krijgen. Ik moet zeggen dat het begin even wennen was, en ik moest me er doorheen bijten. Maar naar mate de film vorderd ga je meeleven met Walt. Een einde wat me wel weet te raken.
    Ook een leuke rol van de kapper btw !

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sandor Weltje Bekijk bericht
    Deze film moest ik gezien hebben, en wel om twee redenen: 1) ik heb Clint Eastwood nog nooit op het grote doek gezien, en 2) dit hoogstwaarschijnlijk zijn laatste rol als acteur is geweest. Ik denk dat hij na Gran Torino niet meer zal acteren. Ik weet niet hoe het op jullie overkwam, maar de laatste scène met Clint Eastwood had een bepaalde symboliek in zich, als een soort boodschap dat hij zijn carrière als acteur nu toch echt heeft beëindigd.

    Een levende legende, die man.

    Mod edit: Spoiler tags toegevoegd
    Ik vond dit geen spoiler waard. Ik heb toch niet geschreven wat er precies in die scène gebeurde? Raar verhaal, hoor.

  7. #32

    Standaard

    Clint Eastwood heeft mij wederom weer kunnen fascineren met z'n kalme stem. Het is werkelijk fantastisch wat hij hier heeft neergezet. Het verhaal van de film is erg intrigerend.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sandor Weltje Bekijk bericht
    Ik vond dit geen spoiler waard. Ik heb toch niet geschreven wat er precies in die scène gebeurde? Raar verhaal, hoor.
    Ik vond het wel een spoiler waard, aangezien je net wat te expliciet bent in je uitleg. Ik doe het heus niet om je stangen hoor, alleen om mensen die de film nog willen gaan zien te behoeden voor net een zinnetje teveel informatie

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Ik vond het wel een spoiler waard, aangezien je net wat te expliciet bent in je uitleg. Ik doe het heus niet om je stangen hoor, alleen om mensen die de film nog willen gaan zien te behoeden voor net een zinnetje teveel informatie
    OK, het zij zo.

  10. #35

    Standaard

    Jammer dat Eastwood met zo'n mager uitgevoerde film afscheid neemt als acteur.

    Gran Torino is niet alleen een terugblik op het levensverhaal van hoofdpersoon Walt Kowalski, maar in zekere zin een terugblik op én afsluiting van het karakter waar Eastwood het meest mee verbonden is: "Dirty" Harry Callahan.
    De film zit vol met oneliners en dialogen die als een natuurlijk vervolg klinken op de uitspraken uit de Dirty Harry films. Vooral de volgende uitspraak van Kowalski deed de tijd zomaar 35 jaar terugspringen: Ever notice how you come across somebody once in a while you shouldn't have fucked with? That's me. . Dirty Harry all over

    In Gran Torino laat Eastwood het recht nog eenmaal zegevieren volgens zijn bekende stelregel; Geen woorden, maar daden. Dit keer doet hij dat, door ondanks zijn persoonlijke (racistische) vooroordelen, zijn Aziatische buren in bescherming te nemen tegen een lokale 'gang'.
    Tegelijkertijd voert hij een woordenstrijd met de jonge onervaren buurtpriester die hem voortdurend confronteert met 'lastige' levensvragen. De priester probeert voortdurend Kowalski te bewegen ter biecht te gaan om vergeving voor zijn zonden te vragen.
    Deze twee verhaallijnen lopen gaandeweg steeds meer in elkaar over. Kowalski ziet in het beschermen van zijn Aziatische buren een mogelijkheid om boete te doen voor fouten die hij heeft gemaakt tijdens zijn periode in de Koreaanse oorlog.

    En hier begint de film serieus problemen te krijgen. De cliches en stereotypes worden zo zwaar aangezet dat de film naar een karikatuur lijkt af te drijven. En in de finale - Kowalski offert geweldloos zijn leven en sterft met de armen uitgestrekt als een Jezus-figuur aan het kruis - schiet de film dan ook zwaar over de rand.

    Eastwood is een genot om naar te kijken, en zelfs op zijn leeftijd een totaal intimiderende persoonlijkheid. Hij is kwaad, verbitterd, cynisch, onstuitbaar en humoristisch. De scenes in de kapperszaak zijn werkelijk fenomenaal .
    Helaas kan dat niet van de overige acteurs gezegd worden. Met name de Aziatische acteurs vallen zwaar door de mand. Eastwood's op zich dappere besluit om uitsluitend met onervaren amateurs te spelen pakt wat dat betreft volledig verkeerd uit. Vooral Bee Vang in de cruciale rol van buurjongen Thao bakt er helemaal niets van.

    Al met al een dubbel gevoel. Eastwood zelf glorieert nog één keer in een verder niet al te beste film.

    Enkel op basis van zijn optreden dan ook 5/10
    Laatst aangepast door rrrick : 18-02-2009 om 09:37

  11. #36

    Standaard

    Prima film. Ik ben het wel een beetje met rrrick eens dat af en toe de cliche's een beetje aan het randje gaan, maar door het sterke acteren van Eastwood en het meeslepende verhaal stoorde mij dit niet. Indrukwekkend einde.

    En bij de gegromde zinsnede: "...Click-Clack, Ding-Dong and Charlie Chan..." ben ik van de bank gerold van t lachen
    Laatst aangepast door jeanreno : 18-02-2009 om 10:27
    ...One of them was a Slytherin and he was probably the bravest man I ever knew...
    --
    Blu-Ray: 350

  12. #37

    Standaard

    vandaag gezien, goede film, eastwood doet zijn ding weer uitstekend, wordt aanschaf op br
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  13. #38

    Standaard

    2 weken geleden gezien in de sneak. Eastwood is weer erg goed en ook het verhaal zit goed in mekaar. Zeker niet zn beste maar wel het bekijken waard.

    7.5/10

  14. #39

    Standaard

    Mooie film. Zat Eastwood nou aan het eind te rappen!?

  15. #40

    Standaard

    Goede film, maar het bereikt nergens het niveau van de beste films van Clint Eastwood. Daarvoor is het verhaal te simpel en staat het bol van de stereotypen en ongeloofwaardigheden. Ook het acteerwerk laat nog wel eens te wensen over. Zo zijn de acteurs die Thao en Sue vertolken af en toe erg slecht. Gelukkig speelt Clint zelf één van zijn beste rollen ooit en brengt hij de film eigenhandig naar een hoger niveau. 7,5
    Sometimes nothin' can be a real cool hand.

  16. #41

    Standaard

    Get off my lawn!
    Jaja, dat was er weer ééntje.
    Eastwood op z'n badassest.8)
    Geweldige film, heb erg genoten van deze film.
    Mooi verhaal met een groot hart en een prachtige climax.
    Mijn favoriete Eastwood tot nu toe.
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  17. #42

    Standaard Waarom won Gran Torino geen Oscars?

    Iedereen op dit forum heeft de film Gran Torino van en met Clint Eastwood wel gezien. Daar ga ik tenminste wel vanuit.

    Ik vind Gran Torino één van de beste films van de afgelopen 11 jaar en zeker dé beste van 2008. Toch heeft deze film geen één Oscar gewonnen en ik vraag mij af waarom.

    Een aantal feiten op een rijtje:

    - Slumdog Millionaire won 8 Oscars en scoort volgens IMDB een 8.2 - ca. 230K stemmen.

    - The Curious Case of Benjamin Button won 3 Oscars en scoort volgens IMDB een 7.9 - ca. 170K stemmen.

    - The Dark Knight won 2 Oscars en scoort volgens IMDB een 8.9 - ca. 580K stemmen.

    - Milk won 2 Oscars en scoort volgens IMDB een 7.8 - ca. 58K stemmen.

    Gran Torino scoort een 8.3 op ca. 180K stemmen, alleen The Dark Knight doet het dus beter. Deze films zijn daarnaast ook niet echt te vergelijken (Dark Knight meer fantasy en thriller).

    Milk, Slumdog en Gran Torino toch wel een beetje. Het zijn namelijk allemaal films binnen hetzelfde genre (drama).

    Volgens mij is Gran Torino niet eens genomineerd geweest voor een Oscar.
    Ik vind dit echt raar, deze film doet het opvallend véél beter dan de Oscar winnaars. Gran Torino komt ook veel 'completer' over dan al die andere films (DK heb ik nog niet gezien, maar heb hem wel op blu-ray).

    Wat is volgens jullie de reden dat Gran Torino geen Oscar(s) heeft gewonnen en nog belangrijker: waarom werd Gran Torino niet genomineerd?

    Gran Torino Music (met Clint Eastwood)

    ^Dat lied alleen al geeft de film zoveel meerwaarde.
    Laatst aangepast door roninpacino : 20-09-2011 om 16:37

  18. #43

    Standaard

    Omdat ze dachten met Changeling meer kans te maken met de oscars.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    Omdat ze dachten met Changeling meer kans te maken met de oscars.
    Moet de regisseur zelf beslissen welke films hij inzend?
    Ik dacht dat ze door een jury geselecteerd werden?

  20. #45

    Standaard

    Had je deze vraag niet beter HIER kunnen stellen?

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Had je deze vraag niet beter HIER kunnen stellen?
    Dat topic is bijna net zo oud als Eastwood zelf

  22. #47

    Standaard

    Het is een misvatting dat de beste films ook de Oscars krijgen. De Oscar is geen populariteitsprijs van bezoekers. ImdB geeft daarentegen dmv een cijfer wel een gemiddelde waardering van kijkers/bezoekers, oftewel een soort 'populairiteitswaarde', aan een film...dit zijn twee totaal verschillende dingen en hierdoor kun je de score op ImdB niet 1 op 1 vergelijken met het aantal gewonnen Oscars of nominaties. Sowieso is de Oscar een totaal overgewaarde prijs natuurlijk. Het is vooral commercieel interessant, maar over kwaliteit zegt het niet per se zo veel. Zeker niet voor mij.

    Kun je hier wat mee?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Dat topic is bijna net zo oud als Eastwood zelf

    Misschien wel maar je stelt een vraag over Gran Torino, en die topic gaat over discussieren over Gran Torino, dus leek het me het beste daar passen .

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Moet de regisseur zelf beslissen welke films hij inzend?
    Ik dacht dat ze door een jury geselecteerd werden?
    De Oscars/Academy Awards worden via een aantal 'trappen' toegekend. De Academy zelf heeft 1.000-en leden. Als ik het me goed herinner wordt per categorie een short-list bepaald aan de hand van de voorkeuren van de relevante beroepsgroepen (acteurs bepalen wie in aanmerking komt voor de beste acteurs-Oscars, schrijvers bepalen wie in aanmerking komt voor beste script, enz.). De uiteindelijke keuze is gebaseerd op de stemmen van alle leden. Het is geen jury-prijs zoals bij film-festivals.

    De regisseurs beslissen dus ook niet zo zeer welke films ze inzenden. Productiehuizen proberen hun films wel te promoten (gratis dvd'tjes/blu ray-schijven van de betreffende films voor de Academy-leden, advertenties, release-datum 'gunstig' plannen in het Oscar-seizoen). In 2008 had Eastwoord twee films uit. Hij heeft z'n promotiecampagne meer gericht op Changeling dan op Gran Torino.

    Overigens vind ik het ook maar zeer de vraag in hoeverre een hogere IMDB-score leidraad is voor of een film beter is. Populariteit en kwaliteit zijn niet hetzelfde.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  25. #50

    Standaard

    Jammer dat hij doodgaat aan het eind.
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 23-09-2011 om 07:31

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •