Pagina 8 van 13 EersteEerste ... 456789101112 ... LaatsteLaatste
De resultaten 176 tot 200 van 322 worden weergegeven.
  1. #176

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Hmm, waarschijnlijk kan ik de verleiding niet weerstaan en ga toch overstag voor een nieuw scherm. En daarmee zou de cirkel rond zijn. Mijn eerste echte platte scherm was een LG de eerste 60" plasma en waarschijnlijk keer ik dus terug.
    Ik kon zelf mijn Pana inruilen bij plattetv.nl voor een heel behoorlijk bedrag. Daarmee is het nieuwe scherm nog steeds heel erg duur, maar f#ck it, je leeft maar een keer en gewoon omdat het kan, Niet dat elk scherm geschikt als vervanger, maar deze is wel heel fraai.

    De LG 65 E6 met Dolby Vision en compatibel met alle soorten HDR's. Nog steeds 3D en wel passief. Dat vind ik zeker niet erg omdat dat opladen van die brillen steeds moeizamer gaat. Daarnaast is ook het webgedeelte razendsnel. En als extra bonus UHD BD. Tja, dan word je toch weer een beetje een klein kind. Nee, ik ben niet Gothic, maar wordt wel heel warm van het mooiste zwart.
    Passieve 3D van LG is altijd dik in orde! Geniet nog steeds m'n voorkeur tegenover mijn Epson actieve 3D beamer. (Al velt de grootte van het scherm van 3D wel het oordeel)

  2. #177
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ha ha, de speler zelf wacht ik nog even mee, maar met voorbedachte rade zal ik wel UHD BD-titels kopen, waarvan Deadpool de eerste, denk ik. Maar aangezien ik best een 3D-fan ben moet ik maar zien of ik echt zoveel UHD BD-titels zal halen. Het ging me vooralsnog om OLED. Daarnaast wil ik geen Samsung of Panasonic speler, dus zullen andere fabrikanten eerst los moeten komen en dan hopelijk vooral Oppo.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Hmm, waarschijnlijk kan ik de verleiding niet weerstaan en ga toch overstag voor een nieuw scherm. En daarmee zou de cirkel rond zijn. Mijn eerste echte platte scherm was een LG de eerste 60" plasma en waarschijnlijk keer ik dus terug.
    Ik kon zelf mijn Pana inruilen bij plattetv.nl voor een heel behoorlijk bedrag. Daarmee is het nieuwe scherm nog steeds heel erg duur, maar f#ck it, je leeft maar een keer en gewoon omdat het kan, Niet dat elk scherm geschikt als vervanger, maar deze is wel heel fraai.

    De LG 65 E6 met Dolby Vision en compatibel met alle soorten HDR's. Nog steeds 3D en wel passief. Dat vind ik zeker niet erg omdat dat opladen van die brillen steeds moeizamer gaat. Daarnaast is ook het webgedeelte razendsnel. En als extra bonus UHD BD. Tja, dan word je toch weer een beetje een klein kind. Nee, ik ben niet Gothic, maar wordt wel heel warm van het mooiste zwart.
    Weet dat je toch ook wel van een beetje groot houd...... had je eigenlijk al een beetje
    ingeschat voor de 77inch Oled...., maar eerlijk is eerlijk, daar hangt een prijskaartje
    aan waar een hele kudde paarden de hik van krijgt.

    Heb die 65 inch nog nergens zien hangen, die 77 inch al helemaal niet, wist tot voor
    kort niet eens dat hij bestond, maar 65 inch is wat je nu zo'n beetje hebt en dan ga
    je er met Oled op vooruit

    Mmm, heb al van een gebruiker gehoord dat jet met een 4K LCD TV helemaal niet
    vrolijk wordt van HDR, want dan komen de tekortkomingen van LCD helemaal te voorschijn,
    bleading en clauding...... maar dat is niet gek als je schijnwerpers achter of op de randen
    van een LCD scherm zet en ze dan voluit laat loeien(of gloeien als je dat beter vind passen)
    Het ziet er ook nog eens heel onnatuurlijk uit en 's avonds moet je een zonnebril op,
    echt prachtig nep, maar goed de massa zal het wel waarderen, het moet gieren van de
    kleur en pijn aan de ogen doen

    Overigens wel een schoftenstreek van de industrie, je eerst kennis laten maken met ATMOS
    op blu ray en het vervolgens op UHD zetten, toch kunnen ze wat mij betreft de bout hachelen.
    Ondanks dat ik ATMOS zelf geweldig goed vind klinken red ik me nu ook wel de DTS decoder,
    die gooit ook alle kanalen vol, laat me niet dwingen door die krengen om UHD te nemen,
    dat hebben ze op veel te kleine data schijfjes staan, komen ze nog vreselijk mee in de knoei,
    hebben al geen ruimte voor 3D en ruimte voor knap geluid zal ook wel op gespannen voet
    staan in het geheel....

    Koop steeds minder, de industrie is stiekem, ze plaatsten niet eens fatsoenlijk de info
    van de schijven bij de winkels en op hun website en ook op hun hoezen blijft het maar raden
    wat ze op hun schijfjes mieteren..... maar goed, de massa pikt dat gewoon, ik niet.

    Heb je hem al besteld? of is het nog steeds waarschijnlijk?

    Zal je er vast maar heel veel plezier mee wensen
    Have fun and enjoy your collection

  4. #179
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Uiteraard zag ik die hele grote ook, maar los van dat je daar een ruime goed gevulde middenklasser van kan kopen, ben je natuurlijk helemaal van lotje getikt als je zo een bedrag neertikt voor een scherm wat waarschijnlijk niet zo'n heel lang leven is beschoren en nog niet uitontwikkeld is. Eigenlijk kan je dat van 'mijn' scherm ook zeggen, maar ja, daar koop je geen middenklasser voor en met een goede inruil en wat zakelijke trucjes kom ik een heel eind voor een klein beetje excuus wat ik zoek. Nu heb ik inderdaad ook een 65" en dat is behelpen, maar toch best te doen, alhoewel ik best onder de indruk ben van Hombre's schermformaat (spoiler).

    4K boeit me niet direct, maar om een OLED-scherm te kopen zonder voor dat bedrag gaat me te ver. Het kan natuurlijk geen kwaad en zo. Dit toestel is ook net uit en heeft veel verbeteringen, want ook OLED kent banding en zo hebben ze de randen bij vorige toestellen lichter gemaakt dan het midden. Dat was namelijk een probleem bij vorige modellen. De uniformiteit van het beeld. En dan ben ik echt niet bang dat er nog wat issues overblijven, maar de reviews zijn om van te watertanden. Dit scherm heeft zelfs HDR volgens Dolby Vision standaard (naast HDR 10) En de kwaliteit is beter dan de pas uitgebrachte 950 LG OLED-flatpanel. Gelukkig gewoon een plat scherm dus. Enige nadeel vind ik de ingebouwde vaste sound bar van HK (die ik dus niet ga gebruiken), maar zelfs met is het een mooi toestel. Overigens is het niet eens het topscherm, want er is ook nog een G6 en dat is de topper, maar dan komt er weer een rug bovenop en een grotere sound bar. Kortom, het is deze of niks en daarmee hoop ik eindelijk de KURO echt voorbij te streven, want zelfs bij die vond ik zwart wel goed, maar zeker niet perfect. Maar dat ben ik, gewoon in een opwelling en omdat het kan.


    Wat Dolby Atmos betreft ben ik het met je eens. Maar zoals je zegt de upmixers van Dolby en DTS doen heel goed werk zodat elke film nog steeds een perfect geluid geeft en zeker een 3D-gevoel. Toch denk ik dat met een beetje geduld er straks echt wel meer titels zullen verschijnen. Onze versterker zou trouwens nog een keer een update krijgen, zodat je wel weer Dolby Surround van een DTS-bron kan maken, maar dat heb ik ook via-via.

    En als hij hangt, want ondanks nog niet definitief is het vragen naar de bekende weg, komen jullie gewoon een keer kijken, want nu is er nog niks nieuws te horen of zien.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Hmm, waarschijnlijk kan ik de verleiding niet weerstaan
    Zwakkeling !.

    Ik ben echt benieuwd naar je ervaring, lijkt me gaaf om weer eens iets exclusiefs te hebben zoals in de tijd van de laserdisc.
    DVD en Blu-ray zijn natuurlijk leuk maar, zeker DVD, uiteindelijk uitgegroeid tot een product voor de massa,.. bij UHD BD zie ik dat niet zo snel gebeuren.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  6. #181

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Uiteraard zag ik die hele grote ook, maar los van dat je daar een ruime goed gevulde middenklasser van kan kopen, ben je natuurlijk helemaal van lotje getikt als je zo een bedrag neertikt voor een scherm wat waarschijnlijk niet zo'n heel lang leven is beschoren en nog niet uitontwikkeld is. Eigenlijk kan je dat van 'mijn' scherm ook zeggen, maar ja, daar koop je geen middenklasser voor en met een goede inruil en wat zakelijke trucjes kom ik een heel eind voor een klein beetje excuus wat ik zoek. Nu heb ik inderdaad ook een 65" en dat is behelpen, maar toch best te doen, alhoewel ik best onder de indruk ben van Hombre's schermformaat (spoiler).

    4K boeit me niet direct, maar om een OLED-scherm te kopen zonder voor dat bedrag gaat me te ver. Het kan natuurlijk geen kwaad en zo. Dit toestel is ook net uit en heeft veel verbeteringen, want ook OLED kent banding en zo hebben ze de randen bij vorige toestellen lichter gemaakt dan het midden. Dat was namelijk een probleem bij vorige modellen. De uniformiteit van het beeld. En dan ben ik echt niet bang dat er nog wat issues overblijven, maar de reviews zijn om van te watertanden. Dit scherm heeft zelfs HDR volgens Dolby Vision standaard (naast HDR 10) En de kwaliteit is beter dan de pas uitgebrachte 950 LG OLED-flatpanel. Gelukkig gewoon een plat scherm dus. Enige nadeel vind ik de ingebouwde vaste sound bar van HK (die ik dus niet ga gebruiken), maar zelfs met is het een mooi toestel. Overigens is het niet eens het topscherm, want er is ook nog een G6 en dat is de topper, maar dan komt er weer een rug bovenop en een grotere sound bar. Kortom, het is deze of niks en daarmee hoop ik eindelijk de KURO echt voorbij te streven, want zelfs bij die vond ik zwart wel goed, maar zeker niet perfect. Maar dat ben ik, gewoon in een opwelling en omdat het kan.


    Wat Dolby Atmos betreft ben ik het met je eens. Maar zoals je zegt de upmixers van Dolby en DTS doen heel goed werk zodat elke film nog steeds een perfect geluid geeft en zeker een 3D-gevoel. Toch denk ik dat met een beetje geduld er straks echt wel meer titels zullen verschijnen. Onze versterker zou trouwens nog een keer een update krijgen, zodat je wel weer Dolby Surround van een DTS-bron kan maken, maar dat heb ik ook via-via.

    En als hij hangt, want ondanks nog niet definitief is het vragen naar de bekende weg, komen jullie gewoon een keer kijken, want nu is er nog niks nieuws te horen of zien.
    Ja, ben ook erg benieuwd wat Hombre in huis heeft Hij heeft het nu nog wat druk,
    thuis en op het werk, maar ik hoop binnenkort eens mee te maken waar hij zich zoal
    mee vermaakt, liefhebber van meer dan 5.1 en zeer goede geluidskwaliteit, ja.... dan
    is mijn interesse gewekt.

    Overigens heeft een andere bekende van ons zich ook bekeert tot de Oppo en nu de 101
    bij zijn HT gevoegd, weet niet of Hombre hem al heeft, hij houd hier helaas geen apparaten
    lijstje meer bij, maar dat maakt zo de verrassing wel groter.

    Ja.... onze receiver met een update die ons weer wat meer vrijheid in keuze geeft,
    dat vind ik altijd fijn..... van mij mag hij komen.

    Ik kom zeker kijken als het er allemaal hangt, denk dat je ook wel snel een UHD
    speler zult hebben als andere merken dan samsung en pana er 1 hebben, al zal
    ik niet heel snel een Denon in overweging nemen al doet mijn speler het op beeld
    en audio gebeid echt supergoed, maar wat is het een eigenwijze drabber op gebied
    van bediening. Het is te hopen dat Oppo er mee komt, maar zij moeten nu toch
    wel een beetje uitkijken dat ze zich niet de markt uit prijzen, zeker nu steeds
    meer mensen zich terug gaan trekken van de schijfjes markt.

    Vind het zelf eigenlijk al vreemd dat de industrie zo vast blijft houden aan de nu
    toch wel wat ouderwetse schijf en niet gekozen heeft voor een drager zoals bijvoorbeeld
    SD kaartjes, die dingen kunnen steeds sneller en hebben een zeer grote opslagcapaciteit
    en worden ook steeds goedkoper, maar goed, ik snap wel meer dingen niet

    Welk merk speler zou je zelf eventueel overwegen buiten pana, samsung en oppo?
    Heel veel goeden zijn er niet meer over....

    Oh.... ja ik zou ook de prijs voor een leuke middenklasser met wat toeters en bellen
    niet gaan betalen voor een TV, als ik dat zou gaan doen moet ik minstens miljonair
    zijn of zwaar geestelijk gestoord, ben beide niet al vind ik dat van eerst genoemde
    wel jammer
    Have fun and enjoy your collection

  7. #182
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Zwakkeling !.

    Ik ben echt benieuwd naar je ervaring, lijkt me gaaf om weer eens iets exclusiefs te hebben zoals in de tijd van de laserdisc.
    DVD en Blu-ray zijn natuurlijk leuk maar, zeker DVD, uiteindelijk uitgegroeid tot een product voor de massa,.. bij UHD BD zie ik dat niet zo snel gebeuren.
    Ja, eerst van de daken schreeuwen dat het voorlopig niet gaat gebeuren om van de ene op de andere dag om te zijn. Maar goed pure denial natuurlijk. Ik heb lang genoeg afgegeven op LED en LCD en plasma genoeg de hemel in geprezen. Mijn huidige scherm is ook echt een topper, maar toch niet eens veel beter dan de inmiddels 10 jaar oude KURO. Al sinds die tijd wacht ik op OLED. Toen ik mijn KURO kocht zeiden ze in de Rijnstraat over een paar jaar kom je terug voor een OLED. Echter zat de rem er flink op en tijden veranderde. Kwaliteit werd niet direct meer gevraagd en eigenlijk kan ik daar niet eens verbaasd over zijn.

    Uit principe had ik me wel voorgenomen geen exorbitante bedragen voor een scherm neer te leggen en geloof me er gingen bedragen over de tafel waar deze LG om lacht. Hoeveel zeg je? Mijn idee was ook om te wachten tot het ingeburgerd is en goedkoper, maar ik ken mezelf een beetje. Dan neem ik ook geen genoegen met een minder model en moet hij vers van de pers zijn.

    Dan ga je denken, beeld is voor mij het allerbelangrijkste. Het geluid is al maximaal met Dolby Atmos en DTS:X, maar het beeld is de laatste 10 jaar niet vooruit gegaan. Ik weet op voorhand dat ik ga watertanden en dat soms het simpele genot of binnenpretje van onschatbare waarde kan zijn. Zo'n nerd ben ik nog steeds. Toen ik dit scherm zag en ontdekte dat het daarmee meteen een Dolby Vision-scherm is, was het kwaad al geschied. Het niet kopen was een principekwestie geworden en ik vertel mezelf altijd dat principes het grootste opstakel zijn en een beperking van het genot des levens. Het leven is al kort genoeg.

    Zo, genoeg recht geluld wat krom was en genoeg zelfovertuiging. Als het eenmaal geregeld is ga ik natuurlijk een artikel over het scherm schrijven, vooral omdat dit toch wel een uniek scherm is. Heb ik met de pana ook gedaan. Ik zal me waarschijnlijk wel moeten inhouden qua wauw's en OMG's. Daarnaast kan ik alle denial omtrent 4K en UHD BD ook opzij zetten of gewoon simpelweg nog steeds als weinig meerwaarde bestempelen. Maar als toch blijkt dat ik er flink naastzit, ga ik ook zeggen... Sorry Herman... En als ik dan los ga...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 23-05-2016 om 20:18
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #183
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ja, ben ook erg benieuwd wat Hombre in huis heeft Hij heeft het nu nog wat druk,
    thuis en op het werk, maar ik hoop binnenkort eens mee te maken waar hij zich zoal
    mee vermaakt, liefhebber van meer dan 5.1 en zeer goede geluidskwaliteit, ja.... dan
    is mijn interesse gewekt.

    Overigens heeft een andere bekende van ons zich ook bekeert tot de Oppo en nu de 101
    bij zijn HT gevoegd, weet niet of Hombre hem al heeft, hij houd hier helaas geen apparaten
    lijstje meer bij, maar dat maakt zo de verrassing wel groter.

    Ja.... onze receiver met een update die ons weer wat meer vrijheid in keuze geeft,
    dat vind ik altijd fijn..... van mij mag hij komen.

    Ik kom zeker kijken als het er allemaal hangt, denk dat je ook wel snel een UHD
    speler zult hebben als andere merken dan samsung en pana er 1 hebben, al zal
    ik niet heel snel een Denon in overweging nemen al doet mijn speler het op beeld
    en audio gebeid echt supergoed, maar wat is het een eigenwijze drabber op gebied
    van bediening. Het is te hopen dat Oppo er mee komt, maar zij moeten nu toch
    wel een beetje uitkijken dat ze zich niet de markt uit prijzen, zeker nu steeds
    meer mensen zich terug gaan trekken van de schijfjes markt.

    Vind het zelf eigenlijk al vreemd dat de industrie zo vast blijft houden aan de nu
    toch wel wat ouderwetse schijf en niet gekozen heeft voor een drager zoals bijvoorbeeld
    SD kaartjes, die dingen kunnen steeds sneller en hebben een zeer grote opslagcapaciteit
    en worden ook steeds goedkoper, maar goed, ik snap wel meer dingen niet

    Welk merk speler zou je zelf eventueel overwegen buiten pana, samsung en oppo?
    Heel veel goeden zijn er niet meer over....

    Oh.... ja ik zou ook de prijs voor een leuke middenklasser met wat toeters en bellen
    niet gaan betalen voor een TV, als ik dat zou gaan doen moet ik minstens miljonair
    zijn of zwaar geestelijk gestoord, ben beide niet al vind ik dat van eerst genoemde
    wel jammer
    Het liefst een Oppo, omdat ik dat nu al een aantal jaar een fijne, maar ook exclusieve speler vind. Maar ik ben nooit echt merkentrouw, althans niet meer. Vroeger wel hoor, toen was het steevast hetzelfde merk auto, apparatuur, basgitaar. Maar tegenwoordig kijk ik gewoon wat op dat moment voor mij de beste keuze is. En dat kan van alles zijn. Een Kia naast mijn Volvo en hier van alleen maar Sony in mijn jeugd, naar Sony rear projectie naar een paar Pioneers en Panasonics weer terug bij LG. Ik lijk wel een hoer...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 23-05-2016 om 20:20
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #184

    Standaard

    Poeh Claudio, zo te lezen ben je binnenkort geen mede-bezitter meer van onze prachtige TV. Gelukkig heb ik StefaanD nog .

    Maar gefeliciteerd hoor, inderdaad zo te zien een prachtig scherm. Ik had mij ook al voorgenomen om alleen mijn huidige tv weg te doen voor een OLED (of er moet iets gelijkwaardig komen), maar de prijzen houden mij tegen. Ik zou het wel kunnen uitgeven, maar mijn innerlijke boekhouder houdt mij tegen . En daarnaast: ik geniet echt nog dagelijks van 'onze' tv. Wellicht maakt het ook nog uit dat ik 'm toen heb laten kalibreren, ik vond het een redelijk groot verschil voor en na.

    Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen; maar ik denk niet dat we bang hoeven te zijn voor updates .

  10. #185
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Binnenkort dus een bios avondje bij Claudio...??
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  11. #186

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ja, eerst van de daken schreeuwen dat het voorlopig niet gaat gebeuren om van de ene op de andere dag om te zijn. Maar goed pure denial natuurlijk. Ik heb lang genoeg afgegeven op LED en LCD en plasma genoeg de hemel in geprezen. Mijn huidige scherm is ook echt een topper, maar toch niet eens veel beter dan de inmiddels 10 jaar oude KURO. Al sinds die tijd wacht ik op OLED. Toen ik mijn KURO kocht zeiden ze in de Rijnstraat over een paar jaar kom je terug voor een OLED. Echter zat de rem er flink op en tijden veranderde. Kwaliteit werd niet direct meer gevraagd en eigenlijk kan ik daar niet eens verbaasd over zijn.

    Uit principe had ik me wel voorgenomen geen exorbitante bedragen voor een scherm neer te leggen en geloof me er gingen bedragen over de tafel waar deze LG om lacht. Hoeveel zeg je? Mijn idee was ook om te wachten tot het ingeburgerd is en goedkoper, maar ik ken mezelf een beetje. Dan neem ik ook geen genoegen met een minder model en moet hij vers van de pers zijn.

    Dan ga je denken, beeld is voor mij het allerbelangrijkste. Het geluid is al maximaal met Dolby Atmos en DTS:X, maar het beeld is de laatste 10 jaar niet vooruit gegaan. Ik weet op voorhand dat ik ga watertanden en dat soms het simpele genot of binnenpretje van onschatbare waarde kan zijn. Zo'n nerd ben ik nog steeds. Toen ik dit scherm zag en ontdekte dat het daarmee meteen een Dolby Vision-scherm is, was het kwaad al geschied. Het niet kopen was een principekwestie geworden en ik vertel mezelf altijd dat principes het grootste opstakel zijn en een beperking van het genot des levens. Het leven is al kort genoeg.

    Zo, genoeg recht geluld wat krom was en genoeg zelfovertuiging. Als het eenmaal geregeld is ga ik natuurlijk een artikel over het scherm schrijven, vooral omdat dit toch wel een uniek scherm is. Heb ik met de pana ook gedaan. Ik zal me waarschijnlijk wel moeten inhouden qua wauw's en OMG's. Daarnaast kan ik alle denial omtrent 4K en UHD BD ook opzij zetten of gewoon simpelweg nog steeds als weinig meerwaarde bestempelen. Maar als toch blijkt dat ik er flink naastzit, ga ik ook zeggen... Sorry Herman... En als ik dan los ga...
    Wat je nu beschrijft had ik een beetje bij de start van het 3D gebeuren.... maar nadat ik
    het een aantal keren had meegemaakt vond ik het toch wel mooi, ben nu 2 3D players
    en 2 3D beamers en 1 Plasma 3D verder en hoewel ik het echt niet elke dag kijk, kan
    ik er nog steeds van genieten.

    Oled 3D UHD TV, ja echt.... kan begrijpen dat je overstag bent gegaan, alles wat je wenst
    in 1TV verzameld, wat wil een mens nog meer. Zelf vind ik heel groot beeld erg mooi, en
    zo'n 77inch Oled zou me nog wel kunnen dienen..... maar het prijskaartje alleen al houd
    me er toch heel ver vanaf. Beeld moet idd goed zijn, toch kan ik heel goed leven met de
    kwaliteit die ik voorgeschoteld krijg van de Beamer, en 3D is echt heel fijn kijken op deze
    manier, heb begrepen dat, ook al zou er voor mij een leuke en betaalbare 4K beamer op
    de markt komen, hij nooit geen HDR zal kunnen weergeven omdat het bij een beamer
    niet mogelijk zal zijn om aan de gestelde lichteisen te kunnen voldoen..... en dat zwart
    is bij bij een beamer natuurlijk ook minder, doch dat is voor mij persoonlijk absoluut geen
    probleem.

    Sorry niet nodig, wat mij betreft mag je helemaal uit je dak vliegen, genieten van films
    op de voor ieder, op zijn/haar manier best mogelijke wijze is toch onze hobby

    naar een paar Pioneers en Panasonics weer terug bij LG. Ik lijk wel een hoer...
    Je bent niet de enige het doel heiligt de middelen

    Het aantal merken dat ik met DVD en BR spelers heb gehad(en nog heb) is echt
    aanzienlijk, de meesten moesten na 2 jaar toch wel erkennen dat ik het langer
    dan hen zou uithouden, maar enkele spelers hebben zich kranig geweerd en
    die spelen nu bij familie leden, voor ons ouderwets en door de tijd ingehaald, maar
    anderen zijn daar nog heel content mee. TV's gaan/gingen wat langer mee, dat lijstje
    is wat korter, maar ook hier heb ik van CRT, CRT projectie, HD Ready Projectie,
    Full HD Projectie, LCD en Plasma zo mijn weg door TV land gebaand om uiteindelijk
    bij mijn grootste liefde(zo groot mogelijk, maar toch goed beeld) blijven hangen,
    de Beamer met 3D.

    LG was voor mij de topper op Oled gebied, dat kon ik al zien toen de eerste modellen
    van beiden uitkwamen, heb daar wel eens over gepost en nu na een paar jaar nog gelijk
    gekregen ook, denk dat je met de Oleds van LG niet bang hoeft te zijn voor
    het blauw, andere techniek dan die Samsung toen gebruikte. Heb momenteel
    dan ook meer respect voor LG dan voor Samsung die denkt dat zij de consument
    kromme TV's zonder 3D kan opdringen en UHD zonder 3D.... daaaag sammy.

    Jij gaat nu het toppunt van kwaliteit en de nieuwste techniek ervaren, gun je het
    van harte en wil het zeker bij je mee gaan maken, leg maar een dweiltje voor
    mijn voeten respect voor LG, ook van Full HD Oled naar UHD Oled, een teken
    dat ze vertrouwen in hun produkt hebben
    Have fun and enjoy your collection

  12. #187

    Standaard

    Moest een paar jaar geleden niets hebben van LG maar sinds een jaar game ik elke dag op een prachtige 27 Monitor.
    Als ik zo om me heen hoor zijn mensen ook erg positief over LG producten.

    Wel gaaf dat nu iemand hier op het forum een toestel heeft waar alle nieuwe dingen op te vinden zijn.

  13. #188
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Binnenkort dus een bios avondje bij Claudio...??
    Wie weet? Jij bent in ieder geval welkom.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #189
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Moest een paar jaar geleden niets hebben van LG maar sinds een jaar game ik elke dag op een prachtige 27 Monitor.
    Als ik zo om me heen hoor zijn mensen ook erg positief over LG producten.

    Wel gaaf dat nu iemand hier op het forum een toestel heeft waar alle nieuwe dingen op te vinden zijn.
    Mijn eerste (en toen laatste) LG kocht ik inderdaad met de nodige scepsis. Het was immers een LG. Maar hé, toen wel de eerste 60" en het alternatief (een Siemens) was voor hetzelfde niet normaal duur. Nu zoveel jaar later is LG weer de enige die zich ontwikkeld en pioniert.
    Kortom, chappeau LG, jullie zijn gewoon goed bezig en die scepsis is echt gewoon totaal onterecht. Het kost mij ook totaal geen moeite om te vertellen dat ik een LG koop. Vooruitstrevend en het beste wat de markt te bieden heeft. Wie zijn wij dan nog om scepsis te tonen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #190

    Standaard

    Hoi Claudio,

    Mooie tv die lg, heb de LG OLED65G6P bij de MM in eindhoven ekkersrijt zien spelen en gewoon geweldig.(DE DEMO van de zwarte panter op een zwarte achtergrond, is fenomenaal)

    Maar heb je ook al gekeken naar de nieuwe sony`s.
    De Sony KD-75XD9405 blijkt ook een top te zijn kwa hdr en dolby vison.

    http://www.whathifi.com/sony/kd-75xd9405/review


    En voor het zelfde geld als de lg zo`n beetje, maar dan wel 75 inch.
    en dat verschil ga je zeker zien

    Zit zelf ook te kijken naar een nieuwe scherm, en nu zijn er toch echt wel optie ,als vervanging van de oudere kuro

    Mvrg,
    Raymen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  16. #191
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik pak mijn wijwater, knoflook en kruizen. Dat is een back-lit Led. Kill kill.

    Nou, voor mijn keuken en slaapkamer voldoen mijn Sony's prima, maar never-nooit-niet in mijn woonkamer. There can be only one (system).

    En voor jou geldt als KURO-adept hetzelfde. Alleen ben je daar nog niet achter en heel pijnlijk als je dat thuis ontdekt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #192

    Standaard

    Ja heb ooit een sony gehad, lang geleden.

    op het ht forum is papaleo er toch zeer goed over te spreken.
    En had de lg oled andere gebreken

    Mvrg,
    RAymen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  18. #193
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja die zag ik met die speakers aan de zijkant, maar ik heb die in het echt gezien en dat kon mij niet bekoren. De nieuwste OLED-series hebben geen last van banding en vignettering.

    Nooit afgaan op wat anderen melden. De helft van het HTforum vond de VT50 ook zwaar top, maar die verbleekte bij de KURO. Gelukkig werd mijne ingeruild voor de VT60 en ook die is niet zo mooi als de KURO die heel veel goed doet. Daarnaast als ik net een nieuwe tv heb gekocht, wat voor type ook is denial troef. Je gaat je eigen aankoop toch niet afbranden?

    Lees de reviews eens over 'mijn' nieuwe scherm. Ze zeggen letterlijk het is ook niet eerlijk om deze tv met LCD te vergelijken. Het is het beste scherm wat er is momenteel. De G6 heeft alleen een ander uiterlijk en dikkere sound bar.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #194

    Standaard

    Ja okee daar heb je gelijk in
    heb die nieuwste sony nog niet kunnen zien
    maar di nieuwste LG wel
    en dat was smullen

    ik moet nog wel even wachten , maar soms wordt wachten beloond

    Mvg
    raymen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  20. #195

    Standaard

    Misschien even je topictitel wijzigen Claudio ?

  21. #196
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Inderdaad, maar ik heb nog niks. Nou ja dromen dan.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #197
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Wie weet? Jij bent in ieder geval welkom.

    Lijkt me een keer leuk Claudio..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  23. #198
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Kogel is door de kerk. Volgende week zaterdag.
    Alles door PlatteTV.nl.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #199

    Standaard

    Lekkerrrrrr, alvast veel installeer-, instel- en kijkplezier Claudio
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  25. #200

    Standaard

    welke heb je nu precies gekocht claudio

    Mvrg,
    Raymen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

Pagina 8 van 13 EersteEerste ... 456789101112 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •