De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Plasma + LCD TV's en het afspelen van oude dvd's (en regio 1)

    Wellicht dat hier al meerdere topics over zijn volgeschreven, maar ik kon niet specifiek iets vinden over het volgende:

    Ik ben erover aan het denken om mijn CRT 32PW9509 te vervangen door een groter toestel. Op zich ben ik tevreden over het beeld, tv is ook nog niet zo oud (jaar of 3+). Maar een groter scherm heeft toch zeker zijn charme.

    Zelf heb ik een verdieping op zolder, waar de tv staat. Gewone tv-programma's kijk ik vaak beneden op een andere tv, dus dat er geen digitaal signaal naar boven loopt, is niet direct een beletsel voor een nieuwe tv (in diverse threads gelezen dat analoog signaal er niet uitziet op nieuwe LCD's of Plasma's).

    Maar - en dit is dus de vraag - hoe is de weergave van oudere dvd's en regio 1 dvd's met NTSC op deze tv's? Kan ik dan rekenen op blokken of wordt gewoon een grotere versie van het huidige beeld? De huidige tv schokt niet qua beeld, ook niet bij oudere regio 1 series zoals Highlander.

    Om geen appels met peren te vergelijken, interesse gaat uit naar LCD of Plasma (sinds het doorlezen van diverse threads besloten om me niet te snel vast te pinnen, ik had kennelijk een erg verouderd beeld van plasma) van 46inch. Full HD, Samsung en Sony lijken goede opties, terwijl ik van oudsher wel Philips minded ben.

    Budget... rond de 2000 eurootjes..

    Op dit moment heb ik nog geen Blu-Ray, maar die komt er nog wel.
    Momenteel draait er een JVC setje, dat regiovrij is gemaakt.
    En het is voor mij een must om dvd's te blijven afspelen, ik ga die dingen niet allemaal vervangen, wel flink aanvullen wellicht.
    Send a maniac to catch a maniac...

  2. #2

    Standaard

    Het weergeven van oudere DVD's hoeft geen minder goede weergave op te leveren bij een plasma/lcd tv. Deze kan zelfs nog beter worden wanneer je een betere video-verbinding kunt gebruiken zoals component-video of HDMI.

    De kans op (duidelijk zichtbare) blokken kun je grotendeels voorkomen door de TV goed in te stellen en zo min mogelijk gebruik te maken van de kunstmatige beeldverbeteraars en het juiste formaat en de juiste resolutie te kiezen.

    Houdt in ieder geval rekening dat niet alle TV's in de winkel juist ingesteld zijn en daardoor minder goed zullen presteren dan in een thuis-situatie.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Wat Gerco aangeeft klopt, ik heb zelf een oude regiovrije dvd speler en deze heb ik met een scart kabel aangesloten.Daarna een regio 1 dvd NTSC afgespeeld, hier was eigenlijk niet naar te kijken op mijn 37inch panasonic plasmaMoet dus minimaal HDMI of component-video zijn

  4. #4

    Standaard

    voor 2000 euri heb je een mooie sony of panasonic
    maten tussen de 46 en 50 inch afhankelijk van de uitvoering
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  5. #5

    Standaard

    Ik heb een Panasonic 37 plasma, een Finlux Home Cinema Set, regiovrij gemaakt en aangesloten via scartkabels van 5 euro en ik heb geen last van blokken of wat dan ook.
    Ook niet bij regio 1 DVDs.

    Prima beeld.

    Mijn ervaring is dat het mn ligt aan de bron (DVD) en dat mijn tv gewoon een groter beeld geeft van wat op de DVD zelf staat.

  6. #6

    Standaard

    Alvast bedankt voor alle tips..

    Nogal uiteenlopende reacties.. als het beeld alleen maar wordt opgeblazen (maar niet blokkerig wordt) dan heb ik daar geen probleem mee, dat is voor oudere dvd's en regio 1 prima zo.

    Maar als het per se noodzakelijk is meteen een bluray-speler aan te schaffen (en dan krijg je het regio-probleem met de dvd's) of een andere dvd-speler met hdmi... dan twijfel ik nog.

    Sowieso lastig... ik denk dat ik er voor mezelf eerst eens uit moet komen of ik voor LCD of Plasma wil gaan en dan specifiek het model testen... bij Mediamarkt lijkt het me moeilijk om met een regio 1 dvd aan te komen onder motto van 'speel eens af', maar er zijn vast zaken met een beetje service..
    Send a maniac to catch a maniac...

  7. #7

    Standaard

    Heb een nieuwe lcd tv gekocht maar als ik origineele regio 1 dvds afspeel dan loopt het beeld soms niet vloeiend net of er wat vertraging inzit zeg maar, hebben meer mensen hier last van? Regio 2 speelt wel probleemloos af.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper Bekijk bericht
    Heb een nieuwe lcd tv gekocht maar als ik origineele regio 1 dvds afspeel dan loopt het beeld soms niet vloeiend net of er wat vertraging inzit zeg maar, hebben meer mensen hier last van? Regio 2 speelt wel probleemloos af.
    Heeft met de 3:2 pulldown te maken. Bij sommige tv's zie je dat beter als bij de ander. Wat voor tv heb je?
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H Bekijk bericht
    Heeft met de 3:2 pulldown te maken. Bij sommige tv's zie je dat beter als bij de ander. Wat voor tv heb je?
    Daar was ik al bang voor, ik heb een Samsung LE40A552 maar hoor dat heel veel lcd tv,s van verschillende merken problemen hebben met die 3:2 pulldown.
    Gaat dit dan geen problemen opleveren met een Blu-Ray ?
    Laatst aangepast door Dennis Kuijper : 10-04-2009 om 01:47
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper Bekijk bericht
    Daar was ik al bang voor, ik heb een Samsung LE40A552 maar hoor dat heel veel lcd tv,s van verschillende merken problemen hebben met die 3:2 pulldown.
    Gaat dit dan geen problemen opleveren met een Blu-Ray ?
    Zolang je tv 24p ondersteund heb je met bluray geen problemen. En dat doet deze tv. Als ik naar de specificaties kijk van je tv valt me op dat op de site van Samsung noch op die van vergelijkingssites blijkt dat ie NTSC ondersteund. Dat zal dus jouw problemen verklaren. Dus waarschijnlijk een verkeerde keus gemaakt in je zoektocht naar een nieuwe tv. No offence...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  11. #11

    Standaard

    Heeft niets met 3:2 pullldown te maken omdat dat voor BD spelers is die 60Hz i(nterlaced) van 24Hz p(rogressive) moeten maken. De 3 staat voor het beelden die de lijnen met de oneven nummers hebben en de 2 voor die met het aantal lijnen met de even nummers.

    Bij regio1 DVD's komt de vertraging door de verschillende frame-rates die gebruikt zijn. NTSC is nl 60Hz en Pal 50Hz. Wanneer de speler alleen PAL of NTSC kan uitvoeren naar de TV, is de kans groot dat je vertraging of versnelling ziet. Dit kun je bij veel speler beperken door deze in te stellen als "multi-standard". De speler voert dan PAL als PAL uit en NTSC als NTSC. De TV moet dan wel geschikt zijn voor zowel PAL als NTSC.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 10-04-2009 om 16:23
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #12

    Standaard

    Heb m,n pc op m,n tv aangesloten en dan speelt hij ze wel goed af. Ook divx speelt hij dan goed af, wat meestal natuurlijk ook gewoon regio 1 films zijn. Scheelt het trouwens nog veel kwa beeld als je je pc hdmi ipv vga aansluit?
    Laatst aangepast door Dennis Kuijper : 10-04-2009 om 20:32
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  13. #13

    Standaard

    Ik heb afgelopen weken wat dvds met m,n nieuwe Blu-ray speler gekeken om te kijken hoe de beeldkwaliteit is. Moet zeggen dat er een hoop verschil in kwaliteit van dvds is. Zo keek ik b.v. de Ben-Hur C.E. versie en gaf een zeer goed geupscaled beeld weer, later de film Impostor gekeken die echt heel slecht mistig beeld weergeeft. Gisteren is ff Jurassic Park 1 erin gegooid om te testen, was kijkbaar maar toch viel ook die me tegen. Conclusie is denk ik dat vooral bij nieuwe uitgaves en geremasterde versies van dvds het beeld voor (geupscalde) dvd begrippen op een lcd tv goed zijn maar bij oudere uitgaves je echt achteruit gaat in tegenstelling op een gewone tv.
    Laatst aangepast door Dennis Kuijper : 26-04-2009 om 21:02
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  14. #14

    Standaard

    Nou ja, achteruitgaan. Je ziet de slechte kwaliteiten van een dvd sneller, maar een dvd wordt er niet per definitie slechter door. Jurassic Park 1 is een oudje (de dvd stamt alweer uit 2000 of 2001 als ik me niet vergis) terwijl Ben-Hur een stuk nieuwer is.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  15. #15

    Standaard

    Heb is even met de instellingen van m,n tv zitten stoeien en dat scheelt aanzienlijk, ik vond het al zo raar, schijnbaar heeft hij de instellingen die ik eerder had gemaakt niet opgeslagen en weer in de fabrieksmode gezet, geen wonder dat het beeld zo slecht was. Neem m,n woorden terug dat upscaling van oude dvds minder word. Er blijft natuurlijk wel altijd verschil tussen de dvds die nu worden uitgebracht en een stuk ouder zijn en met welke Blu-ray speler je upscaled. maar dat lijkt me logisch.
    Laatst aangepast door Dennis Kuijper : 27-04-2009 om 04:21
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •