Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 56 worden weergegeven.
  1. #1

    Question Hoe belangrijk is "regio vrij" nu eigenlijk echt?

    Ik heb altijd in mijn hoofd gehad dat het erg belangrijk is dat een player regio vrije dvd's en/of blue rays dvd's moet kunnen afspelen, maar hoe belangrijk is dat nu echt?

    Ik koop eigenlijk alleen maar hier in NL dvd's, alles regio 2 dus. De zeldzamere dvd's bestel ik in Engeland ofzo, ook regio 2. Nog nooit de noodzaak gehad om een andere regiocode te kopen omdat de betreffende film toch wel op regio 2 uit is gekomen.

    Hoe denken jullie daarover?

  2. #2

    Standaard

    Voor mij (en ik denk voor velen hier) is regiovrij ontzettend belangrijk. Meestal komen de beste dvd uitgaves niet uit op Regio 2 maar zijn de uitgaves uit andere regio`s beter. Beter beeld, meer extra`s, mooiere uitgaves etc.
    Kortom: ontzettend belangrijk
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  3. #3

    Standaard

    Ik heb toch ook aardig wat Regio 1 en 3 in mijn collectie zitten en dat is vooral omdat het of hier in Nederland (Regio 2) niet wordt uitgebracht (op een snelle termijn) of omdat het me gewoon veel geld bespaart. Verder denk ik dat regiovrije spelers je ontzettend veel mogelijkheden bieden in het vergelijken van verschillende uitgaves en waardoor je dus ook echt af kunt gaan wegen of je misschien toch liever voor de wat duurderde, maar wel uitgebreidere versie van een bepaalde film kunt gaan.

  4. #4

    Standaard

    Ik ga eigenlijk altijd voor de R2NL versies, gewoon omdat ik graag een sub heb, en omdat ik hem dan ook lekker overal en wanneer ik maar wil kan kijken.
    Dus ook wanneer ik bij een vriend of vriendin ben heb ik dan geen gezeik met spelers!

    Maar aangezien ik ook enorm van anime houd... komt het dat wel "eens" voor dat ik een R1 of R3 heb.. Op de pc is dat geen probleem omdat die alle regios af kunnen spelen.. maar bij dvdspelers is dat soms wel lastig!

    Optie 1: Je latop aan de tv hangen
    Optie 2: Een HEEL goedkope speler kopen (bv aldi) die spelen vaak ook alles
    Optie 3: Je DVD speler regiovrij maken via een bepaalde code
    Optie 4: Een regiovrije DVD speler kopen

    Geef mij maar optie 1 of 2
    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

  5. #5

    Standaard

    Ik zou me geen leven zonder regiovrije speler kunnen voorstellen.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  6. #6

    Standaard

    Mijn eerste dvd speler was regio vrij, daar heb ik toen in 2000 heel bewust voor gekozen.
    Ik heb aardig veel regio 1 uitgaves in de kast staan, vooral anime.
    r2 is er gewoon niet zoveel anime te krijgen, of je moet het in Duitsland kopen, maar dan heb je meestal alleen duitse ondertitels.

    Dus ik zal er altijd voor zorgen dat al mijn dvd spelers regio vrij zijn!!!
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  7. #7

    Standaard

    De meeste films zijn wel gewoon te krijgen op regio 2, maar zoals hierboven aangegeven zijn US uitgaves vaak goedkoper (zeker met de aantrekkelijk dollar, zelfs na de stijgingen van de laatste tijd is een euro nog steeds maar 70 dollarcent) en in veel gevallen ook beter, soms qua beeld en geluid en bijna altijd meer extra's.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  8. #8

    Standaard

    koop zelf veel R3 Asian films en natuurlijk veel regio 1 vanwege hierboven gemelde reden en omdat bepaalde genres (in mijn geval American Sports dvd's maar ook b.v. Film Noir) gewoon hier (bijna) niet te krijgen zijn

    heb laatst de Toshiba XE1 gekocht (ondanks dat ik al de E35 had) omdat ie regiovrij te maken was (en is natuurlijk een goede speler)
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Ik zou me geen leven zonder regiovrije speler kunnen voorstellen.
    amen.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  10. #10

    Standaard

    regio vrij is dus gewoon persoons- en voorkeursafhankelijk

  11. #11

    Standaard

    Veel films die me interesseren zijn gewoon niet in R2 uitgebracht. "Alles wordt toch wel in regio 2 uitgebracht" gaat dan ook zeker niet op. De wereldwijde releases worden inderdaad overal uitgebracht maar veel classics, cult, Noir, Aziatisch en horror zijn toch echt vooral regio 1.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Veel films die me interesseren zijn gewoon niet in R2 uitgebracht. "Alles wordt toch wel in regio 2 uitgebracht" gaat dan ook zeker niet op. De wereldwijde releases worden inderdaad overal uitgebracht maar veel classics, cult, Noir, Aziatisch en horror zijn toch echt vooral regio 1.
    vergeet de westerns niet. het meerendeel van dit typisch amerikaanse genre (spaghetti's uitgezonderd) wordt niet in regio 2 uitgebracht.

  13. #13

    Standaard

    Mijn allereerste aangeschafte spler kocht ik regiovrij (1997) en de reden daarvoor was dat er nog amper een film te koop was op dvd in Nederland.

    Maar aangezien ik een groot liefhebber ben van anime en Asian films heb ik mijn latere spelers ook allemaal regiovrij aangeschaft (dan wel met een code regiovrij gemaakt).

    De meeste dvd's die ik heb zijn uit de regio R3,R1.....en de nodig R2's ook uiteraard

    Ook ik zou een probleem hebben als er geen regiovrije spelers zouden zijn.
    Ik baal er wel van dat mijn PS3 niet dvd regiovrij is....dus heb ik er nog een "normale" speler naast staan.
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  14. #14

    Standaard

    Ik ben eerlijk gezegd echt van mening dat een echte DVD-verzamelaar (dus niet alleen film-verzamelaar) echt niet zonder regiovrije speler kan. De mooiste edities komen uit in regio 1 en 3 ... en af en toe ook regio 4. Hier in Nederland kloppen de beeldverhoudingen soms niet, en ook de extra's laten vaak te wensen over. Ik ben RCV en Dutch Filmworks beu ...

    Daarnaast heb ik graag NTSC dvd's (gelukkig is dat opgelost met BR) ... want PAL speedup is ook een nadeel aan de europese markt.
    Laatst aangepast door DanielC : 30-09-2008 om 18:10

  15. #15

    Standaard

    Regiovrij is sowieso erg handig en voor de prijs van de spelers hoef je het niet te laten.

  16. #16

    Standaard

    Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er liefhebbers zijn die niet regiovrij kijken. Nederlandse DVD's koop ik vrijwel nooit. Er wordt ook nauwelijks iets interessants uitgebracht (of veel later dan in andere Europese landen). De interessantste labels zijn om te beginnen allemaal Amerikaans - hoe zou je nog zonder een regiovrije speler kunnen?

    Driekwart van de Amerikaanse films en zeker 90 % van de Aziatische films krijg zijn niet eens beschikbaar in R2, laat staan op Nederlandse uitgaves.

  17. #17

    Standaard

    Oke, ik heb alleen r2, maar hoe kun je je dvd speler regio-vrij maken?
    Ik heb het al opgezocht maar op internet staan alleen aanwijzingen die niet voor mijn dvd-speler gelden als ik op : dvdspeler regio vrijmaken
    zoek...

    kan iemand helpen?

  18. #18

    Standaard

    Welk merk en type speler heb je?

  19. #19

    Standaard

    Samsung DVD-R150

    Maar ik heb ook een playstation 3 die is alleen wel van Sony..

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wo2-freak Bekijk bericht
    Samsung DVD-R150

    Maar ik heb ook een playstation 3 die is alleen wel van Sony..
    Dit is de hack voor de samsung dvd-r155 maar werkt ook voor de 150


    . Press the Menu button on your remote control
    2. Press the 5 button on your remote control
    3. Press the 7 button on your remote control
    4. Press the 5 button on your remote control
    5. Press the 3 button on your remote control
    6. Press the 8 button on your remote control
    7. The currently selected region will be indicated on the TV.
    8. Press the 1 button on your remote control for region 1, the 2 button for region 2, and so on, or the 9 button for multi-region playback
    9. Press the Menu button on your remote control
    10. Press the Menu button on your remote control

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht

    Daarnaast heb ik graag NTSC dvd's (gelukkig is dat opgelost met BR) ... want PAL speedup is ook een nadeel aan de europese markt.
    In welke vorm is dat eigenlijk zichtbaar? Ik zie zelf het verschil namelijk nooit zo...
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  22. #22

    Standaard

    oke, thnx maar als ik de dvd regio-vrij gemaakt heb, dan doen de NL subs en R2 dvd's het ook gewoon neem ik aan?

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tony_clifton Bekijk bericht
    Dit is de hack voor de samsung dvd-r155 maar werkt ook voor de 150


    . Press the Menu button on your remote control
    2. Press the 5 button on your remote control
    3. Press the 7 button on your remote control
    4. Press the 5 button on your remote control
    5. Press the 3 button on your remote control
    6. Press the 8 button on your remote control
    7. The currently selected region will be indicated on the TV.
    8. Press the 1 button on your remote control for region 1, the 2 button for region 2, and so on, or the 9 button for multi-region playback
    9. Press the Menu button on your remote control
    10. Press the Menu button on your remote control
    Mijn dvd's doen het niet meer!!!
    Mijn dvd is gehackt, heb 5 r2 dvd's NL subs getest niets deed het!

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wo2-freak Bekijk bericht
    Mijn dvd's doen het niet meer!!!
    Mijn dvd is gehackt, heb 5 r2 dvd's NL subs getest niets deed het!
    Je hebt zeker op 1 gedrukt op het laatst ipv op 9?

    Nu speelt ie alleen nog maar regio 1. Gewoon de procedure herhalen en nu eindigen met een 9 voor regiovrij.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  25. #25

    Standaard

    relax gewoon doen wat patrick al zei nix aan de hand volgende keer eerst ff goed lezen voor je iets doet

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •